نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
در اروپا بیشتر از پرسپولیس حرف می‌زنند/ نمی‌گویم ۵۰ گل در این فصل می‌زنم/ برای بازی در پرسپولیس بی‌صبرانه منتظرم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یورگن لوکادیا ستاره هلندی سرخ‌ها از شرایطش در ایران و اهداف خود در پرسپولیس می‌گوید.

 یورگن لوکادیا بزرگترین خرید خارجی سالهای اخیر پرسپولیس است که از بوخوم‌ به این تیم آمده تا مشکل خط حمله سرخپوشان را حل کند. او در اولین گفتگوی خود پس از انتقال به پرسپولیس در مورد شباهت ایران به اسپانیا حرف زده و همچنین از برخورد گرم مردم، گفته است.

لوکادیا که به نظر خونگرم و خوش‌صحبت است، از هواداران پرسپولیس خواسته تا به نمایش‌های داخل زمین او توجه کنند. او می‌گوید شخصیتش اینطور است که کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند.

هوای ایران شبیه اسپانیاست

اول از همه راجع به هوا بگویم که خیلی شبیه اسپانیا است. من در اسپانیا خانه دارم و با خانواده‌ام آنجا زندگی میکردیم و فرزندانم هم آنجا به مدرسه می‌روند. اسپانیا هم هوا در این موقع از سال گرم است و می‌توانم بگویم که هوای ایران شبیه آنجاست. با این تفاوت که آنجا ساحل‌های زیادی دارد.

 ایرانی‌ها خیلی صمیمی هستند

من در هلند به دنیا آمده‌ام و اگر بخواهم آنجا را با ایران مقایسه کنم، به نظرم مهمترین تفاوت نحوه رانندگی مردم است که خیلی فرق دارد. ساختار و نحوه ساخت آپارتمانها متفاوت است. مردم اینجا خیلی مهربان‌تر و صمیمی‌تر هستند. حتی افرادی که در هتل کار می‌کنند، هرروز که من را می‌بینند احوال‌پرسی می‌کنند. فکر میکنم این بزرگترین تفاوت است بین رفتار مردم دو کشور.

 همسرم لبنانی است اما...

همسر من لبنانی است و زندگی در ایران برای او هم تا حد زیادی جدید و ناشناخته است. ولی من واقعا هیچ ایده‌ای درباره زندگی در ایران نداشتم. زندگی در اینجا برای خانواده‌ام یک تجربه آموزنده هم هست.

در ایران امنیت کامل دارم

ایران واقعا امن است و من اینجا احساس مانیت دارم. فکر می‌کنم در اروپا لزوما اینطور فکر نمی‌کنند ولی من وقتی برگشتم می‌توانم به همه بگویم که اینجا امن است و من امنیت دارم. بنابراین فرزندانم هم احساس آرامش دارند و این یک فرصت خوب برای آنهاست که نه تنها اینجا باشند بلکه زندگی خوب را تجربه کنند. همانطور که من اینجا این تجربه را دارم.

 دوست دارم پسرانم سه زبان یاد بگیرند

من همین را می‌خواهم که خانواده‌ام به ایران بیایند ولی بچه‌هایم مدرسه می‌روند و آنها همین الان اسپانیایی صحبت می‌کنند و دوست دارم که آنها را اینجا نگه دارند. در شرایطی که بتوانند همزمان اسپانیایی و انگلیسی و هلندی یاد بگیرند تا وقتی که بزرگ شدند بتوانند به سه زبان صحبت کنند و بخش جابجایی موضوع مهم است چرا که بالاخره آنها کودک هستند. ما قبلا به آلمان و انگلیس رفتیم و الان هم آنها احتمالا به ایران می‌آیند و بنابراین چند جابجایی برای بچه‌ها می‌شود که برایشان سخت است.  بهترین شرایط برای رشد آنها این است که در یک محیط ثابت باشند. همین الان آنها در اسپانیا به مدرسه می‌روند و معلمان خود و شرایط آنجا را می‌شناسند. ممکن است؛ به هر حال این زندگی فوتبالی است.

 برای حضور در پرسپولیس با علیرضا جهانبخش صحبت کردم

پیش از حضور در ایران، من با علیرضا جهانبخش صحبت کردم. او به من گفت ایران لیگ قوی‌ای دارد و مردم آنجا مهربان هستند و تهران شهر خوبی است و در کل از ایران خیلی تعریف کرد. راهنمایی‌های او قطعا در این انتخاب به من کمک کرد که در تیم لیگ و در این تیم باشم. حتما می‌خواهم از علیرضا و همه افرادی که کمک کردند که من این تصمیم را بگیرم تشکر کنم. من از آنها درباره ایران فقط چیزهای خوب شنیدم.

چرا به پرسپولیس آمدم؟

ماجراجویی. من به ماجراجویی علاقه دارم و دوست ندارم در یک جا ثابت باشم. فکر میکنم حضور در اینجا به من این فرصت را داد که از حاشیه امن خارج شوم. وقتی به خودم و شخصیتم نگاه می‌کنم این موضوع را در خودم دوست دارم که به تجربه کردن چیزهای جدید علاقه دارم. مخصوصا در خارج از اروپا و اینکه در جای متفاوتی باشم.

 در اروپا بیشتر از پرسپولیس حرف می زنند/ نمی گویم ۵۰ گل در این فصل می زنم/ برای بازی در پرسپولیس بی صبرانه منتظرم

 مردم در اروپا بیشتر پرسپولیس را دنبال می‌کنند

واقعا هنوز نمی‌دانم تجربیاتم چطور می‌توانند کمک کنند. باید در این لیگ بازی کنم تا بتوانم به این سوال پاسخ خوب بدهم. ولی در کل فکر می‌کنم باتوجه به حضورم در این لیگ‌ها، در لیگ ایران مثمرثمر باشم. وقتی که من اینجا بازی می‌کنم، خیلی از مردم در اروپا لیگ ایران را دنبال می‌کنند، خلاصه بازی‌ها را می‌بینند و از هم می‌پرسند پرسپولیس چه تیمی است و چرا لوکادیا این تیم را انتخاب کرده است. فکر میکنم حضور من توجه افراد زیادی را به لیگ ایران جلب می‌کند. بنابراین به نظر من حضورم در پرسپولیس هم برای من خوب است، هم برای لیگ و هواداران.

نمی‌گویم پنجاه گل در لیگ ایران می‌زنم

من واقعا به خاطر تک تک پیام‌های مردم تشکر می‌کنم. سعی کردم همه را بخوانم ولی به دلیل تعداد بالای پیام‌ها این کار غیرممکن بود. واقعا برای این استقبال قدردانی میکنم ولی در نهایت چیزی که اهمیت دارد این است که در زمین بازی بتوانم کمک کنم. حتی اگر هواداری هم در ورزشگاه نباشد، بازی می‌کنم. اگرچه حضور آنها، تشویق و جوی که ایجاد می‌کنند، خیلی به ما کمک می‌کند که بازی را ببریم. می‌خواهم هواداران تیم موضوع را فراموش کنند که مهم کیفیت من در زمین بازی است. از همه پیام‌های هواداران و استقبال اعضای تیم ممنونم ولی شخصیت من اینگونه است که دوست دارم در عمل خودم را نشان بدهم. نمی‌خواهم فقط حرف بزنم و بگویم من می‌خواهم قهرمان شوم و پنجاه گل بزنم. دوست دارم خوب بازی کنم، به تیم کمک کنم و هواداران را خوشحال کنم.

تلاش کنیم جام به دست بیاوریم

فکر می‌کنم به عنوان یک تیم از من گرفته تا یک عضو تدارکات، همه کار بزرگی داریم که باید باهم انجام بدهیم تا جام‌ها را به دست بیاوریم. این فلسفه من است.

هواداران پرسپولیس به قهرمانی عادت دارند

خیلی واضح است که هواداران پرسپولیس به قهرمانی عادت کردند. بنابراین این یک حرفی منطقی از طرف من است که بگویم هدف ما از بازی در این لیگ، قهرمانی است. نمی‌دانم شرایط فعلی پرسپولیس در آسیا چگونه است ولی قطعا قهرمانی در آسیا هم هدفی است که باید به آن فکر کنیم.

نمی‌توانم برای بازی صبر کنم

دوباره از هواداران تشکر می‌کنم و همچنین از مدیرعامل باشگاه که وقتی در استانبول بودم ساعت دو بامداد به وقت ایران با من تماس گرفت. از همه افرادی که در پیوستن من به پرسپولیس نقش داشتند، از خانواده‌ام و بستگانم که در اروپا از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم و نمیتوانم برای بازی کردن صبر کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • امیر IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    به امید خوش درخشیدنت پسر💎💎
    • آنالیزور DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      فعلا" که داره با زبون بازی خوش میگذرونه ! با اومدن به لنگ گویا انتحاری زده و اونایی که میشناسنش تعجب کردن که چطور همچین اشتباهی تو زندگیش کرده ، البته یکسال دیگه که زیر دست گلممد تبدیل به آدمک شکسته فوتبالدستی شد و همه فهمیدن پورسانت هم داده به یایای دلال ، متوجه میشه تعجب دیگران برای چی بوده
    • لنگ جهانی شده IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      فقط یه ابهام برام پیش اومده که چرا نگفت دقیقا مردم کجای اروپا بازیهای پرسپولیس رو دنبال میکنن اوه ....همین الان همکارانم اشاره میکنن گویا کشور لیختن اشتاین رو میگه این گوگولی که حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت داره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • یه دوچرخه سوار IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      دوچرخه سوارا اینقدر که اخبار لوکا رو دنبال میکنن دوچرخه سواران رو دنبال نمیکنن اشکال نداره حقشونه بالاخره باید با قاتلشون اشنا بشن یا نه
  • ابی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    بقران این هیچی نمی شه
    • ایمون زاید هستم همون ۳ تا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      شایدم ایمون زاید شد مخصوصا با همکاری پای چپ روزبه‌شون و اون گلر نفوذی‌مون 😂😂😂😂😂
    • کامل دل زنده نژاد IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      قرآن بزنه به کمر کسی که پیش بینی اشتباه کنه باشه ؟
    • پرسپولیس ، قشنگ ترین عشق جهان IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      حالا چیزی میشه یا نمیشه ، تو چرا ترسیدی
  • حسین تنهای پرسپولیسی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    انشالله اقای گل لیگ امسال میشی و توپ طلا رو هم از ان خودت میکنی با قهرمانی پرسپولیس هم در جام حذفی هم لیگ برتر و هم اسیا شادیت رو چند برابر میکنی. انشالله که میترکونی پسر باغیرت و باوجود پرسپولیسی. درود به شرفت و حرف زدنت ایولاااااا👍👍👍👍👍👍❤️❤️❤️❤️❤️❤️
  • آره من یه لنگی هستم IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    شما همون دو سه تا گل بزنی هم ما راضی هستیم... با همون دو سه تا گل میشی آقای گل لنگیا
    • پرسپولیس عشق جنوب تهران IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      میگیم طارمی بیادا
  • مسیح IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    کیسه ها توجه کردین که میگه در اروپا همه راجب پرسپولیس حرف میزنن و پرسپولیس رو دنبال میکنن،به امید خدا جواب این حرفاتونو از نیم فصل به بعد میبینید.این فصل دیگه مثل فصل قبل نمیشه... لوکادیا هم این فصل میشه ایمون زاید براتون🤗🤭🤣
  • لنگ و دیگر هیچ... IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    لورن بلان بیچاره میگفت تموم تیم‌های اروپایی از کوچیک و بزرگ در بدر دنبال کشف سیستم و پلن بازی لنگ هستن،ما باورمون نمیشد...
  • آره من یه لنگی هستم IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    بیشتر از لنگ صحبت میکنن تو اروپا یا پیروزی؟خدایی راستشو بگو🤤
    • کامل دل زنده نژاد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      اروپایی ها بیشتر دوچرخه سواری میکنند
  • عشقپولیس IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    درویش پرز دمتگرم بمولا
  • کیسه کش IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    به استقلالیه میگن درد عشق بدتره یا درد دندون ؟ میگه هنوز تو دربی ۶ تا گل نخوردی !!
    • فرهادبافراری فرارکرد IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      کیسه کش آه ک روده بدم کردی....خخخخخههه خخخاااخخخ
  • من یک کیسه کش ذاتی هستم IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    من از حسادت دارم میترکم ، چون کیسه کش بی منطق هستم
  • مازیارخان IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    چی درباره خودش فکر کرده این بچه؟ بهت قول میدم دربه در یه گل بشی. 50 تا که خودتو بچت و نوت هم نمی تونید بزنی. قمپز که میگن همینه
  • دستمال ابریشمی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    انگار تو فرهنگ لنگ دستمال ابریشیمی عضو اصول باشگاه هست ترابی نمونه روشن تاریخ لنگ تو سال 1362 تیم سرخ که قهرمان شد باشگاه تهران فقط با یک گوگل ساده اوج پاچه خواری تو عکس بدون شرح نگاه کنید اون سر بند ها اون تصاویر ی که هیچ ارتباطی اخه به فوتبال نداشت خود شخص علی پروین که تحصیل کرده رشته کله پاچه داره پنجم دبستان خخخخ اخه تو دورغ گفتن هم تاریخی هستند تورنمنت چهار جانبه بوده قهرمانی اسیا ؟ خبر ورزشی خودت استاد هستی خود پروین تو مقدماتی مرحله گروهی چهار تیم از هشت گروه بودن که بنگلادش لنگ رو شکست داد لنگ حذف شد این از این دورغ مشخص اخه تو اروپا بایر مونیخ بارسا منچستر رو حرف نمیزنند از تیم سرخکی حرف میزنند اخه چه مقام تو سطح حتا غرب اسیا نه کل اسیا اورده که تو اروپا از این تیم حرف برنند اره اگر ایرانی بودی کل ایرانیان خارج از کشور تاج کبیر و لنگ رو دنبال میکنند ولی بازیکن خارجی کمتر زخم میشه خوب لنگی حقیر
    • کیسه سوز IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      بیشتر از پرسپولیسی ها، کیسه کشا دارن حرف میزنن، معلومه همه کیسه کشا سوختن از خریدای این فصل ارتش سرخ، کیسه های حقیر محصول فکر فقیر، چه کیسه سوزی بکنیم این فصل، ارتش سرخ پرسپولیس درحال آماده شدن برای سوختن کیسه های کپک زده میباشد
  • {…….} IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    اینم مثل اوساگونا هست زیاد جو گیر نشید 😂
  • فرهنگ IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    آخه جیره خوار اروپا پرسپولیس رو می شناسن یا تراکتور رو .
  • باقرشیخی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    هربازیکن خارجی به هرتیمی که میاد مطمئنن ازاون تیم تعریف میکنه مگه میشه بیادتعریف سپاهانو بده؟پرسپولیسیادور برتون نداره اینقدربزرگش نکنید هرکس بازیش تمام میشه میادپرسپولیس😄
    • ارتش سرخ IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      جناب شیخی؛ اجازه بدین که با نظرتون مخالفت کنم!!! هر خارجی ایی که به ایران میاد، حالا چه بازیکن چه مربی و با هر باشگاهی قرارداد ببنده، از پرسپولیس تعریف میکنه چون بهترین لژیونرهای تاریخ ایران از پرسپولیس ترانسفر شدن و قطعا محبوب ترین و پرهوادارترین باشگاه ایرانم پرسپولیسِ💪💪 شفر که دیگه پرسپولیسی نبود درسته! شفر با استقلال قرارداد بست ولی همون اول گفت که من ایرانو با پرسپولیس میشناسم چون علی دایی، مهدوی کیا، علی کریمی، وحید هاشمیان و... از این تیم به بوندسلیگا ترانسفر شدن💪💪 که بعد از این مصاحبه اش هوادارای استقلال هجوم بردن به صفحه شو مورد عنایت قرارش دادن😂😂 یا قبل تر مصطفی دنیزلی وقتی تازه به ایران اومده بود و با باشگاه پاس همدان(البته اون موقع پاس تهران بود) قرارداد بسته بود؛ گفت من قبلا فقط اسم پرسپولیسو شنیده بودم و چندتا از لژیونرای بزرگشو میشناختم یا بلاژویچ و خیلیای دیگه که الان حضور ذهن ندارم!!! حالا شما یک نفرو نام ببر؛ فقط یک نفر که به ایران اومده باشه و از استقلال اسم برده باشه😂😂 ❤❤محبوبیت خریدنی نیست داداش گلم❤❤ زنده باد ارتش سرخ💪💪
  • ممد اس اس IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    از لنگ،،،،،!!!!!!!!!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • آره من یه لنگی هستم IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    لنگیا چه خوشحالن 😅طرف یه چرندی گفته و واسه اینکه خودش رو واسه هواداران فهیم لنگ لوس کنه که بعد دوتا بازی گل نزدن پارش نکنن الکی میگه تو اروپا همه از لنگ حرف میزنن؟ آخه از چیش حرف میزنن؟ از قد بلند و آبروی کمند گل ممد؟ یا از قهرمانی های رنگ و وارنگ آسیایی لنگ؟ یه از ستاره تقلبی که چسبوندن رو زیر پیرهنشون؟
  • دنیا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    پرچم ما بالاست در همه حال🙂♥️♥️
  • محمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    بابا چرا دقت نمیکنید میگه من که بازی کنم همه در اروپا از لنگ صحبت میکنن حواستون کجاست لنگی ها جو گیر نشید
  • داش فر IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    تیتر به نحو بچگانه ای جهت دار و اشتباهه. لوکادیا میگه که با اومدنش به پرسپولیس سبب شده که در اروپا در باره پرسپولیس صحبت بشه. در واقع می خواد بگه که خودش خیلی خفنه و در اروپا اخبارش پیگیری میشه. یعنی اخبار بازیکنی که در بوخوم در یازده بازی از دقیقه های هفتاد به بعد به عنوان یار تعویضی به میدون رفته🤣🤣 هیچی نداشته باشه، روی زیادی داره.😄 پیش خودش گمون کرده که لیگ ایران ضعیفه و می تونه در این لیگ بعد از گمنامی سال های اخیرش چهره بشه، اما خبر نداره اینجا چه خبره. اینجا شاخ شکنونه دادا.
  • حامی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    من کیسه کشم از توا غار اومدم بیرون امسال لوکادیا کونمون میزاره
    • پرسپولیس عشق منه IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      لوکادیا عشقه
  • کیسه های سوراخ دارن میسوزن IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    بیشتر از پرسپولیسی ها، کیسه کشا حرف زدن معلومه خیلی سوختن از خریدای این فصل پرسپولیس، چه کیسه سوزی بکنیم این فصل🤣🤣🤣
  • من یک لنگی غارنشینم IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    ما تیممون همیشه زیره تاجه و ۴۰ تا پدر داریم بابامون که رفت رنگ صدر جدول رو ندیدیم😭😭 اینو به عنوان یه لنگی میگم استقلال امسال کونمون میزاره
    • حسین IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      کیسه کش
  • داش علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    تعطیله زمان مشخص میکنه فقط لبو دهنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی