نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سرمربی پرتغالی قراربود جانشین اسکوچیچ شود/ کی‌روش: بیشتر از ویلموتس پول می‌خواهم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بحث بر سر بازگشت احتمالی کارلوس کیروش به فوتبال ایران، به یکی از بحث‌های اصلی محافل فوتبال ایران تبدیل شده است.

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی ایران که در مدت زمان  حضور خود در ایران در دو جام جهانی و دو جام ملت‌های آسیا تیم ملی را رهبری کرد، پس از ترک تیم ملی ایران به هیچ عنوان نتوانست روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و اخراج از تیم ملی کلمبیا و ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با مصر را تجربه کرده است.

از سوی دیگر تیم ملی ایران نیز پس از کی‌روش اتفاقات تلخی را با ویلموتس تجربه کرد اما پس از آن موفق شد با اسکوچیچ کروات بلیط جام جهانی را رزرو کند. اما با این وجود اسکوچیچ به واسطه رزومه نه چندان خوب  پیش از هدایت تیم ملی فوتبال ایران و همینطور نتایج ضعیف مقابل تیم‌هایی با رنکینگ بهتر از ۵۰ فیفا، همواره مورد انتقادات شدید قرار دارد و بسیاری معتقدند با اسکوچیچ نتایج خوبی در انتظار ایران در قطر نیست.

طی چند وقت اخیر حواشی زیادی حول تیم ملی به وجود آمد و حتی اسکوچیچ در آستانه برکناری قرار داشت. دودستگی در تیم ملی خیلی‌ها را نگران کرده و هواداران فوتبال در ایران معتقدند این موضوع به تیم ملی ضربه خواهد زد.

برخی از بازیکنان تیم ملی  از اسکوچیچ حمایت کرده و خواستار حفظ مرد کروات شدند.از طرف مقابل چند ستاره باتجربه تیم ملی اصلا میانه خوبی با اسکوچیچ ندارند و می‌خواهند فرد دیگری روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

قبل از اینکه مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود، او به صراحت اعلام کرد موافق جدایی اسکوچیچ است و می‌خواهد برای جام جهانی کی‌روش را به تیم ملی بازگرداند. بعد از این صحبت‌های تاج، کارلوس کی‌روش هم  با انتشار یک پست اینستاگرامی به حضورش در ایران چراغ سبز نشان داد.

کارلوس کی‌روش دقایقی پس از اینکه مهدی تاج اعلام کرد قصد جدی برای برگرداندن این مربی پرتغالی دارد، پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: همه چیز از زمانی شروع می‌شود که ما فوتبال خوبی بازی کنیم.

این صحبت‌ها درحالی مطرح شد که بعد از انتخاب قطعی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، بحث بازگشت کی‌روش جدی تر از قبل مطرح شده است و خیلی‌ها معتقدند اسکوچیچ ، جام جهانی را از خانه تماشا خواهد کرد.

نکته جالب درخصوص این اتفاق این است که طبق پیگیری‌های ما، کی‌روش قرار بود سال گذشته جانشین اسکوچیچ شود ولی این اتفاق رخ نداد. رئیس وقت فدراسیون فوتبال یعنی عزیزی خادم بعد از صعود تیم ملی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قصد داشت اسکوچیچ را برکنار و مربی بزرگتری را برای تیم ملی بیاورد.

یکی از گزینه‌های جانشینی اسکوچیچ ، کارلوس کی روش بود. کی روش به دلیل آشنایی با شرایط فوتبال ایران و البته بازیکنان تیم ملی یکی از گزینه‌های اصلی بود و مذاکرات ابتدایی هم با سرمربی پرتغالی انجام شد.

با این حال کی روش در گفت و گو با مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کرد، دستمزدی به مراتب بیشتر از مارک ویلموتس می‌خواهد. سرمربی سابق تیم ملی که کاملا بر اوضاع فوتبال ایران مسلط بود، اعلام کرد چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار بیشتر از قرارداد ویلموتس می‌خواهد. همین موضوع باعث شد تا مذاکرات جدی نشود و همانجا حضور کارلوس در فوتبال ایران منتفی شود. حال باید دید مدیران فعلی فدراسیون چه تصمیمی برای نیمکت تیم ملی خواهند گرفت و در نهایت تکلیف اسکوچیچ چه خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناصر IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    #نه به دلال اتوبوسی
    • پرسپولیس IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      # نه به دلالوویچ
  • میلاد IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    مگه غیر کیروش مربی دیگه ای در دنیا وجود نداره ؟ اینجاست که میگن دلالها در فوتبال ایران همه کاره هستن . کیروش همیشه به قیمت دلار و یورو نگاه میکرد و یک روز میگفت حقوقمو با دلار بدین و یه روز دیگه با یورو میخواست . وقتی حقوقش 2 ماه عقب افتاد لوگو تیم ملی رو از رو لباسش برداشت . در دلالی در ترانسفر بازیکنان هم که فعالیت داشت .این مطلب رو همه گفتن . اما از همه اینا گذشته تیم کیروش پلن B نداشت و برای همین وقتی گل اول رو میخورد هرگز نتونست برنده بشه . و حتی به تیمی مثل لبنان هم میباخت فقط کافی بود گل اول رو بخوره . دوستان عزیزان بهتره رشد کنیم و دنبال یک مربی با کیفیت باشیم . نه طرفدار شرطی
    • بارکارول IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      افسوس این حرفهای حساب بین یه عده که فکر می کنن اسمون دهن باز کرده و کیروش ازش بیرون اومده خریداری نداره. مربی که هشت سال وقت داشت و حتی یه جام که نه یه نایب قهرمانی نیاورد. پر مدعا، بی اخلاق و هنرش چیدن اتوبوس و ایجاد نفاق بود. با تحقیر کردن دیگران در پی بزرگی بود چیزی که هیچ وقت به دستش نیاورد و نمیاره. کیروش باید یه پولی هم بده رو نیمکت ایران بشینه بعد افتضاحی که توی کلمبیا و ناکامی که با مصر اورد یه میلیون دلار برای یه سال هم زیادیشه
  • شیعه IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    اخه کیروش یه کم تو این روزا بی پول شده میخواد یه قرارداد ببنده با ایران تا نسل اند نسل بخوره
  • اسکندرزاده IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    اشتباه اول حضور تاج با پرونده‌ای خراب و دراز ابهام در فدراسیون بود که متاسفانه اتفاق افتاد اشتباه دوم هم بحث تعویض مربی تیم ملی بود که متاسفانه در حال اتفاق افتادن هست اشتباه سوم هم انتخاب کی‌روش برای سرمربیگری تیم ملی هست که متاسفانه بحث روز فوتبال ایران شده در این ۳ اشتباه هر کدام از دیگری بیشتر در حال ضربه زدن به تیم ملی هست خدا آخروعاقبت همه مارو عاقبت بخیر کنه با این اوضاع شیرتوشیر فوتبال ایران
  • Ali IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    آقای اسکندرزاده به عنوان مثال: شما یک تیغ بردار و پوست دست خود را برش بده و بعد بگو خدا آخر و عاقبت مرا به خیر بکند چنین چیزی عاقلانه است ؟؟؟؟ حتی کسی که عقل هم ندارد و میگویند دیوانه است اگر یک تیغ دستش بدهیم دست و بدن خودش را برش نمی دهد
  • ناشناس IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    تقدیم به آنهایی که فکر میکردن آمدن تاج معجزه‌ای الهی میشه و ایران به دو بعدی صعود می‌کنه و جز ۱۶ تیم برتر این خواب و خیالی بیشتر نیست تاج فقط قافله دزدان ودلالان را دوباره راه میندازه دفعه قبل ناراحتی قلبی باعث استعفای تاج شد این دفعه دردبوواسیر موافقان تاج جاده صاف کن این شارلاتان هستن مطمئن باشید رسوایی این دفعه باعث شرمندگی شما میشود اسکوجیچ تیم برنده را تحویل کیروش داد بد بخار تاج وفدراسیون وکیروش که حتی نتوانند این روند را ادامه بدهند آمدن کیروش یعنی حتماً مطمئن به صعود به دور بعد هستید این روندی بود که با آمدن طارمی شروع شد طارمی شک نکنه که تاوان این تفرقه و اختلاف افکنی راخواهدپرداخت رفتن اسکوجیچ هیچ امتیازی برای تو نخواهد داشت حالا بشین و ببین
  • حمید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    اتوبوس رو پارک کنید دم دروازه کیروش میخواد سوارتون بشه یعنی متاسفم برای ملتی که یه ذره عذت نفس نمیخواد داشته باشه که با آوردن تاج کامل روشن شد. عمان و عراق و سوریه و لبنان و تمام تیم‌های درجه ۲،۳،۴،... دارن جشن عروسی میگیرن که کی‌روش داره میاد ایران و خودشون دوماد میشن جایزه طنز سال رو هم باید بدن به کیروش با جمله " ما فوتبال خوبی بازی کنیم"
  • حمید IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    حقارت و ترس از اینجا معلوم میشه که هنوز بازی شروع نشده از ترس گل زیاد خوردن میخوایم اتوبوس پارک کنیم و بعدش برای باخت با گل کم خوردن ملت رو بریزیم تو خیابون و جشن باخت بگیریم. تفاوت ما با دنیا تو همین چیزا هست، مثه والیبال ما و ژاپن در مواجه با قدرت‌های اول جهان
  • ایرانی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    خدایی باید نصف پوله اسکوچیچ را به کیروش بدند کاری نکرده هلو تو گلو شده ما ایرانیها واقعاً اینقدر نمک نشناس شدیم اخه چرا مگر اسکوچیچ چش بود چون مظلوم و باشخصیت بود آنقدر تاختیم تا جلوی تفکرات او را گرفتیم تا دیروز میگفتیم پول نداریم چی شد یک شبه پولدار شدیم شاید هم دور هم جمع شدند تا تقسیم کنند بین خودشان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی