تیم ساپینتو آنُرمال نیست ایرادش مشکل پارسال است/ سرمربی استقلال اصلاً نمی‌داند در ایران چه خبر است/ اگر امروز سرمربی را تغییر بدهیم چوبش را می‌خوریم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به آشنایی کامل ساپینتو با لیگ ایران و فوتبال این منطقه طبیعی است که او هنوز شناخت درست و حسابی از استقلال نداشته باشد، باید به او زمان بدهیم.

علی موسوی مهاجم اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط این تیم و بازی با پیکان همچنین تغییرات احتمالی در رأس کادر فنی تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع تیم استقلال در هفته‌های اخیر را چطور ارزیابی می‌کنید؟ ظاهراً برخی هواداران نسبت به بازی این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان ابراز نگرانی کردند. نظر شما چیست؟

تیمی که مربی عوض میکند باید در هفته‌های اول منتظر اتفاقات اینچنینی باشد. یک مربی به استقلال آمده که تا به حال فوتبال ایران را دنبال نمی‌کرده است و اصلا نمی‌داند اینجا چه خبر است و چه خبر نیست. حاشیه‌ها چیست؟ تا خود مربی بخواهد به حاشیه‌ها مسلط شود و بازیکنانش را درست بشناسد زمان لازم دارد. الان تازه در هفته چهارم هستیم و اتفاق خاصی هم رخ نداده. به نظرم باید حوصله کنیم تا این مربی که من هم او را دیدم و خیلی هم جنب و جوش دارد و دوست دارد که نتیجه بگیرد، کارش را انجام بدهد. باید به او زمان بدهیم تا ترکیبش را بشناسد.

چطور؟

برای اینکه تمرین و مسابقه با هم تفاوت زیادی دارد. او شاید استقلال را در تمرینات ترکیه دیده اما باید در زمین مسابقه تیمش را ببیند تا کم کم ترکیبش را به دست بیاورد.

تیم ساپینتو آنُرمال نیست ایرادش مشکل پارسال است/ سرمربی استقلال اصلا نمیداند در ایران چه خبر است/ اگر امروز سرمربی را تغییر بدهیم چوبش را می خوریم

مشکل استقلال چیست؟

به نظرم مشکل استقلال از سال گذشته در این تیم مانده و هنوز برطرف نشده که آنهم گل نزدن استقلال است. ما در این چهار بازی هم دیدیم که استقلال مشکل گلزنی دارد. ساپینتو باید این نکته را بفهمد و زودتر آن را برطرف کند.

گفته می‌شود مشکل گلزنی به خاطر نبودن یک‌هافبک بازیساز در جمع بازیکنان خط میانی استقلال است. همان‌طور که می‌دانید استقلال مهاجم زیاد دارد، فکر میکنید پازل تیمی استقلال از این نظر جفت و جور نیست؟

بله! تیم مهاجم زیاد دارد ولی به طور کلی استقلال بدون‌هافبک هم روی دروازه حریف موقعیت ایجاد میکند. یعنی مدل بازی استقلال به شکلی است که فرصت به وجود می‌آید اما باید از آن استفاده کنند. درست است که یک‌هافبک بهتر نیاز دارند اما همین آمانوف بازیکن بدی نیست و می‌تواند به تیم کمک کند و فضا را پر کند.

میدانید آمانوف در چهار بازی گذشته هرگز در ترکیب حضور نداشته؟

بله! نمیدانم چرا! هر مربی روش خودش را دارد. اما مهاجمان استقلال باید زهردار تر باشند و بتوانند تاکتیک تیمی را به ثمر برساند. اما متاسفانه پارسال هم امسال استقلال در بحث گلزنی این مشکل را داشته. استقلال باید یک مهاجم حرفه‌ای داشته باشد که زحمات بچه‌ها را به ثمر برساند. استقلال تا پشت دروازه خوب می‌آید اما آن جلو نمی‌تواند اثر گذار باشد.

عملکرد استقلال را به لحاظ فنی چطور ارزیابی کرده اید؟

استقلال بالا و پایین زیاد داشته، هم خوب بوده، هم متوسط بوده و هم ضعیف. این شرایط برای چهار بازی آنرمال نیست. وقتی تیمی مربی عوض می‌کند این چیزها عادی است. البته امیدوارم زودتر جمع و جور شود و استقلال نتیجه‌هایش را بگیرد. ولی الان زود است که ساپینتو را قضاوت کنیم و او را تحت فشار قرار دهیم.

تیم ساپینتو آنُرمال نیست ایرادش مشکل پارسال است/ سرمربی استقلال اصلا نمیداند در ایران چه خبر است/ اگر امروز سرمربی را تغییر بدهیم چوبش را می خوریم

بازی آینده با پیکان را چطور پیش بینی میکنید؟

دیدارهای استقلال و پیکان همیشه زیبا بوده. استقلال می‌تواند از این بازی استارت روبه جلویش را بزند وگرنه تعلل بیش از این می‌تواند فاصله اش با تیم‌های بالای جدول را زیادتر کند. الان فاصله استقلال با صدر جدول یک امتیاز است به همین خاطر هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و استقلال باید حداکثر امتیاز را بگیرد تا اعتماد به نفس را بیشتر کند.

با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال موضوع حضور کارلوس کی روش به جای اسکوچیچ بار دیگر مطرح شد. نظر شما درباره این تغییر احتمالی چیست؟ صورت بگیرد بهتر است یا نه؟

به نظر من نباید هیچ تغییری در تیم ایجاد شود. درست است که فوتبال حرفه‌ای است و هر لحظه می‌توانید سرمربی تان را عوض کنید اما اگر ما امروز با کی‌روش یا گواردیولا هم به جام جهانی برویم تیم یک نتیجه بیشتر نمی‌گیرد. مهمترین چیز دور هم بودن، با تعصب بازی کردن و وحدت تیمی داشتن است. این هم با دوندگی شدید و تلاش بچه‌ها می‌تواند یک نتیجه آبرومند را برای تیم ملی رقم بزند. مثل جام جهانی‌های قبلی. اگر امروز سرمربی را تغییر بدهیم چوبش را می‌خوریم.

چطور؟

چون مربی جدید هم بیاید می‌گوید من وقت نداشتم و اگر نتیجه نگیرد فدراسیون هم زیر سؤال می‌رود اما اگر با همین مربی برویم و تیم نتیجه نگیرد فدراسیون می‌تواند بگوید این تصمیمات مربوط به فدراسیون قبلی بوده است.

تیم ساپینتو آنُرمال نیست ایرادش مشکل پارسال است/ سرمربی استقلال اصلا نمیداند در ایران چه خبر است/ اگر امروز سرمربی را تغییر بدهیم چوبش را می خوریم

با توجه به اتفاقات استوری گذاشتن بازیکنان تیم ملی و دودستگی موجود بین ملی‌پوشان فکر میکنید با حضور کارلوس کی روش این وحدت تیمی بیشتر و بهتر شود؟ چرا که کاپیتان‌های اصلی تیم ملی موافق این بودند که اسکوچیچ از تیم ملی برود؟

اگر این کار انجام شود و کی روش بیاید یعنی اینکه تیم ملی زیر سوال رفته است. این یعنی ما داریم به سمت بازیکن سالاری میرویم. اینجا فدراسیون باید با تمام وجود یا از مربی فعلی دفاع کند و با همین مربی ادامه دهیم یا هر کاری می‌خواهد بکند باید زودتر اقدام کنند. اما باز هم می‌گویم که با عوض کردن سرمربی مخالفم.

حرف باقی مانده ای دارید؟

امیدوارم به اصل فوتبال بیشتر توجه کنیم. چه در بحث باشگاهی چه ملی! متاسفانه امروزه فوتبال ما را فقط حاشیه‌ها گرفتند و مردم بیشتر به دنبال حاشیه هستند تا اصل فوتبال.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • استقلالی سربلند تاج قهرمان دوستاره IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    به به علی آقا موسوی..با حرفات درباره ساپینتو و استقلال موافقم ولی درباره اسکوچیچ و تیم ملی نه .. هر تیمی که جام جهانی می‌ره باید با تمام قدرت و توان بره برای دفاع از نام و پرچم کشورش،،نه برای رضایت مربی یا فدراسیون یا قلی و میرزا و بقیه..ضمنا ملی پوش حالا هرکی میخواد باشه باید سرباز وطن باشه و بس تعیین تکلیف کردن معنی نمیده.. اسکوچیچ هم درسته به فوتبال ملی مون کمک کرده ولی باند بازی و حاشیه هم زیاد درست شده و بنظر من که نمیتونه مربی مقتدری تو جام جهانی برامون باشد..حالا کی روش هم تحفه ای نیست ولی الان وقتشه یه مربی خوب خارجی بهتر بیاریم تا یه شوک خوب به تیم ملی بدیم و نتایج درخشانی تو جام جهانی بگیریم ..اووه فت و فراوونه فقط پول خوب میخواد و وجود مدیران فوتبال..
  • امید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    دقیقا 👌👌👌👌
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    واقعا حاشیه های فوتبال همیشه داغ تراز خود فوتبال بوده ودر کل دنیا هم همینطور هست
  • رامین IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    فوتبال با همین حاشیه هاش که جذاب‌ترش، کرده
  • Ali IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    فقط دوسطر ابتدای فرمایش آقای موسوی را یکبار دیگر با دقت بخوانید : پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به آشنایی کامل ساپینتو با لیگ ایران و فوتبال این منطقه طبیعی است که او هنوز شناخت درست و حسابی از استقلال نداشته باشد، باید به او زمان بدهیم. اگر آقای ساپینتو آشنایی کامل بالیگ و فوتبال این منطقه دارد پس چرا عکس سطر اول هنوز شناخت درست وحسابی از استقلال نداشته باشد ، قربان روم خدا را یک بام و دو هوا را این سر بام تابستان( سطر اول) آن سر بام زمستان ( سطر دوم ).

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی