بهترین و بدشانس‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر/ از قرمزهای باشکوه تا تیمی که قهرمانانه قهرمان نشد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نظرسنجی جالبی توسط Betfair صورت گرفته که در آن با توجه به رای هواداران برترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس را انتخاب کردند.

تیم منچستریونایتد که در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹ سه‌گانه را به دست آورد، آرسنال شکست‌ناپذیر را از دور خارج کرد و به عنوان بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انتخاب شد.

تیم منچسترسیتی که در فصل ۱۸-۲۰۱۷ رکورد ۱۰۰ امتیازی را به دست آورد، سوم شد، در حالی که شکست ناپذیرها با تیم قهرمان لیورپول در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ مشترکا در جایگاه دوم قرار گرفتند.

این نتایج حاصل از نظرسنجی انجام شده توسط Betfair با همکاری YouGov است که در آن بیش از ۱۰۰۰ هوادار فوتبال در آستانه سی‌امین فصل لیگ برتر که از جمعه آغاز می‌شود، به یک سری سوالات پاسخ دادند.

یونایتد، تحت هدایت سر الکس فرگوسن، در دهه ۹۰ قدرت غالب انگلستان بود و پس از معرفی لیگ برتر در سال ۱۹۹۲ و قبل از پایان هزاره، پنج پیروزی از هفت دوره را کسب کرد. شیاطین سرخ در ۲۶ سال هدایت فرگوسن در منچستر، ۱۳ عنوان شگفت‌انگیز قهرمانی در لیگ برتر را به دست آوردند، اما این تیم او در سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۹ بود که در خاطر هواداران فوتبال انگلیس تا ابد ماندگار خواهد شد. این تیم که پر از استعدادهای کلاس جهانی مانند پیتر اشمایکل، روی کین، دیوید بکام و اندی کول بود، در عرض ۱۱ روز موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان شد.

اول لیگ برتر بود که یونایتد آن را در دراماتیک‌ترین شرایط ممکن به پایان رساند. در دو بازی باقی مانده باید آرسنال را از رقابت برای عنوان قهرمانی کنار می‌زدند، اما شکست ۱-۰ آنها در بازی ماقبل آخر، قدرت را به دست یونایتد داد. در فینال اگرچه ۱-۰ از تاتنهام عقب افتادند، گل‌های بکام و کول یک چرخش تاریخی را برای یونایتد رقم زد، یونایتد با یک امتیاز بالاتر از آرسنالی که او هم در روز پایانی برابر استون‌ویلا پیروز شده بود، لیگ را به پایان رساند.

سپس یونایتد در فینال جام حذفی نیوکاسل را ۲-۰ شکست داد، و در پیروزی دراماتیک دیگر، این بار مقابل بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بازی ۱-۰ باخته را با گلهای تدی شرینگام و اوله‌گنار سولشائر در وقت اضافه برنده شد.

تیم ۱۹۹۸-۱۹۹۹ شیاطین سرخ با کسب ۱۹ درصد آرا در نظرسنجی اخیر در رتبه نخست ایستاد، تیم آرسن ونگر در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ که در طول فصل با کسب ۹۰ امتیاز شکست‌ناپذیر بود و لیورپول در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ باهم ۱۵ درصد آرا را بدست آوردند و دوم شدند.

در همین حال، تیم خیره‌کننده گواردیولا در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ تنها ۹ درصد آرا را بدست آورد، علیرغم داشتن رکودهایی در کسب بیشترین امتیاز (۱۰۰)، امتیازات خارج از خانه (۵۰)، بردهای خارج از خانه (۱۶)، گل زده (۱۰۶)، تفاضل گل (۷۹)، و بردهای متوالی (۱۹) در یک فصل.

همچنین در این نظرسنجی سوالی در مورد بدشانس‌ترین تیم‌های دوران لیگ برتر هم پرسیده شد که تیم لیورپول در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ در صدر قرار گرفت. شاگردان یورگن کلوپ ۹۷ امتیاز خیره‌کننده را به دست آوردند و در ۳۰ بازی از ۳۸ بازی پیروز شدند و تنها در یک بازی شکست خوردند، اما قهرمانی را به منچسترسیتی باختند و نایب قهرمان شدند. هیچ تیمی تا به حال این اندازه امتیاز یا پیروزی را بدون تاج قهرمانی بدست نیاورده است.

لیورپول تیم میدلزبوروی فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶ را شکست داد، تیمی که در فینال جام‌های حذفی و اتحادیه هم شکست خورده بود و همان فصل که از آن‌ها ۳ امتیاز کم شد هم به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

تاتنهام فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ که در پی رسیدن به ۴ تیم بالای جدول بود، در آخرین روز با مسمومیت شماری از بازیکنانش مواجه شد، چرا که گفته می‌شد شب قبل از مسابقه هفته پایانی لازانیای مسموم خورده‌اند. در آخرین بازی به وستهام باختند و با توجه به برد آرسنال مقابل ویگان، پنجم شدند.

البته جدول از آن زمان تغییر کرده است و تاتنهام فصل گذشته آرسنال را شکست داد و به جایگاهی در لیگ قهرمانان رسید و زیر نظر آنتونیو کونته بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی