معرفی بهترین‌های سال اروپا/ بنزما بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برترین‌های سال ۲۰۲۲ فوتبال اروپا در شهر استانبول معرفی شدند که مطابق انتظار جایزه بهترین سرمربی و بازیکن به کارلو آنچلوتی و کریم بنزما رسید.

پنج‌شنبه شب در شهر استانبول ترکیه و به موازات مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲، جوایز بهترین‌های سال ۲۰۲۲ هم اهدا شد.

در ابتدای این مراسم که در سالن هالیک شهر استانبول برگزار می‌شد، از آریگو ساکی اسطوره مربیگری فوتبال ایتالیا تجلیل کرد و جایزه ویژه ریاست به این مربی بازنشسته و ۷۶ ساله اهدا شد.

 ساریبنا ویگمن سرمربی تیم ملی زنان انگلیس بهترین سرمربی زن سال یوفا معرفی شد و این جایزه را به خاطر قهرمانی در یورو ۲۰۲۲ این عنوان را کسب کرد. کارلو آنچلوتی سرمربی موفق رئال‌مادرید که با تیمش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لالیگای اسپانیا شد، جایزه بهترین سرمربی مرد سال ۲۰۲۲ را دریافت کرد.

الکسیا پوتیاس بازیکن تیم ملی اسپانیا و بارسلونا در بخش بعدی جایزه بهترین بازیکن زن سال ۲۰۲۲ را گرفت. سپس جایزه بهترین بازیکن مرد سال هم به کریم بنزما ستاره بی‌چون و چرای سال ۲۰۲۲ که در ترکیب رئال‌مادرید درخشید، اهدا شد. بنزما بعد از دریافت این جایزه گفت: « فوتبال واقعاً سخت شده است. فصل گذشته در لیگ قهرمانان زمان‌هایی که کارمان سخت شده بود، در بازی‌های برگشت به لطف روحیه و انرژی که هواداران‌مان به ما دادند، توانستیم شکست‌های‌مان را در مراحل حذفی جبران کنیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی