نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
درخواست فوری کی‌روش از فدراسیون فوتبال در خصوص یک بازیکن/ بازگشت یک پرسپولیسی به ترکیب تیم ملی!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارلوس کی‌روش رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به همان مردی است که در گذشته سراغ داشتیم. نخستین مصاحبه‌های او در بازگشت به ایران، رنگ و بوی متفاوتی داشتند اما حالا نشانه‌های جدیدی از همان ویژگی‌های همیشگی این مربی ظاهر شده است.

 این موضوع البته نقدهایی را نیز به همراه داشته است. حالا خیلی‌ها باور دارند که کی‌روش برخلاف وعده‌های تاج و صحبت‌های خودش، چندان عوض نشده و همان رویه قبلی را در پیش خواهد گرفت اما شاید فوتبال ایران در این مقطع بیشتر از هر زمان دیگری به یک مربی مقتدر نیاز داشته باشد. 

کی‌روش اخیرا پیگیر بخشش محرومیت کنعانی‌زادگان شده است. این بازیکن به‌خاطر حواشی خاصی که در اردوی تیم ملی داشت، دو جلسه از همراهی تیم محروم شد و اردوی قطر را هم از دست داد. کنعانی بر اساس رأی کمیته انضباطی نمی‌تواند تیم ملی را روبه‌روی اروگوئه همراهی کند. این در حالی است که تیم ملی در این اردو فقط ۲بازی خواهد داشت و تا زمان شروع جام‌جهانی نیز چیز زیادی باقی نمانده است. محرومیت تیم ملی به‌دست فدراسیون، از آن دست تصمیم‌هایی است که چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. به همین‌خاطر هم کی‌روش علیه این تصمیم موضع گرفته و خواستار بخشش این بازیکن شده تا او را روبه‌روی اروگوئه در ترکیب قرار دهد. کنعانی مهره مهمی برای تیم ملی ایران است و بدون شک کی‌روش جایگاه ثابتی در ترکیب تیم برای او در نظر دارد. در چنین شرایطی طبیعی به‌نظر می‌رسد که سرمربی تیم ملی قصد داشته باشد او را روبه‌روی رقیب خوبی مثل اروگوئه محک بزند.

این نخستین‌بار نیست که مرد پرتغالی برای استفاده از ستاره‌های تیم ملی پافشاری به خرج می‌دهد. او قبلا هم در پرونده بازیکن‌های سرباز قبل از جام ملت‌ها پافشاری زیادی داشت و سرانجام توانست این بازیکنان را با خودش به اردو ببرد.

مسئله مهم دیگر تیم ملی، تطابق برنامه‌های این تیم با برنامه لیگ است. کی‌روش قبلا هم نشان داده که اهل کوتاه‌آمدن نیست و برنامه‌هایش باید به‌طور کامل اجرایی شوند. در این صورت به‌نظر می‌رسد برنامه این فصل لیگ برتر نیز تغییر خواهد کرد. دوران مدارا با فدراسیون در تیم ملی دیگر سپری شده است. شاید اسکوچیچ اهل اعتراض نبود و با هر تصمیمی کنار می‌آمد اما کی‌روش راه و روش خاص خودش را دارد. وضعیت فدراسیون هنوز پایدار نشده و ناهماهنگی‌های زیادی در این نهاد دیده می‌شود.

در چنین شرایطی طبیعی به‌نظر می‌رسد که کی‌روش حساسیت زیادی به خرج بدهد و به‌دنبال پیاده‌شدن ایده‌هایش در این تیم باشد. همه توقع دارند تیم ملی در اوج قدرت به جام‌جهانی برسد و بهترین نمایش‌های ممکن را در این جام داشته باشد. این اتفاق بدون رسیدن به بیشترین سطح از هماهنگی و بالاترین استاندارد از برنامه‌ریزی ممکن نخواهد شد.

در توانایی فنی کارلوس کی‌روش تردیدی وجود ندارد. او مربی بزرگی برای تیم ملی است اما در این زمان کم تا رسیدن جام‌جهانی، ایران بیشتر از هر چیزی به یک مربی مقتدر نیاز دارد. فراموش نکنیم که در همین ماه‌های گذشته، چه جوی در رختکن تیم وجود داشته و بازیکن‌ها چطور در فضای مجازی علیه هم صف‌آرایی کرده‌اند.

کی‌روش صاحب چیزی است که هرگز در دوران اسکوچیچ در تیم ملی دیده نشده و آن، اقتدار مربی است. کی‌روش از یک‌سو می‌تواند کنترل خوبی روی رختکن تیم ملی داشته باشد و اجازه ندهد که بازیکن‌ها هرگز در هر شرایطی روبه‌روی هم بایستند و سوژه رسانه‌های زرد شوند و از سوی دیگر، می‌تواند شرایط فدراسیون را نیز کنترل کند و جلوی بی‌نظمی مفرط در اطراف تیم ملی را بگیرد. حالا همه دوباره در اوج جدیت برای جام‌جهانی آماده می‌شوند. این تورنمنت هرگز شوخی‌بردار نبوده و نخواهد بود. برای درخشش در این جام نیز، به همین جدیت و همین اقتدار نیاز داریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • .... IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    کاش همین اقتدار رو در جهت بازی هجومی داشته باشه نه دفاعی
  • سیدرضا FR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    حق با کی‌روش هست ، هرچند اصلا از کنعانی خوشم نمیاد اما وقتی در تیم ملی یکی از مهمترین بازیکنهامحسوب میشه باید در بازی‌های تدارکاتی حضور داشته باشه، به امید موفقیت تیم ملی حتی با یازده بازیکن از پرسپولیس
    • سعید IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      برای ما نتیجه مهم است یا اخلاق ؟؟؟ حتی در کشور های اروپایی اخلاق مهمتر از فوتبال هست ( که مسلمان هم نیستند نمونه اش بازیکن آلمان که در حین جام جهانی به کشورش دیپورت شد )
    • آرش IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      چه تاجی ی با معرفتی آفرین به تو مرد بزرگ...
  • حامد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    موفق باشی
  • Ali IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    اگر به خاطر ایران و اعتبارفوتبالش همین پشتیبانی ویا به قول خودشان ساپورت خوب را ازاسکوچیچ میکردند او بسیار بسیار بهتر و فراتر از کیروش هم فوتبال بازی میکرد وهم اقتدار داشت اما اما ،امان از پول لامذهب ،وقتی دستمزد اسکوچیچ بقدری کم بود که شاید کفاف مخارج خودش راهم نداشت چگونه میتوانست با دادن پول به آنهایی که خودتان میدانید دهانشان راببندد و آنهارا مطیع خودکند ؟؟؟اما کیروش با دستمزد میلیون دلاری اش این ظرفیت را دارد ،این است رمز اقتدار جناب کیروش.
    • ایمان IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      امتیاز،امکانات،توجه،ساپورت...... دادنی نیست گرفتنیه
    • Saadat IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      گلم هر کس ارزش خودشو بهتر میدونه و هر چیزی یه قیمت
    • غلام سلمانی پور IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      اگرامتیاز و....دادنی نیست پس اسکو مربی بزرگی است.
  • SAADAT IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    هر کسی قیمت کار خودشو خیلی بهتر از من و تو میدونه و اصولا هر چیزی یه قیمتی داره
  • محمدعلی IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    عزیزم این ترفندقدیمی شده.فوتبالیست بی اخلاق پول میده همچین خبری پخش بشه.روح کی‌روش ازاین داستان بی خبره.دروغ نگید
  • مهدی IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    تویی که میگی از کنعانی زادگان خوشم نمیاد فکر کردی اون از تو خوشش میاد
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    به امید شکست تیم ملی در بازیهای جام جهانی .چون فوتبال سیاسی شده و تاج جنایتکار که چندین پرونده در دادگاهها دارد تایید و انتخاب شد امیوارم اولین کشور صعود کننده امریکا باشد
  • کیسه عروس آسیا IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    کیسه کشا پس چیشد؟؟؟؟ شما که میگفتین پرسپولیسیا پکیجی دعوت میشن تیم ملی. عشقتون کیروش هم که به پای پرسپولیسیا افتاده😂😂😂😂😂😂😂حسادت بزارید کنار قبول کنید پرسپولیس تیم ملی رو میچرخونه
  • کیسه کش حقیر هستم IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    کیسه کشا حسادت بزارید کنار. چند سال تهمت زدید پرسپولیسیا پکیجی میرن تیم ملی! پس چرا کیروش هم همینارو دعوت کرده؟؟؟؟؟ فکر نمیکنید وقتش رسیده هوچیگری بزارید کنار؟؟؟؟؟؟
  • العین شش کیسه یک IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    یادمه دوچرخه چیا میگفتن پرسپولیسیا با اسکوچیچ هماهنگ کردن با قول تیم ملی بازیکن میخرن!!!!! نمیدونستیم کیروش رو هم خریدن😂😂😂😂😂😂 مکتب دوچرخه مکتب هوچیگری و حسادت
  • مهدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    سلام به همه عزیزان...درسته آقای اسکوچیچ خیلی زحمت کشیده و همه ما این موضوع رو قبول داریم و مدیون ایشون هستیم و به شخصه ازش ممنونم ولی تیم ملی به مربی بزرگی تو این مقطع نیاز داره و باید حرفه ایی فکر کرد و احساسی تصمیم نگیریم و اول باید بدنه دفاعی تیم مستحکم بشه که اول گل نخوریم و بعد تو برنامه های برنامه ریزی شده حمله و گل بزنیم..زنده باد تیم ملی
  • خسته IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    آنکس که اسب داشت غبارش فرو نشست گرد سم خران شما نیز بگذرد
  • Fashu Poshteh IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    اگر بی نظمی و اخلاق ملاک باشه بعداز آن دودستگی در تیم ملی باید خیلی ها تنبیه بشن ولی وقتی کی‌روش آمده بهتر همه بخشیده بشه و بفکر آینده تیم ملی باشیم ، رفتار کنعانی هم از ضعف مدیریت اسکوچیچ نشأت گرفت
  • لنگی خدا زده بی افتخار IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    به امید موفقیت تیم ملی با هر بازیکنی
  • لنگی بی افتخار IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    انشاالله تیم ملی موفق بشه با هر بازیکنی
  • ا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    این‌دیسیپلین‌قبلا‌کجا‌بکارمون‌امده؟به‌همه‌تیمهای...عربی‌میباختی.زمانیکه‌کسی‌انتظار..نداشت‌صعود‌کنیم‌میامدی‌تا‌عیارت‌مشخص‌بشه...ما‌در‌حق‌اسکو‌نامردی‌کردیم‌و‌چوب‌این‌بی‌معرفتی‌را..خواهیم‌خورد
  • علی مَرندی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    در کل پرسپولیس سرور استقلاله . استقلالیا مشخصه شارژر بازیکنای تیم ملیَّن دیگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی