نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان امروز در حالی مقابل هم قرار خواهند گرفت که یاران مشترک زیادی طی سالهای اخیرداشته اند.

دو تیم طی سال‌های اخیر بازیکنان مشترک زیادی داشته‌اند و این بازیکنان به حدی زیاد هستند که می‌توان یک تیم ۱۱ نفره از این بازیکنان تشکیل داد که در ادامه به آن می پردازیم:

دروازه بان؛ شهاب گردان

گلر ۳۶ ساله فعلی فولاد خوزستان با ابومسلم به فوتبال ایران معرفی شد اما در ذوب آهن اصفهان خوش درخشید. او در سال ۱۳۹۳ و پس از بازی های دیدنی همراه با ذوب آهن اصفهان به پرسپولیس پیوست و پیراهن این تیم را پوشید. هر چند گردان در پرسپولیس خیلی موفق نشان نداد و در ادامه به سپاهان اصفهان رفت.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

دفاع وسط؛ سپهرحیدری

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم محصول آکادمی ذوب آهن اصفهان بود. سپهرحیدری پسر سیاوش حیدری بازیکن اسبق ذوب آهن بود که راه پدر را رفت. او پس از چند سال بازی در جمع ذوبی ها و بستن بازوبند کاپیتانی این تیم با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شد و حتی به کاپیتانی این تیم بزرگ هم رسید. هواداران پرسپولیس هرگز خاطره گلی که سپهر حیدری در دقیقه ۹۶ به سپاهان زد و این تیم را قهرمان لیگ هفتم کرد را فراموش نخواهند کرد.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

مدافع میانی؛ رحمان رضایی

رحمان رضایی یک مهاجم شمالی بود که توسط مرحوم ناصر حجازی در خط دفاع به بازی گرفته شد و زندگی ورزشی اش دگرگون شد. او با درخشش در ذوب آهن اصفهان توانست نام خودش را بر سر زبان ها بیندازد و توسط میروسلاو بلاژوویچ به تیم ملی ایران دعوت شود. رحمان رضایی پس از عملکردی فوق العاده در تیم ملی ایران به ایتالیا و کالچو رفت و چند سال با قدرت در این کشور توپ زد. رحمان رضایی در اواخر دوران بازی خودش تصمیم گرفت پرسپولیسی شود و در این تیم توپ بزند.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

دفاع چپ؛ حسین ماهینی

این مدافع بوشهری در استقلال اهواز نام و آوازه ای به هم زد اما از دوران بازی در ذوب آهن اصفهان توانست به تیم ملی دعوت شود. حسین ماهینی در ذوب آهن دفاع چپ بود و به رغم راست پا بودن در پرسپولیس هم در مقاطعی که لازم بود در این پُست به میدان رفت. خیلی ها از حسین ماهینی به عنوان آچارفرانسه تیم برانکو یاد می کنند که مرد کروات علاقه ویژه ای به او داشت.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

دفاع راست؛ دانیال اسماعیلی فر

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

لطفا تعجب نکنید! دانیال اسماعیلی فر گرچه از سپاهان اصفهان به پرسپولیس پیوسته است اما او هم در ذوب آهن پرآوازه شد. این مدافع راست انرژیک و رونده در ذوب آهن شناخته شد و شاید بهترین بازی های عمرش را در تراکتور تبریز به نمایش گذاشت. دانیال اسماعیلی فر با هدف دعوت به تیم ملی و حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پیراهن تیم پرسپولیس را در لیگ بیست و دوم پوشیده است.

هافبک دفاعی؛ عارف محمدوند

هافبک سابق تیم های ملوان و پاس نیز از ذوب آهن اصفهان به پرسپولیس پیوست. عارف محمدوند که این روزها با آکادمی باشگاه گالاتاسرای ترکیه همکاری می کند در پرسپولیس توپ زد و عملکرد بدی هم نداشت. این هافبک جنگنده اما در ادامه به پگاه گیلان رفت و در نهایت فوتبالش را در تیم تراکتورسازی تبریز به پایان رساند.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

هافبک دفاعی؛ ابراهیم اسدی

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ حرفه ای کشور از رده های پایه ای و تیم جوانان به بزرگسالان این باشگاه منتقل شد. بازیکن سابق تیم باشگاه فوتبال پرسپولیس در فصل ۸۳–۸۴ به سرمربیگری راینر زوبل بود. او در این فصل نمایش خیره کننده‌ای از خود به نمایش گذاشت. با جدا شدن داینر سوبل از تیم پرسپولیس به دلیل اختلافاتش با علی پروین او نیز به دلیل نیمکت‌نشین شدن از تیم پرسپولیس جدا شد و در فصل بعد به تیم ذوب آهن پیوست.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

هافبک تهاجمی؛ محسن مسلمان

مهندس ( لقب محسن مسلمان) سابق پرسپولیس نیز محصول آکادمی باشگاه ذوب آهن اصفهان بوده است. محسن مسلمان برای ذوب‌آهن بیش از ۱۰۰ بازی رسمی انجام داده‌است و عملکرد مناسبی داشته‌است؛ زمانی که مسلمان ۱۶ ساله بود توانست وارد فوتبال حرفه‌ای شود و یکی از جوان‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ حرفه‌ای ایران است. دوره سربازی محسن مسلمان در باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی گذرانده شد. محسن مسلمان پس از بازگشت به ذوب‌آهن، به صورت قرضی به باشگاه فوتبال پرسپولیس منتقل شد؛ در آن فصل ۱۲ بار برای پرسپولیس به میدان رفت و توانست ۲ گل هم بزند. در آن فصل او با پرسپولیس نایب قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد. او در باشگاه پرسپولیس لقب مهندس را در اختیار داشت. دوره دوم حضورش در پرسپولیس اما با موفقیت های زیادی در ترکیب تیم برانکو همراه شد اما افسوس که مسلمان قدر خودش را ندانست و خیلی زود از سطح اول فوتبال دور شد.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

وینگر راست؛ پیام صادقیان

پیام صادقیان در سال ۱۳۷۰ در محله امیرخیزی تبریز متولد شد. تا ۱۳ سالگی ساکن این شهر بود و در این زمان به همراه خانواده به اصفهان نقل مکان کرد. در این زمان زیر نظر محمود یاوری در تیم‌ملی نونهالان ایران به فوتبال مشغول بود. در اصفهان در تیم نوجوانان باشگاه فوتبال ذوب‌آهن اصفهان به بازی پرداخت و تا ۲۱ سالگی که راهی پرسپولیس شد، در همین باشگاه مشغول بازی بود. افسوس بزرگ تر از محسن مسلمان را باید برای پیام صادقیان خورد که همه را به تولد " علی کریمی جدید" امیدوار کرده بود اما چنان غرق در حاشیه شد که هیچ کس نتوانست نجاتش دهد.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

وینگر چپ؛ محمدرضا خلعتبری

محمدرضا خلعتبری فوتبال خود را از تیم جوانان شموشک نوشهر شروع کرد، سپس در سال ۱۳۸۲ به تیم بزرگسالان شموشک نوشهر پیوست و در لیگ برتر حضور یافت. وی برای انجام خدمت سربازی در سال ۱۳۸۳ راهی تیم فوتبال ابومسلم خراسان شد. او دو فصل برای ابومسلم توپ زد و بعد از آن در سال ۱۳۸۵ راهی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان شد و ۵ فصل در این تیم بازی کرد. پس از آن او در خرداد ۱۳۹۰ به تیم الغرافه قطر رفت و مدتی نیز عضو این باشگاه بود تا اینکه در دی ۱۳۹۰ به باشگاه الوصل امارات پیوست و شاگردی دیگو مارادونا را تجربه کرد. او پس از الوصل مجدداً در سال ۱۳۹۱ به اصفهان بازگشت، اما این بار به تیم سپاهان اصفهان ملحق شد و یک فصل در این تیم حضور داشت تا بازی در هر دو تیم مطرح اصفهانی را نیز تجربه کند. خلعتبری در خرداد ۱۳۹۲ ابتدا قراردادی با تیم عجمان امارات منعقد کرد اما به دلیل استفاده لیگ امارات از نام جعلی خلیج عربی، قراردادش را فسخ و به ایران بازگشت. او در شهریور ۱۳۹۲ به پرسپولیس تهران پیوست. او در تیر ماه ۱۳۹۳ از این تیم جدا شد و با قراردادی ۲ ساله بار دیگر پیراهن تیم سپاهان اصفهان را پوشید و...

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

مهاجم نوک؛ جری بنگستون

جری بنگستون اهل هندوراس است که در دو فصل حضور خود در لیگ ایران سابقهٔ عضویت در باشگاه‌های ذوب آهن و پرسپولیس را دارد. او همچنین در تیم‌های ملی فوتبال هندوراس بازی کرده و در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل موفق شد ۹ گل برای تیمش به ثمر برساند. این مهاجم ضمن حضور در مسابقات جام جهانی برزیل سابقه حضور در رقابت‌های المپیک نیز دارد. وی در این رقابت‌ها موفق شد برای برای تیم ملی المپیک کشورش ۳ گل به ثمر برساند. او در شهرآورد هشتاد و یکم تهران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس بعد از پایان یافتن وقت قانونی در وقت‌های اضافه، در دقیقه (۹۶) گل مساوی را برای پرسپولیس به ثمر رساند و از باخت تیمش در این بازی حساس جلوگیری کرد.

تصاویر| تیم منتخب بازیکنان مشترک پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان

نکته اول؛ در این میان چهره‌هایی چون علیرضا نورمحمدی، ابراهیم تقی‌پور، محمد قاضی، فراز فاطمی، محمدرضا خانزاده و قاسم دهنوی دیگر نفراتی هستند که در برهه‌های مختلف سابقه حضور در ۲ تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن را در کارنامه خود دارند.

نکته دوم؛ یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس سابقه مربیگری موفقیت آمیزی در ذوب آهن اصفهان دارد. از آن طرف مهدی تارتار، محمد نوری و حسین پاشایی اعضای کادرفنی ذوب آهن نیز سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه خود دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی