۱۴
پسر فردین: پدرم ثانیه های پایانی افتخار بزرگ را از دست داد/ ویترین مدال خانوادگی‌مان را کامل می کنم
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«امیررضا معصومی» فرزند فردین معصومی، قهرمان سال‌های نه‌چندان دور کشتی آزاد است که در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با عملکرد فوق‌العاده توانست روی سکوی نخست قرار گیرد.

«امیررضا معصومی» فرزند فردین معصومی، قهرمان سال‌های نه‌چندان دور کشتی آزاد است که در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با عملکرد فوق‌العاده توانست روی سکوی نخست قرار گیرد. معصومی در حالی به ‌عنوان قهرمانی رسید که نخستین سال حضورش در رده جوانان را تجربه می‌کرد و سال گذشته در رده نوجوانان توانسته بود عنوان قهرمانی جهان را کسب کند. او با ۱۸سال سن تا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان هم پیش رفت و تنها در مقابل امیرحسین زارع متوقف شد تا شانس حضور در مسابقات جهانی صربستان را در رده بزرگسالان از دست بدهد. با این پدیده سنگین‌وزن کشتی صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

*خیلی راحت توانستی عنوان قهرمانی را در مسابقات جوانان جهان کسب کنی. از این مسابقات برایمان بگو.

خدا را شکر که توانستیم عنوان قهرمانی سال گذشته را تکرار کنیم. تیم خوبی داشتیم و همه بچه‌ها شانس مدال بودند. حالا اتفاقاتی در مسابقات افتاد که رنگ مدال‌ها تغییر کرد. مسابقات واقعا در سطح بالایی برگزار شد و جز تیم روسیه تمام مدعیان حضور داشتند. من هم با کشتی‌هایی که گرفتم توانستم مرحله به مرحله پیش بروم و در نهایت به مدال طلا برسم.

*در نخستین سال حضور در رده جوانان عملکرد خوبی داشتی. نظر خودت چیست؟

سال گذشته در مسابقات نوجوانان جهان کشتی گرفتم که توانستم عنوان قهرمانی را در این رقابت‌ها کسب کنم. بعد از آن با تشخیص کادر فنی در نخستین سال حضورم در جوانان در جام تختی هم کشتی گرفتم که خدا را شکر آنجا هم عنوان قهرمانی را کسب کردم. بعد از جام تختی هم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی مسابقه دادم که در فینال نتوانستم موفق باشم. در کل روند خوبی بود ولی به ‌نظرم می‌توانست بهتر باشد.

*در جام تختی به ‌راحتی عنوان قهرمانی را کسب کردی. در مرحله نهایی چه اتفاقی افتاد که از عملکردت راضی نبودی؟

بله. در جام تختی توانستم تمام حریفانم را شکست دهم و قهرمان شوم ولی به ‌دلیل فاصله نزدیک زمانی بین جام تختی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نتوانستم عملکرد خوبی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی داشته باشم. با این حال امیدوارم در آینده شکستم را جبران کنم.

*در ویترین افتخارات فردین معصومی فقط جای مدال المپیک خالی است. فکر می‌کنی بتوانی مدال المپیک را بگیری؟

متأسفانه پدرم در ثانیه‌های پایانی مدال المپیک را از دست داد. پدرم بهترین و اصلی‌ترین مشاور ورزشی من بوده است. از زمانی که بچه بودم و همراهش من را به باشگاه می‌برد تمام حرکاتش را می‌دیدم و تکرار می‌کردم. خدا را شکر که توانستم راه پدرم را ادامه دهم و در این راه مدال المپیک را هم به کمکش می‌گیرم. هم‌اکنون دنبال مدال امیدهای جهان هستم چون این مدال را در بین مدال‌هایم کم دارم و بعد از آن برای رده بزرگسالان برنامه دارم تا به مدال جهان و المپیک برسم. برنامه‌ریزی اصلی‌ام کسب مدال المپیک پاریس۲۰۲۴ است.

* الگوی تو در این ورزش کیست و به کشتی‌گیر خاصی علاقه داری؟

من خیلی از پدرم الگوبرداری کردم ولی در بین کشتی‌گیران خارجی علاقه زیادی به بلال ماخوف روس داشتم و خیلی از کارشناسان که کشتی‌ام را می‌بینند اعتقاد دارند در کشتی از او هم الهام گرفته‌ام.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • مجید IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    ماشالا جوان رعنا فقط مواظب مسایل جانبی باشید اگر بتوانید آلوده این دس جزییات جذاب و زودگذر نشوید.بطور قطع از بهترینهای جهان خواهید شد.
  • امیر ولیزاده IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    کشتی های تو رو دیدیم، همه با نامردی و اغفال حریف بود. هیچ چی نیستی تو
  • فری IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    من همه کشتی های معصومی رو دیدم از لحاظ تکنیک کشتی گیر خوبیه ولی مردانگی در کشتی حرف اول رو میزنه که ایشون متاسفانه نداره همچین کشتی گیری دورانش زود تمام میشه مثل خیلی ها که معصومی انگشت کوچیکشون نمیشه در ضمن بردن از پهلوان زارع کار حضرت فیله نه معصومی
  • هادی اصغری IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    حتما در آینده از تو بیشتر خواهیم شنید ولی برد به هر قیمتی رو از فکرت دور کن تا بتونی تو دل مردم جا بگیری چون کشتی یک ورزش پهلوانیه تا قهرمانی
    • عبدالله IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      توصیه خوبی بود. دوره قهرمانی دیر یا زود تموم میشه. مهم اینه توی دل مردم جا بشی. خیلیها مدالاشون از آقا تختی بیشتر بوده. اما همه محبوب دلها نمیشن
  • حاج جواد IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    درکشتی گرفتن ارتقاپیداکردی ،امیدوارم درجوانمردی هم ارتقاپیداکنی
  • امیر IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    نیم کیلو باش ولی مرد باش.من ،من کردن آدمو بزرگ نمیکنه.غرور آدمو بدجور کله پا میکنه.اگر رفتارت درست باشه یه پهلوان واقعی هستی.ورزش یه دوره ای داره که زود تموم میشه.اون رفتار خوبه که اسم آدمو زنده نگه میداره
  • امیر IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    جفت شمارو بگذارن رو هم انگشت کوچیکه رضا یزدانی نمیشید
  • ساسان IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    ماشالله، خداوند نگهدار خودت و بابات باشه،انشالله روز به روز با مدال‌های رنگین‌تر و ویترین طلایی
  • فرزین IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    من چندتا کشتی ایشون دیدم هیچ تکنیکی نداره فقط طرف و به بیرون تشک حول میده امتیاز میگیره😂😂😂
  • لکستان IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    با توجه به سن و سال این جوون و استعداد فوق العادش، بهتره نقاط قوت و ضعفش منصفانه نقد بشه، تخریب اصلا کار درستی نیست، همه ما به نصیحت و اصلاح نیاز داریم، هرچند غافلگیری یک استراتژی جنگی درست و مسبوق به سوابق کهن هست و ناجوانمردی حساب نمیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی