نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
دراگان اسکوچیچ - تیم ملی ایران
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: بعضی‌ها به دنبال منافع خود هستند تا به تیم ملی ایران آسیب بزنند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایت وکرنیجی کرواسی درباره شرایط خود در تیم ملی ایران به صحبت پرداخت.

دراگان اسکوچیچ گفت: به طور کلی من آدمی نیستم خودبزرگ‌بینی نیستم و بعد از انجام یک کار خوب انتظار فرش قرمز را نداشتم اما حداقل انتظار احترام را دارم چون مشخص است که من هم شایستگی حضور در جام جهانی را دارم. افرادی هستند که برای منافع مختلف سعی می‌کنند هر کاری را که تاکنون انجام داده‌ام بی‌ارزش کنند. وجه مشترک همه آن‌ها این است که در برابر واقعیت مقاومت می‌کنند. آن‌ها در تمام مراحل مقدماتی سعی کردند درگیری ایجاد کنند و از این طریق برای تیم ملی مشکل ایجاد کنند؛ همه آن‌ها نباید این واقعیت را نادیده بگیرند که این سریع‌ترین راه‌یابی یک تیم آسیایی در تاریخ با بیش‌ترین برد و بیش‌ترین امتیاز به جام جهانی بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: من در تیم ملی موفق شدم چون روی کارم متمرکز هستم در صورت تغییر نکردن اردوی تیم ملی در وین اتریش اردو خواهیم داشت و با اروگوئه و سنگال بازی می‌کنیم. من در تیم ملی ایران موفق شدم چون همان‌طور که گفتم اولا روی کار خود متمرکز بودم و همه حواشی و حواس‌پرتی‌ها را از تیم دور کردم. در ایران کارکردن بسیار سخت است. باید نظرات را یا نادیده بگیرید یا از آن‌ها به عنوان انگیزه استفاده کنید. من به نظرات توجه نکردم و وارد هیچ درگیری نشدم. می‌دانستم که نمی‌توانم همه را راضی کنم همیشه خودم بودم و فکر می‌کنم در کنار همه این‌ها کارم هم خوب بود و جواب داد.

سرمربی تیم ملی ایران اضافه کرد: اوایل کارم بسیار سخت بود و فشار زیادی روی تیم بود چون نتایج ضعیفی کسب شده بود. فکر می‌کنم شناختم از بازیکنان و شرایط روحی آن‌ها کمک کرد و بازیکنان در یک موقعیت استرس‌زا ثبات و شخصیت بالای خود را نشان دادند؛ همه آرامش داشتیم و نتیجه گرفتیم.

مصاحبه مهم اسکوچیچ با سایت کروات؛ برایم فرش قرمز پهن نکنید اما.../ من مورد بی توجهی مردم قرار گرفتم/ در تمام تیم های ایرانی خوب کار کردم

اسکوچیچ درباره بازی حساس با آمریکا در جام جهانی و دخالت سیاست در آن اظهار کرد: نمی‌توانیم اهمیت سیاسی این مسابقه را نادیده بگیریم قطعا بازیکنانم برای آن بازی انگیزه بالایی خواهند داشت زیرا برای همه در ایران این بازی اهمیت دارد. قطعا احساسات در بازی با آمریکا به اوج خود خواهد رسید. نکته مهم کنترل این احساسات و نحوه تمرکز بازیکنان بر روی خود است.

سرمربی کروات ایران درباره انتظاراتی که از او برای صعود به دور دوم جام جهانی وجود دارد نیز ادامه داد: بله چنین انتظاراتی وجود دارد من همین انتظار را دارم ولی باید فروتن باشیم. این تنها راهی است که می‌توانیم به بالاترین سطح ممکن برسیم. بعد از حضور در جام جهانی که هدف ما بود در اهداف خود تجدیدنظر کردیم. من به خودم فشار می‌آورم چون می‌خواهم کاری را انجام دهم که هیچ کس نتوانسته انجام دهد حتی با وجود این‌که می‌دانم چقدر سخت است.

اسکوچیچ درباره حضور در تیم‌های باشگاهی ایران قبل از کار در تیم ملی گفت: بدون تعریف از خود باید بگویم در همه تیم‌های باشگاهی ایران خوب کار کردم. در فدراسیون ایران افرادی بودند که این مساله را می‌دانستند و تشخیص دادند و به من ایمان داشتند. فکر می‌کنم جواب اعتماد آن‌ها را داده‌ام. همه انتظار یک نام بزرگ را داشتند و زمانی که من انتخاب شدم در ابتدا مورد بی‌توجهی بخشی از مردم قرار گرفتم و سپس شروع به انتقاد از من کردند. باید بگویم که اخیرا در رابطه با رسانه‌ها کاملا محتاط بوده‌ام که هرگز خوب نیست فکر می‌کنم تیمم به آرامش نیاز دارد و من از حاشیه و دلهره‌ای که ایجاد می‌شود خوشم نمی‌آید. سعی می‌کنم پاسخ مردم را بگویم. از تاثیر رسانه‌ها آگاه هستم ولی شاید یکی از عیب‌های من همین باشد. مقایسه تیم ملی ایران در دو جام جهانی قبلی با زمان فعلی ناسپاسی است. در مسابقات بزرگ اکثر بازیکنان بالاترین توان خود را نشان می‌دهند. من فکر می‌کنم ایران باید در این جام جهانی بیش‌تر روی فوتبال خودش تمرکز کند. این بدان معنا نیست که ساده‌لوح باشیم. ما تا جایی که ممکن است به همه حریفان احترام می‌گذاریم اما معتقدیم که تیم ملی ایران از کیفیت کافی برای رویارویی با همه تیم‌ها در جام جهانی برخوردار است و این برای ما اهمیت زیادی دارد. تدارکات خوبی هرگز صورت نگرفته است ولی بازیکنان خوب زیاد داریم که تجربه بالایی دارند و این موضوع به تیم ملی کمک می‌کند.

مصاحبه مهم اسکوچیچ با سایت کروات؛ برایم فرش قرمز پهن نکنید اما.../ من مورد بی توجهی مردم قرار گرفتم/ در تمام تیم های ایرانی خوب کار کردم

وی درباره ستاره‌های تیم ملی ایران گفت: برخی از بازیکنان به نیازهای تیم فکر می‌کنند و ظرفیت این را دارند که در لحظه تصمیم درستی می‌گیرند و از اتفاقاتی که در زمین می‌افتد جلوتر هستند. تیم برای موفقیت به همه جور بازیکن نیاز دارد؛ هم ستاره و هم آن‌هایی که با آن پیشوند تعریف نمی‌شوند. گاهی اوقات شرایطی شما دارید که نمی‌دانید یک بازیکن بهترین بازیکن است اما برای شما واضح است که تیم بدون او بهترین بازی را انجام می‌دهد وجه مشترک همه مربیان این است که مربی‌ها بازیکنانی را دوست دارند که همه توانشان را برای خوب شدن تیم نشان دهند. مثل کوکامدریچ در تیم ملی کرواسی.

اسکوچیچ در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره زندگی در ایران اظهار کرد: من می‌خواهم به شما بگویم که هرچه از ایران شنیده‌اید را فراموش کنید آنچه غربی‌ها از ایران بیان می‌کنند جور دیگری است. دوست دارم بیشتر و بیشتر مردم ایران را ببینم و با آنها آشنا شوم. ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند کشوری است که اغلب مردم بدون درخواست به شما کمک می‌کنند. مردم ایران بهترین دلیل برای سفر به این کشور هستند. غذاهای ایرانی هم بسیار متنوع و پر ادویه است. برنج و کباب بسیار ضروری است و میوه و سبزی هم خیلی مورد توجه ایرانی‌هاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ولی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    برای هیچ کس نون نداره نه برای دلال ها چون قراردادش خیلی پایینه نه رسانه ها چون حاشیه و دعوا و بیانیه نداره فقط سرش انداخته پایین و دنبال مسائل فنیه و نه برای حتی فدراسیون که با چند مصاحبه جنجالی خارجی و آبرو بر از وزارت بودجه بگیره ......
    • ع م IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      اتفاقاً به لحاظ فنی باهاش مشکل داریم. ایشون کوچکترین درایتی برای بازی های بزرگ نداره و نمیتونه گره از کار تیم ملی در مواقع حساس باز کنه. اسکوچیچ برای تیم ملی ایران بیش از اندازه کوچک هست و نمیتونه انتظار پالس های مثبت از همه اهالی فوتبال داشته باشه. همون کمیته فنی نصفه نیمه فدراسیون فوتبال حال حاضر هم رای به برکناریش دادن دیگه حقارت از این بالاتر؟ یعنی مقبولیت از اینم پایین تر؟ اگر کمی مناعت طبع داشت همون لحظه اول استعفا میداد.
    • جواب به ع م IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      شما بعد از باخت به بحرین و عراق کجا بودی؟ امیدوارم ادمین ایجنت ها و دلالان و تاج فاس...... نباشی
    • پدرام CA ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      اقای ع م بازی با عراق و بحرین از صدقه سر اسکوجیج دیگه بازی بزرگ به نظر نمیاد. یادت رفته چه ها میکشبدیم هر دفعه با اینها بازی داشتیم؟ اسکو بود که عراق رو سه دفعه برد که حالا شما بیای بازی با عراق رو اصلا بازی ندونی! حالا بعد اسکو هم بازی با عراق رو خواهیم دید یاد حرفهای الانت باش! بعد هم مگه کمیته فنی کیروش رو هم رد نکر؟ .برو کارنامه بقیه مربیهای ج ج رو ببین تا بفهمی چه خبره
    • ع م IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      نه نیستم. شما اول یاد بگیر همه رو نوچه این و اون و دلال و تاج فان و ... نبیی و بعد حرف بزنی. من نظرم رو واضح گفتم. دلیلی نمیبینم چون ویلموتس بد عمل کرده بگم اسکوچیچ خوبه. دست اسکوچیچ درد نکنه که تیم ملی رو از اون بحران خارج کرد ولی به لحاظ فنی نمیتونم براش توانایی قابل توجهی قائل باشم. اسکوچیچ هرگز نتونست اعتماد من رو جلب کنه. شما با برد عراق و بحرین بهش اعتبار میدین ولی در نظر من با باخت به کره و الجزایر از درجه اعتبار ساقطه.
    • ع م IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      در پاسخ به جناب پدرام: بحث های مرامی رو بذارید کنار همه میدونیم در دوحه شرایط خاص بود و تیم باید متحد میشد و از اون مرحله عبور میکرد چه با اسکوچیچ چه بدون اسکوچیچ. سوابق تاریخی هم از این موارد داریم. اما سوالی که هست اینه که آیا میتونین در برابر انگلیس، ولز و آمریکا به درایت این شخص دلخوش باشید؟ من که نمیتونم. با احترام به دیدگاههای شما باید بگم اسکوچیچ از نظر من هیچ توانایی به درد بخوری برای هدایت تیم ملی در جام جهانی نداره و در بازی های دور مقدماتی جام جهانی که بهترین موقعیت برای نشون دادن کیفیتش بود نه تونست ترکیب تیم ملی رو حفظ کنه و نه نفرات با کیفیتی رو اضافه کنه. آخرشم از کره ای که 8 سال در حسرت برد ما بود در دو بازی تنها یک تساوی میگیره و تازه بهانه میاره بازیکنان کلیدیمون نبودن. همون کره ای که هیچ محلی از اعراب در برابر تیم های گروه ایران نداره. به همین راحتی در مدت کوتاهی به قحطی بازیکن رسید. در جام جهانی هم وضع بهتر از این نخواهد بود.
    • پدرام CA ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      دوست عزیز آقای ع م به نظر بنده این یک مشکل بزرگیه که ما هر وقت یک قدم برمیداریم (همه مون) ذهن ما 5 قدم حساب میکنه. یعنی بک تاریخ سرتاسر جدال های عمدتا ناموفق با تیمهایی مثل عراق و بحرین رو به راحتی فراموش میکنیم و با چند پیروزی میگیم اونها که اصلا عددی نیستند. چون میخوایم منصف باشیم من به شما پیشنهادی میدم. برید خلاصه دو بازی ما در سئول با قطبی و 4 سال بعد با کیروش رو ببینید که حتی اندو هم تایید کرد اتفاقی بودن برد ما رو و بعد ما دوباره صحبت کنیم.شما از آزروی 8 ساله کره میگید؟ آرزوی 8 ساله ما جلوی عراق چی؟ آرزوی 70 ساله ما جلوی بحرین چی؟ اینها دست اورد نیست؟ بالاترین امتیاز رو در مقدمانی جمع کرد دیگه چه باید بکنه؟ به هر حال نظر اهل فن که با اسکو کار کرده اند و تمام مربیهای شاغل در لیگ و سابقه نتایجش در باشگاه و ملی و نوع انتخاب مربیهای تیمهای متوسط به پایین حاضر در جام (که تقریباهمه کم و بیش مثل اسکو هستند) نظر بنده رو تایید میکنه ولی البته نظر شما هم برای من ارزشمنده چون خالی از حب و بغضه با احترام
    • Teammelli IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      کلا یه ویچ به ویچا اضافه شده، جناب پدرامویچ، این چه حمایت نابه جایی هست، در مورد تمامی کامنتها نظر زرد و غیر فنی میدهید، هر کس میتونه از مربی مورد علاقه اش حمایت کنه، شد یکبار کسی از کیروش بگه چه خوب چه بد شما پاسخ ندید و بحثو سمی نکنید، شما هم یکبار از مربی مورد حمایتت بگو، برانگو؟ اسکو، چیچچچچچچ هاااا؟
    • Teammelli IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      آقای پدرام در هر خبری که موافقان حضور کیروش کامنت میگذارند شما در پاسخ با لحن تخریبی و توهین آمیز پاسخ میدی، و در مواقعی هم مثل حال ابتدا با همان کانفیگ همیشگیتون و بعد در ادامه کانال عوض میکنید، مثل همین کامنتانون که در جواب دوستمان دادید، خیلی بهتر نیست رویه دوم را پیش بگیرید؟ بحث تیم ملیست نه باشگاهی، و کری و کل کل نداریم، مشخصه شما فوتبال را دوست دارید و علاقمند هستید، بهتره هیجانات کنترل شود تا خدایی ناکرده به کسی توهین نشود،
    • پدرام CA ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      من کانال عوض نمیکنم ولی چون اکثر شماها مثل جنالعالی ویچ وپیچ میکنید مثل خودتون حرف زدم وقنی دیدم این آقا شخص محترمیه مثل خودش باهاش حرف زدم که دیدید آخرش هم گفتم! شما همین رد وبدل پاسخ زیر نام ولی رو به هر کس نشون بدید بهتون میگه که فقط تنها ادمی که توهین آمیز صحبت کرده جنابعالی بودید. اینکه پاسخهای من فنی هست یا نه رو ادمهای بیطرف باید قضاوت کنند نه من و شما. الحمدالله تا امروز حتی یک امار غلط یک اطلاعات غیر واقعی کسی از من اینجا ندیده که بهم گوشزد کرده باشه. این صفحه مصاحبه با اسکوچیچه بعد شما ناراحت شدی که چرا من از مصاحبه شونده دفاع کردم میگی چرا میای تو بحث کیروش؟ واقعا اصلا یک لحظه به ای فکر کردی؟ من با اینکه میگم اسکو بهترین گزینه است اما حاضر نیستم موندنش به بهای اومدن تاج تضمین شه و نظر شخصیم که بی تاثیر هم هست اینه که اسکو بره تا تاج بیاد ولی طرفداران کیروش اینگونه نیستند پس دست از این مطالب بکشید....
    • پدرام CA ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      شما که از بحث ملی حرف میزنی قبلا هم یکبار بهتون گوشزد کردم این کارت خیلی زشته که هی ای پی ادرس عوض کنی بیای منفی مثبت بدی همین یک کارت کافیه که نشون بده که چقدر کلاس داری این رو یکبار قبلا بهتون گفته بودم. البته خوشا به حال شما که چقدر حوصله داری
    • Teammelli IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      من وقت این کارارو ندارم، اگر هم میبینی جوابتو دادم، دیدم لازمه یکی پاسختو بده تا دست از همین کارهایی که به دیگران ربط نیذی برداری، کاملا مشخصه شما بغد از این همه دیس لایک زمان گذاشتید و ip عوض کردید و لایک میکتید کامنتاتونو به کرات، تعحب کردم لایک خورتون بالا رفته، جناب آقای با کلاس
    • ع م IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      دوباره در جواب جناب پدرام: نه. در جای خودش برتری برابر تیم هایی مثل عراق و بحرین خوبه. هزاران بار هم ببریمشون خوبه و کیف میده کیه که از پیروزی بدش بیاد. اما باید بپذیریم اینا حریفان اصلی ما نیستن. سطح ما بالاتر از ایناست.یک بار هم گفتم ممنونم از اسکوچیچ بابت این نتایج اما جایی که باید خودمونو قوی نشون بدیم داریم ضعیف تر از چیزی که هستیم نشون میدیم. دلایلی که در کامنت قبلی ذکر کردم رو تکرار میکنم. اسکوچیچ یک تیم پرمهره رو در مدت کوتاهی به جایی رسوند که با قطحی بازیکن مواجه شده و همین یک فقره کارایی ایشونو نشون میده دیگه بگذریم که بین اعضای تیم دو دستگی شده و اینم توانایی کنترل شرایط رو نداره. کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی روسیه هم در تهران هم در کره چقدر موقعیت داشت؟ حتی در سئول با وجود حدود یک نیمه ده نفره بازی کردن موقعیت چندانی به کره ندادیم. برد کره در مقدماتی 2014 رو نمیگم چون تیمی که داشتیم قابل قیاس با الان نبود اما کی روش طوری بازی رو پیش برد که تونستیم برنده بشیم به هر روشی که میشد بالاخره بردیم و صعود کردیم و تبانی عجیب ازبکستان و قطر رو بی اثر کرد.
  • مهران IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    هر جا که هستی ، هر جا که خواهی بود ، بهترین ها رو برات آرزو دارم ، و بدون مردم ایران از کسی که اینطور ازشون تعریف میکنن ناسپاسی نمیکنن و بقول معروف گربه کوره نیستن
  • رامین IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    من جای اسکوچیچ بودم استعفا می دادم. حتی تواین مصاحبه ازش ضعف میباره .فهوای کلام اسکوچیچ تواین مصاحبه اینه که تورو خدا بزارین بمونم وجام جهانی رو از نزدیک ببینم.
    • پدرام CA ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      جالبه همه کسانی که سالها بود تا یک هفته بعد از هر بازی با عراق ناخن پس میدادند الان میگن عیار اسکو رو در بازی بزرگ (یعنی کره) دیده ایم ... کسانی که موقعی که تیم رفت بحرین از سر ناامیدی داشتند راجع به ج ج 2026 رویا پردازی میکردند حالا شده اند منتقد. ثبات شخصیت وآرامش ذاتی رو که لازمه هر مربی بزرگه ضعف میدونن! این نشانه های مربی بزرگ که شما دنبالشین رو چرا در کلوپ و پپ و کارلتو نمیبینیم؟
    • پدرامویچ IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      شما خسته نمیشی اینقدر دیس لایک میخورید😁
    • پدرام CA ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      پاسخ به آقای هر جا یک نامی:دوست پرشورم! نکن این کارها رو عزیزم من درس ای تی خوندم فردا یک کم پخته تر میشی از این کارهای خودت شرمنده میشی ها! حالا از ما گفتن!
    • محمد IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      جناب ویچ بنده دارای مدارک ccna, ccnp, ccie هستم‌ و احتمالا شما 15 سالتون و شاید کمتر بوده فارغ‌التحصیل شدم، ip عوض کردن احتیاجی به مدرک تحصیلی نداره یک نرم افزار ساده این کار را براتون انجام میده، مثل همین کاری که شما مشغولش هستی
  • mohammad__taji79 IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    عجبببب..چه خودشو تحویل میگیره،چه نوشابه ای برای خودش باز میکنه😂😉خووو لامصب اگه اعتماد به نفس تو رو کاکتوس داشت سالی دو بار هلو میداد😂😆اسکو جااان عیارت مقابل تیم دوم الجزایر مشخص شد،بسه دیگه بابااا..
  • کاف IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    اسکوچیچ بعد بازی با عراق و صعود به جام جهانی باید تو اوج خداحافظی میکرد.اگه اندازه جو عزت نفس داشت خودش استعفا میداد و ای نقد تن به ذلت نمیداد
    • ولی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      اتفاقا خوب شد که موند تا ثابت بشه یک عده چقدر ناسپاس هستند !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی