سپاهان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با توجه به خریدهای جدید طلایی‌پوشان اصفهانی، سیمای خط دفاعی این تیم نسبت به فصل گذشته کاملاً دستخوش تغییر شده است.

مهم‌ترین تغییر و تحولات در ترکیب سپاهان در نقل‌وانتقالات تابستانه، در قلب خط دفاعی این تیم رخ داده است. ۳ مدافع فصل گذشته طلایی‌پوشان در حال حاضر جایی در فهرست سپاهان ندارند و در مقابل، ۳ مدافع جدید با نظر ژوزه مورایس جذب شده‌اند تا خط دفاعی سپاهان با چهره‌ای کاملاً متفاوت پا به فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران بگذارد.

خط دفاعی ایرانی - برزیلی

گیورگی گولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده و عزت‌الله پورقاز مدافعان باتجربه‌ای بودند که از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی جدا شده‎‌اند و رناتو داسیلویرا و نیلسون جونیور دو مدافع برزیلی که فصل گذشته در سری (B) رقابت‌های این کشور حضور داشتند، به اصفهان سفر کردند تا با توجه به نظر مساعد ژوزه مورایس در لیگ بیست‌ودوم برای سپاهان به میدان بروند.

محمد دانشگر مهم‌ترین و جنجالی‌ترین خرید سپاهان در خط دفاعی بود. مدافع فصل گذشته استقلال که در انتقالی غیرمنتظره راهی اصفهان شد تا در لیگ بیست‌ودوم برای طلایی‌پوشان به میدان برود. در کنار جذب دانشگر، مدیران سپاهان با محمد نژادمهدی هم برای ادامه همکاری به توافق رسیدند تا شمار مدافعان میانی تخصصی سپاهان برای فصل آینده به عدد ۴ برسد.

ماجرای دانشگر و برزیلی های سپاهان/ معمای تیم اصفهانی پیچیده تر شد

داسیلویرا - دانشگر؛ زوج اصلی خط دفاعی؟

محمد دانشگر اولین مدافع میانی بود که طلایی‌پوشان اصفهانی در بازار تابستانه جذب کردند و سپس رناتو داسیلویرا برزیلی خرید بعدی مدیران سپاهان برای تقویت خط دفاعی تیم‌شان بود. این دو مدافع باتجربه به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در تمرینات پیش‌فصل حضور فعالی داشته و در بازی‌های دوستانه هم از سوی ژوزه مورایس در ترکیب اصلی قرار گرفتند، گزینه‌های اصلی حضور در خط دفاعی طلایی‌پوشان باشند.

نیلسون جونیور و محمد نژادمهدی دو ذخیره مطمئن برای خط دفاعی مستحکم سپاهان به‌شمار می‌روند که در صورت صلاحدید ژوزه مورایس فرصت پیدا خواهند کرد تا در ترکیب تیم خود به میدان بروند و آمادگی فنی خود را نشان بدهند.

زوج سرخابی در راست و چپ دفاع سپاهان

رامین رضاییان دیگر خرید جنجالی سپاهان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود. مدافع راست سابق پرسپولیس که حالا با توجه به جدایی دانیال اسماعیلی‌فر، تنها گزینه تخصصی در دسترس مورایس برای حضور در سمت راست خط دفاعی تیمش است. در نقطه مقابل رضاییان، در سمت چپ خط دفاعی سپاهان، سرمربی پرتغالی این تیم گزینه‌های متعددی را در مقابل خود می‌بیند.

امید نورافکن، میلاد زکی‌پور و محمد علی‌نژاد سه بازیکنی هستند که می‌توانند به عنوان مدافع چپ در ترکیب سپاهانی‌ها قرار گیرند که به نظر می‌رسد نورافکن اولویت نخست ژوزه مورایس در فصل جدید باشد و احتمال استفاده زکی‌پور و علی‌نژاد به عنوان هافبک چپ هم وجود دارد.

ماجرای دانشگر و برزیلی های سپاهان/ معمای تیم اصفهانی پیچیده تر شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی