نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نگاهی به افزایش سهمیه آسیا برای صعود به جام جهانی/ فرمول صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۶ چگونه است؟
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کنفدراسیون فوتبال آسیا مسیر صعود تیم ها به جام جهانی ۲۰۲۶ با افزایش سهمیه ها را اعلام کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به صورت رسمی از افزایش سهمیه این قاره برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ از ۴ و نیم سهمیه به ۸ و نیم سهمیه خبر داد.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مسیر راه یابی تیم ها به جام جهانی ۲۰۲۶ به شرح زیر است:

دور اول مقدماتی جام جهانی: ۲۲ تیم با رتبه های ۲۶ تا ۴۷ به صورت خانگی و خارج از خانه به مصاف هم می روند که در آن ۱۱ برنده به دور دوم مقدماتی صعود خواهند کرد.

دور دوم مقدماتی جام جهانی : ۳۶ تیم – تیم های رتبه بندی شده از ۱ تا ۲۵ و همچنین ۱۱ برنده از دور اول مقدماتی – به ۹ گروه چهار تیمی تقسیم می شوند که هر کدام به صورت رفت و برگشت، خانگی و خارج از خانه به رقابت خواهند پرداخت.در نهایت دو تیم برتر از هر گروه در مجموع ۱۸ تیم به مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ صعود می کنند.

(۶ سهمیه صعود مستقیم  به جام جهانی) مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا: متعاقباً، ۱۸ تیم که به طور خودکار به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ راه یافته‌اند، به سه گروه شش تیمی تقسیم می‌شوند که به صورت دوره‌ای، خانگی و خارج از خانه رقابت می‌کنند. از هر گروه دو تیم برتر در مجموع شش تیم به طور مستقیم به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ راه پیدا می کنند.

پلی آف آسیا(۲ سهمیه مستقیم به جام جهانی): دور نهایی با حضور تیم های سوم و چهارم از همه گروه های مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا، در مجموع شش تیم تشکیل می شود. شش تیم در دو گروه سه تیمی قرار می‌گیرند و به صورت دوره‌ای به رقابت می‌پردازند. دو تیم اول از گروه های پلی آف آسیا به صورت مستقیم به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ صعود می کنند. 

(نیم سهمیه آسیا): تیم های دوم از هر دو گروه در یک مسابقه پلی آف برای تعیین تیم نماینده AFC در پلی آف بین قاره ای به رقابت خواهند پرداخت.

 تیم ملی ایران به عنوان یکی از تیم های مطرح آسیا، این فرصت را خواهد داشت تا به عنوان یکی از سهمیه های قاره کهن با شرایط بسیار آسان تر نسبت به ادوار گذشته راهی جام جهانی ۲۰۲۶ شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    باور کنید با مربی ایرانی با این شرایط آسان هم نخواهیم توانست به جام جهانی برویم.
  • محمد NL ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    جام جهانی 2026 را با 64 تیم برگزار کنند، در عوض بازیهای انتخابی جام جهانی و جام ملتها در هر قاره را تجمیع و کوتاه تر و با گروههای بیشتر و تعداد تیمهای کمتر برگزار کنند. در این سیستم بازیهای پیش مقدماتی در آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی حذف میشه و تیمها با یک مرحله بازی برای جام جهانی و جام ملتها انتخاب میشوند، بازیهای پلی آف انتخابی بین قاره ای هم حذف میشود و نیز در سالِ جام جهانی روزهای فیفا دی را حذف کرد که در این صورت میتوان به روزهای جام جهانی اضافه و مدت برگزاری این تورنمنت را برای استراحتِ بیشترِ تیمها و اضافه کردن یک مرحله (یعنی مرحله یک شانزدهم) بیشتر کرد. اروپا 22 سهمیه ( 11 گروهِ 5 تیمی از هر گروه 2 تیم صعود مستقیم به جام جهانی) ، آفریقا 12 سهمیه ( 12 گروهِ 4 تیمی از هر گروه 1 تیم صعود مستقیم به جام جهانی) ، آسیا 11 سهیمه ( 11 گروهِ 4 تیمی از هر گروه 1 تیم صعود مستقیم به جام جهانی) ، آمریکای جنوبی 8 سهمیه ( 2 گروهِ 5 تیمی از هر گروه 4 تیم صعود مستقیم به جام جهانی) ، آمریکای شمالی 8 سهمیه ( 4 گروهِ 4 تیمی از هر گروه 2 تیم صعود مستقیم به جام جهانی) ، اقیانوسیه 3 سهیمه
  • مهران IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    اوج کج سلیقگی ای اف سی،تو زمانی که اروپا لیگ ملتها رو برگزار میکنه و خودش بازی تدارکاتی جدا در نظر گرفته ،کنفدراسیون آسیا میتونست بیست تیمو به مرحله آخر مقدماتی جام جهانی ببره و در نهایت مثل مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی کل تیمها با هم رفت و برگشت بازی میکردن و هشت تیم مستقیم میرفتن که در اینصورت هم بازیهای تدارکاتی محکم و قوی برگزار میشد و هم میشد تیم اول واقعی آسیارو شناخت و در رده بندی معلوم بود کی بهتره ولی متاسفانه یه کج سلیقگی محض تو آسیا وجود داره که هیچ کجا وجود نداره😑😑😑

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی