نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بایرن‌مونیخ – بارسلونا/ شکارچی در پی شکار یاران سابق
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بارسلونا که این فصل روبرت لواندوفسکی را از بایرن‌مونیخ به خدمت گرفته در پی انتقام شکست‌های اخیر مقابل این حریف آلمانی است.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا شهر مونیخ یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. در دیداری از گروه C، بایرن‌مونیخ به مصاف رقیب آشنای فصول اخیرش یعنی بارسلونا خواهد رفت.

بایرن‌مونیخ؛ انتظار از مربی جوان

با وجود این که یولیان ناگلزمن فقط ۳۵ سال سن دارد، ولی ۶ سال سابقه سرمربیگری در بالاترین سطح فوتبال آلمان و اروپا سابقه کمی نیست. از ناگلزمن جوان انتظار می‌رود که بهتر از فصل قبل عمل کند و تنها قهرمانی در بوندس‌لیگا را از او نمی‌خواهند. اگرچه فعلاً بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا هم با ۳ تساوی متوالی به رده سوم جدول سقوط کرده. در هر صورت بایرن بعد از قهرمانی سال ۲۰۲۰ در لیگ قهرمانان اروپا با هانسی فلیک عملکرد خوبی در این تورنمنت نداشت. تیم ناگلزمن در یک‌چهارم نهایی ناباورانه به دست ویارئال حذف شد. حالا ناگلزمن با تیمی متفاوت و بدون لواندوفسکی در ابتدای راه باید تیمش را به مصاف تیمی بفرستد که فصل قبل دبلش کرد و البته لِوا را هم در خط حمله‌اش دارد. هم‌گروهی با بارسا و اینتر به طور کلی چالش سختی را برای باواریایی‌ها ساخته.

بارسلونا؛ انتقام با سلاح ویژه

انتقام ۳ شکست سنگین در ۲ سال اخیر از بایرن فکر و ذکر هواداران بارسلونا شده است. تیمی که با چند خرید بزرگ و پیاده شدن برنامه‌های نقل‌وانتقالاتی ژاوی، حالا حال و روز خوبی پیدا کرده، مسیر طول و درازی برای رسیدن به تیمی که گواردیولا ساخته بود، دارد. بارسا در لالیگا رقیب جدی رئال‌مادرید برای کسب قهرمانی شده و در لیگ قهرمانان اروپا هم باید ناکامی‌های پی‌درپی را جبران کند. حالا کاتالان‌ها به لواندوفسکی، ستاره‌ای که در ۳ بازی گذشته ۳ مرتبه دروازه‌شان را باز کرده باید به مصاف بایرن بروند. یک سال و یک ماه و یک روز قبل در آلیانتس‌آرنا ۳ گل از مونیخی‌ها خوردند و حالا به این شهر سفر کرده‌اند تا پیروز شوند. بارسا در لیگ قهرمانان با شکست پرگل ویکتوریا شروع خیلی خوبی داشته و نمی‌خواهد مثل فصل قبل در همین مرحله از رقابت‌ها کنار برود.

آخرین بازی
فصل قبل هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا این دو تیم هم‌گروه بودند که هردو بازی را بایرن‌مونیخ ۳-۰ برد. برای بایرن در بازی برگشت در آلیانتس‌آرنا، مولر، سانه و موسیالا دروازه بارسلونا را باز کردند.

آمار بازی
۱۳) بایرن‌مونیخ و بارسلونا ۱۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۹ مرتبه آلمانی‌ها و ۲ مرتبه اسپانیایی‌ها برنده شده‌اند. ۲ بازی هم مساوی شده است.
۱۱) در ۱۱ بازی دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا، بایرن ۸ برد داشته و بارسا به ۲ برد رسیده، در حالی که یک بازی مساوی شده است. مونیخی‌ها ۲۸ گل در این ۱۱ بازی به بارسا زده‌اند.
۴) در ۴ بازی آخر دو تیم بایرن‌مونیخ موفق به شکست بارسلونا شده است. ۱۷ گل در این ۴ بازی به حریف نامدارشان زده‌اند.
۶۵) بایرن‌مونیخ در ۶۵ بازی مقابل تیم‌های اسپانیایی ۳۱ برد کسب کرده، در ۱۵ بازی به مساوی رسیده و ۱۹ بازی را باخته. ۱۰۹ گل در این دیدارها زده‌اند. آخرین باخت‌شان سال ۲۰۱۸ مقابل رئال‌مادرید بود و بعد از آن ۷ بازی مقابل لالیگایی‌ها را نباخته‌اند.
۶۴) بارسلونا در ۶۴ بازی مقابل تیم‌های آلمانی ۳۳ برد داشته، در ۱۴ بازی به تساوی رسیده و ۱۷ بازی را باخته. بارسا ۱۱۰ گل به تیم‌های آلمانی زده. کاتالان‌ها آخرین بردشان مقابل یک تیم آلمانی را سال ۲۰۱۹ مقابل دورتموند کسب کرده‌اند و بعد از آن ۳ بازی را به بایرن باختند.
۱۱) بایرن‌مونیخ آخرین مرتبه در خانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۱۹-۲۰۱۸ مقابل آژاکس متوقف شد و بعد از آن ۱۱ بازی متوالی را برده است.
۰) بایرن‌مونیخ و بارسلونا در این فصل هنوز در هیچ تورنمنتی شکست نخورده‌اند. بایرن در ۹ بازی به میدان رفته که نباخته و بارسلونا در ۶ بازی شکست‌ناپذیری‌اش را حفظ کرده.
۸) شکست ۸-۲ بارسلونا مقابل بایرن‌مونیخ سنگین‌ترین شکست این تیم در تاریخ لیگ قهرمانان بود. کاتالان‌ها ۲ برابر شکست‌های دیگرشان مقابل میلان، پی‌اس‌جی و چلسی از بایرن گل خوردند.
۸) توماس مولر در ۷ بازی مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا ۸ گل زده؛ یعنی ۳ گل بیشتر از گلزن بعدی مقابل این حریف در تمامی رقابت‌ها.
۵) در حالی که سادیو مانه ۵ گل در ۹ بازی نخستش در بایرن به ثمر رسانده، لواندوفسکی این تعداد گل را در ۱۲ بازی زده بود.
۴) روبرت لواندوفسکی در ۵ بازی مقابل تیم فعلی‌اش بارسلونا با پیراهن بایرن‌مونیخ ۴ گل زده است.
۳۱۲) روبرت لواندوفسکی ۳۱۲ گل در بوندس‌لیگای آلمان با پیراهن بایرن و دورتموند زد و تبدیل به دومین گلزن برتر این لیگ شد.

مصدومان و محرومان
کینگزلی کومان که زیاد مصدوم می‌شود، باز هم آسیب دیده و نمی‌تواند بایرن‌مونیخ را در این دیدار حساس همراهی کند. بونا سار دیگر مصدوم بایرن است که البته شانس حضور در این دیدار را شاید پیدا کند. در سوی مقابل بارسلونا هیچ مصدوم یا محرومی ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، دی‌لیخت، هرناندس، دیویس، کیمیش، زابیتسر، گنبری، مولر، سانه و مانه
بارسلونا: تراشتگن، بیرین، آرائوخو، کوناته، آلابا، کسیه، دی‌یونگ، پدری، رافینیا، دمبله و لواندوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یه دوچرخه سوار IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    به لطف ناگلزمن و مهندس ایشالله هشت دو بر عکس میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی