نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تحلیل گروه‌بندی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳-۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ قرعه‌کشی شد و خیلی زودتر از انتظار شاهد رویارویی لواندوفسکی و هالند همراه بارسلونا و منچسترسیتی با تیم‌های بایرن‌مونیخ و دورتموند خواهیم بود.

۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رقبای خودشان را شناختند. لیگ قهرمانان این فصل شبیه هیچ فصل دیگری نیست، چرا که برای نخستین مرتبه در تاریخ بین آن شاهد برگزاری مسابقات جام‌جهانی خواهیم بود. نکات جالب مرحله گروهی رویارویی زودهنگام روبرت لواندوفسکی با بایرن‌مونیخ و ارلینگ هالند با دورتموند بود. از طرفی گروهی که بایرن‌مونیخ، بارسلونا و اینتر در آن حضور دارند را می‌توان گروه مرگ نامید. تا حدودی هم گروهی که منچسترسیتی، دورتموند و سویا در آن قرار گرفته‌اند دشوار خواهد بود. نکته جالب توجه برای ایرانی‌ها هم‌گروه شدن پورتو و بایرلورکوزن با مهدی طارمی و سردار آزمون بود.

گروه‌های هشت‌گانه لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ را تحلیل خواهیم کرد.

گروه A: آژاکس (هلند)، لیورپول (انگلیس)، ناپولی (ایتالیا)، رنجرز (اسکاتلند)

بعد از شروع ضعیف در لیگ برتر انگلیس، حالا لیورپول باید خودش را برای نبردهای سختی آماده کند. آژاکس سرگروه بود و لیورپول برای صدرنشینی با این تیم و ناپولی چالش خواهد داشت. هلندی‌ها با آلفرد شرودر در پی ساختن تیمی مثل تیم اریک تن‌هاخ هستند. از طرفی ناپولی هم با لوچانو اسپالتی دوباره با لیورپول هم‌گروه شده که حالا تبدیل به رقبای آشنا شده‌اند. رنجرز بعد از ۱۲ سال به مرحله گروهی برگشته و رسانه‌های بریتانیایی از دیدار این تیم مقابل لیورپول با عنوان «نبرد بریتانیا» یاد کرده‌اند. به نظر می‌آید برخلاف انتظار این گروه پیچیده و سخت باشد.
پیش‌بینی: لیورپول، ناپولی، آژاکس و رنجرز

گروه B: پورتو (پرتغال)، اتلتیکومادرید (اسپانیا)، بایرلورکوزن (آلمان)، بروژ (بلژیک)

در این گروه قدرت درجه یک نمی‌بینیم، ولی تیم‌هایی هستند که برای تیم‌های بزرگ‌تر در مراحل بالا دردسرساز خواهند شد. پورتوی سرجیو کونسیسائو دو فصل پیش یوونتوس را حذف کرد. قهرمان لیگ برتر پرتغال شانس صدرنشینی در این گروه را دارد و برای رده اول با اتلتیکومادرید چالش خواهد داشت. البته فراموش نکنید که پورتو ۶ بازیکن مهم را به تیم‌های دیگر انتقال داده. اتلتیکو هم با ۳ برد در هفته‌های آغازین لالیگا می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. اما لورکوزن کاملاً شرایط متفاوتی در بوندس‌لیگا دارد و با شکست در تمام بازی‌ها شروع کرده. به نظر نمی‌آید لورکوزن و بروژ بتوانند دردسری برای پورتو و اتلتیکو باشند.
پیش‌بینی: پورتو، اتلتیکو، بایرلورکوزن و بروژ

گروه C: بایرن‌مونیخ (آلمان)، بارسلونا (اسپانیا)، اینتر (ایتالیا)، ویکتوریا پلزن (جمهوری‌چک)

بی‌شک پرزرق و برق‌ترین گروه لیگ قهرمانان اروپا با تیم‌هایی که در مجموع ۱۴ قهرمانی دارند، همین گروه است. بایرن‌مونیخ که فصل قبل ۲ مرتبه بارسلونا را شکست داد و برد ۸-۲ آن‌ها در سال ۲۰۲۰ تاریخی شد. با این حال بارسلونا با جذب روبرت لواندوفسکی ستاره بایرن‌مونیخ آماده مقابل با تیم یولیان ناگلزمن است. ژاوی می‌خواهد تیمی بسازد آنطور که مثل دوران بازی خودش قدرتمند و جام‌بگیر باشد. بایرن و بارسا هردو ستاره‌های جدیدی مثل مانه، دی‌لیخت، لواندوفسکی، کسیه، کونده، رافینیا و ... را به خدمت گرفته‌اند. اینتر هم با حضور دوباره لوکاکو به آن‌ها نزدیک خواهد شد. با این حال شاید قدرت جلوگیری از صعود دو تیم دیگر را نداشته باشد. ویکتوریا که قهرمان چک است عملاً شانسی برای صعود نخواهد داشت.
پیش‌بینی: بایرن‌مونیخ، بارسلونا، اینتر و ویکتوریا

گروه D: فرانکفورت (آلمان)، تاتنهام (انگلیس)، اسپورتینگ (پرتغال)، مارسی (فرانسه)

برای تاتنهام قرعه‌ای بهتر از این نمی‌توانست دربیاید، در حالی که در سید دو قرار داشتند. فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا ضعیف‌ترین تیم سید یک بود. آن‌ها یک تیم میانه جدولی در بوندس‌لیگا بودند و در اولین هفته فصل جدید هم ۶ گل از بایرن خوردند. حتی به نظر نمی‌رسید در این گره بتوانند سوم شوند. اسپورتینگ نایب‌قهرمان پرتغال احتمالاً با مارسی برای دومی مبارزه خواهد کرد. تاتنهام در فصل جدید با جذب بازیکنانی مثل ریچارلیسون، بیسوما و پریشیچ تقویت شده و حتی در لیگ برتر هم شرایط خوبی دارد. به نظر می‌آید برای فوتبال‌دوستان این گروه جذابیت خاصی نداشته باشد.
پیش‌بینی: تاتنهام، مارسی، اسپورتینگ و فرانکفورت

گروه E: میلان (ایتالیا)، چلسی (انگلیس)، سالزبورگ (اتریش)، دیناموزاگرب (کرواسی)

میلان بعد از ۱۱ سال اسکودتو برد و در سید یک لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. میلانی‌ها تقریباً با همان تیم فصل قبل به‌علاوه اوریگی و دکتلائر به میدان می‌آیند. البته کسیه که مهره مهمی بود را از دست داده‌اند. چلسی که در ابتدای فصل جدید هم نوسان داشته با میلان چالش صدرنشینی خواهد داشت. گروه خوبی برای این دو تیم ایتالیایی و انگلیسی است و به نظر می‌آید یکی از آن‌ها صدرنشین خواهد شد. سالزبورگ قهرمان اتریش بعضاً شگفتی‌ساز شده، ولی مشخص نیست قدرت رویارویی با میلان و چلسی را داشته باشد. دینامو هم که اصولاً بازنده مرحله گروهی است. آن‌ها فقط ۳ برد در ۳۶ بازی آخرشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان داشته‌اند.
پیش‌بینی: چلسی، میلان، سالزبورگ و دینامو

گروه F: رئال‌مادرید (اسپانیا)، لایپزیش (آلمان)، شاختار (اوکراین)، سلتیک (اسکاتلند)

اتفاق قابل توجه این گروه این است که شاختار باید در ورشو لهستان میزبان رقبا باشد. این تیم اوکراینی حالا از خانه رانده شده، اما همیشه برای تیم‌های بزرگ دردسرساز است. برد آن‌ها مقابل رئال‌مادرید در پایتخت اسپانیا را فراموش نکرده‌ایم. حالا قهرمان ۱۴ دوره مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و مدافع عنوان قهرمانی دوباره به شاختار رسیده. لایپزیش که تیمی قابل احترام و از قدرت‌های بوندس‌لیگای آلمان شده، کاندیدای دوم شدن است. روی کاغذ به نظر می‌رسد سلتیک ضعیف‌ترین تیم این گروه باشد، ولی سه تیم به غیر از رئال برای دوم شدن مبارزه خواهند کرد. رئال با اختلاف شانس نخست صدرنشینی است. این گروه برای کارلتو و شاگردانش ایده‌آل بود.
پیش‌بینی: رئال‌مادرید، لایپزیش، سلتیک و شاختار

گروه G: منچسترسیتی (انگلیس)، سویا (اسپانیا)، دورتموند (آلمان)، کپنهاگن (دانمارک)

شاید ارلینگ هالند تصورش را هم نمی‌کرد انقدر زود مجبور شود برای رویارویی با دورتموند به آلمان بازگردد. حالا ستاره منچسترسیتی با تیم آماده‌اش باید برای صدرنشینی با تیمی که باعث شد پیشرفت کند، مصاف بدهد. منچسترسیتی احتمالاً می‌تواند صدر جدول را به خودش اختصاص بدهد. نبرد دومی بین دورتموند و سویا خواهد بود. دورتموند با ادین ترزیچ فصلی متفاوت در پیش دارد. سویا با از دست دادن کونده بهترین بازیکن خط دفاعی‌اش کار دشواری خواهد داشت. این تیم لالیگا را با یک تساوی و یک شکست آغاز کرده. کپنهاگن بعد از ۶ سال به مرحله گروهی لیگ قهرمانان برگشته و از بخت بدشان در گروهی بسیار دشوار قرار گرفته‌اند. شاید فقط به فکر پایانی آبرومندانه باشند.
پیش‌بینی: منچسترسیتی، دورتموند، سویا و کپنهاگن

گروه H: پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه)، یوونتوس (ایتالیا)، بنفیکا (پرتغال)، مکابی (اسرائیل)

کیفیت بنفیکا می‌تواند این گروه را تبدیل به گروهی چالشی کند، همانطور که فصل قبل باعث حذف بارسلونا در مرحله گروهی شدند. این تیم در مراحل پلی‌آف ۱۲ گل به میتیلند و دیناموکیف زد. این گروه برای پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس دشوار خواهد بود، تیم‌هایی که مدعی صدرنشینی هستند. پی‌اس‌جی همچنان در فرانسه با ستاره‌هایش می‌تازد و شروع خیلی خوبی هم داشته؛ درست مثل همیشه! یوونتوس اما با وجود ترمیم و خریدهایی مثل پوگبا، دی‌ماریا، برمر و کوستیچ هنوز هم مشکلاتی دارد، چرا که دی‌لیخت و دیبالا را از دست داده. تیم رژیم صهیونیستی بعد از ۱۳ سال در مرحله گروهی حاضر است و احتمالاً قعرنشین این گروه خواهد بود.
پیش‌بینی: پاری‌سن‌ژرمن، یوونتوس، بنفیکا و مکابی

لیگ قهرمانان اروپا 2023-2022

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    پورتو واقعا وحشتناک بازی میکنه، پرس سنگین از جلو، اجازه پاسکاری نمیدن به حریف، باور کنید لورکوزن رو ابکش میکنن، چراکه همین هفته پیش اسپورتینگ رو ابکش کردن
    • کینگ IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      البته ب بنفیکام باختن تو لیگ پرتغال ولی خب الان صعود کردن
  • پرسپولیس آث میلان ایتالیا GB ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    همیشه با میلان
  • متین IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    فقط دسته C بارسلونا اول بایر مونیخ دوم اینتر سوم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی