نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
راه درست کردن فضای استادیوم‌ها ورود بانوان است/ پرسپولیس از همین هفته با بازگشت یحیی اوج می‌گیرد/ واقعاً دیدن آن صحنه تلخ و دردناک بود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مرتضی کرمانی مقدم ستاره پیشین پرسپولیس می‌گوید: تماشاگران نوجوان یا جوان احساسی که در استادیوم‌ها به مربی یا بازیکن حریف توهین می‌کنند با دیدن بانوان و خانواده‌ها به خودشان اجازه نمی‌دهند فحاشی کنند.

ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ اعتقاد دارد راه حل فرهنگ سازی روی سکوهای مسابقات لیگ برتر بسیار ساده است! مرتضی کرمانی مقدم با بیان این جمله افزود: مطمئن باشید فضای استادیوم‌های ورزشی با ورود بانوان علاقمند به فوتبال درست خواهد شد. تماشاگران نوجوان یا جوان احساسی که در استادیوم‌ها به مربی یا بازیکن حریف توهین می‌کنند با دیدن بانوان و خانواده‌ها به خودشان اجازه نمی‌دهند فحاشی کنند.

وی ادامه داد: من شنیدم یکی از مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر گفته است که فقط استادیوم آزادی فضای کافی برای حضور بانوان علاقمند به فوتبال را دارد و سایر ورزشگاه‌ها چنین شرایطی ندارند! این حرف بسیار عجیب است. چرا ورزشگاه‌های دیگر از نقش جهان اصفهان گرفته تا قائم شهریا انزلی و... نمی‌توانند؟ به نظر من خیلی راحت می‌توانند بانوان را به استادیوم بیاورند و از این طریق ساده فرهنگ سازی کنند.

ستاره سال‌های نه چندان دور پرسپولیس و تیم ملی همچنین افزود: دوستان و مسئولان می‌توانند یک گوشه از ورزشگاه را به بانوان اختصاص دهند تا به همراه خانواده و فرزندان به استادیوم بروند. مگر ما در سینما، تئاتر، کنسرت یا تا همین چند سال پیش در مسابقات والیبال بانوان حضور نداشته و ندارند. چه اتفاقی افتاده است؟ امیدوارم متولیان ورزش و فوتبال ایران این مسائل را لحاظ کنند تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

کرمانی مقدم در ادامه با اشاره به تصویری که از یک مرد در حال گرفتن گوشی فرزندش برای نشنیدن فحاشی‌ها، یادآور شد: واقعا دیدن آن صحنه تلخ و دردناک بود. اینکه فضای استادیوم‌های ورزشی ما به شدت آلوده شده است. من نمی‌گویم از قدیم نبوده و زمان ما هم این مسائل بوده است. خود من هم خیلی بازیکن خوش اخلاقی نبودم اما اگر همان زمان هم بانوان به استادیوم می‌رفتند از آن موقع فضای ورزشگاه‌های ما و فوتبال درست می‌شد. این تصویری که در رسانه‌ها و فضای مجازی پخش شد خیلی زشت بود و باید ترتیبی اتخاذ کرد تا همه خانواده‌ها بتوانند با خیال راحت به استادیوم رفته و فرزندان خود را هم برای تماشای فوتبال ببرند.

راه درست کردن فضای استادیوم ها ورود بانوان است/  پرسپولیس از همین هفته با بازگشت یحیی اوج می گیرد/  واقعا دیدن آن صحنه تلخ و دردناک بود

پیشکسوت پرسپولیس همچنین در خصوص دو تساوی پی درپی این تیم در لیگ برتر گفت: بازی‌ها تازه شروع شده و شاید تیم‌ها هنوز به هماهنگی لازم نرسیده باشند اما متأسفانه شکل بازی پرسپولیس جلوی فولاد خوزستان اصلا قابل قبول نبود. اینکه پرسپولیس در خانه خودش نتواند موقعیت‌های زیادی خلق کند خوب نیست اما شاید این موضوع به غیبت یحیی گل محمدی برگردد.

وی ادامه داد: یحیی گل محمدی به دلیل محرومیت نتوانست در ۲ بازی گذشته از کنار زمین و به قول ما فوتبالی‌ها لب خط تیمش را هدایت کند اما روز جمعه محرومیت او به اتمام می‌رسد. من فکر می‌کنم با حضور یحیی لب خط دوباره پرسپولیس اوج گرفته و بردهای این تیم آغاز خواهد شد.

کرمانی مقدم درباره آلومینیوم اراک حریف آینده پرسپولیس گفت: آلومینیوم اراک در این سال‌ها نشان داده تیم خطرناکی است. اصلا نباید جلوی این تیم با غرور بازی کرد. دست کم گرفتن آلومینیوم اراک می‌تواند مثل جام حذفی با تبعات تلخی همراه باشد. امیدوارم بچه‌ها با تمرکز و دقت زیاد بتوانند تیم خوب آلومینیوم را در اراک شکست داده و به وضعیت خود در جدول لیگ برتر سرو سامانی بدهند.

ستاره اسبق پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: من شنیدم یورگن لوکادیا در تمرینات تیم بسیار خوب و سرحال ظاهر شده است. این مهاجم هلندی در بازی با فولاد خوزستان غایب بود اما می‌تواند در اراک همه را سورپرایز کند. امیدوارم این مهاجم تازه وارد در بهترین شرایط برای تیم به میدان برود و نمایش قابل قبولی ارائه دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی