کاش جای دیاباته مهاجم کاذب می‌آوردیم!/ مدل فوتبال شیخ و لوکادیا مثل هم است/ قرار نیست بانوان روی تیم پرسپولیس تأثیرگذار باشند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: با وجود شباهت سبک بازی دیاباته و لوکادیا با هم باید منتظر بمانید و ببینیم آیا کادر فنی می‌تواند از این دو نفر مکمل‌هایی برای یکدیگر بوجود بیاورد.

فرزاد آشوبی، بازیکن سالهای گذشته تیم پرسپولیس در گفتگو با خبر ورزشی، درباره حضور شیخ دیاباته در جمع بازیکنان این تیم، بازی قبلی مقابل صنعت نفت آبادان و مسائل دیگر مربوط به این باشگاه و تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره حضور شیخ دیاباته و اتفاقات احتمالی که در خط حمله پرسپولیس رخ خواهد داد چه صحبتی دارید؟

به نظر من دیاباته میتواند گزینه مطلوبی برای پرسپولیس باشد البته اگر تواناییها و کیفیت قبل را داشته باشد بحث و تردیدی نیست. اما با توجه به اینکه پرسپولیس لوکادیا را در اختیار دارد که خودش یک فوتبالیست باهوش است و می‌تواند یک مهاجم تارگت کامل باشد و از آن طرف در  مهدی عبدی هم حضور دارد، استنباط شخصی من این است که مهاجمی‌که توانایی خوبی برای بازی در بیرون از باکس محوطه جریمه را داشته باشد می‌توانست انتخاب بهتری باشد. کسی که بتواند به نقشه‌های پرسپولیس تنوع بیشتری بدهد، در صورتی که چنین مهاجمی‌به جمع مهاجمان پرسپولیس اضافه می‌شد میتوانست تفاوت‌های بیشتری را هم ایجاد.

شیخ دیاباته نشان داده با داشتن قد بلند و جثه درشت فوتبالیستی پا به توپ است. این ویژگی را در لوکادیه هم دیده ایم که او هم پا به توپ و دریبل زن است. این دو نفر می‌توانند کنار هم زوج مناسبی برای پرسپولیس باشند و یا در بحث حمله مکمل یکدیگر بشوند؟

بحث من هم دقیقاً همین است. چون دو بازیکن با خصوصیات نزدیک به هم در جمع مهاجمان پرسپولیس حضور پیدا کردند شاید این نیازمند زمان باشد تا این دو نفر بتوانند به مکمل‌های درستی برای هم تبدیل شوند. البته لوکادیا نشان داده بیرون از باکس جریمه هم می‌تواند بازیکن تاثیرگذاری باشد اما قطعا نه به عنوان یک مهاجم سایه، چون او کسی است که می‌تواند در فضاهای خالی حرکت کند و انتظار تحرک خیلی بالایی از او داشته باشیم. اما باز هم معتقدم ترکیب لوکادیا با یک مهاجم کاذب می‌توانست ترکیب بهتری را به همراه داشته باشد. باز هم باید صبور باشیم تا ببینیم کادر فنی پرسپولیس چه برنامه‌ای در جهت استفاده بهینه از این دو مهاجم در نظر خواهد داشت.

کاش جای دیاباته مهاجم کاذب می‌آوردیم!/ مدل فوتبال شیخ و لوکادیا مثل هم است/ قرار نیست بانوان روی تیم پرسپولیس تأثیرگذار باشند

درباره بازی صنعت نفت و پرسپولیس و نیمه‌های اول و دوم آن چه صحبتی دارید؟

پرسپولیس در نیمه اول فوق العاده بود. یک بازی کاملا استاندارد و سطح بالا را به نمایش گذاشت. بازی که در آن فاصله خطوط به خوبی رعایت شده بود. بازی که به محض از دست دادن توپ پرس شدید را روی بازیکنان صنعت انجام می‌دادند و مرحله بازپس‌گیری آغاز می‌شد. در واقع یک ۴۵ دقیقه فوق العاده جذاب را پشت سر گذاشت. فارغ از گل هوشمندانه ای که لوکادیا به ثمر رساند مدل بازی پرسپولیس جذابیت زیادی داشت. البته که این مدل به واسطه نداشتن یک مدافع چپ کلاسیک تخصصی باعث شده بود یک مقدار پرسپولیس در فاز هجومی‌با نقشه‌های کمتری همراه شود، ولی واقعا شکل خوبی داشت.

نیمه دوم چطور بود؟

فکر می‌کنم در ۴۵ دقیقه دوم نفرات جلوی پرسپولیس افت کردند. به ویژه لوکادیا که البته می‌دانیم هنوز شرایط بدنی اش استاندارد نیست. بطور کلی اغلب نفرات در اجرای وظایفشان دچار افت شدند و پرسپولیس برای دقایقی کنترل بازی را از دست داد اما با انجام تعویض‌ها دوباره شرایط به سود تیم پرسپولیس تغییر کرد. در مجموع بعنوان بازی چهارم فصل و برای تیمی‌که تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته باید نمره خوبی به پرسپولیس داد.

کاش جای دیاباته مهاجم کاذب می‌آوردیم!/ مدل فوتبال شیخ و لوکادیا مثل هم است/ قرار نیست بانوان روی تیم پرسپولیس تأثیرگذار باشند

به نظر شما حضور بانوان چه تاثیری روی این بازی داشت؟

قرار نیست حضور بانوان روی فوتبال پرسپولیس تأثیرگذار باشد. بانوان یک حق کاملاً طبیعی و معقول خودشان را که قرار است به آنها داده شود را تجربه کردند و ظاهرا قرار است این موضوع ادامه پیدا کند که باعث خوشحالی است. به نظرم این موضوع یک اتفاق کاملا ساده است و مطالبه معمولی بود.

بازی با تیم هوادار و شاگردان ساکت الهامی‌را چطور پیش بینی میکنید؟

پرسپولیس محکوم به این است که هر بازی تمام انگیزه، اشتیاق و تلاش بازیکنان در جریان باشد تا بتواند مقابل حریفانش به موفقیت برسد. باید هوادار را رقیب محترمی‌برشمرد و با تمام انرژی برای کسب سه امتیاز بازی کنند.

نظرتان درباره صحبت‌های اخیر مربوط به بازگشت کارلوس کی روش به رأس کادر فنی تیم ملی و خروج اسکوچیچ چیست؟ آیا شما با این جابجایی موافق هستید؟

من موافق ادامه همکاری با اسکوچیچ هستم. به این دلیل که کی‌روش بیشتر از ۷ سال در فوتبال ما حضور داشت و هر آنچه که قرار بود به این فوتبال داده شود و می‌توانست در این زمان اتفاق بیافتد، افتاد. عملکرد کی روش قابل دفاع و قابل احترام است اما به نظر من متناسب با نام بزرگ کارلوس کی روش و انتظاراتی که وجود داشت او به لحاظ فنی آورده ای برای فوتبال ما نداشت و در نقطه مقابل معتقدم که اسکوچیچ کار بزرگی را به همراه بچه‌های ملی پوش انجام داده و لیاقت و شایستگی اش را دارد که فرصت حضور در جام جهانی فوتبال به عنوان سرمربی در اختیار او قرار داده شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیون IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    میشه یک نیمه از لوکادیا استفاده کرد در کنار ترابی ونیمه دوم دیاباته بیاد جای لوکادیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی