کار دشوار کی‌روش مقابل قهرمان اسبق جهان/ اروگوئه با رکوردی حیرت‌انگیز مقابل ایران
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 تیم ملی فوتبال اروگوئه با هدایت دیگو آلونسو تا به حال شکستی را پذیرا نشده و در هفت بازی به ۶ برد دست یافته و تنها یک گل دریافت کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران باید روز یکم مهرماه در اتریش بازی دوستانه‌ی مهمی را مقابل اروگوئه برگزار کند. کارلوس کی‌روش پس از حدود سه سال به تیم ملی بازگشته تا پس از دیدار با ژاپن در جام ملت‌های ۲۰۱۹ دوباره یک مرتبه دیگر به عنوان سرمربی روی نیمکت یوزهای ایرانی بنشیند.

در سوی مقابل اروگوئه‌ای قرار دارد که توانست در روزهای پایانی صعود به جام جهانی را جشن بگیرد. لاسلسته در راه رسیدن به این تورنمنت بزرگ مجبور شد همکاری خود با اسکار تابارز را پس از ۱۵ سال به اتمام برساند و به سراغ دیگو آلونسو بیاید.

دیگو مارتین آلونسو لوپز، سرمربی ۴۷ ساله‌ی نماینده‌ی آمریکای جنوبی در حالی سرمربی تیم ملی کشورش شد که آنها کار سختی برای جهانی شدن داشتند. آلونسو که در دوران بازیگری تیم‌ها و کشورهای زیادی را پشت سر گذاشت با سابقه بازی در اتلتیکو مادرید، والنسیا، مالاگا و  حضور در کشورهایی چون چین، آرژانتین، اسپانیا و ... در سال ۲۰۱۱ کفش‌هایش را آویخت.

دیگو مانند دوران بازیگری، ایام مربیگری را هم با تیم بلاویشتای اروگوئه آغاز کرد. او سپس راهی تیم‌های گوارانی پاراگوئه، پنارول، الیمپیا پاراگوئه، پاچوکا مکزیک، مونتری مکزیک و اینترمیامی آمریکا شد و در دسامبر سال ۲۰۲۱ هدایت تیم ملی کشورش را به عهده گرفت.

کار دشوار کی‌روش مقابل قهرمان اسبق جهان/ اروگوئه با رکوردی حیرت‌انگیز مقابل ایران

دیگو در دوران مربیگری موفق شد ۲ قهرمانی در مسابقات کونکاکاف را با تیم‌های پاچوکا و مونتری مکزیک جشن بگیرد تا از این حیث رکورددار شود. او حالا به دنبال این است تا باز هم اروگوئه را در جمع مدعیان فوتبال جهان قرار دهد و دلخوش به حضور ستاره‌هایی چون رونالد آرائوخو، فدریکو والورده و داروین نونیز در پست‌های مختلف است.

دیگو از زمان حضورش توانسته رکوردی فوق‌العاده را به ثبت برساند. تیم تحت هدایت او ابتدا در چهار بازی پایانی انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی موفق شد به چهار پیروزی درخشان مقابل پاراگوئه، ونزوئلا، پرو و شیلی دست پیدا کند و با صلابت راهی جام بیست و دوم شود. آنها در ادامه سه بازی دوستانه را مقابل تیم‌های مکزیک، آمریکا و پاناما انجام دادند که ماحصل آن پیروزی سه بر صفر، تساوی بدون گل و برد پنج هیچ بود.

با این حساب اروگوئه با هدایت این سرمربی ۴۷ ساله باختی نداشته و به ۶ برد و یک تساوی دست یافته است. آمریکا تنها تیمی بوده که به آنها نباخته و ونزوئلا تنها تیمی بوده که موفق شده به لاسلسته گل بزند. حالا باید کارلوس کی‌روش و شاگردانش توانایی این را دارند تا اروگوئه را با سرمربی جدیدش شکست دهند و دروازه‌اش را باز کنند یا خیر.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    رکورد بنده خدا دراگان اسکوچیچ توی ایران حدودا 2.5 برابر این مربی اروگوئه بود ولی متاسفانه کسی اهل منطق نبود و همه فکر می کردند که عراق ضعیف شده . آخه مگه میشه در عرض 1 یا 2 سال ؛ عراق و لبنان و سوریه و بحرین و امارات که ما همیشه جلوی اونها مشکل داشتیم با هم و به طور ناگهانی ضعیف شوند ؟! اگه این موفقیت فقط کار بازیکن ها بود ؛ چرا زمان کی روش و ویلموتس خبری از این موفقیت ها پیروزی ها نبود ؟ ما جلوی کره توی تهران خیلی عالی بازی کردیم ولی نصف موقعیت های خوبمون یا به تیر دروازه خورد یا توسط دروازه بان کره مهار شد و در بازی برگشت هم دلیل شکست ؛ غیبت سعید عزت اللهی ، صادق محرمی ، مهدی طارمی ، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس بود ( البته اسکوچیچ باید یه دفاع راست خوب هم دعوت می کرد که با تعویض شجاع دچار مشکل نشه ) . همین بازیکن ها از تیم کی روش هم کنار برن ؛ دیگه کی گل میزنه ؟! بازی با الجزایر هم که کار فدراسیون بود . بعد از یک هفته اردو و اتلاف وقت یک بازی بیخود جور کنی ؛ همین میشه دیگه !
    • دلارکو یوروویچ IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      فرق تیم ویلموتس و اسکوچیچ فقط طارمی بود که مصدوم بود و برگشت ! می خوای فرق رو متوجه بشی برو رنک ایران رو قبل از اومدن کیروش ببین که چه تغییر نسلی اتفاق افتاد تا از تیم نهم آسیا برگشتیم به صدر بعد روضه بخونید!
  • یک ابهام IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    من که معتقدم اگر به خود جناب کی روش بود، و این دیدارها از قبل برنامه ریزی نشده بود، قطعاٌ به بازی با دو تیمی که در رنکینگ از ایران بالاتر هستند(اروگوئه و سنگال) رضایت نمی دادن و لابد و حتماٌ تیمهای ضعیف تری رو اونهم در این مقطع، ترجیح میدادن. الان لغو بازی با روسیه رو هم نمی دونم چرا برنامه ریزی ایشون می بینم، که زودتر بریم قطر و دلیلی داشته باشیم و بگیم آآآآخ ما میخواستیم بازی کنیم اما روسیه نمی تونه و ما باید یه هفته زودتر برای آمادگی بریم قطر!! کارشناسی اگر هست ممنون میشم فنی جواب دندان شکن به من بده، دندونام تو دهانم خرد بشه.
    • عادل IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      هدف از بازي تداركاتي در وهله اول اينه كه در يك بازي بدون فشار تاكتيك تيمي مورد نظرت را اجرا كني و بعد مرحله به مرحله بازي ها را سخت تر كني كه تا تيمت تحت فشار هم بتونه تاكتيك را به درستي به اجرا بگذاره ! حالا اگر تيمت به پختي لازم نرسيده و فرصت مرور تاكتيكي را نداشته و جلوي تيم اسپانيا و برزيل و آلمان بازي كنه تنها اتفاقي كه براش مي افته از هم پاشيدگي تيم و خوردن گل هاي زياد و نهايتأ از دست دادن اعتماد بنفسه ! حالا اگر حريفت براي بازي دوستانه يك ميليون دلار هم طلب كنه درصورتيكه هنوز امكانات اوليه تمرين را نداري به نظرت باز هم بايد با تيم قوي بازي كني ! در مورد بازي با روسيه هم بايد بدوني كه اولا تيم روسيه توسط فيفا تحريمه و ممكنه براي ايران مشكل درست كنه و درثاني اين بازي طبق برنامه ريزي موقعي بايد برگزار مي شد كه تيم ٥ روز قبلش بايد قطر باشه !!!
  • . IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    قول بردن اروگوعه رو نمیدم ، اما قول بدید خیلی اذیتشون کنم😂😂😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی