نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کارلوس کی‌روش
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارلوس کی‌روش در حالی جای دراگان اسکوچیچ را در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت ایران خواهد گرفت که برعکس این اتفاق برای خودش ۲۰ سال قبل در آفریقای‌جنوبی رخ داده بود.

کارلوس کی‌روش سرمربی ۶۹ ساله پرتغالی به نیمکت تیم ملی ایران و جانشینی دراگان اسکوچیچ خیلی نزدیک شده و به نظر می‌رسد در روزهای آتی رسماً به‌عنوان سرمربی ببرهای پارسی معرفی شود.

نکته جالب در دوران مربیگری کی‌روش این است که برعکس اتفاق حال حاضر برای او دو دهه قبل رخ داده بود. سرمربی پیشین تیم‌های ملی کلمبیا و مصر که دوران خوبی با این دو تیم نداشت، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ هدایت آفریقای‌جنوبی را برعهده داشت. کی‌روش بعد از صعود «بافانا بافانا» به جام‌جهانی ۲۰۰۲ که دومین حضور متوالی این تیم در جام‌جهانی به شمار می‌رفت، از سمت خودش استعفا داد. دلیل این استعفا اختلاف با فدراسیون فوتبال آفریقای‌جنوبی بود. در جام‌جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن هم «جومو سونو» جای کی‌روش را گرفت و این تیم با یک برد، یک تساوی و یک شکست فقط به خاطر گل زده کمتر نسبت به پاراگوئه از صعود بازماند.

اما حالا در صورت قطعی شدن حضور کی‌روش در تیم ملی ایران برای دومین دوره، او سومین حضورش را در حالی در جام‌جهانی همراه تیم ملی کشورمان تجربه خواهد کرد که این مرتبه خودش تیم را به جام‌جهانی نرسانده. در واقع اتفاقی که برای دراگان اسکوچیچ رخ می‌دهد، ۲۰ سال قبل برای خود کارلوس کی‌روش در آفریقای‌جنوبی رخ داده بود. حالا کی‌روش باید تیم ملی ایران را در جام‌جهانی مقابل تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و ولز به میدان بفرستد که چالش جذابی برایش خواهد بود.

در مجموع حضور در قطر، چهارمین حضور کی‌روش در جام‌جهانی بعد از سال‌های ۲۰۱۰ (با پرتغال)، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ (هردو با ایران) خواهد بود.

کارلوس کی‌روش - آفریقای‌جنوبی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ناشناس IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    نه کیروش نه توطئه کنندگان و نه تصمیم گیرندگان نادان در جام جهانی که به گفته ی آقای علی کریمی از صدقه سری آقای اسکوچیچ به جام جهانی می رن خیر نمی بینن
    • حسن IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      واقعا بدون اینکه رنگی نگاه کنیم ولی به نظر من کی‌روش که بیاد یعنی تحقیر یعنی از جایی که پول میگیری ولی بهش احترام نزاری یعنی ده ها بازیکن با کیفیت رو بزاری ولی بری دنبال دروازبان دو رگه، یعنی دسته 2 و 3 اروپا (2_3) رو ترجیح بدی به ستاره های لیگ خودمون یعنی همش دنبال داور باشی یعنی مالکیت 20 به 80 حریف یعنی تموم بازیکنا رو تشویق کنی برن. قطر الا ایران حالا که اومده بزار بیاد ولی خواهشا کی‌روش پرست نباشین
  • صمدقلی DE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    بسلامتی گویا فاشیست های ایرانشهری باز هم ظهور کردند و بعد از نامیدن تیم ملی یک کشور 85 میلیونی از قومیتها و آتنیک های گوناگون که قبلا به عنوان شازده های پارسی جعل هویت می شدند الان هم قرار است یک تیم متشکل از ترک ، کرد، عرب ، لر ، بختیاری ، بلوچ و ترکمن را به اسم جعلی ببرهای پارسی روانه مسابقات جهانی کنند تا جماعت فارس برای خودشان تاریخ سازی کنند .
  • حسین IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    من که اینجور مربی را توخوابم ندیدم ایران را قهرمان کرد واسش سر شکوندن آرژانینیها وآلمانیها کم یاب هست زاغ اسفند دودکنید چشم نخوره هواستون باشه گم نشه حیف
  • محمد FR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    آبرومون رو بردی
  • محمد FR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    از نویسنده غلط املایی گرفتم ، پیامم رو سانسور شده دو کلمه اخرش رو گذاشتن !!!!!!!!
  • امید IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    خود کیروش باید مرام و معرفت نشون میداد و جایگزین اسکو نمیشد، کی‌روش چیزی نداره که به فوتبال ما اضافه کنه
  • جک ریزه IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    کیروش انگلیس و ولز را ببر آمریکا راهم بزن اووقت میشی محبوب دل ایرانیا بزار حالا که اومدی با پروی مفید واقع شی حداقل برای خودت. کباب ایرانی . جوج ایرانی یاد نره بزنی قند خون بیافته
  • وووو IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    وو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی