۰
یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
۰ |
۴
رکوردداران ایرانی لیگ اروپا/ ۲ پرسپولیسی در صدر!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کریم انصاریفرد مهاجم ملی پوش کشورمان در صدر جدول رکوردداران ایرانی بازی در لیگ اروپا قرار دارد

لیگ اروپا دومین تورنمنت معتبر اروپایی در رده باشگاهی است و هر ساله تیم‌های مطرحی که نمی‌توانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند، راهی این رقابت‌ها می‌شوند. در طول سال‌های اخیر بازیکنان مختلفی از کشورمان موفق به حضور در لیگ اروپا شدند که تعدادشان به ۱۰ نفر می‌رسد.

کریم انصاریفرد مهاجم ملی پوش تیم اومانیای قبرس که به تازگی به عضویت این تیم درآمده، در بازی این هفته تیمش مقابل رئال سوسیه داد اسپانیا موفق شد برای دقایقی به میدان برود و با احتساب حضور در این بازی، به تنهایی رکورددار تعداد حضور یک ایرانی در لیگ اروپا شد.

انصاریفرد که بعد از یک اردو غیبت و خط خوردن توسط اسکوچیچ، با بازگشت کیروش به تیم ملی دوباره ملی پوش شده، با ۱۲ بار بازی در لیگ اروپا رکورددار است و می‌تواند در ادامه بازی‌های این فصل لیگ اروپا، تعداد بازی‌های خود را در این تورنمنت معتبر بیشتر کند.

بعد از کریم، یک پرسپولیسی دیگر یعنی صادق محرمی مدافع راست ملی پوش تیم دیناموزاگرب کرواسی با ۱۱ بازی در لیگ اروپا در دره دوم قرار دارد. گفتنی است محرمی و تیمش این فصل در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند و در صورتیکه دیناموزاگرب در گروه خود سوم شود، می‌تواند در دور حذفی لیگ اروپا شرکت کند.

همچنین سردار آزمون مهاجم فعلی بایرلورکوزن آلمان هم ۱۱ بار تجربه حضور در لیگ اروپا را دارد.بعد از این نفرات، علیرضا جهانبخش با ۱۰، سامان قدوس و میلاد محمدی با ۸ بازی در دره‌های بعدی رکوردداران بازی در لیگ اروپا قرار دارند. همچنین مجید حسینی، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه و علی قربانی هم ۵ بار بازی در لیگ اروپا را تجربه کردند.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی