نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
الگو برداری علیرضا بیرانوند از عقاب آسیا/ عابدزاده: با پای شکسته هم نباید میدان را برای رقیب خالی کرد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصدومیت علیرضا بیرانوند از ناحیه کمر بدترین خبر ممکن برای پرسپولیسی‌ها و حتی دیگر هواداران تیم ملی بود.

مصدومیت علیرضا بیرانوند از ناحیه کمر بدترین خبر ممکن برای پرسپولیسی‌ها و حتی دیگر هواداران تیم ملی بود. هر چند تیم ملی سه گلر دیگر به اسامی؛ امیر عابدزاده، حسین حسینی و امیر عابدزاده را در اختیار دارد اما کیست که نداند تجربه علیرضا بیرانوند در جام جهانی چقدر می‌تواند مثمرثمر باشد.

در دقیقه ۶۳ دیدار برابر اروگوئه بود که علیرضا بیرانوند به دلیل درد کمر که از ابتدای فصل در پرسپولیس هم گهگاه او را آزار داد، با تشخیص کادر فنی از زمین مسابقه خارج شد تا این سنگربان فشار بیشتری را در بازی‌ای که مهاجمان اروگوئه چند ضربه محکم را به سمت دروازه او روانه کردند و با واکنش‌های خوب و سریع بیرانوند همراه شد، متحمل نشود.

پس از این مسابقه بیرانوند تمرینات فیزیوتراپی را پشت سر گذاشت. در این میان شنیده شد احتمالا کارلوس کی‌روش در دیدار با سنگال به گلر اول تیم ملی استراحت بدهد اما ۲۴ ساعت پیش از دیدار دوستانه با سنگال به تازگی سایت رسمی فدراسیون عکس‌های را از آخرین تمرین تیم ملی منتشر کرده که سنگربان شماره یک تیم ملی هم در آنها دیده می‌شود؛ موضوعی که نشان می‌دهد این دروازه‌بان با پشت سر گذاشتن چند روز استراحت پس از مصاف با اروگوئه، احتمالا در صورت صلاح‌دید کارلوس کی‌روش قادر است بار دیگر در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران به میدان برود.

شاید بد نباشد یادآوری کنیم که احمدرضا عابدزاده، عقاب فوتبال آسیا و یکی از برترین گلرهای تاریخ فوتبال ایران در کنار مرحوم ناصر حجازی اعتقاد و سیاست جالبی داشت. او در مصاحبه‌ای سال‌ها پیش عنوان کرد: «یک گلر فیکس در تیم ملی باید با پای شکسته هم بازی کند و جلوی رقیبش کم نیاورد!»

احمدرضا عابدزاده به واسطه همین طرز تفکر نیز بارها با زانوی خراب و مصدوم بازی کرد، از قضا هم خیلی خوب بازی کرد. عقاب آسیا که الگوی بسیاری از دروازه‌بان‌های تیم ملی و فوتبال ایران بوده ناخواسته الگوی علیرضا بیرانوند هم شده است.

گلر شماره یک تیم ملی که خوب می‌داند جام جهانی نزدیک است، نمی‌خواهد جای خودش در ترکیب اصلی را به دروازه‌بان دیگری بدهد. انصافا هم علیرضا بیرانوند از لحاظ تجربه برتر از سایرین است و کارلوس کی‌روش نیز به او اعتقاد زیادی دارد. نکته جالب اما اینکه علیرضا بیرانوند با الگوبرداری از احمدرضا باید با پسر عقاب یعنی امیر رقابت کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی