خط و نشان وزنه بردار ملی‌پوش ایران/ در اولین فرصت رکورد دنیا را می‌شکنم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزنه بردار ایرانی می‌گوید در اولین فرصت رکورد دنیا را خواهد شکست.

رسول معتمدی، وزنه‌بردار ایرانی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه، در هر سه بخش یک ضرب، دوضرب و مجموع به مدال طلا رسید و به نوعی در کسب طلا هت‌تریک کرد. او اما در رکوردشکنی ناکام ماند و خودش معتقد بود این ناکامی به خاطر این بود که برای شکستن رکورد عجله کرده است.

رسول معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر ورزشی درباره دلایلی که موجب شد نتواند در قونیه رکورد بزند می‌گوید: «در مسابقات کشورهای اسلامی کمی عجله کردم تا رکوردی که در ذهنم بود را به هر قیمتی بشکنم اما این رکورد به هر قیمتی به دست نمی‌آید. باید با برنامه‌ریزی جدی‌تر و دقیق‌تری جلو می‌رفتم اما این موضوع باعث کسب تجربه شد. چون اولین باری بود که در یک مسابقه بین‌المللی قرار می‌گرفتم که می‌خواستم به رکورد دنیا حمله کنم. با اینکه توانسته بودم به طور غیررسمی رکورد را بشکنم اما شرایط مسابقه کمی متفاوت است.

بعد هم در تمرین چند بار حمله ناموفق داشتم و بعد از آن توانستم این رکورد را بشکنم. در شرایط مسابقه اما فرصت بعدی وجود ندارد و به همین خاطر باید نهایت استفاده را بکنی. این موضوع کسب تجربه شد برای مسابقات آینده.»

معتمدی حالا تجربه لازم را کسب کرده است و درباره برنامه‌اش برای مسابقات آینده این‌طور توضیح می‌دهد: «بهتر بود با برنامه‌ریزی جدی‌تر، با فکر و تمرکز بهتر می‌رفتم. برنامه‌ای که در حال حاضر چیده‌ایم، آمادگی برای مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیای بحرین و بزرگسالان جهان کلمبیاست که گزینشی المپیک است و امیدواریم آنجا نتیجه خوبی بگیریم و روند خود را حفظ کنیم تا آنچه مردم دوست دارند را به آن‌ها بدهیم.

با این حال اینکه این رکورد را چه زمانی بشکنم، بستگی به مسابقات دارد. رقابت در برخی مسابقات خیلی نزدیک است و نمی‌شود در آن‌ها ریسک کرد و مستقیم به رکورد دنیا حمله کرد. باید رقیب‌ها و وزنه‌ها را ارزیابی کنیم و بدانیم که اولویت اول کسب مدال است. در اولین مسابقه‌ای که این فرصت پیش بیاید، امیدواریم که بتوانیم این رکورد را بشکنیم.»

معتمدی درباره مسابقات پیش رو به خبرورزشی  می‌گوید: «مسابقات قهرمانی آسیا را حدود یک ماه دیگر در بحرین پیش رو داریم. با توجه به اینکه وزنه‌بردار کلمبیایی، رقیب سرسختی برای المپیک پاریس است که ملیتش را تغییر داده و برای بحرین مسابقه می‌دهد و با توجه به اینکه بهترین وزنه‌برداران ۱۰۲ کیلوگرم جهان در آسیا جمع شده‌اند، می‌توان گفت که این مسابقات، یک المپیک زودرس است برای من. امیدوارم بهترین و خوشرنگ‌ترین مدال را بگیریم و تقدیم مردم کنیم اما رقابت بسیار سختی است.»

او مهم‌ترین رقبایش را این‌طور معرفی می‌کند: «بزرگ‌ترین رقبایم «فارس الباخ» قطری و «لیسبون» وزنه‌بردار بحرین هستند. رکودداران جهان و مدال آوران المپیک و جهان‌اند. این دو رقیب آسیایی و جهانی من هستند که کار را سخت می‌کنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی