دست از سر ساپینتو بردارید؛ فرهاد مجیدی یادتان رفت؟/ شیوه بازی استقلال اصلاً درحد این تیم نیست/ کی‌روش بیاید دیگر از پیش بازنده نیستیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: لطفاً تا این اندازه به ساپینتو سخت نگیرید، هنوز اتفاقی نیفتاده و استقلال با صدر جدول فقط یک امتیاز فاصله دارد، با این شرایط تیم استقلال دچار بحران می‌شود.

محسن گروسی بازیکن قدیمی استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای استقلال و انتقاداتی که پس از تساوی این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان مطرح می‌شود، همچنین درباره موضوع بازگشت کارلوس کی روش به کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران اظهاراتی را مطرح کرد:

در روزهای اخیر انتقاداتی نسبت به تیم استقلال مطرح شده که چرا در مسجدسلیمان مساوی کرد. شما با این انتقادات موافق هستید یا نه؟

من معتقدم هنوز چیزی از دست نرفته و ما با صدر جدول فقط یک امتیاز اختلاف داریم. حتی تا هفته بیستم هم جدول رده بندی لیگ برتر دستخوش تغییرات زیادی می‌شود از الان نباید پیکان انتقادات را روبه سرمربی تیم بگیریم و شهر را بهم بیریزیم. چون این رفتار چیزی جز ایجاد تنش در تیم استقلال در پی نخواهد داشت.

پس چرا این انتقادات مطرح می‌شود؟

طبیعی است که شاید به خاطر قهرمانی فصل قبل استقلال باشد اما همین استقلال در ابتدای فصل گذشته هم بعد از سه برد اول در فصل بیست و یکم چند مسابقه پشت سر هم مساوی آورد و نمی‌توانست برنده شود اما مردم چه کار کردند؟ باشگاه چه کار کرد؟ همه از تیم مجیدی حمایت کردیم تا در نهایت دوباره روند بردها استارت خورد. حالا هم استقلال می‌تواند در بازی‌های آینده با حمایت مردم و باشگاه امتیازات لازم را کسب کند و دوباره اوج بگیرد.

دست ازسر ساپینتو بردارید؛ فرهادمجیدی یادتان رفت؟/ شیوه بازی استقلال اصلا درحد این تیم نیست/ کی روش بیاید دیگر از پیش بازنده نیستیم

ولی در رابطه با بحث فنی و شیوه عملکرد استقلال مقابل رقبا، ایراداتی به تیم وارد شده است. شما با این ایرادها موافق هستید؟

متاسفانه شیوه بازی استقلال هنوز آن شیوه ای نیست که در حد نام استقلال باشد. تیم باید یک مقدار رو به جلوتر بازی کند و شرایط برای گلزنی مهیا باشد. تیم ما جان لازم برای یک بازی تهاجمی‌را ندارد. ما این را در بازی با نفت مسجد سلیمان به وضوح دیدیم که قدرت ارائه بازی تهاجمی‌را نداشتیم. این ایراد به خاطر خط هافبک و نبودن بازیکنان بازیساز است. متاسفانه ما موقعیت سازی هم که می‌کنیم در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداریم. در همان بازی با نفت نیمه اول یکی دو موقعیت خوب داشتیم ولی وقتی توپها گل نمی‌شوند اعتماد به نفس بازیکنان پایین می‌آی.

 به نظر شما پازل استقلال در خط هافبک ناقص است؟

من یک سوال دارم! کدام تیم در لیگ برتر هافبک بازیساز دارد که استقلال ندارد؟ کدام تیم هافبکی دارد که دائم برای مهاجمانش موقعیت خطرناک خلق کند که استقلال ندارد؟ به نظر من تمام تیم های لیگ برتری در این بحث دچار خلاء هافبک بازیساز هستند و همه در یک سطح قرار دارند. شاید یک تیم یا دو تیم از این نظر مستثنی باشند ولی اغلب تیم ها اگر هم موقعیتی به دست می‌آورند در زدن ضربه آخر دقت لازم را ندارند. استقلال یکی از همین تیم هاست که از این نظر خیلی موقعیت از دست می‌دهد و این باعث نگرانی شده است.

مصاف مقابل پیکان را چطور پیش بینی میکنید؟

بازی آسانی نخواهد بود! تیم پیکان بازیکنان جوانی دارد و خودش هم یک تیم رو به جلو است. کادر فنی‌اش سالیان سال است در شرایط امروز لیگ کار کرده و به خوبی از وضعیت بازیکنان حریف و تیم های مقابل خبر دارند.

چطور می‌توان پیکان را شکست داد؟

تنها باید از موقعیت‌ها استفاده کامل برد. در شرایطی که حریفان به استقلال موقعیت نمی‌دهند نباید معدود موقعیت های به دست آمده را به سادگی از دست داد. دقت در زدن ضربه آخر خیلی اهمیت دارد .مهاجمان و هافبک های نفوذی استقلال باید در زدن ضربه نهایی دقت لازم را به خرج بدهند.

دست ازسر ساپینتو بردارید؛ فرهادمجیدی یادتان رفت؟/ شیوه بازی استقلال اصلا درحد این تیم نیست/ کی روش بیاید دیگر از پیش بازنده نیستیم

با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال صحبت از بازگشت کارلوس کیروش مطرح است. شما با تغییر در کادرفنی تیم ملی موافقید یا مخالف؟

من کاملا موافق هستم که کارلوس کی روش برگردد. درست است که ما در دوران مربی گری کیروش بازی هجومی‌از تیم ملی نمی‌دیدیم اما تیم ملی ما در دفاع عالی کار می‌کرد و به سختی گل می‌خورد حتی مقابل تیم‌های بزرگی مثل آرژانتین، اسپانیا، پرتغال و تیم های دیگر. ضمن اینکه ما با هر مربی به جام جهانی برویم شاید نتیجه نگیریم اما اینکه بچه های تیم ملی سرافکنده زمین را ترک نکنند خیلی اهمیت دارد. ما در جام جهانی قبل به اسپانیا باختیم اما فوتبالیست های ما سرافراز از زمین خارج شدند و البته اگر هر اتفاقی بیفتد ما تیم ملی مان را دوست داریم و به آن افتخار می‌کنیم اما دوست داریم این حرف‌ها را درباره تیم ایران نزنند.

کدام حرف ها؟

متاسفانه با وجود کادر فنی فعلی تیم ملی، همه از حالا می‌گویند ما میرویم و در جام جهانی آبروریزی می‌کنیم و برمی‌گردیم. این برای تیم ملی ایران خوب نیست. همه ما را از پیش باخته می‌دانند. ولی اگر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران باشد لااقل این امیدواری را داریم که در صورت عدم صعود به دور بالاتر تیم ملی ایران سربلند از مسابقات حذف شود. ضمن اینکه در حال حاضر اغلب بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی هم اعتقاد و اعتمادی به اسکوچیچ ندارند. من معتقدم اسکوچیچ باید هرچه زودتر برکنار شود و کی‌روش بیاید تا فرصت لازم را داشته باشد که بتواند در این فاصله با تیم هماهنگ تر شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Ali IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    آقای گروسی : اسکوچیچ که هیچ حتی اگر شما را هم سرمربی تیم ملی بگذارند و همانندکیروش همه جوره ازت حمایت کنند توهم میتوانی با پارک اتوبوس جلوی دروازه همانند کیروش و چه بسا بهتر نتیجه بگیری ، اصلا شما را فاکتور میگیریم یک فرد که چند سالی مرب گری حتی دسته اول ایران را انجام داده راهم اگر مانند کیروش حمایت کنند او هم بلداست که دفاعی بازی کند و شاید با کمترین هزینه بهتر ازکیروش نتیجه بیاورد . فقط در این میان با برکناری اسکوچیچ تا دنیا دنیا است حکایت می شود که ایرانیان بی معرفت هستند( درحالی که ما مردم نه دخالتی داریم ونه حرف مارا میخوانند ) درحالی که آن مربی نتیجه ای گرفته بود که حتی کیروش نگرفته بود و مهمتر از آن در زمانی که بعد از ویلموتس هیچ مربی جرأت پذیرش مربی گری تیم ملی ایران را نداشت و اسکوچیچ باشهامت آنرا پذیرفت، و مهمترینش این است اگر خود تو جای اسکوچیچ بودی با این کارنامه درخشان و کمتر از شش ماه مانده به جام جهانی بدینگونه برکنارت کنند چه حالی داری ؟؟؟؟؟واگر جای اسکوچیچ بودی و او مانند تو خواستار برکناری ات بود چه حسی داشتی ؟؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی