نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
جواد خیابانی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در شرایطی که کاپ جام جهانی در کشور های مختلف و بدون کوچک ترین بی نظمی و حاشیه رونمایی شده است، در ایران غائله ای به پا شد.

پنجشنبه، اتفاقی تاریخی برای فوتبال ایران رقم خورد و از کاپ جام جهانی برای اولین بار در تهران و البته برج میلاد رونمایی شد. رونمایی از این کاپ در تهران، در راستای رونمایی از کاپ جام جهانی در عمده کشورهایی است که سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورده اند و قرار است چند وقت دیگر در قطر به میدان بروند. همین اتفاق به اندازه کافی جای خوشحالی دارد؛ اینکه بالاخره این کاپ ارزشمند با حفظ تمامی‌پروتکل‌های امنیتی به ایران رسید و در معرض دید قرار گرفت.

در این مراسم که چندین بازیکن قدیمی‌و اعضای فدراسیون فوتبال و شهرداری تهران هم حاضر بودند، ولی همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. پروتکل‌های موردنظر فیفا برای رونمایی از کاپ به درستی رعایت نشد و نهایتا اتفاق زشتی رقم خورد که دست کمی از یک آبروریزی بزرگ نداشت.

ماجرا از این قرار است که برخلاف عرف معمول و مرسوم، جواد خیابانی، مجری این برنامه، از پیشکسوتان فوتبال که اتفاقا تعدادشان هم زیاد بود خواست روی استیج بیایند و با کاپ جام جهانی عکس بگیرند! به یکباره چنان ازدحام وحشتناکی شکل گرفت که نماینده فیفا در اقدامی‌بی سابقه تصمیم گرفت کاپ را در چمدانی مخصوص بگذارد و محل را ترک کند! احتمالا او هم هرگز فکرش را نمی‌کرد که قرار است در ایران، کشوری که مدعی شده می‌تواند بخشی از میزبانی جام جهانی قطر را بر عهده بگیرد، چنین بی برنامگی ای صورت بگیرد.

بیانیه عجیب جواد خیابانی بعد از آبروریزی گسترده در برج میلاد/ تو دلت نمی خواهد با جام جهانی عکس نگیری؟

خیابانی بعد از قهرکردن نماینده فیفا و جمع کردن کاپ قهرمانی فرار رو به جلو کرده است. او ابتدا نپذیرفت که از همه دعوت کرده و گفت منظورش این بوده که یکی یکی برای گرفتن عکس یادگاری تشریف بیاورند. در نهایت وقتی دید خبرنگارانی که روبه رویش قرار گرفته اند چندان راضی نمی‌شوند یکی دو باری گفت «اصلا خاک عالم بر سر من» به این امید که او را راحت بگذارند.

با این حال، چنین مسئله ای به سادگی قابل چشم پوشی نیست. در شرایطی که این کاپ در کشورهای مختلف و بدون کوچک ترین بی نظمی و حاشیه رونمایی شده است، در ایران غائله ای به پا شد که باعث واکنش بحث برانگیز نماینده فیفا شد. حال دیگر نیازی به مرور صداهایی که از فرهنگ غنی ایرانی در این رخداد گلایه می‌کرد و آبروریزی رخ داده را گوشزد می‌کرد، نیست.

بیانیه عجیب جواد خیابانی بعد از آبروریزی گسترده در برج میلاد/ تو دلت نمی خواهد با جام جهانی عکس نگیری؟

در چنین فضایی، اما جواد خیابانی ساکت ننشست و انتهای شب، با نوشتن متنی، نسبت به این صحنه‌های عجیب و غریب واکنش نشان داد. او نه تنها بابت این اتفاق اظهار پشیمانی اولیه را نداشت، بلکه آن را پای «معجزه فوتبال» گذاشت. در بیانیه جواد خیابانی آمده است: «آنچه در برنامه رونمایی از جام جهانی دیده شد به نظر من بسیار خوب بود. گروهی از خبرنگاران عزیز و پیش کسوت فرهنگ و ادب بسیار تلاش کردند تا همه کارها منظم باشد و خیلی هم منظم بود. لطفا کل مراسم را ببینید نه فقط چند دقیقه بعد از اتمام آن را، چون کل مراسم حدود ۱۵۰ دقیقه طول کشید؛ از ابتدا تا انتهای مراسم کمترین بی نظمی ای وجود نداشت. اینکه خبر این چنین منتشر می‌شود که مراسم بی نظم بوده؛ هرگز درست نیست. وقتی رونمایی از جام جهانی که آخرین بخش برنامه بود به اتمام رسید؛ مردم و حاضران در سالن برای عکس گرفتن روی استیج آمدند. خب البته خیلی بهتر می‌شد که منظم تر می‌آمدند، اما اسمش بی نظمی نیست. این اسمش عشق به ورزش، فوتبال و جام جهانی است. همه جای دنیا همین اتفاقات می‌افتد. نماینده فیفا خودش گفته که ما این شور ملی را درک می‌کنیم و تقریبا همه جا این اتفاق می‌افتد. خبرنگاران عزیز وظیفه خود را انجام می‌دهند... درست هم هست، اما جلوی عشق مردم را نمی‌شود گرفت. من هم دلم می‌خواست عکس می‌گرفتم، اما نشد. شما دوست ندارید با جام جهانی عکس داشته باشید؟ در بین ۸۰ میلیون ایرانی کسی هست که دلش نخواهد با جام جهانی عکس بگیرد؟ باز هم تأکید می‌کنم که بله و موافقم که کاش همان لحظات آخر مراسم هم منظم می‌شد، اما نباید فقط بدی‌ها را دید... ما به وقتش منظم هم بوده ایم... و کاش عادت نکنیم فقط تلخی‌ها و بدی‌ها را سوژه کنیم. آیا همین که در این برنامه ده‌ها پیرمرد موی سفیدکرده از فوتبال ایران مورد تجلیل قرار گرفتند؛ خوشحال کننده نبود؟ مراسم حدود سه ساعت بود؛ خیلی هم منظم و باشکوه... ۱۰ دقیقه آخرش وقتی کنداکتور اصلی تمام شد؛ کمی هم از نظم اصلی افتاده شد. این اتفاق در وسط مراسم نبود؛ در پایان مراسم بود... این شور ملی و احساس به ورزش، فوتبال و جام جهانی را به بی نظمی و بی فرهنگی تشبیه نکنیم؛ این معجزه فوتبال بود».

این بیانیه دومین فرار رو به جلوی جواد خیابانی بعد از آبروریزی در مراسم برج میلاد بود. مگر می‌شود اصولا زمان بندی و اعلام کرد برای یک مراسم ۹۰ دقیقه ای، ۸۰ دقیقه همه چیز خوب پیش برود و بعد در عرض ۱۰ دقیقه کل مراسم به هم بریزد و از آن به عنوان یک موفقیت نام برد؟ اصولا جواد خیابانی که مدعی است مطالعات بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد، با چه تفکر و تفسیری به این نتیجه رسیده که ۱۰ دقیقه آشوب چیزی نیست و باید دو ساعت و ۵۰ دقیقه را دید و چشم بر روی فاجعه اصلی بست؟ آیا جواد خیابانی موافق است از یک فوتبال ۹۰ دقیقه ای که از دقیقه ۸۰ به بعد، تماشاگران هرج ومرج کرده، بازی را تعطیل کنند به طوری که داور توپ را برداشته و زمین مسابقه را ترک کرده، به عنوان یک موفقیت حرف بزند و بگوید، چون ۸۰ دقیقه همه چیز خوب پیش رفته، پس ۱۰ دقیقه پایانی را باید نادیده گرفت؟ مشخص نیست چه منطقی پشت این بیانیه است و چطور او از «اصلا خاک عالم بر سر من» به «معجزه و عشق مردم به فوتبال» در یک بی نظمی و آبروریزی رسیده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • شیش۶ IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    اگه با منطق اوس جواد حساب کنیم که میگه کدوم یک از ۸۰میلیون دلش نمیخاد با جام عکس بندازه بعله ایشون درست میگه.اما چطور به این نتیجه رسیده که هر ۸۰میلیون نفر از جمعیت ایران حاضرن به قیمت بی ابرویی برای ایران نزد افکار عمومی دنیا برن روی استیجی که نهایتش جای ۱۰نفره و بخان عکس بندازن .اگه شرایطش بود که همه عکس بندازن هم نهایتش نیمی از مردم برای اینکار میرفتن نه هر ۸۰میلیون.بهرحال گندی بود که زده شد و از این مدیریت ها و از این مجری چیزی عجیب و کم سابقه نبوده و نیست و بهتره اوس جواد بیش از این همش نزنه.چون ممکنه گندهای بیشتری رو بشه.
    • حسین IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      کی از دست این خلاص میشیم، تازه قراره جام جهانی رو هم برامون گزارش کنه، کسی میدونه کدوم شبکه های ماهواره انگلیسی پخش می کنن بازی ها رو؟
    • ایرانِ جان IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      سلام.عکس گرفتن با کاپ جام جهانی خیلی خیلی کار زشتی بود.اینا فیفا ازشون گذشت،گذاشت بریم جام جهانی دیگه پر رو شدند.آقای خیابانی:با این حرفای صدتا یه غاز و چرندیات محبوب و معروف نمیشی!
    • میلاد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      آقا چرا گیر میدین . این اتفاقها برای جواد خیابانی عادیه . و هر وقت ایشون مجری جایی باشه برای ما هم عادیه . و اگه غیر از این بود جای تعجب و انتقاد داشت
    • کیسه همیشه کیسه حقیر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      حیف فوتبال مملکت که دست ایناس.
    • عبدل آبدوغ IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      زیاد به خودتون سخت نگیرید چون ایرانی هستید و این حرکت هم ایرانیبازی درآوردن بود خودتون خوب میدونید. فقط هم برای اینجا نیست و توی همه چیز اینجوره. در نهایت این‌که ترک عادت موجب مرضه خخخخ!! کشتید مارو با این پیشکسوت‌ها و مدیرانتون هیچ وقت شماها درست بشو نیستید.
    • رضایاک اصلی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      من خودم طرفدار عادل خان فردوسی پورم منتهی اگه عادل خان این کارا کرده بود همه میگفتن مشکل از بقیه س ولی چون جواد خان خیابانی انجام داده میگن مشکل از جواد خیابانیه‌. در کل ممکنه مقصر جواد خیابانی باشه اما برگزار کننده این رویداد از نظر من، مقصر اصلیِ
    • فری IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      اون موقع که عکس زار زدن منو میدید و میخندید و مسخره کردید ی نفر نیومد مشکل و حل کنه همه فقط دنبال جیب بودن و گل زدن اون موقع که من گفتم رفیقم گیر کرده اینا قصدشون از دوسال پیش نشون دادن و تعداشون کم نبود و تونستن منو ی جوری خراب کنن که رفیقم حرفایی بزنه که جیگرم که هیچ تا استخونم بسوزه کاری نکردید حمایت نکردید این شخص دوسال پیش هم به من گفته بود برای بچه ات مادر میشم و جاتو میگیرم ولی رفیقم اینارو یادش رفته .نمیدونه چه حقه ای بوده و از کجا کار خراب شده .نمیگه چرا همه رفیقای من و اونا شمارشو دارن نمیگه رفیقای اونا هم بودن دقیقا همون تایم من با منطق نه با حرف نه باز با سند میتونم ثابت کنم اونا بار قبل هم به قصد صدمه به ما ماشین و چپ کردن .وقتی دلش میخواد سواری بده و منو شیطان تصور کنه نگران نباشید دیر شده واسه این حرفا
  • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    همه دوست دارن با جام عکس بگیرند ولی دلیل نمیشه با آبروی یک ملت بازی بشه
  • حامی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    وقتی به هر ننه من قمری اجازه داده میشه طرف سن بره و یا اصلا دعوت بشه به مراسم چه انتظاری میتونیم از نظم و انظباط مراسم داشته باشیم آخه
  • MAMALI IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    این بنده خدا رد داده ، از ایشون نباید در همچین مراسم مهمی استفاده بشه ما مجری توانمند کم نداریم و میتونستن اجرای مراسم رو به شخص دیگری بسپارند. البته اگر من سمتی در صدا و سیما داشتم مدت ها قبل عذر ایشون رو میخواستم البته فکر میکنم جواد خیابانی بازنشسته شده و باز بهش کار میدن که این کار خیلی خیلی اشتباه بود که بعد بازنشستگی بهش کار اجرایی دادن.
  • اسطوره IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    ما دیگه به کارهای آقا جواد عادت کردیم یعنی عادی شده برای ما هر هفته یکی از این سوتیها رو داره ،به نظر من آقا جواد به جای ساختن مستند وتحقیق در فوتبال ،یک کتاب به نام سوتی آقا جواد منتشر کنه ،با تیراژ بالا ۱۰۰۰۰هزار نسخه در عرض یه هفته همش فروش میره،جواد جون دیگه بسه ،ولش کن این صداوسیما رو .
  • Fred IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    بعله وقتی که مدام سوتی می دهی و به جای توبیخ، ترفیع می گیری، این می شود عاقبت کار. البته جواد خیابانی یک اشل کوچک از این نوع است. او هست که با سوتی های مداوم ذهن ما را منحرف کند تا اختلاس های دوستان از یاد برود. اصلا وقتی با پرونده اختلاس می شود رییس فدراسیون شد چرا جواد خیابانی با سوتی های مداوم استیج نداشته باشد؟
  • امیر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    دیگه فرهنگ ایرانی از این بهتر نمیشه ی مشت ندید بدید که میخوان دیده بشن به قیمت بی فرهنگی نزد اجانب در ضمن آقای خیابانی گند کاری هاتون رو توجیه نکنید
  • ناشناس IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    اولا از هشتاد میلیون ایرانی درصد بالایی به فکر اینن چطور از پس مخارج زندگی بربیان برای تامین خواسته های فرزندانشون چکار کنن بخدا خیلی ها در این مسیر کمرشون خم شده مشکل اینه شماها فکر می کنید هشتاد میلیون بی غم و سیر که آرزوشونه با کاپ عکس بگیرن مضاف بر اینکه در جامعه ما تشکر کردن ، عذرخواهی کردن و ....کم شده الان اتفاق ناگواری افتاده در ابتدا یه عذرخواهی و بعدش ریشه یابی که در مراسمات بعدی ، برگزاری جشن ها و .... رعایت بشه قرار نیست در هر مراسمی یه عالمه پشت دوربین باشن بخدا اینا افتخار نمی آره ، توهین کردن هم چیزی رو حل نمی کنه فقط در جامعه نهادینه می شه دقت کنید که آستانه تحمل چقدر پایینه و تا مشکی پیش می آد زبان به توهین باز می شه
  • با انصاف پرسپولیسی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    با انصاف باشین صدای جواد خیابانی برای ما مرور خاطرات خوش گذشته است. ایشون مجری برنامه بودن مدیر برگزاری که نبودن ، این همه مدیر تشریفات مجالس داریم باید یکی از اونها کار رو میدادن مثل مدیر جشنواره فجر که اینطور آبروی ایران نره، شهرداری برنامه ریزی درستی نکرده بوده . تجربه شد ولی دیگه پیش نمیاد که درس بگیرین آقایون
    • علی US ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      نماینده فیفا گفت این اتفاق خیلی عادی است? انقدر عادی بود که از ترس جام رو ور داشتن و رفتن.خیابانی جای معذرت خواهی به دروغ گفتن برای توجیه روی آورده. با شعور مخاطب داره بازی میکنه که همچین دروغی رو داره از طرف نماینده فیفا میگه
  • کیارش US ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    والا معجزست ادمی که سوتیها و گاف های خنده دارشو هر روز باید تحمل کنیم و با دهن کجی صدا و سیما به مردم هر روز تریبون در اختیارش قرار میگره اینطوری هم طلبکارانه صحبت کنه ولی وقتی امثال فردوسی پورو ببرون میکنن و جا برای مثل این می ثاقی باز میشه همینه دیگه خبر لطفا چاپ کن
  • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    مگه هر کی هر چی دلش خواست باید بشه؟ دلایل مسخره نیار جناب خیابانی ، آدم باید خود دار باشه و در چهارچوب قوانین و عرف باشه وگرنه هر جایی میشه جنگل ، از نظر ایشون ندید بدید بازی به قیمت خراب شدن مراسم خوب بوده پس
  • سیاوش IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    من اگر یه مسئولیتی تو این مملکت داشتم حتما ایشون رو به دلیل توهین به فرهنگ کشورم و شعور مردم ایران مجازات می کردم حیف فردوسی پور که باید به جای این آقا برنامه رو اجرا می کرد ولی باید از گوشه خونه به ندانم کاریهای این آقا نگاه کنه و حرص بخوره
  • نقش جهان IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    جواد لنگی
  • فرهنگ IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    آقای خیابانی، این معجزه نیست. این یک پیش درآمد است. یک آبروریزی، افتضاح بزرگ و پیش درآمدی (البته فقط خدا نخواهد) برای یک سونامی آبروریزی و افتضاح عظیمی هست که در راه هست و در سه بازی جام جهانی رخ خواهد داد، و همه اینها برای اینست که در هرجا که فوتبال است و مرتبط با فوتبال است اعم از فدراسیون و داوری و رسانه های خاص و غیره، همه جا مدیریت های ناکارآمد سبب دوری افراد شایسته و کاردان شده اند، که مراسم جهانیمون اینجور، و خدا آن روزها را نیاورد که با اوضاعی که می بینیم، پیش بینی بازی های جام جهانی قطرمون اونجور.
  • رضا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    فوتبالیست ایرانی از نظر فرهنگی عقب مانده هستند
  • عجب بابا! US ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    فرهنگ غنی ایرانی نه! فرهنگ غنی خیابانی!
  • داود IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    بنده به شخصه ارزو میکنم این فوتبال سراسر نجاست بار جمع بشه بسیاری از ورزشهای درست و مفید زیر سایه فسادهای مالی فوتبال له شده اند
  • محمدان قشقایی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    این چون طرفدار لنگ پارتی قوی دارد چندسال پیش که ذوق زدگی اش راعلنی برای لنگ ابراز میکرد که مسئول فوتبال برق شیراز گفت تریبون خصوصی خیابانی نیست وقتی شخصی رابیاورند که جدش درخیابانها گدایی میکرده ابروریزی هم میشود
  • قائد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    قحط الرجاله دیگه منطق صدا وسیما همینه اونیکه مردم از فهم بیان وسوادش متنفرند همونو نگه میدارن چون خودشون میخوان اما امثال عادل فردوسی پور رو محو می کنن چون مردم اونو میخوان
  • فری IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    بیچاره رفیق من خبر نداره گل و شما زدید مدال افتخار و گردن کسی دیگه میندازین دیگه بسه لطفا زیپ و ببندید
  • بنام DE ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    اصلا شوخی بردار نیست. این آقایون میتونن خودشون رو به خری بزنن ولی اجازه ندارن همه رو مثل خودشون فرض کنن! دنیا کور نیست و می بینه که در این آبادی (نه کشور متأسفانه) کسی که هیچ سنخیتی با فوتبال نداره و در تعداد زیادی از کثافت کاری های اقتصادی نقش فعالی داشته، بشه رییس فدراسیون فوتبال. یا کسی به بی سوادی و با کاراکتری بسیار ضعیف، مجری پر بیننده ترین برنامه های تلویزیون این آبادیه!😒😡
  • الکسیس IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    این چیزا برا هیشکی مهم نیست خب حالا که چی ابروی ادما و ملت هم با این چرت و پرت ها و کارای کلا بچه بازی نمیره دو روز دیگه هم همه فراموش میکنن پس بیخیال ابرو یک ملت تو چیزای دیگه است نه فوتبال و ....
  • احمدعساکر IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    با سلام واحترام آقای خیابانی شما تاج سرمای داداش
  • احمدعساکر IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    با سلام واحترام اقای خیابانی شما تاج سرمای داداش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی