نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
رضا عنایتی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رضا عنایتی از مذاکراتش با استقلال برای سرمربیگری این تیم و رد پیشنهاد دستیاری آبی‌ها صحبت کرد.

رضا عنایتی در دو فصل گذشته در فوتبال ایران خوب کار کرد و علاوه بر صعود با هوادار از لیگ یک، در سطح اول فوتبال کشور نیز موفق شد سهمیه این باشگاه را حفظ کند و با رتبه یازدهمی به کار خود پایان داد. عنایتی درحالی پس از شروع لیگ برتر هدایت هیچ تیمی را برعهده ندارد که در ابتدای تابستان به تیم‌های مختلفی لینک می‌شد و حتی مذاکراتی با آجورلو، مدیرعامل استقلال برای سرمربیگری آبی‌ها داشت که با حواشی گوناگونی همراه شد. حال عنایتی از اتفاقات جنجالی فصل گذشته و مذاکراتش با استقلال می‌گوید که صحبت‌های او را در این صفحه می‌خوانید:

تابستان پرخبری را پشت سر گذاشتید و پیشنهادات مختلفی داشتید. از نساجی تا تیم‌های دیگر مثل استقلال. حتی با آقای آجورلو نشست داشتید اما در نهایت بیرون نشستید.

فوتبال حرفه‌ای یعنی همین! فوتبال حرفه‌ای یعنی شما پیشنهاد داشته باشید و پای میز مذاکره بنشینید، حال ممکن است توافق کنید و یا توافق نکنید. اول از همه از تمام دوستانی که به من اعتماد کردند مخصوصا سردار آجورلو تشکر می‌کنم؛ در نشستی که با سردار داشتم چیزهای بسیاری از ایشان یاد گرفتم و یک مدیر به تمام معنا هستند و در حال حاضر با بازیکنانی که استقلال جذب کرده، شایسته قهرمانی است و با مهره‌هایی که الان در استقلال حضور دارند با یک صبوری و هماهنگی خوب مطمئن هستم ساپینتو از نظر مهره‌ای دستش بسیار باز است. امیدوارم هر چه سریع‌تر با بچه‌ها آشنا شود و بتواند اَرنج خوبی بچیند که مطمئنا همین اتفاق خواهد افتاد و ما هم به عنوان یک هوادار حمایت می‌کنیم. هوادارن مطمئنا پشت سرمربی‌شان هستند تا هر چه زودتر نتایج خوب از راه برسد. استقلال تیمی است که وقتی به هر مهره آن نگاه می‌کنید می‌توانند تاثیر گذار باشند. دو یا سه پیشنهاد دیگر هم بود که من اصلا درمورد آنها صحبت‌ نکردم چون می‌خواستم فضایی داشته باشم که بتوانم ایده‌هایی که در ذهنم وجود دارند را پرورش دهم و در آخر اتفاق بزرگ و خوبی افتاد که شاید از لحاظ من که مربی هستم اتفاق خوبی نباشد اما آن را به فال نیک می‌گیرم که حدود ۱۱ یا ۱۲ تیم با مربیان سال قبل‌شان تمدید کردند. اعتماد کردن به سرمربی سال قبل اتقاق خوبی است. با من در هوادار هم ۲ یا ۳ بار جلسه برگزار کردند اما خودم مایل به ادامه‌ی همکاری نبودم چون می‌خواستم فضای جدیدی را تجربه کنم.

چرا باید نفر چهارم نیمکت استقلال می شدم؟/ بعد از سرمربیگری دیگر دستیاری در شان من نبود

شنیده می‌شد دستیاری استقلال یا حتی دستیاری تیم ملی به شما پیشنهاد شده است.

در مورد تیم ملی اصلا صحبت نکنیم اما خودم را می‌شناسم؛ بحث عقب‌گرد نبود اما در هر جایی که برای تیم بزرگ استقلال یا پرسپولیس بتوانی کارایی داشته باشی و خدمت کنی، باعث افتخار است. من می‌دانستم آقای ساپینتو ۳ یا ۴ دستیار با خودش می‌آورد و با شناختی که از خودم داشتم صلاح ندانستم چنین اتفاقی بیفتد چون مربی‌ای که از فضای دیگری به فضای ایران می‌آید، مطمئنا دستیاران اول، دوم و سوم را با خودش می‌آورد و شما نفر چهارم می‌شوی و من نمی‌خواستم چنین فضایی را تجربه کنم ضمن اینکه تمام کسانی که دستیار و کمک هستند و تلاش می‌کنند می‌خواهند روزی سرمربی شوند. اینکه روزی از سرمربی‌گری دوباره برگردی و دستیار شوی فکر می‌کنم در شأن من و باشگاه استقلال نبود که من دوباره برگردم و از کمک مربی شروع کنم اما باز هم از دوستانی که به من پیشنهاد دادند تشکر می‌کنم و انشالله استقلال هم بتواند موفق شود. ما هم بازی‌ها را نگاه می‌کنیم و اگر فرصتی باشد در یک فضای خوب کار می‌کنیم و اگر نباشد برای تمام مربیان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

هوادارن پرسپولیس می‌گفتند آقای عنایتی قهرمانی را از پرسپولیس گرفت و به استقلال داد! مقابل پرسپولیس شما دو مساوی گرفتید که چهار امتیاز از پرسپولیس گرفته شد اما استقلال شما را رفت و برگشت شکست داد.

 در مورد این موضوع نمی‌توانم صحبت کنم. به هر حال بحث احساسات در جو هواداری دو تیم بزرگ ممکن است این اتفاقات بیفتد اما من خدا را گواه می‌گیرم که نه در مقابل استقلال و نه در مقابل پرسپولیس به غیر از پیروزی به چیز دیگری فکر نکردم و آنهایی که مرا می‌شناسند، می‌دانند تمام توانم را برای موفقیت تیمی که در آن هستم می‌گذارم. حال بعضی‌ از هواداران روی احساسات حرف‌هایی می‌زنند که آنها را هم دوست دارم. شاید توهین‌هایی هم از سمت دوستان من، طرفداران پرسپولیس شد و من آنها را هم به فال نیک می‌گیرم و دوست‌شان دارم. این احساسات وجود دارند و چقدر خوب است که در تمام شرایط حامی تیم‌مان باشیم و آن را تشویق کنیم. من فقط به موفقیت‌ تیمم نه تنها مقابل استقلال و پرسپولیس بلکه در تمام تیم‌ها فکر کردم و همه‌ی توانم را به کار گرفتم که بتوانم موفق شوم اما قرعه به این صورت بود که در یک بازی موفق می‌شوی اما در بازی دیگری موفق نمی‌شوی.

در پایان از تیم ملی صحبت کنید شرایط پیچیده‌ای در آستانه جام جهانی به وجود آمده است.

در مورد تیم ملی در این چند ماه گذشته بسیار صحبت کردیم. با توجه به اتفاقاتی که مانند یک سریال کلافه کننده و منفی برای فوتبال ما اتفاق افتاد، من نمی‌خواهم این مسائل را باز کنم چون فکر می‌کنم خداراشکر مقداری جو نسبت به گذشته آرام‌تر شده و ما نشان دادیم در شرایط سخت اتفاقات بزرگ را بهتر رقم می‌زنیم. من این مسائل را به فال نیک می‌گیرم و انشاالله با یک همبستگی خوب بین وزارت، نمایندگان، فدراسیون و بازیکنان شرایط خوبی ایجاد شود تا ما در یک تورنمنت بزرگ بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم و از حیثیت فوتبال‌مان دفاع کنیم. مطمئنا با شناخت دورادوری که از بازیکنان تیم ملی و کادر فنی دارم این اتفاق خواهد افتاد و انشالله همه در راستای موفقیت تیم ملی تلاش خواهند کرد.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کیسه سوز IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    آره خوب بعد از سرمربیگری بارسلون دیگه دستیاری کیسه کسر شان بود واسش خخخخخخخ
  • ستاره سرخ ایران IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    پارسال با خوش خدمتی شش امتیاز تقدیم به تیم مافیایی کیسه کرد بعد هم از هوادار استعفا دادفکر کرد امسال میشه سرمربی کیسه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی