تصاویری از درگیری‌های شدید مربیان لیگ برتر/ وقتی بزرگان نیمکت خروس‌جنگی می‌شوند!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بعد از درگیری کونته و توخل، نشریه «دیلی میل» درگیری‌های تاریخی دیگری بین مربیان را بررسی کرده که چند مورد را در اینجا می‌خوانیم.

روز یکشنبه، توماس توخل و آنتونیو کونته پس از دو درگیری فیزیکی در جریان تساوی دراماتیک ۲-۲ تاتنهام مقابل چلسی در استمفوردبریج از بازی اخراج شدند. این اولین باری نیست که در سالهای اخیر مربیان لیگ برتر در کنار زمین با هم درگیر می‌شوند. تاریخچه عجیبی از درگیر شدن مربیان باشگاه‌های بزرگ با هم وجود دارد؛ از توخل و کونته و ژوزه مورینیو گرفته تا سرالکس فرگوسن و آرسن ونگر و دیگر مربیان.

ونگر و مورینیو (۲۰۱۴)

آرسن ونگر و ژوزه مورینیو رقابت و تاریخچه‌ای دیرینه داشتند که از سال ۲۰۰۴ با ورود سرمربی پرتغالی به استمفوردبریج آغاز شد. ونگر آبی‌ها را متهم کرد که پول‌های کلانی که خودشان به دست نیاورده‌اند را خرج کرده‌اند و کل ماجرا از آنجا شروع شد.

مورینیو با لقب «متخصص شکست» ونگر را مورد تمسخر قرار داد و در اواخر همان سال، آنها واقعاً در زمین مسابقه زد و خورد کردند. چلسی در اکتبر ۲۰۱۴ در استمفوردبریج آرسنال را با نتیجه ۲-۰ شکست داد، بازی‌ای که بیشتر به خاطر اینکه ونگر مورینیو را هل داد در یادها مانده است. مورینیو هم با کشیدن کراوات ونگر عکس‌العمل نشان داد.

تصاویری از درگیری‌های شدید مربیان لیگ برتر/ وقتی بزرگان نیمکت خروس‌جنگی می‌شوند!

سر الکس فرگوسن و مانچینی (۲۰۱۲)

گرمای دربی منچستر و فشار رقابت قهرمانی در سال ۲۰۱۲ در ورزشگاه اتحاد این دو مربی را درگیر کرد. دو رقیب برای قهرمانی در لیگ برتر می‌جنگیدند و در نیمه دوم پس از خطای نایجل دی‌یونگ از منچسترسیتی روی دنی ولبک، مربی‌ها گلاویز شدند. اعضای کادر فنی و داور چهارم، مایک جونز، سعی کردند این دو را از هم جدا کنند.

فرگوسن در این باره گفت: «او در تمام طول بازی داور، داور چهارم و داور خط را اذیت می‌کرد. او در تمام هفته از داوران شاکی بود، اما امشب نمی‌تواند از چیزی شاکی باشد.»

مانچینی پیروز سعی کرد این حادثه را کم اهمیت جلوه دهد و افزود: «یادم نیست مشاجره درباره چه بود. من به داور چهارم گفتم این خطا برای ما بود نه علیه ما. در آن لحظه تنش بالا رفت، اما من همه چیز را فراموش کردم.»

تصاویری از درگیری‌های شدید مربیان لیگ برتر/ وقتی بزرگان نیمکت خروس‌جنگی می‌شوند!

لمپارد و کلوپ (۲۰۲۰)

فرانک لمپارد که در آن زمان سرمربی چلسی بود، خونسردی خود را از دست داد و شروع به ناسزاگویی شدید و ناپسندی نسبت به یورگن کلوپ و نیمکت لیورپول کرد. او با عقب افتادن تیمش در آنفیلد به دنبال گل نبی کیتا، فشار زیادی را احساس می‌کرد و وقتی یک خطای ملایم روی لبه محوطه چلسی انجام شد، کنترل خود را از دست داد.

سرمربی آبی‌ها بلافاصله پس از تصمیم داور به نقطه انفجار رسید و پس از شنیدن زمزمه‌های از سوی نیمکت لیورپول واکنش نشان داد. «چه خطایی؟ کجای این حرکت خطا بود؟» و فریاد زنان به سمت کلوپ رفت و داور چهارم مداخله کرد.

کلوپ دائماً تکرار می‌کرد: «آرام باش»، لمپارد داد و فریاد کرد و در جهت مخالف حرکت کرد اما دوباره چرخید و درگیری را از سر گرفت و دائماً داد می‌زد که این خطا نبود. اینجا دیگر کلوپ هم اعصابش به هم ریخت و فریاد زد: «هی»، و جملاتی بین دو مربی رد و بدل شد و مسئولان به سرعت مداخله کردند.

تصاویری از درگیری‌های شدید مربیان لیگ برتر/ وقتی بزرگان نیمکت خروس‌جنگی می‌شوند!

مورینیو و کونته (۲۰۱۶)

مورینیو از خوشحالی‌های بعد از گل کونته در جریان پیروزی ۴-۰ چلسی مقابل منچستریونایتد در استمفوردبریج در سال ۲۰۱۶ ناراضی بود. ناراحتی مورینیو در انتهای بازی کاملاً مشهود بود و به کونته درباره رفتارش در زمین مسابقه اعتراض کرد زیرا احساس کرد که مربی ایتالیایی او و تیمش را با جشن‌های هیستریک خود تحقیر کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که او بعد از سوت پایان بازی با عصبانیت خطاب به رقیبش گفت: «برای پیروزی ۴-۰ اینطوری جشن نمی‌گیرند، می‌توانی برای نتیجه ۱-۰ اینطور خوشحالی نشان بدهی، در غیر این صورت برای ما تحقیرآمیز است.»

این خصومت به پایان نرسیده است و هر دو مربی همچنان هر زمان که به مصاف هم می‌روند یا در رسانه‌ها به هم کنایه می‌زنند.

تصاویری از درگیری‌های شدید مربیان لیگ برتر/ وقتی بزرگان نیمکت خروس‌جنگی می‌شوند!

کلوپ و آرتتا (۲۰۲۱)

کلوپ و آرتتا هر دو در آنفیلد در سال ۲۰۲۱، زمانی که لیورپول ۴-۰ آرسنال را شکست داد، کارت زرد دریافت کردند. این دو مربی در دقیقه ۳۲ پس از نبرد هوایی بین سادیو مانه و تاکهیرو تومیاسو با هم درگیر شدند. آرتتا ناگهان طوری کنترل خود را از دست داد که دستیارش مجبور شد او را از صحنه دور کند. در نهایت هر دو مربی از داور کارت زرد دریافت کردند.

وقتی بعد از بازی از آرتتا در مورد این حادثه پرسیدند، پاسخ داد: «فکر می‌کنم او داشت از تیم خودش دفاع می‌کرد و من هم از تیم خودم. همین.» از او پرسیدند چه چیزی باعث این واکنش شد؟ و گفت: «هیچی، من به خاطر بازی به او تبریک گفتم. برای من همه این حوادث همانجا باقی ماند و تمام شد. این بخشی از بازی است و ما دوست داریم رقابت کنیم.»

تصاویری از درگیری‌های شدید مربیان لیگ برتر/ وقتی بزرگان نیمکت خروس‌جنگی می‌شوند!

مانچینی و مویس (۲۰۱۰)

در جریان باخت ۲-۰ منچسترسیتی مقابل اورتون در اتحاد در سال ۲۰۱۰، مانچینی به سمت منطقه فنی مویس دوید و در تلاش برای پس گرفتن توپ به مربی اسکاتلندی برخورد کرد. این درگیری پس از گرفتن توپ توسط مویس رخ داد، اقدامی که مانچینی آن را اتلاف وقت در نظر گرفت.

فدراسیون فوتبال اعلام کرد مانچینی ایتالیایی به دلیل رفتار نادرست ۲۰۰۰۰ پوند جریمه می‌شود و تا پایان فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ وضعیتش به حالت تعلیق درآمد.

سرمربی سیتی گفت: «من با دیوید صحبت کردم و اگر اشتباهی مرتکب شدم از او و داور عذرخواهی می‌کنم. من فقط می‌خواستم توپ را به دست بیاورم زیرا فقط ۵ دقیقه وقت داشتیم. داور من را اخراج کرد اما چیز دیگری نیست. همین بود و تمام شد.»

تصاویری از درگیری‌های شدید مربیان لیگ برتر/ وقتی بزرگان نیمکت خروس‌جنگی می‌شوند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی