مهدوی کیا: خدایا! چرا من فوتبالیست شدم؟/ حیف که این مربی برکنار شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بدون شک مهدی مهدوی کیا یکی از بهترین فوتبالیست‌های ۳۰ سال اخیر فوتبال ایران است. بازیکنی که حدود ۱۲ سال در بوندس لیگا بازی کرد و...

مهدی مهدوی کیا که فوتبالیست خوبی بود، خیلی خوب هم مصاحبه می‌کند. او از یادگاران ارزنده تیم جام جهانی ۹۸ است که این روزها هدایت تیم امید را برعهده دارد. مهدوی کیا چند سال قبل یک روز مهمان خبرورزشی بود و حرفهای جالبی در مورد جام ۹۸ و دوران حضورش در هامبورگ آلمان زد.

مهدی می‌گفت: در هامبورگ تمرینات آقای فرانک پاگلزدورف بسیار سنگین و طاقت فرسا بود. او ۵ صبح ما را به کوه می‌برد و کلی تمرین تپه نوردی داشتیم. یکبار یادم هست بیش از ۶۰ سانتی متر برف آمده بود و همه ما فکرد کردیم به خاطر حجم زیاد برف تمرین تعطیل می‌شود اماپاگلزدورف تاکید کرد که حتما باید به تپه برویم. خلاصه چشمتان روز بد نبیند در سرمای ۲۰ درجه زیر صفر چنان ما را در کوه بالا و پائین کرد که اشک همه درآمد. همان جا من که واقعا خسته شده بودم با صدای بلند فریاد زدم:خدایا چرا فوتبالیست شدم؟!

مهدوی کیا در حالی این حرفها را می‌زد که از نظر بدنی جزو فوتبالیست‌های قوی تیم ملی بود و اصلا هم از زیر تمرینات فرار نمی‌کرد. او به واسطه همین تمرینات دوران بسیار خوبی را در هامبورگ و بوندس لیگا سپری کرد و یکی از بهترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران شد.

مهدی در جام جهانی ۹۸ فرانسه هم یک گل تاریخی به آمریکا زد که هنوز در خاطره‌ها مانده است. مهدوی کیا در مورد آن مسابقات می‌گفت: خوب به خاطر دارم چند ماه قبل از جام جهانی و بازی اول با یوگسلاوی روزی ایویچ در هواپیما به من گفت چند ماه روی سیستم یوگسلاوی کار کردم و مطمئن هستم آنها در جریان بازی نمی‌توانند به ما گل بزنند مگر این که روی ضربه کاشته دروازه ایران را باز کنند که همین طور هم شد و در نهایت ما روی کاشته میهایلوویچ و در دیداری که خیلی خوب بازی کردیم، گل خوردیم و باختیم.

حیف که ایویچ برای جام جهانی نماند و او را برکنار کردند وگرنه می‌توانستیم حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم. در مورد بازی با آمریکا هم بگویم که بچه‌ها در آن بازی واقعا از جان مایه گذاشتند و هر بازیکن به اندازه سه نفر دوید و جنگید تا سرانجام توانستیم به یک برد خوب و ارزشمند در جام جهانی دست پیدا کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آرش IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    مهدوی کیا یه دونه بود
  • نیما IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    واقعا در حق ایویچ نامردی کردند
  • جعفر IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    باز هم آمریکا رو می بریم. اینبار با گل طارمی
  • نامجو IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    بهترین تیم تاریخ همون ئتیم 98 بود
  • اشکان IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    طبق تاریخ فوتبال ایران، همیشه مربیان کروات مربیای ارزون و پربازدهی بودن و هستن. همین اسکوچیچ با چند صدهزار دلار ایران که نود درصد، حذف شده جام جهانی قطر بود رو بعنوان تیم اول به جام جهانی قطر رسوند. اگه اسکوچیچ نبود اصلا جام جهانی قطری در کار نبود که در فکر جایگزینی مربی باشیم!!
  • حمید IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    چرا دیگه امثال مهدوی کیا تو فوتبال ما نیستند؟ فوتبال ایران ستاره سازی نمی کنه
  • امیر عباس IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    باخت یک بر صفر به یوگسلاوی با آن بازی درخشان واقعا باخت نبود بلکه یک برد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی