نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
هفته اول لیگ اروپا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در اولین هفته از رقابت‌های لیگ اروپا، دیدن کریستیانو رونالدو در این مسابقات برای‌مان غیرمنتظره‌ترین اتفاق خواهد بود.

امشب مرحله گروهی لیگ اروپا هم آغاز خواهد شد و در حالی که دوباره منچستریونایتد از لیگ قهرمانان اروپا به این تورنمنت درجه ۲ تنزل پیدا کرده، آرسنال و رم برای کسب جام در لیگ اروپا تلاش خواهند کرد.

زوریخ – آرسنال؛ پیشرفت ناقص

شروع فوق‌العاده آرسنال با ۵ برد به یک باره با شکست مقابل منچستریونایتد تلخ شد. میکل آرتتا تیم خوب و جوانی ساخته، ولی هنوز هم نمی‌توان با وجود صدرنشینی در لیگ برتر به این تیم اطمینان داشت. با این حال شک نداریم که وضعیت توپچی‌ها در فصل جدید بهتر خواهد بود. شاید حتی در لیگ اروپا مدعی شماره یک قهرمانی باشند. شروع کار آرسنال در سوئیس است، جایی که باید به مصاف زوریخ بروند. آرسنال که برای پنجمین فصل متوالی در لیگ اروپا به میدان خواهد رفت، همچنان در حسرت یک جام بزرگ اروپایی است و لیگ اروپا جای خوبی برای کسب این جام خواهد بود. در ۶ مصاف با سوئیسی‌ها، آرسنال همه بازی‌ها را برده. اما قهرمان فصل قبل سوپرلیگ سوئیس همه را متعجب کرده، چرا که در ۷ هفته ابتدایی فصل جدید بردی نداشته و ۵ بازی را باخته. زوریخ در بدترین وضعیت ممکن به مصاف صدرنشین لیگ برتر خواهد رفت. این تیم در سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۷۷ سابقه حضور در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های اروپا را داشته.

لودوگورتس – رم؛ شوک مناسب

شکست مقابل اودینزه با ۴ گل مثل سیلی در صورت ژوزه مورینیو و شاگردانش بود. عجیب بود تیمی که در ۴ هفته ابتدایی سری A شکست نخورده به رقیبی متوسط اینطور میدان را واگذار می‌کند. با این حال آقای‌خاص همیشه جملات خاصی را بر زبان می‌آورد؛ یک شکست ۴-۰ بهتر از ۴ شکست ۱-۰ است! رم که فصل قبل قهرمان لیگ کنفرانس اروپا شد، حالا برای لیگ اروپا خیز برداشته. تیمی که هیچ جام مهمی در اروپا نداشت حالا به قهرمانی در لیگ اروپا هم فکر می‌کند تا پله‌پله بالا بیاید. جالوروسی در ۱۰ بازی مقابل تیم‌های بلغاری ۹ برد و یک تساوی داشته. اما لودوگورتس که قهرمان فصل قبل لیگ بلغارستان است، در ۶ مصاف با تیم‌های ایتالیایی فقط یک برد مقابل لاتزیو داشته، یک بازی را هم مقابل همین تیم مساوی کرده و ۴ بازی دیگر را به میلان و اینتر باخته. به نظر می‌آید حریف اصلی رم برای صدرنشینی در این گروه رئال‌بتیس باشد، نه تیم بلغاری.

منچستریونایتد – رئال‌سوسیداد؛ رونالدو آمد!

و اما داستان پیچیده منچستریونایتد به لیگ اروپا رسید. شاید خود مسئولان یوفا هم خوش‌شان نیاید که رونالدو را در لیگ اروپا ببینند، اما چاره چیست؟ کریستیانو به هر دری زد تا به لیگ قهرمانان اروپا برود، ولی مجبور شد در اولدترافورد بماند. البته حالا با روحیه خوب گام به لیگ اروپا خواهند گذاشت. منچستریونایتد به طرزی عجیب متحول شد و بعد از ۲ باخت حالا ۴ بازی را در لیگ برتر برده که شامل پیروزی‌های ارزشمند مقابل لیورپول و آرسنال می‌شود. رونالدو هم نشان داد که از شرایط ناراضی نیست و هم‌تیمی‌هایش را از روی نیمکت هم تشویق کرد. در حالی که به نظر می‌رسید او اصلاً قید حضور در لیگ اروپا را بزند، ولی احتمالاً اریک تن‌هاخ در این مسابقات بیشتر از فوق‌ستاره پرتغالی بازی خواهد گرفت. شیاطین‌سرخ به مصاف رقیبی می‌روند که پیش از این ۴ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به مصافش رفته‌اند و ۲ برد و ۲ تساوی داشته‌اند. نکته مهم این که در این ۴ دیدار از سوسیداد گل نخورده‌اند. در کل سوسیداد مقابل انگلیسی‌ها ۲ تساوی و ۴ شکست داشته، در حالی که منچستریونایتد در ۶۴ مصاف با اسپانیایی‌ها ۱۸ برد، ۲۴ تساوی و ۲۲ شکست داشته. به نظر می‌آید در گروهی که اومونیا قبرس و شریف مولداوی هستند، مدعیان صعود همین دو تیم منچستریونایتد و رئال‌سوسیداد باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد US ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    "رونالدو هم نشان داد که از شرایط ناراضی نیست" خخخخخ این تئوری ها رو از دکان کدوم بقالی پیدا کردی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی