همه چیز در مورد اخراج سرمربی آبی‌ها/ از نقش رونالدو تا مرد آمریکایی و ستاره‌های تیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شکست تحقیرآمیز چلسی مقابل دینامو زاگرب همان لحظه‌ای بود که تاد بولی منتظرش بود و در نهایت حکم اخراج را به دست توماس توخل داد.

برای چلسی شکست در یک بازی گروهی لیگ قهرمانان اروپا با گلی عجیب مایه شرمساری است؛ اما حتی در زمان رژیم رومن آبراموویچ هم به مربیان زمان داده می‌شد تا اوضاع را تغییر دهند.

کاملا مشخص شد که روابط بین باشگاه و مربی مدتی است که بدتر شده است. در واقع در طول تابستان فاصله بین سرمربی تیم «توماس توخل» و مالکان جدید به طور پیوسته در حال افزایش بود. توخل چند ماه است که با هیئت مدیره باشگاه غریبه شده، اگرچه اخراج ناگهانی‌اش حتی با وجود استانداردهای سخت‌گیرانه چلسی بسیار شوکه‌کننده است.

او در زمین تمرینی چلسی حاضر شد و طی ملاقات رودرروی کوتاه به رؤسای باشگاه گفت که تغییر تیم زمان می‌برد. اما وقتی متوجه اخراجش شد شوکه شد. وسایلش را جمع کرد و رفت. توخل حدوداً یک هفته است که انتظار اخراجش را می‌کشید اما باز هم از نحوه اخراج کردنش بسیار متعجب شد.

منابع آگاه در چلسی گفته‌اند که او از اینکه رؤسای چلسی همه چیز را تحت کنترل خود گرفتند خسته شده بود. در پشت پرده تور تابستانی چلسی به آمریکا، خبر رسیده بود که توخل ناراضی است. با رؤسای جدید بر سر انتقالات جدید بسیار بحث می‌کند. شکاف اصلی هم در مورد انتقال کریستیانو رونالدو به این باشگاه بوده که توخل به شدت با آن مخالف بود.

مدتی است که تنش‌ها بسیار بالا گرفته و این تشنج در نتایج بازی‌های تیم انعکاس پیدا کرده است. شکست در لیگ قهرمانان در کرواسی سومین شکست آنها در این فصل است. چلسی تنها روز شنبه موفق شد وستهام را به دلیل تصمیم نادرست VAR شکست دهد. پس از شکست هفته گذشته در ساوتهمپتون، اعتقاد بر این است که توخل احساسات خود در مورد وضعیت تیم را به مافوق خود اعلام کرد.

همه چیز در مورد اخراج سرمربی آبی‌ها/ از نقش رونالدو تا مرد آمریکایی و ستاره‌های تیم

نشریه «سان» خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه مالکان جدید با توخل تماس گرفتند تا درباره تمدید قرارداد او صحبت کنند. داستانی که خود مربی بعداً آن را تأیید کرد. اما اعتراف کرد که مذاکرات در مراحل اولیه بود و ثابت شد که اعتقاد رؤسا به مربی درست نبوده و اختلافات بین آنها بسیار زیاد است.

همچنین درگیری‌هایی هم با بعضی بازیکنان ایجاد شده است. کریستین پولیشیچ در تور آمریکا بر سر مدت زمان بازی کردنش اعتراض می‌کرد. حکیم زیچ هم مدتی است که قیافه ناراضی به خود گرفته، در زاگرب هم عده‌ای از بازیکنان به وضوح ناراضی بودند.

تاکتیک‌های توخل نتیجه نداده و برنامه‌ریزی‌هایش بهم ریخته است. بازیکنان چندین بار جای خود را عوض کردند و تغییر آرایش تیم برای حداقل دو بار در طول بازی باعث شد تا عملکردی عجیب و غریب و ناهماهنگ و افت محسوس روحیه تیم قبل و بعد از بازی ایجاد شود.

اگرچه چلسی به اخراج مربیان با سرعتی نگران‌کننده شهرت دارد، اما این برای بسیاری از هواداران شوکه‌کننده است. توخل در طول ۱۹ ماه حضورش در این باشگاه در بین هواداران بسیار محبوب شد. زمانی که باشگاه در پرتو جنگ اوکراین تحت تحریم‌های شدید دولت قرار گرفت، او به‌عنوان سخنگوی اصلی باشگاه مورد ستایش قرار گرفت.

در بیانیه باشگاه آمده است: «باشگاه چلسی از طرف همه، مایل است از توماس و کارکنانش به خاطر تمام تلاش‌هایشان در طول مدت حضورشان در باشگاه تشکر کند. توماس پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان، سوپرکاپ و جام باشگاه‌های جهان به درستی جایگاهی در تاریخ چلسی خواهد داشت. از آنجایی که ۱۰۰ روز از زمان تصدی مالکان جدید بر باشگاه گذشته و آنها همچنان به کار سخت خود برای پیشبرد اهداف باشگاه ادامه می‌دهند، معتقدند که زمان مناسبی برای انجام این تغییر است. کادر مربیگری چلسی مسئولیت این تیم را برای تمرینات و آماده‌سازی مسابقات آتی ما بر عهده خواهد گرفت و باشگاه به سرعت برای تعیین سرمربی جدید اقدام می‌کند. تا زمان انتصاب سرمربی جدید، هیچ اظهارنظر دیگری انجام نمی‌شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی