حامی مالی منچستریونایتد قصد کناره‌گیری دارد/ انصراف زودهنگام اسپانسر پر سروصدا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فقط پس از ۱۸ ماه، شرکت آلمانی به این نتیجه رسیده که قرارداد خود با شیاطین سرخ را تمدید نکند.

اسپانسر پیراهن منچستریونایتد «TeamViewer» تنها ۱۸ ماه پس از بستن قراردادی با مبلغ ۴۷ میلیون پوند در سال با این باشگاه، قصد کناره‌گیری از همکاری با یونایتد دارد. این شرکت آلمانی تایید کرده است که این اسپانسرینگ را در پایان قرارداد که سال ۲۰۲۶ خواهد بود، تمدید نخواهد کرد.

قیمت سهام شرکت تیم ویوئر از زمانی که این شرکت فناوری جهانی جایگزین شورولت روی پیراهن یونایتد شد، چهار پنجم ارزش خود را از دست داد. هزینه بالای این قرارداد که در آن زمان با شک و تردید در بازار سهام آلمان روبه‌رو شد، به عنوان یکی از دلایل اصلی مشکلات این شرکت و انصراف آنها معرفی شده است. عوامل دیگر شامل جنگ در اوکراین و رکود در بخش فناوری پس از همه‌گیری کرونا است.

در بیانیه TeamViewer آمده است: «شناخت بین‌المللی از برند ما در سال گذشته به وضوح از طریق این مشارکت (با یونایتد) افزایش یافت. با این وجود، این شرکت تصمیم گرفته است تا استراتژی بازاریابی بلندمدت خود را با توجه به وضعیت کلان اقتصادی فعلی بازبینی کند. قیمت سهام این شرکت با انتشار آخرین پیش‌بینی مالی خود در روز چهارشنبه هشت درصد کاهش یافت، اما پس از اعلام پایان قرارداد یونایتد، پنج درصد بهبود یافت!»

الیور استیل، مدیر اجرایی تیم ویوئر، که هنگام اعلام قرارداد اسپانسرینگ با منچستریونایتد در مارس سال گذشته با خوشحالی گفته بود «دو تیم برنده جهانی به هم می پیوندند»، اذعان کرد که تغییری در ذهنیت و برنامه شرکت ایجاد شده است. استیل گفت: «تصمیم گیرندگان در شرکت ها محتاط تر می شوند و سرمایه گذاری ها را به تعویق می اندازند.»

این خبر یک شکست برای یونایتد است که کاهش ۱۷ میلیون پوندی قرارداد سالانه ۶۴ میلیون پوندی خود با شورلت را برای امضای قرارداد با تیم ویوئر پذیرفت، حتی با وجودی که پیشنهادات بیشتری روی میز وجود داشت.

با این حال، گفته می شود که باشگاه با توجه به اینکه از این قرارداد چهار سال دیگر باقی مانده است، نسبت به این وضعیت نگران نیست و مطمئن است که یک جایگزین مناسب برای اسپانسرینگ پیدا خواهد کرد.

یونایتد اخیرا تعدادی شریک جدید را به باشگاه اضافه کرده است و روز پنجشنبه نیز از یک قرارداد جهانی چند ساله با شرکت Qualcomm Technologies خبر داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی