نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۵۴
 افشاگری پدر حسن یزدانی/ آقای دبیر! نگران نباش؛ پسرم رئیس فدراسیون نمی شود/ اجازه ندادند تلفنی با حسن صحبت کنم/ یزدانی را تا حد مرگ تحت فشار گذاشتند
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

پدر حسن یزدانی گفت: بعد از فینالیست شدن پسرم خواستم با حسن صحبت کنم که گفتند رییس فدراسیون گفته بگویید علی دبیر گفته هیچ کس نباید با حسن تلفنی حرف بزند! من پدرش هستم آقای دبیر! این چه تصمیماتی بود برای پسرم گرفتی؟

محمدرضا مدنی؛ "علی اعظم یزدانی" پدر حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دلخوری هایش بابت اتفاقات رخ داده در حاشیه مسابقات کشتی قهرمانی جهان در صربستان به افشاگری در رابطه با برخی مسائل پشت پرده پرداخت و در این باره اظهاراتی را مطرح کرد:

لابه لای صحبت‌های اخیرتان درباره حواشی فینال کشتی پسرتان گفته بودید حسن یزدانی نمی خواهد وارد شورای شهر شود و یا به مجلس برود. آیا به پسرتان پیشنهاد شده وارد سیاست شود؟

خیر! چنین پیشنهاداتی نشده بود اما منظورم این بود که حسن یزدانی اصلاً دوست ندارد وارد این مسائل شود. حسن دوست ندارد جای کسی را بگیرد. نگران نباشید! او یک ورزشکار و کشتی گیر است و بعد از تمام شدن کشتی هم می خواهد برود سراغ تمرین دادن و پرورش کشتی گیران. او برای خودش سالن ورزشی زده و می خواهد آنجا کار کند.

منظورتان این است که او می‌خواهد ورزشکار باقی بماند و وارد سیاست نشود؟

بله! پسرم سیاسی نیست و نمی خواهد رییس فدراسیون شود.

در رابطه با بالا رفتن ضربان قلب حسن یزدانی پیش از مسابقه با تیلور صحبت هایی کرده بودید. لطفاً کامل تر و واضح در این باره حرف میزنید؟

باز هم می‌گویم؛ آیا کشتی گیری که قرار است نیم ساعت بعد وارد مسابقه فینال شود را با کشتی گیر ۱۱۰ کیلوگرمی تمرین می دهند تا ضربان قلبش به بالای ۲۲۰ یا ۲۵۰ برسد؟ آیا کشتی گیر در این وضعیت تاب و توان کشتی گرفتن دارد؟ این یعنی مرز مرگ! پسر من را تا مرز مرگ تحت فشار گذاشتند.

 افشاگری پدر حسن یزدانی/ آقای دبیر! نگران نباش؛ پسرم رئیس فدراسیون نمی شود/ اجازه ندادند تلفنی با حسن صحبت کنم/ یزدانی را تا حد مرگ تحت فشار گذاشتند

چه زمانی متوجه این موضوع شدید؟ قبل از حضور حسن در فینال یا بعد از آن؟

بعد از شکست حسن در فینال مقابل تیلور با یکی از دوستانش در صربستان تماس گرفتم و با تعجب به او گفتم "این کشتی نبود که من از پسرم انتظار داشتم! چه اتفاقی افتاده بود؟"... او هم به من گفت که یک ساعت قبل از کشتی چه اتفاقاتی در اردو رخ داد. به من گفت که علیرضا دبیر با آقای ابوذر اسلامی او را تمرین داده و حسن را با یک کشتی گیر ۱۱۰ کیلویی تمرین دادند تا ضربان قلبش بالا برود. ضربان قلب او را به بالای ۲۲۰ بردند.

وقتی کشتی حسن را جلوی تیلور دیدید چه حالی شدید؟ باورتان میشد پسرتان با هفت امتیاز مغلوب کشتی گیر آمریکایی شود؟

اصلاً! کشتی حسن به این شکل نیست! لحظه ای که پسرم را دیدم وارد تشک کشتی شد متوجه شدم که او می بازد. رنگ به رو نداشت! وقتی پسر من روی تشک می رود من متوجه می شوم که او کشتی را می برد یا می بازد.

فکر می کنید اگر این تمرین پرفشار قبل از فینال با او انجام نمی‌شد می‌توانست طلا بگیرد؟ یا تا چه اندازه شانسش برای کسب مدال طلا بیشتر می شد؟

اول اینکه خدا می داند آن روز چه اتفاقی قرار بود بیفتد و چه حکمتی در کار بوده!

آیا کسی نمی خواست او طلا بگیرد؟

قطعه خدا نمی خواست طلا بگیرد. شاید هم حکمتی در کار بود که آقایان این کار را بکنند که پسرم به طلا نرسد.

 افشاگری پدر حسن یزدانی/ آقای دبیر! نگران نباش؛ پسرم رئیس فدراسیون نمی شود/ اجازه ندادند تلفنی با حسن صحبت کنم/ یزدانی را تا حد مرگ تحت فشار گذاشتند

آیا علیرضا دبیر را در این مدت دیده اید؟ صحبتی در همین ارتباط با او داشتید؟ احتمال دارد او را ببینید؟ و در نهایت اگر او را ببینید چه صحبتی با او خواهید داشت؟

صحبت هایی که تا الان کردم را دوباره می گویم.

اگر دبیر را ببینید، نمی پرسید چه فکری کردند که حسن را تحت این شرایط قرار دادند تا به مسابقه برود؟

آنها خودشان همه کاره هستند. آقای دبیر رئیس فدراسیون است. این آقا که اصلاً تلفن ما را جواب نمی دهد.

قبول دارید علیرضا دبیر که خودش دارنده مدال طلای المپیک است و قطعاً دارای تجارب زیادی در این زمینه بوده، شاید با هدف و نیت خیرخواهانه این کار را انجام داده و قصدش لطمه وارد کردن به حسن یزدانی نبوده است؟

این را از کارشناسان باید سوال کنید که آیا ضربان قلب بالای ۲۲۰ تا ۲۵۰ نیم ساعت مانده به شروع مسابقه توانایی برای کشتی گیر می گذارد که برود و کشتی خوبی بگیرد یا نه!

وقتی حسن به خانه برگشت چه حال و اوضاعی داشت؟

اصلا روحیه نداشت. حسن موافق نبود من این صحبت‌ها را انجام بدهم. اصلا خبر نداشت من می خواهم این حرف ها را بزنم. وقتی شنید من در این باره صحبت کردم ناراحت شد و به من گفت "چرا این حرف را زدی؟" اما کاسه صبرم لبریز شد. طاقتم تمام شد. من هم یک پدرم. پدر پسرش را درک می کند. پسرم جوان است و هنوز خیلی مسائل را به اندازه من نمی داند. هدف پسر من شاد کردن دل مردم بود. دوست داشت پرچم ایران را بالا ببرد. می خواست افتخارآفرینی کند. او دوست ندارد که آقایان تصور کنند میخواهد برود و رئیس فدراسیون شود. خیر اشتباه نکنید پسر من اصلاً داخل سیاست نمی شود، چون اصلاً اهل سیاست نیست. سیاست را دوست ندارد. دوست ندارد نماینده مجلس شود. پسرم دوست ندارد نماینده شورای شهر شود. اهل این مسایل نیست. حسن ورزشی است و ساخته شده برای ورزش. الان هم آمده در روستای خودش یک مجموعه ورزشی ساخته است. زمین همین مجموعه را هم دولت به او اجاره داده است. رفته از صندوق کارآفرینی امید وام گرفته است. الان هم زیر بار قرض وام است. مجموعه ای درست کرده که توجیه اقتصادی هم برایش ندارد. اگر پسر من دنبال پول و مقام و شهرت بود میرفت دنبال کارخانه تاسیس کردن، مرغداری تاسیس کردن، گاوداری و یا چیزهای دیگر. پسرم ثابت کرده که به ورزش علاقه دارد و ما دوست داریم مسئولین از او حمایت کنن.د از ورزشکاران حمایت کنند. چرا ورزشکار ایران باید برود زیر پرچم کشور دیگری کشتی بگیرد؟ چرا علی ارسلان باید برود برای صربستان کشتی بگیرد؛ چرا؟!

 افشاگری پدر حسن یزدانی/ آقای دبیر! نگران نباش؛ پسرم رئیس فدراسیون نمی شود/ اجازه ندادند تلفنی با حسن صحبت کنم/ یزدانی را تا حد مرگ تحت فشار گذاشتند

بله درست می گوید! گریه های علی ارسلان با پرچم کشور صربستان اشک خیلی از ایرانیان را درآورد؟

بله! چون این اتفاق دل همه را به درد آورد. این بچه بدبخت و بچاره ناچار شد که این کار را انجام بدهد. کشتی‌گیران همه فقیر هستند. درست است که کشتی ورزش اول کشور است اما از نظر اقتصادی فقیر است. زمانی که آقای وزیر کنار آقای رئیس جمهور حضور داشت رفتیم برای همین مجموعه ورزشی حسن از آقای وزیر درخواست تجهیزات کردیم، آقای رئیسی به وزیر گفتند "ببینید این پهلوان چه میخواهد و آن را در اختیارش بگذارید! آقای وزیر هم آنجا گفت: "چَشم! چَشم! چَشم!"...اما الان ۶ ماه است ما را در وزارت ورزش سرمی دوانند و اصلا به حرف ما توجه نکردند که چه درخواستی داشتیم. در صورتی که دولت وظیفه دارد برای تمام روستاها مجموعه ورزشی تاسیس کند. حالا که حسن به جای دولت مجموعه ساخته، آیا کار بدی انجام داده است؟ در واقع حسن یک باری از دوش دولت برداشته است. از دولت توقع داریم لااقل از او حمایت کند. اینها درد دل های ماست. خدا می داند با کسی هم غرض مرضی نداریم.

در رابطه با اتفاقات مسابقات جهانی صحبت دیگری هم دارید؟

یک اتفاق عجیب این بود که من قبل از کشتی نهایی میخواستم با پسرم تلفنی صحبت کنم اما به من گفتند علی دبیر اجازه نمی دهد من با او حرف بزنم! این آقا(نام فرد معتمد خانواده یزدانی نزد خبر ورزشی محفوظ است) که از دوستان ما در صربستان بود به من گفت آقای دبیر گفته اگر از اعضای خانواده او کسی تماس گرفت جواب نده. حتی به او گفته بودند بگو که "علی دبیر" گفته نباید تلفنی صحبت کنیم. چرا؟ بچه من کشتی را برده و به فینال رسیده! ۲۴ ساعت هم زمان باقی مانده بود. من می خواستم با بچه ام صحبت کنم و به او روحیه بدهم. می خواستم با او درد و دل داشته باشم. چرا علیرضا دبیر گفت اگر خانواده یزدانی تماس گرفتند جواب ندهید؟ برای چه آقای دبیر؟ برای چه این کار را کردید؟!

یعنی شما از حد فاصل مسابقه نیمه نهایی تا فینال با پسرتان صحبت نکردید و هیچ ارتباطی با حسن نداشتید؟

خیر! اصلا تلفن را جواب نمی داد. در حد فاصل کشتی با تیلور نتوانستم با او صحبت کنم.

 افشاگری پدر حسن یزدانی/ آقای دبیر! نگران نباش؛ پسرم رئیس فدراسیون نمی شود/ اجازه ندادند تلفنی با حسن صحبت کنم/ یزدانی را تا حد مرگ تحت فشار گذاشتند

میخواستید با او صحبت کنید تا در رابطه با کشتی با تیلور دلداری اش بدهید یا صحبت خاصی به او داشته باشید؟

بله! الان حدود ۱۷ تا ۱۸ سال است که پسرم در سطح اول کشتی تمرین می کند و به اندازه سر انگشتی از کشتی سر در می آورم. من که نمیخواستم به او فوت و فن کشتی آزاد را بیاموزم. می خواستم با حسن درد دل کنم. می خواستم روحیه اش را بالا ببرم. من که قرارنبود فنون کشتی را به او بیاموزم. نقطه ضعف تیلور را فدراسیون کشتی باید به حسن بگوید. من که کارشناس یا کشتی گیر نیستم و اصلا به خودم اجازه نمیدم در مسائل فنی دخالت کنم. اما من در بحث روحی روانی او دخالت می کنم. چون پدرش هستم.

فکر می کنید اگر با او صحبت می کردید از نظر روحی تقویت می‌شد؟

شما تصور کنید خودتان در ایران هستید و فرزندتان در خارج از کشور به سر می برد. وقتی پدر و مادر یک بچه با او در چنین شرایطی صحبت کند ۷۰درصد روحیه به او تزریق می شود. پیش خودش می گوید من همین الان با پدرم صحبت کردم، با مادرم حرف زدم! بچه دلگرم می شود. این خودش یک روحیه بالا به کشتی گیر میدهد. نباید او را مجبور به قطع رابطه تلفنی با خانواده اش می کردند. ما خانواده اش هستیم. هر پدری آرزوی موفقیت پسرش را دارد. من هم دوست داشتم پسرم بعد از یک سال سختی کشیدن نتیجه اش را بگیرد. سربازی که به سربازی می رود هر دو ماه یکبار یک هفته مرخصی می آید اما این کشتی گیرها یک سال بود در اردوی شبانه روزی بودند و هر ۱۵ روز دو روز استراحت داشتند. که یک روزش صرف رفت و برگشتش می شد.  این اصلاً برای ما کافی نبود! برای خودش هم کافی نبود. این ها هم سرباز هستند، سربازقهرمان هستند و برای وطن شان می جنگند. باید این بچه ها را درک کنند.

تا به حال پیش آمده بود که در مسابقات قبلی شما در حین مسابقات با او تماس تلفنی نداشته باشید؟

خیر! به هیچ وجه! ما همیشه با هم تلفنی صحبت میکردیم. اما این دفعه نوبر بود! امیدوارم خداوند همه را به راه راست هدایت کند. همه چیز را  به خدا واگذار می کنیم. ما مطیع امر پروردگار هستیم و مطیع قانون! گردن مان هم از مو نازک تر است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • حامی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    بنده خدا پسرش داره حرفه ای زندگی میکنه ولی خوب دورو وریاش هنوز فک میکنن تو شهر خودشون داره کشتی میگیره. جناب یزدانی مقررات برای همه تیم هست و اینکه شما پدرشون هستی دلیل نمیشه بتونی ادعایی داشته باشید.
    • علی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      متاسفانه بعضی ها فکر میکنن هنوز با خرمقدس بازی بستن دکمه بالای لباس و تسبیح میشه کار کرد نه اقا دیگه ما تو جنگ تحمیلی نیستیم و نیازی هم به کار جهادی نداریم فقط باید خودمون رو تو همه زمینه ها چه تغذیه و چه فنی به روز کنیم و از حسادت هم دست برداریم
    • حسین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      👎👎👎بی مغز
  • واقع بین IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    دوست عزیز پهلوان باش, باید بپذیری که باختی , دیگه وارد حاشیه نشو , اقای دبیر اهل این حرفا نیست.
    • آرش IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      در تاریخ ورزش ایران پست تر و کثیف تر از علیرضا دبیر نداشتیم . برو از هم دوره هاش بپرس تا بدونی چه جانوریِ
    • علی از تبریز IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      میشه بیشتر توضیح بدید چرا میگید دبیر کثیفه؟
    • پرسپولیس آث میلان ایتالیا IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      رسول خادم اگر استعفا نمیداد دبیر باید تو همون شورای شهر به کارهاش ....ادامه میداد - دوران رسول خادم کشتی ایران تازه داشت قدرت میگرفت علیرضا دبیر یکی از چهره های سیاه ورزش ایران هست ...پدر حسن یزدانی داره واقعیتها رو میگه - تازه این حسن یزدانی هست ..ببینید پشت پرده دیگه چی چیزهایی هست که ناگفته مانده
    • امین IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      دوران خادم تیم آزاد نهم و فرنگی یازدهم دنیا شد، خانه کشتی ساده ترین امکانات رو نداشت ،دبیر کلی کار کرد
    • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      آقای دبیر اصلا اهل این حرفها نیست😳
    • اکبر IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      علی آقای گل از تبریز همین که رفته قاطی سیاست شده دنبال پست ومقام بدون که چطور آدمیه
  • فرهاد کوه کن IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    دوستان من بعد از کشتی حسن پاک شوکه شده بودم یه بار فکر میکردم حتما تیلور دوپینگ کرده اصلا گیج شده بودم حسن یه جنگجوی کلاسیکه ولی تو فینال حسن خودش نبود.من خودم کشتی گیرم و باور کنید یه اتفاقی افتاده وگرنه اختلاف حسن و تیلور اینقدر نیست.
  • امیر از مشهد BR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    ماشاءالله به پدر بسیار محترم و دوست داشتنی حسن یزدانی. خب حرف درست و به جایی زده.
    • حسین IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      👍👍👍ایولا
  • اااا IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    اتفاقا منم میخاستم به مربی کشتی بگم که برای بردن جردن باروز کسی رو که میخاد باهاش کشتی بگیره رو با یه وزن بالاتر تمرین بدین. در مورد حسن یزدانی این خوب بودکه با وزن بالاتر تمرین کنه چون تیلور از لحاظ بدنی از حسن قویتر بود ولی دیگه نه انقد وزن بالا کار اشتباه کردن. حسن ازین به بعد هر اتفاقی واسه من افتاد تو اهمیت نده بالاخره خدا بزرگه یه طوری میشه فقط خدا باعث و بانیشو لعنت کنه به حق امام حسین. حسن تو کشتیتو بگیر به من کاری نداشته باش وزن بالاتر هم نرو تو تو همین وزن کشتی خواهی گرفت و با تیلور اگه تو کشتی همیشگیتو نگیری بارون میره چون مردم که خبر ندارن از چیزی بدون که اگه ببازی من ناراحت میشم فهمیدی
  • ... IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    همچی پدرایی همه ی کاشته های پسر رو میتونن بر باد بدن. از ما گفتن. پدر محترم سکوت لطفاٌ.
  • امین IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    نمیدونم کی میتونه ملت ایران قدرت مافیا رو ازش بگیره همون گروههایی که که بارابطه وپول همه تصمیمات رو بتنهایی میگیرن وخودشون رو عقل برترمیدونن دمت گرم پدرحسن یزدانی که شهامت داشتی
    • نادیا IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      خب باخته دیگه
  • علی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    ینو راست میگه انگارقبلش لودر جابجاکرده بود حال نداشت یزدانی واقعن عجیب بود
  • مهدی US ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    کثیف تر از علیرضا دبیر نداریم
    • حسین IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      کاملاً با شما موافق هستم یک آدم که به خاطر رانت و پول هر کاری میکنه حتی حاضر به عنوان رئیس فدراسیون با لباس زشت در انظار ظاهر بشه تا بگم مثلاً من مردمی هستم ولی همه می‌دانند که آقای دبیر از جایگاه خودش در شورای شهر چه استفاده هایی کرده و چه رانتهایی دارد لطفاً آقای دبیر درباره شهرکهای چند هکتاری خودت در شمال ایران حرف بزن آیا اینها را از ارث پدرت آوردی؟؟
    • ودود IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      علیرضا دبیر با صحبت هایش درباره کشور آمریکا و گرین کارت ثابت کرد آدم این نظام است به همین خاطر وقتی حسن یزدانی در طول این مدت راضی نشد با تلویزیون حرف بزند و مواضع نظام را تبدیل کند او را تخریب کردند و نگذاشتند دوباره طلا بگیرد وگرنه چه کسی می آید کشتی گیر کشور اش را نیم ساعت قبل از مسابقه تا سرحد مرگ تمرین می دهد
    • امین IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      کشتی قبل از دبیر تو ازاد ششم و فرنگی یازدهم بود امکانات خانه کشتی زمان دبیر چند برابر شده از مجارستان و صربستان میان اینجا تمرین کنن
  • هوشنگ IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    حرف حق را زده برید مسابقات جهانی چند سال پیش حسن یزدانی راببینید که همه جای کشتی کشتی میگرفت همش زیرگیری و اجرای فن بود در مقابل تیلور هم نقطه ظعفش نفسش بود فقط تو این دوسال اخیر اینا حسن رو تبدیل به یه رباط کردن که جز زیر کتف کار دیگه ای نمیکنه
    • حسین IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      حسن یزدانی بعد از المپیک تنها کشتی گیر ایران بود که حاضر نشد با تلویزیون ایران مصاحبه کند و اجازه نداد از او به عنوان ابزار استفاده کنند تا خواسته های خودشون رو بهش تحمیل کنند. کارهایی از قبیل اهدای مدال به فلان جا یا فلان شخص یا فلان مقام چون حسن یزدانی یک آدم بزرگ و قدرتمند است که نمیخواهد سرش را جلوی کسی خم کند. او را خراب کردند حسن یزدانی تو قهرمان ملتی چون مقابل تلویزیون ایران سرخم نکردی. تلویزیونی که امسال گرایی ها و بقیه قهرمانان را جلوی دوربین می برد و از آنها استفاده ابزاری می کند
  • خشايار TR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    علي رضا دبير نماد يه ادم دورو دورنگ و چسبيده به صندلي هست براي حفظ صندليش حاضره هر دسيسه اي بچينه
    • علی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      کاملاً با شما موافق هستم کسی که به خاطر خودخواهی خودش اردوی تیم ملی در کشور آمریکا را از بین میبرد حقش است که از ریاست فدراسیون برکنار شود آقای علیرضا دبیر شما به چه حقی به خاطر خودخواهی خودت که دوست نداشتی به آمریکا به روی اردوی تیم ملی در کشور آمریکا را لغو کردی؟ شما با آینده تیم ملی کشتی ایران بازی کردی بهتر خودت استعفا بدی به جای اینکه نگذاری یک پدر با فرزندش حرف بزند
    • حسین IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      آفرین به شما که مثل پدر حسن یزدانی حقیقت را میگویید
  • سلمان IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    قبول بفرمایید حسن یزدانی عالی هست ولی تیلور عالی تر. این بنده خدا هم پدر هست ولی علی الرغم این همه افتخار آفرینی پسرش ،هنوز فکر میکنه پسرش در مسابقات مدارس شرکت کرده. در هر صورت خسته نباشی نازنین پهلوان. کسایی که ولو بصورت اماتور کشتی گرفته باشن فقط میفهمن یه کشتی گیر چه ریاضتی باید بکشه.
  • عباس IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    گرین کارت
    • حسین IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      👍👍😄😄😄گرین کارت عالی بود
  • گائنچی بزرگ IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    نمی‌دونم چرا تو ایران هر کی موفق میشه تلاش خودش بوده....ولی وقتی ناکام میشه همه رو مقصر می‌دونه و همه‌ی گروه ها جلوی موفقیت او را گرفته اند.... حسن یزدانی هزار بار با تیلور کشتی بگیره بهش می بارد....چون زورش به این آمریکایی نمی رسد
    • هومن IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      از نوع نگاه شما به مسائل و اتفاقات سیاسی کشور که در همه چیز نفوذ کرده از جمله کشتی می توان متوجه شد که خیلی ساده به مسائل نگاه میکنید اصلا اینطور نیست که فکر میکنید. حسن یزدانی از وقتی از المپیک برگشت به ورزشکار منفور صدا و سیما تبدیل شد حالا هم ترتیبی دادند تا بدنش در فینال خالی کند.
  • یزدان DE ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    اگه این حرفا راست باشه باید دبیر پاسخگو باشه
    • نادرشاه IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      👏👏👏👏👏👌👌
  • بیشرف IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    آقای دبیر چرا توی کار کشتی گیرت دخالت می‌کنی؟
  • یعنی چی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    چرا نمی‌ذارن با باباش حرف بزنه😐
    • ح ب IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      لابد علیرضا دبیر هر وقت قبل از مسابقات با پدرش حرف میزد می باخته فکر کرده حسن یزدانی هم حرف بزنه میبازه واقعا آدم های خرافاتی به درد ریاست فدراسیون که هیچ !!! به درد کارهای خدماتی هم در چنین فدراسیون‌های نمی خورند
  • سهراب سپهری IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    این چرا با اینهمه کثافت کاری استعفا نمی‌ده؟؟؟
    • خورالعین IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      حرف حساب
  • مریم IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    چقدر ناراحت شدم
  • مرجان IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    واقعا متاسفم
  • فرزانه IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    😔😔
  • رضا IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    عجب
  • . IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    یزدانی هم مثل من بیزبونه بایدمثل من باباش حقشابگیره
  • منا IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    یک درزشکار بهتره قبل از فینال ارتباطش با بیرون از مسابقات قطع باشه ختی فکر کنم اینترنت وموبایل هم نباید داشته باشند تا ذهن شون آزاد باشه وگرنه خب آقای دبیر برای چی باید یه همچین کاری را میکرد؟
  • فوادپرسپولیسی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    باباحسن عالیه ولی خدایی زورتیلوره و فن وفوتش داشت میچربید.بابای حسن هم سراحساسات پدرانش یه چیز میگه.دبیرهیچوقت نمیخادفدراسیونی ک خودش رئیسه موقعیت قهرمانیشوب نائب قهرمانی تبدیل کنه
  • پهلوانی نه قهرمانی RO ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    باسلام و احترام خدمت همه عزیزان باید بگم کشتی ما انقدر بزرگتر داشت و داره که فدراسیون نباید دسته یکی مثل علیرضا دبیر میوفتاد از همان اول که به پیشکسوتها بی احترامی کرد مثاله پرویز هادی باید بقیه خوب جوابشو میدادن که بره دنباله کارای دیگه اش دبیر یکی از بهترین نسلهای کشتی رو داره به فنا میده اول ادب و احترام به پیشکسوتها رو یاد بگیره بعد میشه راجبه موارد فنی دربارش صحبت کرد درضمن احساسی نباشیم دیوید تیلور از همه لحاظ قوی تر بود اقاحسن یزدانی عزیز یخورده افت کرده اینو میتونید تو فیلمهای سالهای گذشته دید کشتی گیرای امریکایی سال به سال بدنی خفن تر میشن خودتون ببینید متوجه میشید / یا حق
  • رضا IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    آقای یزدانی همه ورزشکاران حرفه ای دنیا تو مسابقات خق استفاده از تلفنو ندارن چیز عجیبی نیست.درسته بچته ولی بچه که نیست.برای ی قهرمان جهان جالب نیست باباش بیاد دخالت کنه.در ضمن بالاخره مربیش و دبیر که خودشم قهرمان شده و خود پسرتم که قهرمانه اونجا بوده اندازه شما نمیدونن چکار کنن چکار نکنن ؟منم از دبیر بخاطر سیاستش خوشم نمیاد ولی دیگه این حرفا چیه اونم تو رشته کشتی که ی ابهتی داره،نذاشتن با بچم حرف بزنم!!!واقعا تعجب میکنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی