نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
تعلیق همچنان در کمین دوچرخه‌سواری!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: من هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام. احتمالاً کاندیدا شوم، فعلاً فرصت برای تصمیم نهایی و ثبت‌نام هست.

دو روز بعد از شروع ثبت‌نام کاندیداهای ریاست دوچرخه‌سواری، حالا دغدغه احتمال تعلیق در صورت کاندیداتوری رسول هاشم کندی، سرپرست فعلی فدراسیون به وجود آمده است. چرا که سرپرست فدراسیون برای کاندیداتوری باید استعفا دهد و وزارت ورزش باید سرپرست جدید به جای او معرفی کند. کاری که شاید اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواریUCI را دوباره حساس کند و دخالت در ورزش تلقی شود. رسول هاشم کندی در واقع نایب رئیس سابق بوده و به همین دلیل با سرپرستی اش هیچ مخالفتی نشد.

با رفتن رئیس، اتوماتیک وار نایب رئیس جای او را می‌گیرد، وضعیتی که از نظر اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری خلاف به حساب نمی‌آید. اما با معرفی سرپرست جدید توسط وزارت ورزش کار گره می‌خورد و حتی شاید خطر تعلیق، دوچرخه‌سواری را تهدید کند.درست مثل اتفاقی که در فدراسیون ژیمناستیک با پایان دوره ریاست زهرا اینچه درگاهی افتاد. در واقع حمید احمدی سرپرست فدراسیون شد، به‌دلیل پست نایب رئیسی او فدراسیون جهانی به سرپرستی اش ایراد نگرفت اما به محض جایگزینی مرزوقی به جای احمدی، فدراسیون جهانی دوباره روی دخالت وزارت ورزش برای تغییرات حساس شده و در حال بررسی موضوع است.

با این حال سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری بعد از بازگشتش از بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه ، هنوز تصمیمش برای ثبت‌نام قطعی نیست. او در این باره  می‌گوید: «من هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام. احتمالاً کاندیدا شوم، فعلاً فرصت برای تصمیم نهایی و ثبت‌نام هست.»

با اینکه سرپرستان فدراسیون‌ها برای ثبت‌نام باید استعفا بدهند اما هاشم کندی معتقد است چنین قانونی وجود ندارد: «برای کاندیداتوری سرپرست فدراسیون، استعفا قانون بین‌المللی و داخلی نیست. در واقع از نظر قانونی محدودیتی وجود ندارد. به هر حال من تأییدیه مجمع فوق‌العاده را هم دارم.اما بازهم هرچه عرف و قانون وزارت ورزش بگوید تابع هستم تا شائبه‌ای پیش نیاید. اما فکر نمی‌کنم سرپرستی من در فدراسیون حداقل تا تأیید صلاحیت‌های کاندیداها مشکلی داشته باشد. من با تأیید مجمع فوق‌العاده سرپرست فدراسیون و پیگیر مصوباتش هستم. ان‌شاءالله اوضاع طوری پیش برود که بهترین شرایط و اتفاقات برای جامعه دوچرخه‌سواری پیش بیاید.»

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری از نتیجه رکابزنان ملی پوش در بازی‌های کشورهای اسلامی راضی است: «یک طلا، دو نقره و یک برنز، نتیجه راضی کننده‌ای برای دوچرخه‌سواری در این بازی‌هاست. درحالی که دوچرخه‌سواری ۴-۳ سالی است در حسرت مدال بود. چند سالی بود که این رشته در مسابقات ناکام بود، حالا با ۴ مدال، خون تازه‌ای به این رشته تزریق شد. خوشبختانه روند آمادگی ملی پوشان برای قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی بدرستی انجام شد. از زمانی که مسئولیت فدراسیون را گرفته‌ام، ملی‌پوشان در همه مسابقات مدال گرفته‌اند. هرچند مشکل تجهیزات و پیست داشته‌ایم اما به لطف خدا و همکاری مجموعه و ملی‌پوشان نتیجه خوبی کسب کردیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی