درگیری ۲ ورزشکار بر سر گرین کارت آمریکا/ پای وزیر ورزش به ماجرا باز شد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

احسان قائم مقامی ادعا کرد که ۱۰ سال است گرین کارت آمریکا دارد و این موضوع را سجادی به عنوان وزیر ورزش و تامینی به عنوان رئیس فدراسیون شطرنج، می‌دانستند اما پریدر با حراست وزارت ورزش صحبت کرده تا قائم مقامی نایب رئیس فدراسیون شطرنج نشود.

احسان قائم مقامی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به مسائل و مشکلات شطرنج ایران پرداخت و در خصوص مسائل مختلفی از فدراسیون شطرنج انتقاد کرد. یکی از مهمترین مسائلی که بین قائم مقامی و پریدر مطرح شد، بحث نایب رئیسی فدراسیون شطرنج بود.

پریدر نایب رئیس فعلی فرداسیون شطرنج در خصوص شطرنج ایران در ابتدا، گفت: متاسفانه لیگ شطرنج به دلیل کرونا در دو سال گذشته برگزار نشده است اما فدراسیون دنبال برگزاری این مسابقات بود. قائم مقامی در این پنج سال حقوق بگیر و بیمه فدراسیون شطرنج بود. یکی از دلایلی که ورزشکاران گله‌مند هستند این است که چطور یک ملی‌پوش بیمه است و از فدراسیون حقوق می‌گیرد؟ 

او ادامه داد: باتوجه به دغدغه‌ای که قائم مقامی در خصوص لیگ شطرنج داشت از او خواستیم تا ریاست لیگ را برعهده بگیرد اما او قبول نکرد. فدراسیون شطرنج آقای اسکندری، فرد مورد اطمینان قائم مقامی را مسئول لیگ شطرنج قرار داد. قائم مقامی با اسکندری موفق نشدند لیگ را راه اندازی کنند و اینطور نیست که فدراسیون کاری نکرده باشد.

پریدر ادامه داد: اینکه گفته می‌شود وزیر ورزش او را معرفی کرده تا نایب رئیس فدراسیون شطرنج شود، خیلی خوب است که این شطرنج باز حداقل وزیر را می‌بینید! مقصودلو به عنوان نفر اول ایران با انتشار استوری از عدم توجه به شطرنج گله کرد. فدراسیون شطرنج برای نایب رئیسی قائم مقامی اقدام کرد اما قائم مقامی دوتابعیتی بوده و نمی‌توانست کاندید شود.

درگیری ۲ ورزشکار بر سر گرین کارت آمریکا/ پای وزیر ورزش به ماجرا باز شد

در ادامه، قائم مقامی با تایید این که گرین کارت آمریکا را دارد، با حالتی برافروخته گفت: فقط از این گرین کارت برای حضور در مسابقات استفاده می‌کنم که این موضوع را  همه می‌دانند. البته باید بگویم که پریدر هدفمند صحبت می‌کند. من ده سال پیش گرین کارت گرفتم تا در مسابقات حضور پیدا کنم. پریدر با حراست وزارت ورزش طرح موضوع کرد که من نایب رئیس نشوم. آیا تامینی یا حتی وزیر ورزش نمی‌دانست که من گرین کارت دارم؟ هم سجادی می‌دانست و هم تامینی و در این شرایط به من پیشنهاد نایب رئیسی دادند اما پریدر با مسئول حراست صحبت کرد تا منافع شخصی خود را پیش ببرد.   

پریدر ادامه داد: چرا با وجود اینکه قائم مقامی می داند دو تابعتی است و نمی تواند پست بگیرد این موضوع را مطرح می‌کند؟ حتی فدراسیون شطرنج حرف وزیر را سریع گوش داد و او را معرفی کرد اما به دلیل دو تابعتی بودن قائم مقامی نمی‌تواند نایب رئیس شود و باید بگویم که عدم معرفی او برای این پست، از طرف فدراسیون شطرنج نبود. 

قائم مقامی همچنین در خصوص صحبت‌های پریدر گفت: فدراسیون از من خواست تا در لیگ کمک کنم. قرار بود جلسه ای در این خصوص در روز خاصی برگزار شود اما پریدر بدون اینکه حقی داشته باشد زمان جلسه را تغییر داد. باتوجه به اینکه پریدر می‌دانست من عضو هیات علمی هستم و تدریس دارم زمان جلسه را تغییر داد تا نتوانم در آن شرکت کنم. دلیل تغییر تاریخ جلسه این بود که پریدر می‌خواست دو بازیکن در این جلسه حضور پیدا کنند! واقعا این موضوع عدم مدیریت فدراسیون شطرنج را نشان داد. پریدر به راحتی به جای همه صحبت می‌کند که این موضوع درست نیست. به تامینی به عنوان رئیس فدراسیون گفتم که شخص دیگری را مسئول لیگ شطرنج کند که فدراسیون تصمیم گرفت اسکندری باشد. زمانی که بی احترامی می‌کنید و اجازه نمی‌دهید جلسه سر تاریخ خود برگزار شود، چه می‌توان گفت؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    اینا زن و شوهر نبودن...؟؟؟؟
  • اریهان DE ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    گرین کارت دو تابیعتی مفهوم نمیده. فقط اجازه کار و رفت وامد در امریکا رو داره.مگر اینکه سیتیزن شده باشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی