باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

حتی یک بازی در جام جهانی هم آرزوی هر فوتبالیستی است، اما برخی از بازیکنان نامدار فوتبال جهان بارها این طعم شیرین را چشیده‌اند.

جام‌جهانی فوتبال در سال ۱۹۳۰ آغاز شد و پربیننده‌ترین رویداد ورزشی است. بزرگترین جامی که هر بازیکن یا تیمی در دنیای فوتبال می‌تواند کسب کند. حتی بازیکنان سطح بالایی مانند لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار جونیور هم تا به حال قهرمان جام‌جهانی نشده‌اند. بازی برای کشور در جام‌جهانی دستاورد بزرگی برای هر بازیکن فوتبال محسوب می‌شود. در ادامه ۱۰ بازیکنی که بیشترین حضور در جام‌جهانی داشته‌اند را مرور می‌کنیم.

۱۰- گژگوژ لاتو (لهستان) – ۲۰ حضور

گژگوژ لاتو بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴ برای تیم لهستان بازی کرد. او در این مدت ۱۰۰ بازی انجام داد و ۴۵ گل به ثمر رساند. این وینگر بخشی از نسل طلایی تیم فوتبال لهستان در دهه ۱۹۷۰ بود. تیم لهستان مدال طلای المپیک تابستانی را در سال ۱۹۷۲ به دست آورد. اوج کار لاتو در جام‌جهانی ۱۹۷۴ بود که عنوان بهترین گلزن این مسابقات را از آن خود کرد. لاتو تنها بازیکن لهستانی است که به این موفقیت دست یافته است. این وینگر بخشی از تیم لهستان بود که در جام‌جهانی ۱۹۸۴ اسپانیا سوم شد.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۹- فیلیپ لام (آلمان) – ۲۰ مسابقه

لام یکی از بهترین مدافعان کناری تمام دوران است. این مدافع آلمانی هم در سطح داخلی و هم در سطح بین‌المللی موفق بود. او با نظم و انضباط سختگیرانه و خاصی بازی می‌کرد و هرگز در دوران حرفه‌ای خود کارت قرمز دریافت نکرد. لام یکی از افسانه‌ای‌ترین بازیکنان آلمان و همچنین یکی از بهترین کاپیتان‌های آنها بوده است. او ۱۱۳ بازی برای آلمان انجام داد و در جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بازی کرد و در مجموع ۲۰ بار در این تورنمنت به میدان رفت. لام تنها بازیکنی بود که هر دقیقه از جام‌جهانی ۲۰۱۰ را بازی کرد. اسطوره بایرن‌مونیخ کاپیتان تیمش در جام‌جهانی ۲۰۱۴ بود که در آن فرانسه و سپس برزیل را (۷-۱) شکست دادند و در فینال مقابل آرژانتین پیروز شدند. لام پس از جام‌جهانی ۲۰۱۴، از فوتبال بین‌المللی خداحافظی کرد.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۸- باستین شواین اشتایگر (آلمان) – ۲۰ مسابقه

شواین اشتایگر، درست مانند فیلیپ لام، اسطوره بایرن مونیخ و آلمان است. این هافبک چهارمین بازیکن تاریخ آلمان است که بیشترین حضور را در تیم ملی داشت. او ۱۲۴ بازی ملی برای کشور خود انجام داد و ۲۴ گل به ثمر رساند. شواین اشتایگر نیز مانند لام ۲۰ بار در جام‌جهانی به میدان رفت. او همچنین در سه جام‌جهانی (۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴) بازی کرده است. شواینی یک هافبک عالی و در مجموع بازیکن همه‌کاره‌ای بود. هم هافبک بود، هم بازی‌ساز هم مدافع. پررنگ‌ترین حضور شواین اشتایگر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ اتفاق افتاد، جایی که نقش بسیار حیاتی در فینال مقابل آرژانتین ایفا کرد. او جانانه مقابل لیونل مسی ایستاد و دفاع کرد و تیمش قهرمان مسابقات شد.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۷- کافو (برزیل) – ۲۰ مسابقه

کافو به عنوان یکی از بهترین مدافعان راست تاریخ در کنار دنی آلوز و فیلیپ لام شناخته می‌شود. نسل امروز او را دست‌کم می‌گیرند اما این بازیکن برزیلی شهرت بسیاری در فوتبال داشته است. این مدافع بیشترین بازی ملی برزیل در تمام دوران‌ها را انجام داده است. او ۱۴۲ بازی برای تیم ملی انجام داد و در چهار جام‌جهانی حضور داشت. کافو همچنین ۲۰ بار در جام‌جهانی به میدان رفت. با این حال، او یک رکورد منحصر به فرد به نام خود دارد؛ این بازیکن برزیلی تنها بازیکن تاریخ است که در سه فینال متوالی جام‌جهانی حضور داشته است. او در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمان جام‌جهانی شد.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۶- ولادیسلاو زمودا (لهستان) – ۲۱ مسابقه

زمودا بازیکنی بسیار ناشناخته در میان نسل فوتبال امروزی است اما اسطوره لهستان است و مطمئناً سزاوار شهرت و احترام بیشتری است. این مدافع ۹۱ بازی ملی برای لهستان انجام داد که طی آن دو گل به ثمر رساند و در چهار جام‌جهانی حضور داشت. او ۲۱ بازی در جام‌جهانی انجام داد و هم‌اندازه و حتی بالاتر از بسیاری از اسطوره‌های مشهور قرار دارد. زمودا با اووه سیلر و مارادونا هم رده است. این مدافع در جام‌جهانی ۱۹۷۴ به عنوان بهترین بازیکن جوان مسابقات انتخاب شد.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۵- دیگو مارادونا (آرژانتین) – ۲۱ بازی

دیگو مارادونا نیازی به معرفی ندارد. این بازیکن سابق آرژانتینی در کنار پله، مسی و رونالدو یکی از بهترین بازیکنانی است که تا به حال در جهان فوتبال ظاهر شده است. مارادونا یک بازی‌ساز عالی با مهارت‌ها و بینش مثال‌زدنی بود. او ۹۱ بازی برای آرژانتین انجام داد و ۳۴ گل به ثمر رساند و همچنین ۲۱ بار در جام‌جهانی به میدان رفت. این بازیکن آرژانتینی در چهار دوره جام‌جهانی حضور داشت. او در جام‌جهانی ۱۹۸۶ خوش درخشید، جایی که آرژانتین در فینال آلمان غربی را شکست داد. با این حال، مارادونا دو لحظه تاریخی را در جام‌جهانی ۱۹۸۴ رقم زد که هر دو مقابل انگلیس اتفاق افتادند. دیگو دو گل مقابل انگلیس به ثمر رساند تا پیروزی را قطعی کند. گل اول که به عنوان «دست خدا» شهرت یافته است، خطای آشکار هند بود که توسط داور نادیده گرفته شد. گل دوم بسیار تماشایی و نمادین بود زیرا مارادونا انفرادی حرکت کرد و پنج بازیکن انگلیس را دریبل زد و توپ را وارد دروازه کرد.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۴- اووه زیلر (آلمان) – ۲۱ مسابقه

آلمانی‌ها هم در فوتبال داخلی و هم در فوتبال بین‌المللی رکوردهای ستودنی دارند. اووه زیلر یکی از این نمونه‌هاست، او یک مهاجم بسیار پرکار بود، ۷۲ بازی برای تیم آلمان انجام داد و ۴۳ گل به ثمر رساند. او همچنین در چهار جام‌جهانی (۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰) حضور داشت و ۲۱ بار در این تورنمنت به میدان رفت. با این حال، او حتی یک بار هم در ۴ حضورش قهرمان جام‌جهانی نشد. با وجود این، زیلر رکوردهای زیادی به نام خود دارد. او اولین کسی بود که ۲۰ بار در جام‌جهانی به میدان رفت. اولین بازیکن تاریخ است که در چهار جام‌جهانی گلزنی کرده و اولین بازیکنی است که در هرکدام از چهار جام‌جهانی دو گل به ثمر رسانده است. اسطوره آلمانی در مجموع در چهار جام‌جهانی ۹ گل به ثمر رساند.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۳- پائولو مالدینی (ایتالیا) – ۲۳ بازی

مالدینی به عنوان یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. پدرش، چزاره مالدینی نیز یک فوتبالیست حرفه‌ای بود. چزاره مالدینی پائولو را به تیم زیر ۲۱ ساله‌های ایتالیا دعوت کرد و اسطوره میلان اولین بازی خود را در سن ۱۹ سالگی انجام داد. در مجموع، او در طول ۱۶ سالی که برای ایتالیا بازی کرد، ۱۲۶ بازی ملی انجام داد و در ۲۳ بازی برای کشورش در جام‌جهانی به میدان رفت. مالدینی رکورددار بیشترین دقایق بازی در جام‌جهانی (۲۲۱۶ دقیقه) است. مالدینی در اولین جام‌جهانی خود در سال ۱۹۹۰ بلافاصله بر همه تاثیر گذاشت و در هر هفت بازی حضور یافت. او در قلب خط دفاعی بود که در پنج بازی متوالی دروازه را بسته نگه داشته بود.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۲- میروسلاو کلوزه (آلمان) – ۲۴ مسابقه

کلوزه بهترین گلزن تاریخ آلمان است. او یکی از معدود بازیکنانی است که مدال‌های برنز، نقره و طلای جام‌جهانی را کسب کرده است. کلوزه ۱۳۷ بازی برای آلمان انجام داد و مهاجمی پرگل است. این مهاجم در اولین بازی خود در جام‌جهانی ۲۰۰۲ با به ثمر رساندن ۵ گل تأثیری فوری گذاشت. او سپس این شاهکار را در تورنمنت ۲۰۰۶ تکرار کرد و برنده کفش طلا شد. مهاجم آلمانی سپس چهار گل در تورنمنت ۲۰۱۰ و دو گل در آخرین جام‌جهانی خود در سال ۲۰۱۴ به ثمر رساند. در مجموع، او ۲۴ بار در جام‌جهانی به میدان رفت. آمار ۱۶ گل، او را بالاتر از رونالدو نازاریو قرار می‌دهد. او مدت کوتاهی پس از قهرمانی خیره‌کننده در جام‌جهانی ۲۰۱۴ از تیم ملی آلمان بازنشسته شد.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند

۱- لوتار ماتئوس (آلمان) – ۲۵ مسابقه

جای تعجب نیست که یک آلمانی در صدر این لیست قرار دارد، که گواهی بر این امر است که آنها در این سال‌ها چقدر خوب بوده‌اند. ماتئوس یکی از بهترین بازیکنان آلمانی تاریخ است. این هافبک همه‌کاره می‌توانست به عنوان بازیکن تهاجمی یا دفاعی نیز بازی کند. او به دلیل استقامت، پاس دادن و توانایی‌های فنی‌اش به عنوان هافبک اصلی box to box ظاهر شد. ماتئوس ۱۵۰ بازی ملی برای آلمان انجام داد و در ۲۵ بازی جام‌جهانی به میدان رفت. ماتئوس افسانه‌ای در پنج دوره مختلف جام‌جهانی حضور داشت. او در سال ۱۹۹۰ کاپیتان تیمش بود و به قهرمانی رسید و در همان سال توپ طلا را نیز به دست آورد. او دومین بازیکنی است که بعد از آنتونیو کارباخال در پنج جام‌جهانی حضور داشت.

بازیکنانی که بیشترین حضور در جام جهانی را دارند


وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سامی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    همیشه آلمان و آلمانی در صدر هستند ... فوتبال منظم و عالی باعث شده در طول تاریخ موفق باشن .. امسال شانس قهرمانی نیستند اما ب نظرم جزو ۴تیم برتر جام هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی