نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سپاهان خوب نبود؛ استقلال افتضاح بود/ آقای ساپینتو؛ اینجا لیگ ایران است/ گروه آنالیز استقلال خواب بود!/ شهباززاده قفل کرده بود عوضش می‌کردید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه نه گروه آنالیز استقلال درست عمل کرده بود و نه بازیکنان جناح چپ و راست! همین مسائل باعث شد استقلال باخت بدی مقابل یکی از رقبای اصلی‌اش متحمل شود.

افشین حاجی پور، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شکست استقلال مقابل سپاهان در هفته اول اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی در نیمه اول چطور بود؟

متاسفانه بازی خوبی در نیمه اول شاهد نبودیم. به طور کلی بازیکنان فرم ایده‌آلی نداشتند.

منظورتان بازیکنان استقلال است؟

کلا میگویم. همه بازیکنان دور از انتظار بودند.

اما سپاهان به نظر بهتر بازی می‌کرد؟

این طور نیست بلکه استقلال خیلی بد بود. متاسفانه ما در ارنج تیم استقلال هم ایرادهای زیادی می‌دیدیم.

مثلاً چه ایرادی؟

جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی هر دو در یک پست بازی می‌کنند و هیچ کدامشان مدافع نیستند، بلکه رو به جلو میروند.

یعنی ترکیب سلمانی با حسین زاده بهتر بود؟

دقیقاً! هرچقدر حسین زاده و سلمانی در جناح چپ با هم جفت و جور بودند سلمانی و جلالی اصلا این هماهنگی را نداشتند و این یک اشتباه بزرگ از طرف ساپینتو بود که دو بازیکن یک شکل را کنار هم قرار داد.

نکته دیگری هم به چشم تان خورد؟

بحث یارگیری هم نکته ناامید کننده استقلال بود! پس چه کسی قرار است در زمین یار گیری کند؟ زبیر نیک نفس فقط از فوتبال جنگندگی و خطا گرفتن را به نمایش می‌گذاشت ولی تأثیر مثبتی در روند کار نداشت. گلی که استقلال خورد نشان می‌داد گروه آنالیز استقلال خواب بوده! محمد علی نژاد که فصل گذشته در آلومینیوم اراک بارها خط هافبک و دفاع پرسپولیس را به هم می‌ریخت به هیچ عنوان از سوی بازیکنان استقلال مراقبت نمی‌شد و به همان سبک و سیاق خط دفاع و هافبک استقلال را نیز به هم ریخت و پایه‌گذار گل اول تیمش شد. از آن طرف یاسین سلمانی! او مرد همه کاره میدان سپاهان بود اما هیچ کس او را مراقبت نمی‌کرد. این چه وضعیت افتضاحی بود که تیم استقلال در زمین به نمایش گذاشت!

درباره رامین رضاییان صحبت نمی‌کنید؟

رامین رضاییان هم تبدیل به یک بازیکن آزاد شده بود. او پشت سر جعفر سلمانی و جلالی هر کاری دلش خواست انجام داد. من تعجب می‌کند در این مدت امیرعلی صادقی بارها در بازی‌های دوستانه گل زد و از او به عنوان ستاره یاد شد. شما وقتی شهباززاده را در ترکیب گذاشته اید و ۴۵ دقیقه کلا در بازی نبود، چرا زودتر تعویضش نکردید؟ گاهی اوقات بازیکنان مقابل تیم سابقشان قفل میشوند که به نظر میرسید شهباززاده هم در چنین شرایطی است. کادر فنی باید این مسائل را ببیند نه اینکه فقط کنار زمین بالا و پایین بپرد. هیچ اتصالی بین خط هافبک و خط حمله نبود. چرا اینقدر دیر تعویض کردیم!

درباره گلی که رضاییان زد اشکال از کجا بود؟

متاسفانه سه سال است که فوتبال روزبه چشمی تمام شده و کلاً حضورش در میدان بیش از هر چیز باعث ایجاد دلهره می‌شود. هر بار توپ به سمت چشمی می‌رفت تن و بدنم میلرزید. آخرین مدافع استقلال چرا باید جلوی بازیکن حریف رو به عقب حرکت کند؟ اینقدر عقب آمده بودند که به شش قدم نزدیک شدند. در حالی که مدافع باید بازیکن حریف را تحت فشار بگذارد تا جلو نیاید. پیستون راست استقلال کجا بود؟ هافبک راست ما کجا بود؟ بازیکن اینقدر عقب رفت تا در نهایت یک ضربه زده شد و توپ تبدیل به گل شد.

در کل بازی را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه شرایط زمین آزادی در افتضاح ترین شرایط سال‌های اخیر قرار داشت. من نمی‌دانم چرا چمن آزادی تا این حد بی‌کیفیت بود. در این دو ماه و خورده‌ای که از لیگ قبل گذشته هیچ کس به فکر این زمین نبوده است؟

نکته امیدوار کننده ای هم در این بازی دیدید؟

نکته امیدوار کننده فقط این بود که آقای ساپینتو حالا باید بداند کجا آمده و در چه شرایطی مربیگری می‌کند. البته روزهای روشنی در انتظار استقلال است. مهدی قائدی آمده، کاوه رضایی و محبی هم هستند. باید این‌ها را به فال نیک گرفت و امیدوارم در ادامه مسیر با حضور این بازیکنان و برطرف کردن نقاط ضعف تیم دوباره جان بگیرد. نباید به این راحتی مقابله مدعیان امتیاز از دست بدهیم.

خط دفاع چطور بود؟

متاسفانه اعتماد به نفس بیش از حد سیلوا برای تیم دردسرساز شد! او بازیکن خوبی در نیم فصل دوم فصل قبل بود اما نباید آن توپ را لو بدهد. در کل فکر می‌کنم استقلال نفرات خوبی که دارد در هفته‌های آینده نتایجش را دگرگون می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • استقلال سرور پیروزی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    نکته بازی این بود دیگه مثل فصل پیش خبری از دفاع بسته اتوبوسی نبود نتیجشم دیدیم چارتا توپ اومد دوتاش گل شد یکیش باخوش شانسی رفت بیرون یکیشم حسینی با دفع ناقص دور کرد که ریباندشو گرفت این یعنی حسینی گلر مطمئنی نیست رشید مظاهری مهدی رحمتی وحید طالبلو بودن همچینتوپایی رو میگرفتن براهمین محبوب شدن حسینی توانایی دراوردن بازیو نداره فقط توپای سادرونمایشی دفع میکنه
    • آرش IN ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      بازیکن رو مربی میسازه اگه غیر از این بود که کسی دنبال مربی خوب نبود. این تیم همون تیم پارسال بود فقط مربی عوض شده بود. برعکس چیزی که ادعا میکردن تمرینات خوب و بدنسازی خوب و چنان و چنین هیچ کدوم بازیکنا آماده نبودن. و مسخره تر اینکه بازیکنایی که تو بازیای تدارکاتی خوب بودن بهشون بازی نداده بود. گرفتن شهباززاده خودش اشتباه بزرگی بود حالا فک کن فیکس گذاشتنش چه فاجعه ای. من اون روزی که ساپینتو رو باشگاه بعنوان مربی معرفی کرد گفتم این مربی رو اوردن که بعد شش هفت بازی نتیجه نگرفتن بیرونش کنن مربی ایرانی جاش بزارن و بگن دیدین گفتیم مربی ایرانی بهتره..
    • کامیارفرزام IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      بابا حمید کجایی شام غریبان کیسه کشا بود دیشب شعله زرد دلش نیومد بخاطر خواهرخواندگی با کیسه یه سبد گل شش تایی واسه کیسه و مو قشنگ بزاره گذاشت سرورشون آقای فوتبال آسیا برای کیسه ۶ تا رو بزاره
    • پرویز IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      همه انتقادات ایشون کاملا وارده که البته دوتا مطلب مهم دیگه رو باید اضافه کرد .اول اینکه فاصله هر سه خط استقلال بسیار زیاد بود(نه فقط خط هافبک و حمله) و حتی بعد از خوردن ۲ گل ، هرگز انسجام و حمله دامنه دار و گروهی از استقلال دیده نشد و در بسیاری از صحنه ها تعداد استقلالی های حاضر در یک سوم دفاعی حریف به سه نفر هم نمیرسید که خیلی عجیب و غیرقابل انتظار بود از تیمی که مدافع عنوان قهرمانی و ۲ گل عقب بود.دوم فقدان تاکتیک و برنامه در حمله بود که توی تیم مجیدی هم مشهود بود ولی اون تیم گل نمیخورد و همیشه یه امتیاز توی جیبش. چقدر عجیب که آماده ترین نفرات اردوی پیش فصل ساپینتو (بابایی و صادقی) روی نیمکت بودند و تا دفیقه ۶۰ از هیچکدوم خبری نبود.عجیب تر اینکه میرزایی یکی از بهترینهای استقلال بود ولی تعویض شد! ایکاش پیش فصل چشمی رفته بود سپاهان نه دانشگر
  • بابک SE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    خطای مظاهری روی خودش می تونست گل اول بازی رو رقم بزنه.تا وقتی کمک ویدیویی نباشه نمی شه از داری لیگ ایران توقع اجرای عدالت رو داشت.
    • رضایاک IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      وار بیاد که شما برای بقا باید بجنگید خخخخ فصل قبل تیم سقوط کرده را قهرمان لیگ کردن چون وار نبود😂
  • شیس۶ IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    این کارنشناس درست میگه سپاهان خوب نبود کیسه سوراخ بود.خخخ خخخ سپاهانی که بقول این خوب نبود در تهران ۲تا انداخت تو کیسه ی کیسه کشا و ۴تا هم ننداخت.اگه یه تیم خوب مثل سروره کیسه بود حتما رکورد ۶ ابدی جابجا میشد.
    • امید IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      آسیاب به نوبت
    • 8تایی ها IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      آرزوبه دل مونده های آسیا فریادنمیزنن.هیسسس.
  • مهران IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    مهدی فنونی زاده کجایی لال شدی؟وحید قلیچ پیش بینی کرده ساپینتو بهترین تیم تلریخ اسدقلال رو میسازه.وحید قلیچ واقعا پیشگوی خوبی هستی...بدو بازیهای بعدی رو هم بهم بگو...
  • فریدون IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    هر چی باشیم از طوفان سرخ آسیا که خودتون میزارید رو اسم تیمت اما تو آسیا ی حلبی مداوم ندارید خندم میگیره
  • حسن IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    همین اول کار معلوم شد که سال قبل زدوبند با فدراسیون بود که قهرمان شد این تیم در پیت
  • آرزو IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    من ن استقلالی ام نه پرسپولیس به عقیده من استقلال امشب آمادگی بازی کردن و نداشت بازیکن های اصلی‌شم ک نبود اونوقت شما چه توقع هایی دارین بع نظرم اگر بازیکن های اصلیشم بیان تو تیم دوباره خیلی سخت میشه استقلال به صدر جدول بیاد البته اگر استقلال به تونه خودشو جمع و جور کنه
  • ایمون زاید IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    فعلا تا اینجا که بمب های کیسه البته به زعم خبر ورزشی نم کشیدن و ترقه چهارشنبه سوری هم نبودند ،ببینیم ممد نوری چی میخواد بگه
  • حسینHD IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    من پرسپولیسی هستم ولی خداوکیلی سرمربی تموم شده بود این رو آوردید مدیرای محترم استقلال این مربی که فقط از مربیگری داد و بیداد بلده وقتی گل خوردن به محض اینکه گل خوردن سه تا مهاجم آورد زمین نشون داد که سرمربی مبتدی هست...آقای مورالس بنظرم شخصیت خوبی دارن و بیشتر تاکتیکی فکر میکنن و به داد و بیداد امید نمیبندن....من پرسپولیسیم و احترام کامل به تیمای حریف دارم ...آرزوی موفقیت برای همه تیما لیگ برتر
  • مهدی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    امروزاصلا خوب نبودن بازیکنان استقلال وسپاهان هم خیلی بدبازی میکرد
  • علی غریبی IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    خوب شد سجاد شهبازنازه برای پرسپولیس جذب نشد بااین قیمت سرسام‌آوری که داشت مبارک استقلالی‌ها باشه جنس بدش یکی هم ما داریم تمیروف، صد البته تمیروف خیلی جوانه تا پایان قراردادش به سنین بزرگسالی نمیرسه وجای رشد و پیشرفت داره درضمن از لحاظ ارزش مارکتینگ هم یک‌دهم شهبازنازه هزینه رو دست باشگاه نگذاشته، سجاد با اسم پرسپولیس امسال برای دوسال متوالی بود خیلی خوب بازارگرمی کردپارسال باقیمت نجومی سپاهان موند امسال هم با قیمتی سر به فلک کشیده به تیم سابقش برگشت.
  • مهدی سجادیان IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    باید استقلال سرمربی داشته باشد که از بازی کن مهمتراست ولی سپاهان مربی دارد.
  • اسنوپر IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    میبینم که لنگی ها از غارهاشون اومدن بیرون ،
  • مهران تاجی BE ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    شهباززاده وقعا بسیار کند ظاهر شد امیدوارم هرچه زودتر ارسلان و شهباززاده رو رد کنیم برن و به جاشون یه پلی میکر بیاریم وجود این تعداد مهاجم باعث ناراحتی و حاشیه شده.
  • تونلهای قایدی IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    ترکیب اشتباه، رها کردن خط دفاعی بدون گرویی لازم،همچنین تعویضهای دیر هنگام ومهمتر از همه نبود حردانی،بازی احساسی ،اشتباهات داوری در اعلام پنالتی،اصلی ترین عوامل باخت استقلال بود.ولی پتانسیل بالا و رفع اشتباهات میتواند استقلال را جزو ۳ مدعی اصلی قرار دهد.
  • مجتبی رجائی IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    نمیدونم چرا هر مربی که روو نیمکت تاج میشینه، نمیخواد به خودش بقبوولونه: روزبه چشمی حتی در اوج جوانی و دورانِ خوبش هم، بسیار پُرفرازُ نشیب ظاهر میشد؛ ایشون هرگز و هرگز ایّام اوجِ فوتبالی نداشته و در بهترین حالت: یه بازیکنِ کمی از متوسط، بهتر بوده؛؛ بهتره ساپینتو، ایشون رو روی نیمکت برای بازیایی نگه داره که تیم جلوئه و بازیکن اصلی خسته یا مصدوم نشه؛ آخرِ فصلم پروندشُ بذاریم زیرِ بغلشُ بفرستیمش یه مدرسه دیگه. ولاغیر
  • علی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    ای بابا این کارشناس بازی از سرمربیگری در استقلال تهران هم بهتر است؟؟؟
  • کمیل CA ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    این پیشکسوت های داغون رو از کجا گیر میارین برای مصاحبه!؟ استقلال رقیب و دشمن نمی خواد؛ یک سری پیشکسوت داره که منتظرند تیم نتیجه نگیره تا بهش حمله کنند و تیم رو نابود کنند. آخه مگه میشه با یک بازی که بچه ها تازه از دوره بدنسازی خارج شدند اینجور نتیجه گیری کرد و فاتحه یک تیم رو خوند!؟
  • کیسه سوز IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    افشین بازیکن با استعداد خوزستانی بود که با اشتباه پیوستن به کاج صغیر خیلی زود فوتبالش نابود شد ، سلامت باشه انشالله
    • سعید IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      افشین بره گم شه با کارشناسی مزخرفش هیچ نکته فنی نداشت فقط می گفت متاسفم که دوباره ازش نظرخواهی کنن
  • علی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    این باخت پایان نداره چون اولین بازی بود به نظر شما اینقدر زور میاد با باختهای بعدی عادت میکنید
  • شاهین IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    خیلی خب جناب حاجی پور زیاد جو گیر نشید یسال جام رو اهدا کردن بشما قرار نیس هر سال جام اهدا بشه بفکر قلبتان هم باشید
  • محمد حبیبی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    اقای حاجی پور فوتبال برد و باخت داره رئال مادرید هم میبازه مربی خارجی هنوز ترکیب رو نشناخته اقای کارشناس شما هم به جای این حرفا برو تیم بگیر خودت رو ثابت کن هر چند میدونم این حرفا به خاطر تعصبت هست ولی موج سواری خوب نیست مثل لنگیا نباشیم
  • ghavidel IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    فوتبال ایران و با اروپا مقایسه نکن تیمی که سه ماه پیش قهرمان شده مثل یه قشون بی فرمانده درمانده و بلا تکلیف داخل زمین نمی دونستن با توپ چیکار کنن اینا اگه بازیکن نیستن چرا خریدن اگه بازیکن هستن جوابگو باشن داداش سرمربی خارجی بدرد این فوتبال نمی خوره بازیکنی که بازی اول از ترس مصدومیت تکل نمی ره مربی خارجی چیکار می تونه بکنه قایدی مگه امارات چیکارکرد 8ماهه ذخیره نشسته وهکذا محبی از کاوه هم که نگو یکسال میدون نرفته
  • محمد IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    بازی دیروز نشان داد که استقلال به لطف دفاع اتوبوسی و زیر توپ کشیدن فصل قبل قهرمان شد ، و ساپینتو با تعویض و آوردن ۳ مهاجم که بیشتر لای دست و پای هم بودن نشون داد زود جو گیر میشه مخصوصا اگر هوادار هم باشه ، و تفکرات فوتبالی نداره !
  • طرفدار شاه فرهاد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    یعنی ساپينتو بدترین مربی جهانه بدم میاد ازش فرهاد مجیدی با چه بدبختی شخصیت استقلال رو برگردوند از پول خودش به پول باشگاه داد اما این مربی با سه سال قرار داد .. هیچی دیگه خدا وکیلی برين سوابقشونو نگاه کنید استقلال الان شبیه اينه که مربياي کم تجربه بیان و تجربه کثب کنم
  • Meysam IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    در اینکه استقلال بد بود شکی نیست ولی هوادارای عزیز ما شش تا از بهترینامون نبودن ،حتی اگه فقط حردانی و‌مرادمند بودن ما نمیباختیم پس حمایت کنید،فقط یک هفته گزشته که اینجوری انتقاد میکنید از ساپینتو،این مربی هنوز شناخت نداره از تیم،استرا ۵ هفته نتیجه نگرفت چلی بعدش همرو برد،مطمینم با اضافه شدن حردانی و‌مرادمند و‌کاوه و‌محبی و قائدی و امانوف این تیم به هیچ تیمی رحم نمیکنه
  • محمدجواد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    هه اینو شما میگید خبرورزشی میگه که سوخته
  • محسن IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    به نظرم مربی خارجی، نفرات وارنج استقلال رو نشناخته، رفته رفته بهترمیشن، کار مجیدی درست نبود بارها درموقعیت بازیک وحالا مربی دست تیم رو تو حنا گذاشت، تیمی که خودت بستی وقهرمان شدی رو ول کردی ودوباره رفتی سراغ عربها!؟ متاسفم اگه استقلال نتیجه نگیره فقط وفقط مجیدی مقصره
  • محسن IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    تیم قهرمان رو ول کردن وبخاطر پول وراحتی خودت وخانواده ات، رهسپاردیاراعراب شدن، بزرگترین خیانت به تاج کبیره، مجیدی بارها دردوران بازیگریش، دراوج رقابت قهرمانی تیم رو رها کردبه قطر وامارات رفت، ما تاجیا دیگه نباید اسم این خیانتکار رو بیاریم که ازتاج، سکوی پرتاب برای خودش درست کرده
  • ... US ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    آخه چه آنالیزی وقتی‌ که هر دو مربی‌ اولین بازیشون بود تو لیگ ما و هم سپاهان و هم استقلال کلی‌ تغییر کرده بودن؟ تمرینها هم که پشت در بسته بود. تا قبل از بازی رسانه ها، پیشکسوتا، و طرفدارا فقط حدس و گمان میزدن که چینش دو تیم چجوره، یکی‌ میگفت ۲-۵-۳، یکی‌ میگفت ۳-۳-۴، یکی‌ میگفت ۴-۲-۴. با این وجود، همه میدونستن که سپاهان خوب بسته شده که نشون هم داد. سلمانی خیلی‌ خوب به نظر میاد. نبود تماشاگران ضربه بزرگی‌ به استقلال بود که میتونست نتیجه رو طور دیگری رقم بزنه.
  • م IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    این باصطلاح کارشناس چقدر بهانه آورده خب حالا باختید دیگه بقول معروف عروس نمیتونه برقصه میگه اتاق کجه کیسه منفور قهرمان پوشالی باید منحل بشه.!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی