نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
لوکادیا کنار همین بازیکن معمولی آقای گل می‌شود/ ویژگی سعید صادقی گلسازی و گلزنی نیست/ پرسپولیس یک بازیکن عاقل دارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس گفت: ویژگی سعید صادقی غیر از گلزنی و پاس دادن‌های فوق العاده از این است که این بازیکن در طول ۹۰ دقیقه یک لحظه در یک نقطه از زمین ساکن نمی‌ایستد.

رحیم یوسفی بازیکنان قدیمی‌پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی، در تحلیل قوای تازه نفس خط حمله پرسپولیس پس از اضافه شدن نفرات جدید و بازی بعدی مقابل نفت مسجدسلیمان اظهاراتی را مطرح کرد:

در روزهای گذشته صحبت‌هایی در رابطه با سعید صادقی و عملکرد مثبت او در تیم یحیی گل محمدی مطرح شد. به نظر شما این بازیکن تا چه اندازه می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

من از روز اول گفتم یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس همین سعید صادقی است. نه به خاطر این که باهوش است و گل میزند یا گلسازی می‌کند بلکه یکی از دلایل مهم درخشش این بازیکن فعالیتش در داخل زمین است.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

امکان ندارد شما سعید صادقی را ببینید که پاس بدهد و بایستد. اگر دفاع می‌کند بلافاصله برمی‌گردد. اگر حمله می‌کند بلافاصله جایش را تغییر میدهد. به طور کلی هیچ کجای زمین نمی‌توانید ببینید که او ثابت ایستاده و کاری نمی‌کند. این ویژگی بزرگ سعید صادقی است. البته حالا که گل هم می‌زند و در گلسازی هم تاثیرگذار است این بازیکن را به یک پکیج کامل از هر نظر تبدیل می‌کند.

لوکادیا کنار همین بازیکن معمولی آقای گل می شود/ ویژگی سعید صادقی گلسازی و گلزنی نیست/ پرسپولیس یک بازیکن عاقل دارد

فکر میکنید این بازیکن بتواند در جام جهانی به تیم ملی هم کمک کند؟

قطعاً همین طور است. این بازیکن هم تکنیک دارد هم دید خوبی دارد. شما نگاه کنید روی گل دوم وقتی به دروازه نزدیک می‌شد اینقدر باهوش بود که وقتی دروازه بان جلو آمده راحت توپش را از بالای سرش به گل تبدیل کرد. به این بازیکنان میگویند عاقل. کسی که تحت تأثیر استادیوم قرار نمی‌گیرد، داد و فریاد بازیکن حریف و تماشاچی این بازیکن را بهم نمیریزد. او از هر نظر برای پرسپولیس مفید است.

اما برخی گفته بودند سعید صادقی یک بازیکن معمولی است؟

این حرف‌ها جایی خریدار ندارد. فعلا که این بازیکن معمولی تنها هافبک بازیساز به درد بخور کل باشگاه‌های ایران است. دوست ندارم زیاد درباره این مسائل صحبت کنم.

شرایط لوکادیا را چطور میبینید؟ شما در بازیهای ابتدایی اش نسبت به این بازیکن خوشبین نبودید؟

بله در بازی اول به طور کلی از او ناامید شدم اما خوبی اش این است که وقتی برای گل زدن میرود خودش را در حالتی قرار می‌دهد که یار حریف فکر میکند می‌خواهد برگردد و یا کار دیگری بکند، اما بدنش را طوری بین توپ و یار حریف قرار می‌دهد که بازیکن مقابل نمی‌داند چه زمانی می‌خواد به توپ ضربه بزند. این مدل بازی باعث میشود یار حریف فریب بخورد. گلی هم که به هوادار زد دقیقاً به همین صورت بود.

لوکادیا کنار همین بازیکن معمولی آقای گل می شود/ ویژگی سعید صادقی گلسازی و گلزنی نیست/ پرسپولیس یک بازیکن عاقل دارد

فکر میکنید از نظر بدنی هنوز آمادگی کامل را ندارد؟

اگر با همین وزن هم باشد ولی چون فوتبالیست باهوشی است درون ۱۸ قدم به درد تیم می‌خورد. البته او بیرون از هجده قدم خیلی به کار تیم نمی‌آید اما نشان داده داخل ۱۸ قدم هر لحظه بوی گل میدهد. این بازیکن می‌تواند با ترکیب سعید صادقی زدن در هر بازی یک گل بزند و راحت آقای گل شود.

به طور کلی از سبک بازی این پرسپولیس رضایت دارید؟

پرسپولیس تقریباً دارد خودش را پیدا می‌کند. گرچه هنوز برخی بازیکنان به لحاظ آمادگی صددرصد نیستند. در بازی با صنعت نفت دیدیم که در نیمه دوم پای بعضی از نفرات می‌گرفت. من فکر می‌کنم هنوز دارند بدنسازی می‌کنند اما در این بازی کیفیت تیم بهتر شد و حتماً هر چه جلوتر برویم، تیم سبک تر و خطرناک‌تر ظاهر می‌شود.

لوکادیا کنار همین بازیکن معمولی آقای گل می شود/ ویژگی سعید صادقی گلسازی و گلزنی نیست/ پرسپولیس یک بازیکن عاقل دارد

اضافه شدن دیاباته و امیری به پرسپولیس چه شرایطی را برای تیم ایجاد می‌کند؟

مهمترین اتفاق این است که رقابت ایجاد می‌شود. هر کدام از اینها در ترکیب خوب نباشند یا گل نزنند دست کادر فنی باز است تا بلافاصله جابجای شان کند. با حضور امیری و سعید صادقی پرسپولیس به هیچ تیمی رحم نمی‌کند. زمانی که فورواردها و هافبک‌های یک تیم گل بزنند یعنی تیم راه افتاده است.

بازی با نفت مسجد سلیمان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

وقتی اسم پرسپولیس مطرح می‌شود دیگر نباید فرق بکند که چه تیمی مقابلش است. من میگویم تیمی که می‌خواهد قهرمان ایران شود باید همه رقابت‌ها را با برد پشت سر بگذارد. در همین بازی آخر با هوادار هم با اینکه شرایط زمین خوب نبود ولی پرسپولیس کارهای تاکتیکی اش را انجام داد. من به این تیم خیلی امیدوارم.

اوضاع خط دفاع را چطور میبینید؟

پورعلی گنجی یک نفره می‌تواند دفاع تیم پرسپولیس را ببندد. این بازیکن فوق العاده خوب است. هم روی هوا، هم روی زمین. خوب جلو می‌رود، سر می‌زند، سریع برمیگردد، باهوش کار می‌کند و از همان عقب زمین بازیسازی را ترتیب می‌دهد. فکر می‌کنم در تیم ملی هم می‌تواند یکی از بهترین‌ها در جام جهانی باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه بکش کیسه کش IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    این پیشکسوتان پرسپولیس دارن عمداً لج طرفداران بیظرفیت غارپیما وبچه مغز کیسه رادرمیارن آقایان لطفا دل این کیسه هاراخالی نکنید. ازفردا دوبار میریزن جلو مجلس وساختمان فدارسیون فوتبال. شعار آیندشون هم اجرلو حیا کن... یا اجرلوی پرسپولیسی... نکنید اینقدراین موجودات فرازمینی را اذیت. خدا راخوش نمیاد
  • علیرضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    مطمئن باش مسجدسلیمان و نفت اون تیمی نیست که اینیشکسوت لنگی فکرش را می کند.لنگ تا حالا سه تاتیم پایین جدولی را اونهم با اشتباه مسلم داوری برده فکر کرده خبریه .اما نفت اولین شکست لنگ را رقم خواهد زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی