ملاقات جالب ستاره لیگ برتری با فرد نژادپرست؛ کینه‌ای او ندارم/ آن اتفاق برداشت من از باشگاه را تغییر نداد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رحیم استرلینگ بازیکن سابق منچسترسیتی و فعلی چلسی می‌گوید که با هوادار چلسی که به دلیل توهین نژادپرستانه محروم شده است، ملاقات خواهد کرد.

رحیم استرلینگ، ستاره ۲۷ ساله انگلیس، پس از انتقال ۴۷.۵ میلیون پوندی خود از منچسترسیتی، قرار است اولین بازی خانگی خود با آبی‌ها را در روز یکشنبه مقابل تاتنهام انجام دهد.

چلسی هوادار خود «کالین وینگ» را به این دلیل که در سال ۲۰۱۸ در استمفوردبریج از «زبان توهین‌آمیز نژادپرستانه و رفتار تهدیدآمیز و پرخاشگرانه» علیه استرلینگ استفاده کرده بود، به طور مادام‌العمر محروم کرد. استن کالیمور، بازیکن سابق سه‌شیرها، بر این باور است که اگر استرلینگ با وینگ مقابل دوربین بنشیند تا درباره تاثیر وقایع آن روز بر او و خانواده‌اش صحبت کند، یک «بیانیه بزرگ ضد نژادپرستی» به دست خواهد آمد.

مهاجم سابق سیتی و لیورپول در پاسخ به این سوال که آیا حاضر به انجام چنین کاری است یا خیر، پاسخ داد: «من هیچ نفرت یا کینه‌ای نسبت به فرد ندارم. می‌توانم این کار را همین حالا یا فردا انجام بدهم. مسئله این نیست. تمرکز اصلی من بر دور شدن از انواع نژادپرستی و تمرکز بیشتر بر پرورش و تغذیه جوانانی مانند خودم است تا بیشتر رشد کنیم. به آنها دورنمایی بدهم از اینکه چه چیزی در انتظارشان است.»

وینگ در آن زمان اصرار داشت که استرلینگ را چیز دیگری خطاب کرده نه آن چیزی که به آن متهم شده. و دادستان به دلیل شواهد غیرقابل قطعیت، پرونده علیه او را رد کرد. اما چلسی با تحقیقاتی که خودش انجام داد و استخدام دو لب‌خوان متخصص، وینگ را به صورت مادام‌العمر محروم کرد. پنج هوادار دیگر نیز به دلیل رفتارشان در بازی با سیتی در ۸ دسامبر ۲۰۱۸ بین یک تا دو سال محروم شدند و با حضور در دوره‌های آموزشی موافقت کردند.

استرلینگ در پاسخ به این سوال که آیا هنگام پیوستن به چلسی این اتفاق را در ذهنش مرور کرده، گفت: «نه در واقع این اولین باری است که آن را به یاد می‌آورم. اصلاً ذهنم را درگیر این چیزها نمی‌کنم. من اجازه نمی‌دهم که یک اتفاق از سوی افراد برداشت من از باشگاه را تغییر بدهد.»

استرلینگ پس از این حادثه صحبت کرد و مدعی شد که واکنش او در آن زمان خندیدن بود زیرا انتظار بهتر از این را نداشت، و ادعا کرد که رسانه‌ها با تصویر کردن بازیکنان سیاه‌پوست جوان به نژادپرستی دامن زدند. بیانیه او به عنوان نقطه عطفی در نبرد علیه تعصب تلقی ‌شد و به دیگر بازیکنان قدرت ‌داد تا آزادانه صحبت کنند و مطبوعات هم دقتشان را بیشتر کنند.

استرلینگ در مورد واکنش خود به این حادثه و نقشش به عنوان یکی از برجسته‌ترین اشخاصی که در برابر نژادپرستی ایستادگی می‌کند، گفت: «فکر می‌کنم آن گفت‌وگو دریچه نوینی را برای شخص من باز کرد، به این معنا که باعث شد بفهمم هدف واقعی من به جز فوتبال چیست. البته که فوتبال هدف و استعداد اصلی من است، اما چیزی که بیشترین لذت را به من می‌دهد کمک به مردم است. بنابراین من از جنبه نژادی آن حادثه فاصله گرفتم و بیشتر بر کمک و پرورش جوانان سیاه‌پوست تمرکز کردم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی