نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
درآمد نجومی صداوسیما از فوتبال/ ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد تلویزیون از پخش زنده فوتبال پرسپولیس و استقلال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با انتشار ارقام نجومی دریافتی صداوسیما از محل تبلیغات تلویزیونی مسابقات فوتبال، موجی از انتقادات به صداوسیما و عدم نظارت مجلس بر دریافتی های خارج از بودجه رسمی، به راه افتاده است.

سازمان صداوسیما، از جمله سازمان هایی است که بودجه آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین شده و نظارت بر نحوه اجرای بودجه بر عهده دیوان محاسبات مجلس است. مسئولان صداوسیما همواره از بودجه تخصیصی دولت ها به خود انتقاد داشتند و تلاش می کنند سهم بیشتری را نسبت به سایر سازمان ها به خود اختصاص دهند. اما انتشار تعرفه صداوسیما برای پوشش تبلیغات بازی های استقلال و پرسپولیس نشان داد، صداو سیما قادر است به تنهایی چندین برابر بودجه عمومی تخصیصی از مجلس شورای اسلامی را فقط از تبلیغات فوتبال درآمدزایی کند.

بر این اساس، بودجه صدا و سیما در قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده و تخمین درآمدهای این سازمان از آگهی های تیم های استقلال و پرسپولیس، بین ۱۶ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که با احتساب تخفیف ۵۰ درصدی، به عدد تقریبی ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد می رسد.

به عبارت دیگر، کل درآمد صدا و سیما از آگهی های بازرگانی، دست کم بین ۵۰ تا ۶۰ همت در سال، صرفا از محل تبلیغات بازی های استقلال و پرسپولیس پیشبینی می شود. براساس اعداد منتشرشده در سایت روزنه ارتباط، میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه حدود ۱۵۷,۷۷۸,۷۷۵ تومان است. این رقم، تابستان سال گذشته، ۳۳میلیون تومان بوده که تقریبا ۵برابر شده است.

روزنامه فرهیختگان در همین ارتباط نوشت «طبق تعرفه رسمی صدا و سیما تنها برای پخش زنده ۶۰ بازی سرخابی ها در فصل جاری تلویزیون بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد دارد حالا فرض کنید تلویزیون برای جذب آگهی بیشترچوب حراج به آنتن خودش بزند، فرضا ۹۰ درصد یعنی تنها ۱۰ درصد از درآمد ممکن را کسب کند رقم ناقابل ۳ هزار میلیارد تومان!»

درآمد نجومی صداوسیما از فوتبال/ ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد تلویزیون از پخش زنده فوتبال پرسپولیس و استقلال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هوادارفوتبال IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    وما هواداران به هم توهین میکنیم تاآنها بهتر بخورندو بیشترببرند واقعا تاسف باره این همه درآمدو .............😞😞
    • شاهین IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      خیر مشکل این هست که استقلال تک خوری می کند کل دوران... الان فردا حق پخش را دادند پرسپولیس 10میلیارد استقلال5میلیارد مثلا.. . استقلالی جماعت بابا ماما خواهند کرد.. قریبم ذلیلم مریضم ...همیشه در اقلیت بودند و بیشتر از نصف را بردند. حق پخش باید بر اساس تعداد طرفدار باشد . 70درصد ایران قرمز هستند. تامام
    • هوادارفوتبال IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      آقای شاهین اصلا ۸۰میلیون جمعیت داریم ۹۰ میلیون پرسپولیسی چه ربطی داره من دارم میگم باید حق به حق داربرسه وامسال شماهستین که همه چیزرو رنگی میبینین وانها دارن ازهمین سواستفاده میکنن درضمن خودبزرگ بینی کارآدم عاقل نیست شما آمارت ازدید خوته ومن استقلالی هم میگم ۹۹درصد ایرانی هااستقلالی هستن آیا درسته مهم اینه که حق دوتیم مردمی داره خورده میشه ومنوشمابجای اینکه پشت هم باشیم برای گرفتن حق داریم سر نفراتمون که کی بیشتره کی کمترهدمیجنگیم واقعا متاسفم
  • ساوالان IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    20تا کانال زدند . روی هم بازدهی یک شبکه را ندارد. و دو تا سریال مختار و جومونگ را تکراری در این شبکه ها پخش می کنند.. و چند تا گالیور و اشپز در مورد فوتبال و ابیاری درختان دریایی حرف می زنند... حیف نیست این همه بودجه در صدا و سیما محو شود... انوقت برنامه های اموزشی و پر کیفیت کجاست.. چرا اینقدر معتاد و بزهکار بچه طلاق داریم... چند بازیگر زن در چند سریال تکرار هی تکرار می کنند . با گریه زاری من طلاق می خوام. نقش تاریخ فرهنگ ادب مستند جغرافیا ووو در تلوزیون ایران کجاست.. البته تنها صدا و سیما ما اینگونه نیست. نوع سیستم اموزش کشور مریض هست. الان فرزندان ایران فقط از مدرسه چند تا حفظ گیری یا همان تست زنی یاد گرفتند. هیچ برنامه عملی و اموزش اجتماعی در دانش اموزان دیده نمی شود.. از بهداشت فردی و اجتماعی بگیر بیا تا نوع رانندگی .. مگر می شود یک دانش اموخته نتواند کوچکترین حقوق شهر وندی را رعایت کند . نمی تواند یک تقاضا نامه بنویسد. طرف دیپلم گرفته نمی تواند یک نقاشی بکشد. یک انشا بنویسد. ورزش بلد نیست. یک ایه قران نمی تواند بخواند.. انوقت صدا و سیما و اموزش دولتی هست
  • علی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    سلام ،دوستان متاسفانه نگارنده ی این مطلب شخص کم سواد وبی اطلاعی است،بیش دوازده سال است از دوره احمد نژاد تا کنون درآمد حاصل از تبلیغات صداوسیما مستقیما به صندوق ذخیره ملی دولت واریز می شود به حساب صدا وسیما نمی رود صدا و سیما پول ساخت سریال جدید راهم ندارد.پول هنگفتی است که به حساب دولت واریز می شود.علیرغم اینکه خودم علاقمند به این دو تیم بزرگ هستم ولی تا وقتی که این دو باشگاه کاملا خصوصی نشوند واز دولت و وزارت ورزش کمک بگیرند ،حقشان پرداخت نمی شود.
  • رضا IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    اینو هم بگو . این امسال هست فقط ... سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ هم حساب کن . در کمترین حالت ۴ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان میشه . میشه ۲.۱ میلیارد دلار .‌... آقای یا خانم صدا و سیما نمیخوای به استقلال و پرسپولیس بدی به درک . یه جا ذخیره کن ... ۱ میلیارد بردار برا خودت با ۱ میلیارد دلار میمونه . متوسط شما چهار تا ۲۳ هزار میلیارد تومان باید درآمد کسب کرده باشی تو این ۴ سال بین ۹۷ تا ۱۴۰۱ . میشه ۳ میلیارد دلار میانیگن . تازه ۴۰۰ میلیون یورو هم بودجه سالی بهت اختصاص میدن .... شما ۶۵ درصد یا دو میلیاردش رو بردار ، ۱ میلیارد بده به فوتبال . ورزشگاه فولاد آرنا که خیلی زیرساخت ضعیف داره رو ول کن . ورزشگاه امام رضا خیلی خوب بوده که ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار صرفش شده : با این رقم حداقل ۷ ورزشگاه عالی دو برابر ورزشگاه امام رضا با میانگین ۱۴۲ میلیون دلار هر ورزشگاه میتونیم بسازیم . غیر از اینکه ۸۰ میلیون دلار بازسازی آزادی ! ۷ ورزشگاه بر فرض تو اهواز و تبریز و مازندران و آبادان و کردستان و اصفهان و تهران میشه ساخت . تازه هر چند من بازم زیاد گفتم رسانه چرا آنقدر هزینه میخواد ؟ مگه فرقش با بقیه ارگان ها چیه ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی