مگر می‌شود به سرمربیگری استقلال فکر نکنم؟/ سال‌ها با هم‌تیمی‌ام در یک روز جشن تولد گرفتیم/ دیاباته مصدوم نشود به پرسپولیس کمک می‌کند
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

آقای گل تاریخ باشگاه استقلال به تمجید از خط حمله این تیم پرداخت و مدعی شد نفراتی که در استقلال حضور دارند از همه نظر از مهاجمان پرسپولیس بهتر هستند.

آرش برهانی مهاجم استقلال بیست‌وسوم شهریور ماه تولد ۳۹ سالگی خود را جشن گرفت. یک اتفاق ویژه برای آقای گل تاریخ باشگاه استقلال این است که روز تولد وی مصادف شده با روزی که خسرو حیدری به دنیا آمده است.

به همین بهانه گفت‌وگویی مفصل با آرش برهانی در مورد مسائل مختلف انجام دادیم. متن صحبت‌های برهانی با خبرنگار خبرورزشی را در زیر می‌خوانید:

به عنوان اولین سوال دوست داریم بدانی چطور می‌شود تو در عرض کمتر از یک ساعت نوشابه انرژی‌زا، بستنی، قهوه و ... را با هم بخوری... عکسی که از تو منتشر شده سوژه فضای مجازی شده و طی روزهای اخیر مردم بارها در مورد آن نظر دادند.

می‌خندد... واقعا؟ من از کلاس مربیگری به آکادمی رفته بودم و هر چه آوردند یک ناخنکی به آنها زدم. واقعا خودم متوجه نشدم ولی امیرحسین خیرخواه آن عکس‌ها را گرفته بود و خودم هم اصلا حواسم نبود که شکار آن عکاس ورزشی شدم.

یکی دو روز پیش تولد همزمان تو و خسرو حیدری بود. خاطره‌ای از جشن‌های تولد با خسرو داری؟

من و حیدری در یک روز به دنیا آمدیم و سالها در استقلال در یک روز برایمان جشن می‌گرفتند ولی بعد از ۵-۶ سال جدایی امسال یک اتفاق ویژه برای ما رخ داد. در حالی که ما هر دو در کلاس‌های A حضور داشتیم همکلاسی‌ها در حضور استاد محصص برایمان تولد گرفتند که یاد و خاطره دوران بازیمان زنده شد. جا دارد از طریق شما از عزیزانی که این کار را کردند تشکر کنم.

ظاهرا تصمیم داری مربیگری را به صورت کاملا حرفه‌ای دنبال کنی...

درست است..من ۴ سال پیش مدرک B را گرفتم ولی فرصت نمی‌شد در کلاس‌های A شرکت کنم.حالا از آنجایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا الزام کرده که مربیان حتما باید مدرک A داشته باشند از فرصت استفاده کرده و در کلاس‌ها شرکت کردم.

قطعا یکی از اهدافت در آینده سرمربیگری استقلال است. درست حدس زدیم؟

روزی که فوتبال را کنار گذاشتم با خودم گفتم دیگر دور و اطراف فوتبال من را نخواهید دید. تصمیم داشتم بعد از فوتبال به مسافرات بروم، گشت و گذار و زندگی کنم ولی ۶ ماه نشد که دلم تنگ شد و تصمیم گرفتم در هیاهوی فوتبال بمانم. دوری از فوتبال واقعا دلتنگی می‌آورد و به همین دلیل تصمیمم را عوض کردم و سعی کردم به هر شکلی که می‌توانم برگردم. در واقع نتوانستم با خودم کنار بیایم که از فوتبال جدا باشم. شاید این حرف من را خیلی‌ها درک کنند چون بدون فوتبال اصلا نمی‌توانم زندگی کنم.

نگفتی هدفت در سرمربیگری هدایت استقلال هست یا نه؟

هر فردی که کارش را شروع می‌کند دوست دارد به اوج قله برسد. به نظر من اوج سرمربیگری برای یک مربی در ایران هدایت تیم ملی و یا هدایت استقلال است. همه مربیان تلاش و کار می‌کنند که به اوج برسند و من هم شب و روز تلاش می‌کنم که این اتفاق برایم رخ بدهد. فعلا هم در آکادمی‌باشگاه استقلال هستم با ببینم خدا برایم چه رقم می‌زند اما اگر به سرمربیگری استقلال فکر نکنم کار کردنم بی فایده است. باید هدف و انگیزه داشته باشید تا موفقیت حاصل شود. من هم منتظر هستم تا ببینم تقدیر برایم چه می‌خواهد.

پسرت شاهان که الان ۲ ساله است تمایلی به فوتبال از خود نشان داده یا هنوز زود است در موردش صحبت کنی؟

من در فوتبالم راست پا بودم ولی با چپ هم ضربه می‌زدم. یک بار به همسرم گفتم‌ای کاش شاهان در فوتبال چپ پا باشد پون چپ پاها کمتر و البته گرانتر هستند.این حرف را به شوخی به همسرم زدم ولی جالب است او روزها آنقدر با شاهان تمرین فوتبال با پای چپ می‌کند که الان چپ پا شده است. همانطور که گفتید شاهان ۲ سال دارد والان زود است بدانیم به این رشاته علاقه دارد یا نه چون معمولا پسرهای افراد فوتبالیست زیاد در این رشته موفق نمی‌شوند. البته الان شرایط عوض شده و پسرهادی شکوری الان گلر تیم نوجوانان ما و تیم ملی است. او خیلی خوب کار می‌کند و اگر همینطور ادامه بدهد مطمئن باشید خیلی پیشرفت خواهد کرد.

اوضاع آکادمی‌استقلال این روزها چطور است؟

خدا را شکر که سر و شکل خوبی داریم. همه مربیان ما مثل یک خانواده کنار هم کار می‌کنند و قطعا در آینده‌ای نزدیک از این آکادمی‌خبرهای خوبی می‌شنوید.

استقلال را با ساپینتو طی ۶ هفته اخیر چطور دیدی؟

من آماری چند روز پیش از مربیان استقلال در گذشته دیدم که حتی آن را استوری کردم. مثلا استراماچونی که مردم خیلی دوستش داشتند از ۶ بازی ۵ امتیاز، شفر که اگر آن سال از استقلال جدا نمی‌شد تیم را قهرمان می‌کرد از ۶ بازی ۹ و ساپینتو از ۶ بازی ۱۱ امتیاز گرفته است. این نشان می‌دهد که صبر بهترین راه حل است. ساپینتو با استقلال نسبت به مربیان خارجی دیگر تا اینجا خوب نتیجه گرفته و اگر هم می‌بینید هواداران نگران هستند دلیلش این است که با این تیم زندگی می‌کنند. شاید آنها وقتی یک مقدار بالا و پایین استقلال را می‌بینند ناراحت و نگران می‌شوند ولی خوشحالم که در هفته آخر لیگ استقلال برد خوبی کسب و مردم را امیدوار کرد. من خیلی جاها دیده ام که فرهنگ حمایت از مربی جواب داده و صبر کردن تیم را به آرامش رسانده است. برای هواداران استقلال هم جدایی مربیانی چون استراماچونی و شفر تجربه خوبی شده که عجولانه رفتار نکنند و به مربی تیم خود فرصت بدهند.

استقلال در این فصل نفرات خوبی در خط حمله گرفته و قبول داری می‌شود از خط حمله استقلال به عنوان بهترین خط حمله لیگ نام برد؟

با این حرف شما موافق هستم. استقلال نفرات مهم و تاثیرگذاری در خط حمله جذب کرده و امیدوارم در پایان فصل بهترین آمار گلزنی و امتیازگیری را از آن خود کند.

در این هفته‌ها هواداران استقلال از سجاد شهباززاده انتظار گلزنی داشتند. فکر نمی‌کنی این موضوع فشار مضاعفی روی این بازیکن ایجاد کند؟

سجاد بازیکن خوب و با کیفیتی است و بعید است تحت تاثیر این حواشی قرار بگیرد و حتی بخواهد به این مسائل توجه کند.من از هواداران استقلال می‌خواهم با انتقادات بی جا کاری نکنند سجاد را به راحتی از دست بدهیم. مطمئنا با انتقادات مخرب ممکن است شهباززاده روحیه اش را از دست داده و یا حتی نتواند شرایط را تحمل کند.باید از این بازیکن حمایت شود و شما مطمئن باشید اگر هواداران به وی کمک کنند او به یکی از بهترین و با کیفیت ترین بازیکنان استقلال تبدیل می‌شود.

مگر می‌شود به سرمربیگری استقلال فکر نکنم؟/ سال‌ها با هم‌تیمی‌ام در یک روز جشن تولد گرفتیم/ دیاباته مصدوم نشود به پرسپولیس کمک می‌کند

به عنوان آقای گل تاریخ باشگاه استقلال فکر می‌کنی شیخ دیاباته بتواندبه پرسپولیس کمک کند؟

شیخ بازیکن خوب و باکیفیتی است و اگر مصدوم نشود می‌تواند برای پرسپولیس تاثیرگذار باشد.

خیلی‌ها مدعی هستند با حضور او و لوکادیا خط حمله پرسپولیس حتی از استقلال هم ترسناکتر و بهتر است...

به نظرم من استقلال چه در امر بازیکن و چه از نظر گلزنی از خط حمله پرسپولیس بهتر است.

کدام تیم امسال می‌تواند قهرمان شود؟

امسال لیگ بسیار جذابی داریم و همه تیم‌ها شرایط خاصی دارند. سخت است که پیش بینی کنیم کدام تیم قهرمان می‌شود ولی مطمئنا از ته قلب دوست دارم استقلال قهرمان لیگ شود.

نیمه شب چهارشنبه بود که کارلوس کی روش وارد تهران شد. در مورد تیم ملی و جام جهانی آینده چه صحبتی داری؟

زمانی که اسکوچیچ هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت ما شرایط خاص و پر استرسی را داشتیم. اصلا این موضوع را فراموش نکنید. ما در بازی‌های ابتدایی با کوچکترین لغزش دچار مشکل می‌شدیم ولی تیم ملی ما در آن مسابقات  دور اول خیلی خوب و روان بازی کرد و اسکوچیچ با بازی زیبا توانست تیم ملی را به سمت جام جهانی هدایت کند. کی روش هم در تیم ملی خاطرات خوبی از خود به جا گذاشت و ما در بازی‌های بزرگی چون آرژانتین و اسپانیا و پرتغال نمایشی خوب از خود نشان دادیم. به نظرم یکی از دلایلی که مسئولان کی روش را به تیم ملی آوردند به این دلیل است که ما مقابل غولهای بزرگ دنیا بازیهای با کیفیتی را ارائه کردیم. حالا هم گروه سختی در جام جهانی داریم و شاید کی روش را به این دلیل سرمربی تیم ملی کرده اند که از دانش او مقابل تیم‌های قدرتمند جان استفاده کنیم.

خیلی‌ها می‌گویند فدراسیون رفتار خوبی با اسکوچیچ نداشت و می‌شد با وی بهتر برخورد کرد...

من نمی‌خواهم زیاد در مورد این مسائل حرف بزنم اما همان زمانی که این مربی هدایت ایران را بر عهده گرفت با حضورش موافق نبودم چون کارنامه درخشانی نداشت و حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی ایران باعث تعجب بود. وقتی یک مربی اینگونه سرمربی تیم ملی ایران می‌شود از این مدلی رفتن او هم نباید تعجب کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • سلطان IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    درود به آرش عزیز مرد بااخلاق فوتبال ایران خدا پشت و پناهت آرش جان 💙💙💙💙
  • شیش۶ IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    جالبه که این اولین کیسه کشی بود که نگفت صادقی ما از صادقی اونا بهتره!خخخ خخخ یعنی میخواست بگه من برعکس دیگر کیسه کشا هنوز از جریان صادقی و رنگ خاصی که به سرتاپای کیسه کشا زد نمیسوزم.خخخ خخخ البته که خط حمله ی شما بهتره نشونه اش هم اینکه صدر دست صاحبش افتاد و شما زیره سرورید.
  • من IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    مثل انتخاب اسکوچیچ برای تیم ملی.خوب شد کی روش اومدشیخ هم بدرد اون تیمه نمیخوره.سبک بازی تیمهای گلممدیایاطوریه که امثال اون هلندیه توش خوب جواب میدن.به صادقی هم امید واهی دارن.گلگهرالان مناسبترین تیم برای صادقی وشیخه به شرط امادگی وعدم مصدومیت محتمل.الان حس تایپ نیس ک توضیح بدم.بمونه برای بعد.
  • حمید IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    اصلا چی میگه؟! میگه شهباززاده به انتقادات توجهی نمیکنه و تاثیری در بازیش نداره و بعد میگه هواداران انتقاد نکنن چون باعث میشه اعتماد بنفس سجاد از بین بره و ما سجاد رو از دست بدیم! بلاخره آیا انتقادات تاثیری در بازی شهباز زاده داره یا نه؟
  • مهدی IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    من که اصلاً این جماعت کیسه کش رو درک نمیکنم. اول میگه تیم ملی خطر سقوط داشت و اسکوچیچ با بازی زیبا باعث صعود تیم ملی شد و بعد میگه اسکوچیچ خوب نبود و من از اول گفتم کارنامه نداره. این حرفها رو میزنند اما نمیگن اون موقع که تیم ملی دو بازی رو باخته بود و حتی با یک مساوی حذف میشد، هیچکس جرأت نداشت بیاد سرمربی بشه. اما بیچاره اسکو، قبول کرد بیاد و همه بازیها رو هم برد. یک کلمه نمیگه به این کار که الان اخراجش کردند، میگن نامردی و ناجوانمردانه. حالا اگه یک کیسه کش سرمربی تیم ملی بود و مینداختنش بیرون تا کی‌روش بیاد، همین آدمها همه تو بوق و کرنا میکردند که اینکار ناجوانمردانه بود. واقعاً متاسفم واسه شما جماعت کیسه کش. ایکاش لااقل یک کم بویی از معرفت برده بودین و میفهمیدید که تو کل دنیا ما رو مسخره میکنند بخاطر اینکار
  • پسر آبی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    درود بر آرش عزیز لطفاً احترام خودتون رو نگه دارید. به استوره های کشورمان بی احترامی نکنید. استقلال پرسپولیس هر دو شون سرمایه های کشور رند موفقیت شون باعث موفقیت تیم ملی میشه . پس احترام همو نگه داریم.
  • تاژکهیرآسیا IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    کل بازیکنای کیسه انگشت کوچیکه لوکادیا نمیشن
  • مهرداد TR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    تو حالا حالاها نوبتت نميشه اگر مربي گريت هم مثل دوران بازيكنيت نباشه
  • امیر پرسپولیسی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    یادش بخیر خووب پنالتی خراب میکرد وقتی پنالتی خراب کردن مد نبود مرد با اخلاق و دوست داشتنی 😂ولی انصافا چطور گفت خط حمله استقلال بهتر؟
  • داریوش IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    بند خدا راست میگه فقط سر خم کند بدود بعد بزند زیر توپ بر بیرون کی بهتر از این خخخخ تو ۵۰تا توپ گیرد آمد یکی شانسی میرفت درواز اما لوکا دوتا گیرش آمد ۳تا زد خب نگاه کن ببین اصلا استقلال فروبرد کلاسیک دارد خب نگاه کن نشو مثل چینی که هیچ موقع فوتبالیست خوبی نبود هیچ موقع
  • متوهمان IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    سلام این بنده خدا ارش خان یه عیب بزرگ داره اگر اون بر طرف میکرد و بخودش کمی تفکر تحمیل مینمود میشد گفت منصفانه و کارشناسانه میحرفد اما فکر نکنم بتونه بر خودش و چشمای بسته اش هنگام کارشناسیش فاعق بیاد عقل که نیست جان در عذابه اخه چشمت باز بکن بفکر حرف بزن ما میدونی نوک زبانی میحرفی اما کوشش بکن میتونی درست بحرفی
  • سید محمد رضا هاشمی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    واقا ارش برهانی با اخلاق ترین بازیکن تاریخ ایران هست
    • Zz IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      گوووزززز😂😂😂😂
    • استقلال سرور پیروزی IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      این اخلاق داره هر هفته علیه استقلال و کاپیتانش مصاحبه میکرد تااینکه بهش پستو مقام دادن
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    بروبابافصل قبل هم کل اورگانهای ورزشی وتیمهای لیگ برتری همه دست به دست دادن تاپرسپولیس قهرمان نشه که الان بعداز۱۰سال به کمک همسایه هامثل داورپنالتیهای معشیتی ویامثل کمیته انظباطی امتیازمعشیتی گرفتیدتاپرسپولیس قهرمان نشه اونم سگ خوریک جام هم به استقلال نه هدیه دادیم به هوادارهای ساده وبدبخت استقلال
    • غلومی IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      معرفت در گرانیست به هر کس ندهند پرطاوس قشنگ است به کرکس ندهند
  • بولینگی LU ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    تو جواب رضا زاپاتا.اینو دیگه همه میدونن که که چون بابا مسعودتون فصل پیش نبود قهرمان نشدید و زیرمون موندید
  • Milad IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    ببینید من خودم پرسپولیسی سرسخت هستم ۳۵ سال سنمه از وقتی یادمه پرسپولیسی بودم ولی هرکسی نظر بده راجب تیم ملی و مثل برهانی بدون گارد و واقعی نظر بده وبخاطر منفعتش ازاسکوچیچ همایت نکنه حرفشوقبول دارم آخه اسکوچیچ بازیچه میخواست چیکار کنه براتیم ملی اونم توحساس ترین جام جهانی تاریخ ایران که بنظرم مورینیو روهم بیاری بازاسترس هست به آمریکاباخت بدی با چشم گوش باز نظربدید مردم عزیزازتیم کشورتون همایت کنید تواین شرایط حساس تا الان هرنظرمربی ایرانی که بیطرف بوده وتمام کارشناسای صاحب نظرباآمدن کیروش خوشحال بودن تا اونجایی که من دنبال کردم و شنیدم همه هم نظردرست و کارشناسی داشتن،بااین حرفای پوچ که آی کیروش پول مردم رو برد وخورد آی بیت المال مردم خودتون رو مسخره نکنید آخه مگه کیروش این پول رو نبرده بعدا میان به من شما میدنش بخداکاش بهترین مربیهای دنیارو برایه والیبال،بسکتبال و فوتبال بیارن و بیشترین دستمزدم بهشون بدن تاحداقل ورزش کشوربیشرفت کنه بجای اینکه گردن یه عده کلفت تربشه درضمن ازنظر من اگه تاج فاسد بود باانتخاب کیروش که این همه دشمن قدرتمند توفوتبال ایران داره بازم این مربی رو انتخاب کرد پس ی
  • رضازاپاتای پرسپولیسی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    اینم توجواب توبینگی شماکه چهارده ساله زیرمون موندیدولی خیلی ساده وبدبختیدکه کادرمودیرای استقلال به این راحتی سرتون گول میمالندکه جای بی لیاقتی خودشون وبی کیفیتی تیمشون اعتراف کننددنبال گول مالیدن سرهوادارهای بیچارهستن ۱۴تاقهرمانی زیرمونیدولی دنبال بابامسعودنه نه مجیدی این هرفامیگردیدایناباسه فاطی طمون نمیشه بازی خوب گجاست
  • سهراب IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    آرش برهانی بدرد پادوک در استقلال نمیخورد ، چه برسد که مربی تو استقلال باشد 🤣🤣🤣
  • gaber IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    در استقلال خوب بود ولی این و عنایتی اون تلاشی که برای استقلال داشتن برای تیم ملی نداشتند .لطفا با با تجربه های ملی پوش مصاحبه بکنید که لااقل چیزی عاید بشه .بعضی آدما ۹۰ سالگی هم بچه هستند .کی میخوان بزرگ بشن آخرت.اونجاست که مربی استقلال میشن . امسال همه عربستانیها و قطریها و عراقیها میگن پرسپولیس عجب مهاجمینی گرفته .سابقه نداشته .درود بر درویش و محمدی هردو نازنین .گلمحمدی هم سلام و ادب دارم بدلیل پافشاری او .خدا کنه چشم بد از جانب دشمن زبون نصیبشون نشه .آدمای دروغگو و غیرتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی