نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
رییس جدید با برکناری اسکوچیچ خودکشی می‌کند/ حکم قضایی تاج اتهام بود نه جرم ثابت شده/ وقتی تیم ملی دوشقه شد ماجدی ریاست را باخت
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: درست زمانی که تیم ملی فوتبال کشورمان به دو شقه تبدیل شد میرشاد ماجدی سرپرستی فدراسیون فوتبال و ریاست بعدی‌اش را باخت.

محمدرضا مدنی؛ علی لطیفی، پیشکسوت فوتبال کشورمان و عضو اسبق باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و موضوع حق پخش تلویزیونی اظهاراتی را مطرح کرد.

نظرتان در رابطه با انتخاب شدن مهدی تاج و صحبت‌هایی که در ارتباط با اتفاقات بعدی در فدراسیون فوتبال به گوش میرسد چیست؟

اول باید درباره انتخابات به موضوعی اشاره کنم. پیش از شروع انتخابات عمده افرادی که درگیر این موضوع هستند تصورشان بر این بود که مهدی تاج قطعا انتخاب می‌شود که من هم یکی از آنها بودم. به دلایل مختلف از جمله نظرسنجی که سایت خبر ورزشی در این باره گذاشت و دیدیم که تاج با اکثریت آرا از ماجدی و عزیز محمدی جلو بود.

فکر می‌کنید دلیل پیروزی قاطع تاج چه بود؟

این موضوع به دوره ای برمی‌گردد که ماجدی به عنوان سرپرست در فدراسیون فعالیت کرد و به هر دلیلی افکار عمومی نگاه‌شان بر این بود که فدراسیون فوتبال به ویژه زمانی که قرار شد اسکوچیچ برود و دوباره برگشت درست اداره نمی‌شود و بلبشوی در آنجا برپاست. همه اعتقاد داشتند که فدراسیون فوتبال ضعیف کار کرده و بی ثبات است. گرچه اعتقاد من این گونه نیست.

رییس جدید با برکناری اسکوچیچ خودکشی می‌کند/ حکم قضایی تاج اتهام بود نه جرم ثابت شده/ وقتی تیم ملی دوشقه شد ماجدی ریاست را باخت

نظر شما چیست؟

اعتقاد من این است که میرشاد ماجدی در بد موقعیتی این سمت سرپرستی را عهده دار شد. البته فراموش نکنیم در جایگاهی مانند ریاست فدراسیون فوتبال فقط و فقط در آن بحث مدیریت تعیین کننده نیست. بلکه لابی گری بسیار تعیین کننده است. خصوصاً اینکه به نظر من انتخابات در فدراسیون ما خیلی دموکراتیک برگزار نمی‌شود. بخشی از این نفرات هیئت فوتبال‌هایی هستند که توسط ریاست فدراسیون انتخاب شده اند و طبعاً آنها به همان فردی رای میدهند که آنها را انتخاب کرده است. در واقع می‌خواهم بگویم میرشاد ماجدی بزرگترین ضربه را از تیم ملی بزرگسالان خورد.

چطور؟

چون تیم ملی بزرگسالان بعد از ماجرای اسکوچیچ و جدایی احتمالی اش به دو شقه تقسیم شد و تعدادی از بازیکنان بیانیه دادند یا استوری منتشر کردند و خیلی‌ها باورشان این بود که ممکن است عده ای از تیم ملی کنار گذاشته شوند. همان جا بود که ماجدی انتخابات را باخت. این اتفاقات افکار عمومی‌را علیه میرشاد ماجدی کرد.

اما قبول دارید که مهدی تاج هم مخالفان خودش را داشت؟

بله او هم مخالفان خودش را داشت. او در برهه ای اعلام کرد به خاطر مشکلات قلبی از کار در فدراسیون کنار می‌رود. خیلی‌ها هم که منتقد او هستند حالا می‌گویند چرا برگشته!

به نظر شما بین این سه نفر کدامیک بیشتر از دیگران مستحق رییس شدن بود؟

یک رئیس فدراسیون باید قدرت سیاسی و لابی داشته باشد. من فکر می‌کنم با جمیع جهات و خصوصاً تجربیاتی که آقای تاج دارد از همه شایسته تر بود. این را بدون تعارف می‌گویم گرچه من با آقایان عزیز محمدی و میرشاد ماجدی ارتباط خوبی دارم اما واقعیت را باید گفت که میرشاد ماجدی زورش به تاج نمیرسید. اگر رزومه این دو را کنار هم قرار می‌دادیم مهدی تاج برتر بود. این در رابطه با عزیز محمدی هم صدق می‌کند و به قول معروف مهدی تاج یک سر و گردن از دو کاندیدای دیگر برتر و بالاتر بود. البته این به لحاظ رزومه مدیریتی است. خوشحالم که فدراسیون به دست کسی سپرده شد که امنیت بیشتری برای فوتبال ایران ایجاد کند. ضمن اینکه یک پست هم در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد.

با وجود صحبت‌های مهدی تاج در رابطه با روشن کردن تکلیف حق پخش تلویزیونی برای باشگاه‌ها فکر میکنید این موضوع تا چه اندازه با حضور رئیس جدید فدراسیون فوتبال محقق شود و حضور مهدی تاج تا چه اندازه به استقلال و آجرلو کمک خواهد کرد؟

متاسفانه باید بدون تعارف بگویم که ما در کشورمان تلویزیون خصوصی نداریم و همه شبکه‌ها حتی آن‌هایی که با اپلیکیشن در اینترنت فعالیت می‌کنند همگی زیر مجموعه صدا و سیما هستند. در واقع تلویزیون علناً به دیگران زور میگوید.  یعنی ما از ترکمنستان و تاجیکستان هم کمتریم؟ در همه دنیا تلویزیون‌ها به باشگاه‌ها پول می‌دهند تا بتوانند فوتبال آنها را پخش کنند در ایران برعکس است! اینجا تلویزیون می‌گوید چون من زورم زیاد است پخش می‌کنم و تازه پول هم باید به من بدهید! بدون تعارف بگویم که امروزه در کشور ما اکثر مردم تنها برنامه‌های ورزشی را از تلویزیون نگاه می‌کنند و اغلب مردم برنامه‌های دیگر تلویزیون را نمی‌بینند. امروزه با در دسترس بودن اینترنت و شبکه‌های ماهواره ای سرگرمی‌های مردم با قبل تفاوت کرده است اما تلویزیون برای اینکه حداقل در بخش ورزش مخاطبانش را از دست ندهد باید حق باشگاه‌ها را بپردازد. بحث من استقلال نیست، به طور کلی می‌گویم.

با توجه به صحبت‌های مربوط به پرونده  ۹۲ هزار میلیارد تومانی و اینکه گفته می‌شد مهدی تاج پرونده قضایی دارد فکر می‌کنید چرا منعی برای حضور او در انتخابات فدراسیون فوتبال به وجود نیامد؟

ما یک بحث اتهام داریم و یک جرم ثابت شده! ممکن است یک نفر در دادگاه دهها پرونده داشته باشد اما هنوز به مرحله تایید و صدور رأی نرسیده باشند .تصور من بر این است که اگر هم پرونده ای در رابطه با موضوعات قضایی برای آقای تاج باز شده چون هنوز به نتیجه نرسیده ایشان منعی برای حضور در انتخابات نداشتند. همانطور که گفته شد آقای ماجدی و عزیز محمدی هم پرونده قضایی دارند.

رییس جدید با برکناری اسکوچیچ خودکشی می‌کند/ حکم قضایی تاج اتهام بود نه جرم ثابت شده/ وقتی تیم ملی دوشقه شد ماجدی ریاست را باخت

در رابطه با تغییرات احتمالی در رأس کار و فنی تیم ملی چه صحبتی دارید؟ چون در سالن مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون این موضوع مطرح شد که شاید اسکوچیچ کنار رفته و کی‌روش جایش را بگیرد! بین گزینه‌های مورد نظر آقای تاج هم از قلعه نویی، برانکو و کی روش اسم برده شده است. نظر شما در این باره چیست؟

به زبان آوردن اسم امیر قلعه نویی فقط برای این است که گفته شود یک گزینه ایرانی هم بین کاندیداها وجود دارد. چون امیر قلعه نویی در این شرایط شانسی برای هدایت تیم ملی ندارد. برانکو هم نمی‌شود چون او هم تیم دارد اما می‌ماند کیروش! همه می‌دانند که من منتقد سرسخت دراگان اسکوچیچ هستم. من در همه برنامه‌های تلویزیونی و مصاحبه‌هایم به سرمربی تیم ملی حمله کردم اما باید به این واقعیت اشاره کنم که هیچ عقل سلیمی‌در این وضعیت، در فاصله دو ماه مانده به مسابقات، یک مربی جدید را نمی‌آورد ولو اینکه این مربی، هشت سال سابقه کار در فوتبال ایران را داشته باشد.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

آقای کی روش آنچه فوتبال ما به آن نیاز داشته و در چنته داشته را به فوتبال ما داده و از آن طرف نباید از حق گذشت که اسکوچیچ بر اساس خلاقیت بازیکنان و نوع مدیریتی که در آن مقطع وجود داشت با تیم ملی صعود کرد. گرچه من از روز اول معتقد بودم حقش نبود سرمربی تیم ملی شود اما اگر می‌خواستند اسکوچیچ را بردارند باید او را بعد از اینکه تیم ملی صعود کرد برمی‌داشتند. اگر مهدی تاج امروز اسکوچیچ را برکنار کند به نوعی‌هاراگیری یا همان خودکشی ژاپنی‌ها را کرده است.

رییس جدید با برکناری اسکوچیچ خودکشی می‌کند/ حکم قضایی تاج اتهام بود نه جرم ثابت شده/ وقتی تیم ملی دوشقه شد ماجدی ریاست را باخت

فکر میکنید این کار را انجام بدهد؟

با شناختی که از مهدی تاج دارم بعید می‌دانم این کار را انجام دهد. چون اگر کی روش را بیاورد و تیم ملی نتیجه نگیرد همه کسانی که منتقدان برکناری اسکوچیچ هستند به تاج حمله می‌کنند که چرا دو ماه مانده به جام جهانی او را برکنار کردید، اما اگر اسکوچیچ نتیجه نگیرد برعکس می‌شود و بهانه دست تاج است. تصور من این است که مهدی تاج به اسکوچیچ دست نمیزند.

حرف پایانی؟

فقط آرزوی من این است که هر اتفاقی برای فوتبال ما رخ می‌دهد آن را از این دربدری و بی‌برنامه‌گی خارج کند. فوتبال ما استعدادهای زیادی دارد اما متاسفانه به دلیل بی برنامه گی در چند دهه گذشته رشد نکرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • رامین IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    👌
    • ویلموتس - مبارکه IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      اینم از اوناست که حرفهای گنده تر از کله ش میزنه آخه تو از پرونده تاج چی میدونی ؟ از قضاوت و مسائل حقوقی چی حالیته ؟
    • اشکان IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      من بارها در دوره تاج در فدراسیون فوتبال کامنت گذاشته بودم و انتقاد کردم اما واقعا امروز از انتخاب ایشون خوشحال شدم میرشاد ماجدی با تمام سرعت ممکن به نابودی فوتبال ایران نزدیک میشد اتفاقات داخل فدراسیون در زمان سرپرستی ایشون و اون کامرانی فر بله قربان گو اونقدر فاجعه بار و تاسف آور بود که خیلی از این فجایع رو به هیچ عنوان نمیشه در رسانه عنوان کرد
  • X IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    با سلام به نظر من باید نظر پیشکسوتان را در نظر بگیرید افراد با تجربه در فوتبال
    • مراد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      تو خودت کی هستی اصن خخخخخخخخخ
  • هوادارفوتبال IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    آقای لطیفی واقعا یاداری اشتباه میکنی یا.........بماند
  • تاج کبیر اسیا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    پیکسوت دوست داشتنی تاج کبیر تو این سسیتم اولین شرط در راس فاسد بودن هست غیر ممکن هست یک نمونه تو کل ساختار انسان سالم پیدا بشه فدارسیون فوتبال هم که رسما اون گروه شبه نظامی فاسد دست داره ولی از نظر عمومی همین امروز مربی که وایسته شدید به لنگ هست برکنار بشه به سود تیم ملی هست کلاس کالوس تو قطر ابهت رو برمیگردانه ولی در کل گفتم فاسد ریشه از نفر اول تا همین تاج شما فولاد شهر فقط یک نمونه از فاسد بود
    • محمد هاشمی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      باهات موافقم. اومدن کی روش ملاس کار تیم ملی رو بالا می بره و یه ترسی به تن حریفان می ندازه
    • جری موشه IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      راست می گه کی روش کجا اسکوچیچ کجا. اصن اگر بد هم نتیجه بگیره باز آبرومندانه برمی گردیم
  • Ali IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    کاربر به نام هوادار فوتبال : تو مو میبینی و آقای لطیفی پیچش مو البته بنده طرفدار آقای لطیفی نیستم ومخالف وی هم نیستم اما طرفدار نظریات منطقی از هرکسی که باشد هستم و اگر همین شمای نازنین درچنین موقعیتی سرمربی تیم ملی بودی با چنین کارنامه ای برکنارت می کردند چه حس و حالی داشتی ؟؟؟ فقط بحث کنترل و یا مدیریت بازیکنان زیاده خواه تیم ملی می ماند که اگر همه ارکان فوتبال وبه ویژه شخص رئیس فدراسیون پشتیبان سرمربی باشد هیچ بازیکنی جرأت حتی غُر و لُند هم نمی کند چون میداند بُز برقصاند باید برود چوپانی همان بُز.
    • شیرزاد CA ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      گل گفتی! باید سجاد هالک رو بیارن جای استیلی که هر بازیکنی حرف اضافه زد عین مایتابه کجش کنه.اینارو با قربون صدقه نمیشه آدم کرد
    • محمد هاشمی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      استاد! ناراحتی یه فرد مهمه یا یه ملت؟ این چه ایده غلطیه شما ها دارید. الکی پز روشنفکری گرفتید به خودتون. برو آقا این اسکوچیچ جلوی کره جنوبی گند تیمو درآورده بود حمایت کنید کی روش بیاد
    • هوادارفوتبال IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      کاملا حق باشماست ....انسان جایزالخطاست ممنون ازراهنماییتون🙏🙏
  • کاربر IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    همه میدون چه خبره وگرنه ناراحتی قلبی تاج چطور خوب شد حتما مطمئن بود که انتخاب میشه و کاندید شد ایشان و ساکت و دارودسته چند ماه پیش قرار بود بابت قرارداد ویلموتس بازخواست بشن چطور میشه که ......
  • gaber IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    نتیجه گیری جالبی از برایند حرف لطیفی گرفتم یا کیروش میاید و تاج میبازد که بیمعنی هست چون مردم و تیم میبازد و اگر اسکوچیچ بماند و ببازیم حرف تاج درسته و خوشحال از تصمیمی که نگرفته . بیمعنا ترین مصاحبه اخیر .سودش برای تیم ملی چیست . برنامه اش روی کاغذ چیه . همینطوری امتداد آدمهای تکراری و خسارتباز و توجیهات عده ای که نمیتونن یک مدیر درست و حسابی را مثال بزنند
  • تمدن IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    مصاحبه خیلی خوبی بود
  • رستم آبادی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    کی روش برگرده بهتره اقای لطیفی بی خود …
  • دوست من IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    با سلام به خبر ورزشی ها. ممنون که اینقدر زود درباره موضوعات مختلف مصاحبه کارشناس می گیرید
    • رحمان IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      دیگه اینقدر تابلو به خودتون حال ندید که...! خخخ ولی دمتون گرم خداییش
  • شب های دلالی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    بیچاره میثاقی و باقی دوستایی که دنبال نیومدن کی روش بودن! بیچاره شدن رفت
  • میسابی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    این میثاقی هفته بعد با چه رویی می خواد بیاد تو تلویزیون! خیلی وقیح شده و فکر کرده برنامه فوتبال برتر برای باباشه. بزنید بیرونش کنید. اعصاب مارو ساییده
  • تلویزیون ملی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    خیابانی چه خاکی تو سرش می ریزه اگر کی روش برگرده!!!!!!!!!
  • مهندس IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    لطیفی خیلی خوب صحبت کرده بود. مرسی از مصاحبه تون. به ویژه درباره پرونده تاج. حقوقی بود حرفش. ولی چیزی از اوضاع تاج کم نمی کنه
  • سلطان IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    ماچالا آقای لطیفییییییییی! این از بچگیش خوب همه چیو می پیچوند!
  • کیان IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    تیم بدون سرمربی هم بره جام جهانی ازاسکوچیچ بهتر نتیجه خواهد گرفت.
  • رستم US ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    نه دادا کیروش همین دو ماه هم بسشه (که زیادش هم هست) چون بیشتر بچه های تیم ملی رو او انتخاب کرده و به بازی و توانائی هاشون خیلی وارده و روحیشون رو هم خوب میشناسه! وقعیتش رو بخواید دو ماه که هیچ دو روز هم کافیشه
  • darioush US ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    in aghaye Ltify kamelan dorost migoyad, maeloum hast ke adame basavady hast harfhaye bikhody mesleh yeksery Esteghlalyha nemizanad, kamelan dorost gofte
  • پرسپولیسی DE ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    «حکم قضایی تاج اتهام بود نه جرم ثابت شده» جرم کی ثابت شده غیر از خاوری، که اونم تقصیر خودش بود که فرار کرد. لجن پراکنی و دروغ مملکت رو برداشته. واقعاً جای تأسف داره😔 هیچی نمیشه گفت. امیدوارم نظرم از فیلتر بگذره.
  • ایران IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    درست گفته کیروش ۸ سال بود هر چه در چنته داشته در ۸ سال در ایران رو کرده چیزی نمونده که دوباره بخواد به فوتبال ایران بده. در هشت سال هم همه دیدید هیچ معتبری برای کشور نیاورد. هر چند در ساختار معیوب کشور ما و فوتبال ما نامدارترین مربیان هم نتیجه نمیارن. نتیجه زمانی حاصل میشه که ساختار سیاسی ،اجتناعی و اقتصادی کشوری ثبات داشته باشه نه اینکه با تمام دنیا دشمنی داریم انوقت فوتبال ما در میادین بین المللی میخواد با آنها برابری کنه... در شرایط نابسامان فعلی بهترین سرمربی همین اسکوچیج است که هم انگیزه داره و برای جمع کردن رزومه خودش اگر مدریت قوی تاج پشت سرش باشه ممکنه جواب بده. اسکو در حال حاضر فقژ حمایت مدیران و تدارکات خوب ، و جلب نطر اقتصادی بازیکنان را میخواد که انهم باید اقای تاج انجام بده تا بازیکنان با رضایت کامل از شرایط پا به میدان بزارند. اگر همین ها تدارک خوب بشه مطمین همین اسکوچیج حرفها برای گفتن داره. در مقدماتی هنرش را ثابت کرد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی