نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
۶ |
۴
همیشه پای مسی در میان است/ پاطلایی فداکار!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فوق ستاره آرژانتینی، علاوه بر گلزنی، آمار فوق العاده‌ای در دادن پاس گل نیز دارد.

لیونل مسی یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ و از نظر بسیاری، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است و آمار بر این ادعا صحه می‌گذارد. فوق‌ستاره آرژانتینی دوران حرفه‌ای بسیار درخشانی داشته و رکوردهای استثنایی بر جای گذاشته است. او هفت توپ طلا، شش کفش طلای اروپا، هشت جایزه پی‌چی‌چی و ۱۴ عنوان بازیکن سال آرژانتین را به دست آورده است. مسی یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال است که ۷۷۳ گل زده، ۶۷۲ تا برای بارسلونا و ۱۵ تا برای تیم فعلی‌اش پاری‌سن‌ژرمن ضمن اینکه در ۱۶۲ بازی ملی ۸۶ گل به ثمر رسانده است. علاوه بر این، فوق ستاره آرژانتینی یکی از خلاق‌ترین بازیکنان همه ادوار بوده و آمار پاس گل فوق‌العاده‌ای نیز دارد چون بازیکن به شدت فداکاری است و ترجیح می دهد هم تیمی های خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد. او ۳۲۵ پاس گل به هم‌تیمی‌های خود داده و در همین فصل بیش از هر بازیکنی در پنج لیگ ممتاز اروپا پاس گل داده است. به پنج بازیکنی که بیشترین پاس گل را از مسی دریافت کرده‌اند، می‌پردازیم:

داوید ویا، ۱۲ پاس گل

اسطوره اسپانیایی یکی از پرشمار فوتبالیست‌هایی است که از نبوغ خلاقانه مسی سود برده‌اند. داوید ویا که حالا بازنشسته شده از بهترین مهاجمان نسل خود بود. ال گواخه-لقب هواداران اسپانیایی به او- در تیم‌های باشگاهی خود ۳۳۸ گل زد و ۸۲ پاس گل داد. او در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در بارسلونا با مسی هم‌تیمی‌ بود و ۱۲ پاس گل از لئو دریافت کرد. ویا با ۵۹ گل در ۹۸ بازی رکورددار تیم ملی اسپانیا است.
 
ساموئل اتوئو، ۱۵ پاس گل

این کامرونی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آفریقا به حساب می‌آید. او در دوران اوج خود کابوس مدافعان حریف بود ضمن اینکه در زدن گل‌های خارق‌العاده تبحر داشت. او در تیم‌های بزرگ اروپا مانند بارسلونا، اینترمیلان و چلسی بازی کرد و در پنج سال حضور در بارسا همکاری خوبی با مسی داشت. مسی به رئیس فعلی فدراسیون فوتبال کامرون ۱۵ پاس گل داده است.

پدرو رودریگس، ۱۷ پاس گل

او را همیشه نادیده می‌گرفتند اما دوران حرفه‌ای فوق‌العاده‌ای داشته. پدرو به خاطر سرعت، سختکوشی، انرژی بالا و توان بازی با هر دو پا شهرت دارد ضمن اینکه گلزن فرصت‌طلبی است و ارزش خود را در بالاترین سطح نشان داده. مهاجم لاتزیو فوتبالش را در بارسلونا شروع کرد و ۹ فصل در این تیم بازی کرد تا اینکه در تابستان ۲۰۱۵ از نوکمپ رفت. او در تیم کاتالان ۹۹ گل زد که پاس ۱۷ تا از آنها را کاپیتان تیم ملی آرژانتین داد.

نیمار، ۲۵ پاس گل

مهاجم برزیلی یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر اروپا است و در طول سال‌ها روند استثنایی داشته. نیمار نماد فرهنگ سامبای برزیل است چون تکنیک بالا را در کنار ادا و اطوار و کاریزما در زمین و بیرون آن دارد. او فوتبال حرفه‌ای را در سانتوس شروع کرد اما در بارسلونا به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد. مهاجم سابق بارسلونا در چهار سال حضور در این تیم در ۱۸۶ بازی ۱۰۵ گل زد و ۷۶ پاس گل داد. نیمار همکاری جذابی با مسی در بارسلونا داشت و حالا هر دو در پاری‌سن‌ژرمن هستند این یعنی آمار ۲۵ پاس گل مسی به او قابل افزایش است.

لوییس سوارس، ۳۹ پاس گل

این اروگوئه‌ای قطعاً یکی از بهترین مهاجمان تاریخ است با گل‌های عالی که به تیم‌های مختلف زد. او برای تیم‌های بزرگ اروپایی مانند آژاکس، لیورپول، بارسلونا و اتلتیکومادرید بازی کرده و درخشیده. سوارس در دوران حضور در بارسا به همراه مسی و نیمار یکی از خطرناک‌ترین مثلث‌های تاریخ فوتبال موسوم به MSN را تشکیل داده بود و در ۱۹۱ بازی برای بارسا ۱۴۷ گل زد که پاس ۳۹ تای آنها را مسی داد، این بیشترین تعداد پاس گلی است که یک فوتبالیست از یکی دیگر دریافت کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .. IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    مسی برگرد به خونه خودت کنار لواندوفسکی
  • یه نفر IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    رکورد سوارز همین سال بعد میتونه دست لوا بیفته اگر مسی به خونه ی خودش برگرده
  • دکتر بیزینس IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    تمامی آمارهای اروپا و ملی در اختیار رونالدو هست و ایضا بهترین گلزن مطلق تمامی ادوار ، مسی فقط تو لیگ داخلی آمار داره اونم فقط با بارسا ، تو پاریس هیچی نکرده
  • نادر IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    آمارهای شخصی و تیمی همه فوتبال نیست مهم نبوغ یه فوتبالیسته که بتونه غیر ممکن رو ممکن کنه،دی استفانو،پله،کرایف،پلاتینی،زیدان،رونالدینیو،کریس رونالدو و مسی همگی بازیکنان بزرگ با آمارهای درخشان هستن اما هیچکدام نابغه نیستن و مادرزاد فوتبالیست بدنیا نیومدن به همین دلیل هیچکدوم کار غیر ممکن و محالی انجام ندادن،تنها بازیکن نابغه تاریخ فوتبال که مادرزاد فوتبالیست بدنیا اومد و نیازی به مربی و استاد نداشت مارادونا بود که با تکیه بر همین نبوغ غیر ممکنها رو ممکن کرد،این نبوغ رو از نحوه کنترل توپ و تکنیک مارادونا و دید و احاطه ای که به زمین بازی و حتی سکوها داشت به راحتی میشه فهمید در واقع کل استادیوم در دستان مارادونا مثل موم بود و همه رو جادو میکرد،من فیلم بازی تمام بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال رو دیدم اما هیچکدوم این جادو رو نداشتن ضمن اینکه زمانی که مارادونا بازی میکرد من نوجوان و جوان بودم و به خوبی یادمه که در دهه هشتاد میلادی و اوایل دهه نود فرسنگها از بقیه بازیکنان اون دوره فاصله داشت و بهتر بود و حتی کل ورزش دنیا رو تحت تاثیر قرار داده بود.
    • یوهای IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      ولی هیچ وقت نتونست فرهنگ فوتبال مثل مسی تغییر بده
  • امید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    من نمیدونم چرا مسی رو باپنالدو قیاس میکنن خیلی عجیبه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی