نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
میلان – اینتر/ نبرد قهرمانان دو فصل اخیر در دربی؛ شروع دوباره یک جنگ بزرگ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نبرد بزرگ فوتبال ایتالیا امشب بین میلان و اینتر قهرمانان دو فصل اخیر سری آ انجام خواهد شد.

رقابتهای سری آ ایتالیا امشب شاهد نبرد جذاب دو تیم بزرگ فوتبال این کشور یعنی میلان و اینتر در ورزشگاه سن سیرو خواهد بود. هر دو تیم در این فصل برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند و نیاز به پیروزی در این بازی دارند.

اینتر در حال حاضر در رتبه دوم جدول قرار دارد و تا اینجای فصل عملکرد خوبی از خود نشان داده است. نراترزی یک پیروزی راحت ۳-۱ مقابل کرمونزه به دست آورد و به دنبال کسب نتیجه‌ای مشابه در دربی این هفته است.

میلان، مدافع عنوان قهرمانی، رتبه پنجم لیگ را در اختیار دارد و هنوز نتوانسته قدرت خود را در این فصل نشان دهد. روسونری با تساوی عجیب ۰-۰ مقابل ساسولو پا به این مسابقه می‌گذارد و نیاز دارد که امتیازات از دست رفته را در این هفته جبران کند.

میلانی‌ها در این فصل تا کنون در بهترین شرایط خود نبوده‌اند و حق امتیاز از دست دادن در این مسابقه را ندارند. بازیکنانی مثل آنته ربیچ و رافائل لیائو که زیر نظر استفانو پیولی به اوج رسیده‌اند باید تاثیر خود را در دربی دلامدونینا نشان دهند.

گرچه اینتر فصل گذشته موفق شد میلان را در نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا حذف کند اما آخرین دربی بین این دو تیم پایان خوشی برای ملان داشت که با دو گل اولیویه ژیرو در ۱۵ دقیقه پایانی حداکثر امتیازات را به دست آورد.

میلانی‌ها در راه دفاع از عنوان قهرمانی خود، رقبای سرسختی مثل یوونتوس متحول شده، اینتر، رم و شاید چند تیم دیگر را دارند اما می‌خواهند جایگاهی را که بعد از یک دهه به دست آوردند حفظ کنند.

پیولی هنوز نتوانسته به ترکیب اصلی تیم خود دست یابد و تغییراتی که در بازیهای گذشته داشته نیز جواب نداده است. البته تیم او همچنان در ۲۰ بازی اخیر لیگ، بدون شکست باقی مانده و آمار خوب ۱۳ برد را به نام خود ثبت کرده است. ضمن اینکه آنها با ۱۴ کلین شیت بیشترین آمار از این نظر را در سال ۲۰۲۲ در پنج لیگ برتر اروپا در اختیار دارند.

در سوی دیگر نراتزوری با سیمونه اینزاگی، از اینکه قهرمانی فصل قبل از دستشان رفت و به رقیب همشهری رسید ناراحت هستند و قصد دارند عنوان خود را پس بگیرند. اینتر در بازی امشب میهمان به حساب می‌آید اما در هر صورت در زمین خود بازی می‌کنند، زمینی که در شش بازی اخیر در سری آ، ۶ برد متوالی در آن به دست آورده‌اند. با وجودی که هر دو تیم در این هفته در لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌روند و اتفاقا هر دو نیز با حریفان آلمانی بازی دارند، اما سرمربیان دو تیم به طور قطع بهترین و کاملترین ترکیب خود را برا ی نبرد امشب در نظر می‌گیرند تا برنده دربی بزرگ شهر میلان باشند.

محرومان و مصدومان

استفانو پیولی که خودش زمان کوتاهی مربی اینتر بوده نمی‌تواند از زلاتان ایبراهیموویچ که او هم بازیکن سابق اینتر به حساب می‌آید استفاده کند چون زلاتان بابت جراحی زانوی مصدوم خود فعلا خانه نشین است. وضعیت راده کرونیچ و آنته ربیچ نیز مشخص نیست. اینتر هم ستاره خود روملو لوکاکو را به دلیل مصدومیت در اخیتار ندارد.

آمار بازی
۲۳۲) دربی دلامادونینا ۲۳۲ مرتبه برگزار شده که اینتر ۸۵ بازی را برده، میلان در ۷۸ بازی برنده شده و ۶۹ مرتبه هم دو تیم به تساوی رسیده‌اند.
۱۱) در ۱۱ دربی آخر، اینتر ۷ مرتبه پیروز شده و میلان تنها ۲ برد داشته است. ۲ بازی هم بین این دو تیم مساوی شده که در ۲ سال اخیر بوده. در ۶ دربی آخر هم میلان فقط یک بازی را برده.
۱۷۶) در ۱۷۵ دیدار دو تیم در تاریخ سری A از سال ۱۹۲۹ به بعد، اینتر ۶۷ برد داشته و میلان برنده ۵۳ بازی بوده. ۵۶ بازی هم با تقسیم امتیازات به پایان رسیده است.
۶) در ۶ دربی آخر که میلان به‌عنوان میزبان وارد زمین سن‌سیرو شده، موفق نشده دربی را ببرد. اینتر ۳ برد داشته و ۳ بازی هم مساوی شده.
۱۰) زلاتان ایبراهیموویچ با ۱۰ گل زده بین برترین گلزنان تاریخ دربی دلامادونینا قرار گرفته. آندری شوچنکو با ۱۴ گل زده بهترین گلزن تاریخ دربی است.

ترکیب احتمالی دو تیم:
میلان:
ماینیان، کالابریا، کالولو، توموری، هرناندز، بن ناصر، تونالی، مسیاس، دیاز، لیائو، ژیرو
اینتر: هندانوویچ، اشکرینیار، دفری، باستونی، دامفریس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، دیمارکو، مارتینس، ژکو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اهواز سرخ IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    میلان کبیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی