جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
۰ |
۵
خاویر تباس
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خاویر تباس رئیس سازمان لیگ اسپانیا (لالیگا) به بارسلونا هشدار داده که در سال آینده باید سقف دستمزد خود را تعدیل کند.

خاویر تباس رئیس سازمان لیگ اسپانیا (لالیگا) به بارسلونا هشدار داده که در سال آینده باید سقف دستمزد خود را تعدیل کند، زیرا آنها درآمدی را که در این فصل بابت اهرم‌های اقتصادی خود داشتند، را دیگر ندارند.

هزینه‌های فراوانی که بارسلونا در فصل نقل و انتقالات انجام داد و بازیکنان بزرگی که خرید باعث شده این تیم به شدت از سوی رسانه‌ها و کارشناسان در فوتبال اسپانیا زیر ذره بین قرار بگیرد.

تباس به همین دلیل مجبور شد در مورد بارسلونا در کنفرانس خبری اش حرف بزند: «بارسلونا باید دستمزدهای پرداختی را کاهش دهد. سال آینده هیچ اهرمی وجود نخواهد داشت و آنها باید محدودیت دستمزدی را کاهش دهند که این رقم ۴۰۰ میلیون یورو خواهد بود یا اینکه آن‌ها اهرم‌های بیشتری فعال می‌کنند که من نمی‌دانم. البته فکر نمی‌کنم این کار را کنند. در هر صورت یا میراث آن‌ها از بین می‌رود یا حجم دستمزدها را کاهش می‌دهند. خواهیم دید که در مورد فروش بازیکنان چه اتفاقی می‌افتد.

خاویر گومز از مسئولان کنترل اقتصادی لیگ اسپانیا نیز در مورد بارسلونا افزود: «بارسا درآمد سال آینده را رها کرده است و این ظرفیت این باشگاه را کاهش می‌دهد. بارسلونا امسال درآمدی داشته است که سال آینده نخواهد داشت و باید خود را با شرایط وفق دهد.»

رئیس لالیگا خاویر تباس البته اعلام کرد که بارسلونا هیچگونه تخلفی مرتکب نشده است: «کاتالان‌ها تخلفی انجام نداده‌اند، به باشگاه‌های دیگر توضیح داده ایم، آنها از ما سوال کرده‌اند و ما شرایط خاص بارسلونا را توضیح داده ایم. حتی برای اینکه بتواند کونده را ثبت کند، رئیس باشگاه و خزانه دار او باید ضمانت شخصی می‌گذاشتند. هیچ استثنایی برای آن‌ها قائل نشدیم.»

تباس در مورد خطر ورشکستگی بارسلونا هم گفت: «به نظر من، بارسلونا در معرض خطر ورشکستگی قرار نگرفته است، دارایی‌های کافی برای پیشرفت را دارد. اگر صورتحساب دستمزد را کنترل نکند، ما آن را کنترل کرده ایم، ممکن است در آینده خطر ورشکستگی داشته باشد. باید دستمزدهای خود را کاهش دهند.  آن‌ها امسال حدود ۲۰۰ میلیون یورو از این مبلغ فراتر رفته‌اند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی