نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
 اسکوچیچ این ۵ ستاره را خط زده بود/ بازیکن پرسپولیس و گلر تیم ملی قرار نبود به جام جهانی بروند!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دراگان اسکوچیچ قصد داشت چند بازیکن بزرگ تیم ملی را برای اردوی اتریش خط بزند

 بعد از علنی شدن اختلاف بین بازیکنان تیم ملی و داستان‌های مربوط به استوری‌های جنجالی، کمیته فنی فدراسیون فوتبال بعد از جلسه چند وقت قبل خود، تصمیم به برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی گرفتند.

بعد از صحبت‌های اسکوچیچ در جلسه با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، آن‌ها به نوعی برای ماندن دراگان قانع شدند و این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردند. اسکوچیچ که به وضوح شاهد دو دسته شدن شاگردانش در تیم ملی بود، می‌خواست چند مخالف با تجربه خود را از تیم ملی خط بزند و قصد دعوت از آن‌ها را به اردوهای بعدی را نداشت.

خیلی‌ها شاید معتقد بودند، با توجه به صحبت‌های تند طارمی علیه اسکوچیچ و همچنین همراهی جهانبخش با طارمی در دیدار با مقامات دولتی، این دو ستاره تیم ملی خط خورده‌های بزرگ ایران در جام جهانی باشند. موضوعی که صحت نداشت و دراگان قصد کنار گذاشتن طارمی و جهانبخش را در جام جهانی نداشت.

با این حال شنیده‌های ما از منابع موثق حاکی از آن است که اسکوچیچ نام ۵ ستاره مطرح تیم ملی که همگی جزو باتجربه‌های فوتبال ملی ما محسوب می‌شوند را از لیست اردوی اتریش خط زد و قصد نداشت این نفرات را به اردوی جدید تیم ملی دعوت کند.  احسان حاج صفی و کریم انصاریفرد کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی، اصلی ترین نفراتی بودند که اسکوچیچ روی نام آن‌ها قلم قرمز کشید. 

تصمیم اسکوچیچ مبنی بر کنار گذاشتن این دو بازیکن ربطی به استوری‌های جنجالی ندشت و دراگان بعد از اردوی قطر تصمیم به خط زدن این دو بازیکن از جام جهانی گرفته بود. انصاریفرد که در اردوی قطر هم دعوت نشد ولی حاج صفی یکی از بازیکنان دعوت شده به این اردو بود. هرچند خود اسکوچیچ جایگاه محکمی در تیم ملی نداشت و هر لحظه می‌دانست که در خطر برکناری قرار دارد، با این حال تصمیمش را برای خط زدن انصاریفرد و حاج صفی گرفته بود.

نفر بعدی بلک لیست اسکوچیچ مرتضی پورعلیگنجی بود. ستاره فعلی پرسپولیس که مدت‌ها به دلیل مصدومیت بازی نکرده بود، آخرین بار در بازی‌های مقدماتی مرحله اول که در بحرین برگزار شد، در تیم ملی به میدان رفت. مرتضی یکی از حامیان برکناری اسکوچیچ و بازگشت کیروش بود و اسکوچیچ هم علاقه ای به دعوت از این بازیکن نداشت.

نفر بعدی که از فهرست تیم ملی برای اردوی اتریش خط خورده بود، سعید عزت اللهی بود. سعید که در همه بازی‌های اخیر تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی به صورت فیکس بازی می‌کرد، در لیست سیاه دراگان قرار گرفته بود. با وجود حمایت عزت اللهی از برکناری اسکوچیچ و بازگشت کیروش، به نظر می‌رسد عدم آمادگی عزت اللهی و اینکه این بازیکن مدت‌هاست در تیم باشگاهی اش بازی نکرده و درگیر جدایی از وایله بوده، دلیل اصلی عدم دعوت از عزت اللهی به اردوی اتریش بود.

آخرین نفری که اسکوچیچ قصد خط زدنش را داشت، عجیب ترین آن‌ها بود. امیر عابدزاده که تمام بازی‌های ملی خود را در زمان حضور اسکوچیچ انجام داد و در چند بازی جانشین بیرانوند شده بود، در کمال تعجب در حمایت از برکناری اسکوچیچ استوری گذاشت و همین موضوع به شدت دراگان را ناراحت کرد.

مرد کروات حداقل از امیر انتظار داشت به خاطر اعتمادی که به او کرد و به او بازی داد، مورد حمایتش قرار می‌گرفت ولی در عین ناباوری، امیر هم به صف مخالفان دراگان پیوست. اسکوچیچ درحالی عابدزاده را از لیست مسافران اتریش خط زد که بعد از بازگشت بیرانوند به پرسپولیس و نمایش‌های خوب علیرضا، تصمیمش را برای فیکس بازی دادن به بیرانوند گرفته بود و می‌خواست در جام جهانی هم به بیرانوند بازی دهد.

با این حال برکناری اسکوچیچ و بازگشت کیروش همه معادلات را برهم زد و این ۵ نفر در کنار چند بازیکن دیگر مثل رامین رضاییان، نه تنها دیگر در لیست سیاه تیم ملی نیستند، بلکه با حضور کیروش و علاقه زیادی که سرمربی پرتغالی به این نفرات دارد، باید شاهد حضور آن‌ها در جام جهانی باشیم.

در واقع این بازیکنان باتجربه که روی هم بازی‌های ملی زیادی دارند و همه آن‌ها در جام جهانی قبلی هم حاضر بودند، شانس آوردند که اسکوچیچ برکنار و مربی محبوبشان یعنی کارلوس کیروش به تیم ملی بازگشت. چرا که در صورت ادامه حضور اسکوچیچ در تیم ملی حداقل چند بازیکن از بین این نفرات می بایست جام جهانی را از تلویزیون تماشا می کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • پوارو IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    واقعا کسانی که قصد حذفشون رو داشت در حال حاضر در اندازه های تیم ملی نیستن
    • حسین IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      دقیقا همون بازیکنهایی که دیگه برای تیم ملی مناسب نیستند. حالا متاسفانه باید دوباره بازی های حاج صفی و رضاییان رو ببینیم. شاید هم مسعود شجاعی.
  • محمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    حتمأاستیلی وسرپرست فدراسیون وخودشووگوشاشوجایگزین میکرد
  • خوزستان قرمزته IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    فوتبالشون تموم شده اس
    • حجت IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      دقیقا حق با شماست، امیدوارم کی روش حداقل دیگه اینا رو دعوت نکنه، من پرسپولیسی ام ولی قبول کنید دوران انصاری فر، حاج صفی تموم شده
  • کیروشه بی جام IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    عابدزاده از طریق باباش میدونسته اسکوچیچ میره..با اون گلریه افتضاحش
  • م IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    واقعا برکناری درست بود مدیریت نذاشت ماری به خط زونا ندارم یه مدیر قدرت باید داشته باشه
  • فرهاد IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    چرا تا سرمربی عوض میشه شما رنگ میبازین.. الان که مربی محبوبتون اومده همون نفرات رو لیست کرده.. خوب میتونیم علیه یک نفر قلم دست بگیریم.. با کی‌روش هم بجایی نمیرسیم
  • alireza IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    کسانی که واقعا بی لیاقت هستند البته علیرضا تو تیم ملی خوبه. همشونو خط بزنه جاش گوچی رو بیاره بهتره یا دژاگه رو خخخ
  • آرمین IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    اگه شایسته سالاری باشه نه صرفاعلاقه.....هیچ کدوم درحدتیم ملی نیستن بجز جهانبخش
  • ... IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    جهانبخش که خوبه.باید طارمی رو حذف میکرد درس ادب بشه.چه باشه چه نباشه طارمی. از محالاته بتونن این گروههای سخت رو ببرن.حداقل ادب میشد بقیم مینشستن سر جاشون. کیروش تیم خودشو نتونسته ببره جام آه اسکو تیمو میگیره انشاله
  • بدون اسطوره IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    وقتی به لیست نگاه میکنی میبینی کار درستی بوده ...عابدزاده حاج صفی انصاری فر و عزت الهی واقعا چه کارایی دارن وقتی گزینه بهتری وجود داره حالا شاید پور علی گنجی در حد تیم ملی باشه که البته اونم مدتی از فوتبال دور بوده ولی واقعا جدای مشکلات شخصی این افراد بدرد تیم ملی نمیخورن هر چند موضوع شخصی بود باید طارمی و جهانبخش خط میخورد در صورتیکه اینطور نبود
    • مازیار IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      عزیز دردونه های جناب دلال تشریف دارند.الان تک تکشون تشریف میارن و جا را برا جوان های لیگ که این همه زحمت میکشند را میگیرن
  • امیر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    همگی خائنن این .کیروش هم از قماش همین بازیکنانه .حذف از جام جهانی شرف دارد به این بی اخلاقی بازیکنان و فدراسیون فاسد
  • علیرضا IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    لنگی هابه اسکوچیچ که پورعلی گنجی رودعوت نکرده بود هیچ اعتراضی نکردند بعد کی روش که دعوت کرده این بازیکن وبازیکن مصدومشون یعنی وحید امیری و روحمله میکنندواقعاشرم آورده این استدلال لنگی ها. اگه حتی اسماعیلی فر رو دعوت می‌کرد با بهانه فرجی ورفیعی رو می گرفتند اگه کل لنگ روهم دعوت می کرد بازیه بهانه جدید و هوچی گری همیشگی رامی. آوردند.
    • پدرام CA ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      هیچ وقت به این فکر نکردی که علت این امر شاید اینه که پرسپولیسیها خیلی کمتر نگاه رنگی به تیم ملی دارند؟
    • Morteza++ IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      داداش شایسته سالاری مهمه این رنگی بازی هارو بزارین کنار. به نظر من و به عنوان یه پرسپولیسی اینو میگم که با شناختی که از پرسپولیس دارم همون طور که استقلال هم تعدادی بازیکن شایسته برا تبم ملی داره از پرسپولیس فقط بیرانوند اسماعیلیفر ترابی صادقی و با ارفاق پورعلی گنجی صلاحیت دعوت به اردوی پیشروی تیم ملی رو دارن تا امتحان بشن و محک بخورن(تاکید میکنم فقط اردو نه لیست نهایی). و دوران انصاریفرد و حاج صفی و جهانبخش اینا گذشته و بازیکنای جوونتر و بهتری داریم. این بازیکنان اونقدر افت کردن که حتی نمیشه به تحربشون امید داشت.
  • Wien AT ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    بنظرم هر بازیکنی که شایسته است،باید دعوت بشه،چه مخالف، چه موافق، چون منافع و آبروی ملی،از همه چیز مهمتره،البته کیروش هم مربی بسیار باهوشی است و قطعا در اینمدت کمی که در اختیار داره،وارد این جنجالها نمیشه،چون خودش خوب میدونه،احتمالا این آخرین جام جهانیش هستش و البته امیدوار است که قراردادش برای جام ملتها هم تمدید بشه،چون خودش فکر میکنه،جام ملتها یک قهرمانی به ایران،بدهکاره و بهترین فرصت هستش تا،انتقام شکست در جام ملتها را بگیره،البته بازهم میگم،با توجه به وقت کم، کیروش وارد مسائل حاشیه ای نمیشه،قبلا فرصت زیادی داشت و اگه بازیکنی را کنار میگذاشت،با فرصت مناسبی که داشت،جانشین آن بازیکن را یا پیدا میکرد یا خودش آن بازیکن را میساخت،اما الان فرصت این کارها نیست و با بهترینها وارد جام جهانی میشه،حتی اگه لازم باشه،شجاع خلیلزاده را اگه واقعا شایسته باشه،با خودش میبره.
  • مظفری IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    به نظر من طارمی تمام وکمال برای تیم ملی مفید وحضور ش ضروری است اسکوچیچ هرگز برای جام جهانی اورا حذف نمی کردند امادر حذف بقیه هیچ اشتباهی نکرد
  • غلام IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    دانشگر خلیل زاده حسینی پورعلی گنجی بهترینن برا دفاع چون سرحالن کنعانی یزدانی اینا بدر نمیخورن حق باید گفت
  • سرخ کابوسآبی IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    کاش کیروش حاج صفی را اخراج میکرد زیراب زنه واصلا نه تکنیک داره ونه بدرد تیم ملی میخوره
  • سرخ کابوس آبی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    کاش باشگاهی که تیم هم وطنشو میفروشه به برادان العرب خودشو (زیراب زنی) وهمه بازیکنایی که زیراب اسکو را زدن نمک خوردن ونمکدان شکستند همه را از فوتبال میزاشتند کنار تا محیط فوتبال ایران پاک میشد
  • فاروق IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    کی روش هیچی زیدان راهم بیارن با سه تا باخت برمیگردیم زیاد حرص نخورید چون کی روش فقط به فکر دفاعه حریف ها هم خیلی قدرتر از این هستند با دفاع اتوبوسی بتونی یه امتیاز بگیری
  • H.D IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    یعنی منم اگر از کی روش حمایت کنم دعوت میشم . عجب تیمی اونم از نوع ملی .
  • رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    این عابد زاده در حد لیگ ۲ هم نیست واقعا خیانت به گلرهای خوب لیگ برتریه
  • فرهاد IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    واقعاً عابدزاده در مقابل تیم های متوسط آسیایی خودشو بد نشون داد هر بازی گل خورد باید خط می خورد درضمن بازی با اسپانیا و آرژانتین یادمه باز این ملت ایمیل می زدند که امشب مقابل اسپانیا حداقل ۳تا می خوریم با آرژانتین چطور بازی کنیم ولی کی‌روش هوشمندانه ارنج تیم بست پس عده ی نگید با ۳ باخت بر می گردیم
  • حامد IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    کی‌روش باید حاج صفی و انصاریفر وچشمی وشیری را اخراج کنه فوتبالمان افت کرده و واقعآ بدرد نمی خورند بجاش دانیال اسماعیلی فر در حال حاضر به گواه خیلی مربیان جزو بهترین دفاع راستای لیگ بوده وباید انتخاب میشد
  • عباس IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    شما که ادب ومعرفت ومردانگی راخط زدید این اقا هر چی بلد بود درهشت سال یاد داد اقابالا سرمی خواستی امد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی