نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
۲ |
۵
دربی شهر مادرید زیر سایه نژادپرستی/ تو میمون هستی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک دربی پرهیجان این هفته بین اتلتیکومادرید و رئال‌مادرید برگزار شد که البته زیر سایه اتفاقات زننده‌ای قرار گرفت.

دربی شهر مادرید که در زمین اتلتیکو و ورزشگاه واندا متروپولیتانو انجام شد، با یپروزی ۲-۱ رئال مادرید به پایان رسید تا شاگردان کارلو آنچلوتی به روند صد در صد پیروزی خود ادامه دهند و همچنان صدرنشین لالیگا باشند.

اما این بازی بیش از هر چیزی تحت تاثیر توهین‌های نژادپرستانه قرار داشت. هواداران اتلتیکو مادرید پیش از آغاز دربی مادرید بارها و بارها شعارهایی توهین‌آمیز علیه وینیسیوس جونیور، مهاجم رئال مادرید، سر دادند.

پیش از بازی، کوکه، کاپیتان اتلتیکو مادرید، مدعی شده بود که اگر وینیسیوس در این بازی گل بزند و رقص همیشگی‌اش را پس از گلزنی انجام دهد برایش بد می‌شود. از سوی دیگر یکی از هواداران این تیم نیز که رییس اتحادیه مدیر برنامه‌های بازیکنان اسپانیاست گفته بود که این بازیکن باید دست از میمون بازی در زمین بردارد.

با وجود این که بسیاری از بازیکنان و افراد سرشناس دنیای فوتبال نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند اما هواداران اتلتیکو با آنها هم نظر نبودند و مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند. آنها شب گذشته پیش از ورود به ورزشگاه برای تماشای دربی مادرید و در حالی که بیرون از واندا مترو پولیتانو تجمع کرده بودند، شعارهایی علیه این ستاره برزیلی سر دادند. آنها حتی عروسک میمونی را به همراه آورده بودند که پیراهن رئال مادرید به تن داشت و شعارهایی چون «وینیسیوس، تو میمون هستی!» از بیرون این ورزشگاه به گوش می‌رسید. در طول بازی نیز هرگاه این بازیکن صاحب توپ می‌شد بخش زیادی از جمعیت حاضر در ورزشگاه صدای میمون ایجاد می‌کردند.

هرچند که وینیسیوس برزیلی تسلیم این جو نشد و بعد از گل اول رئال که توسط رودریگو به ثمر رسید در کنار این بازیکن هموطن خود قرار گرفت و رقص معروف خود را بار دیگر اجرا کرد. به نظر می‌رسد که با توجه به حساسیت لیگ اسپانیا و یوفا به این مسائل نژادپرستانه، جریمه و محرومیت سنگینی در انتظار باشگاه اتلتیکو مادرید باشد.

اما جدا از این مسائل، بازی کیفیت بالایی داشت. شاگردان کارلو آنچلوتی در حالی تیم تحت هدایت سیمئونه را شکست دادند که ستاره خود کریم بنزما را در اختیار نداشتند. رودریگو در دقیقه ۱۸ و والورده در دقیقه ۳۶، گلزنان رئال مادرید در این بازی بودند و تک گل اتلتیکو هم در دقیقه ۸۳ توسط ماریو ارموسو به ثمر رسید.

دربی شهر مادرید زیر سایه نژادپرستی/ تو میمون هستی!

فریب نمی‌خوریم

آنچلوتی سرمربی رئال در پایان بازی گفت: «دو گل پیش بودیم و با یک دفاع خوب اجازه ندادیم اتلتیکو ما را تحت فشار شدید قرار بدهد. در ۴۵ دقیقه دوم خیلی حمله نکردیم و از این حیث در نیمه اول بهتر بودیم. دو گل خوب زدیم و سپس دفاع کردیم. تازه در شروع فصل هستیم و ما هم فریب صدرنشینی را نمی‌خوریم. ما خوب شروع کرده ایم و باید به همین روند ادامه دهیم. معتقدم یک غفلت کافی است تا شرایط عوض شود » کارلتو در مورد درخشش رودریگو گفت: «او خیلی هوشمندانه بازی کرد. رودریگو به خوبی خودش را از مدافعان جدا می‌کند و این در گلی که زد مشهود بود. واقعا گل زیبایی زد و نشان داد که چه مهاجم باکیفیتی است.»

گلزنی دوباره والورده مورد دیگری بود که آنچلوتی در مورد آن صحبت کرد: «والورده هم مثل دیگر بازیکنان خوب بود و امشب در نقش بال راست بازی کرد. او سریع است و به خط هافبک هم کمک می‌کند. گلی که زد روی سرعت و دقت در جاگیری او بود. از لحاظ تاکتیکی فده بازیکن بسیار مهمی‌برای ماست.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • خشايار TR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    كار هوادارن اتليكو اشتباه بود ، اينم وقتي ميبينه رو رقصهاش حساسيت هست نبايد انجام بده بازيكن با شخصيتر از ناكاتا ژاپني كه تو پارما بازي ميكرد نديدم گل كه ميزد سر جاش ميستاد بدون هيچ حركتي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی