اولین واکنش رسمی اسکوچیچ به اخراجش از تیم ملی ایران/ قیمت من در حال افزایش است/ جام جهانی را از تلویزیون می‌بینم
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی سابق تیم ملی به سکوتش بعد از اخراج از ایران پایان داد و ضمن آرزوی موفقیت برای تیم کارلوس کی‌روش در جام جهانی، گفت: با نتایجی که در ایران گرفتم، چند پیشنهاد جدید دارم.

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از تحویل این تیم از «مارک ویلموتس» بلژیکی، موفق شد ایران را در شرایط سختی از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ عبور بدهد. او ابتدا در مرحله دوم نتایج خوبی برابر بحرین، عراق، هنگ کنگ و کامبوج گرفت و در ادامه در مرحله نهایی، صعود زودهنگامی را با تیم ایران به جام جهانی رقم زد.

اما جایگاه اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، بعد از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ متزلزل شد. زمزمه‌ها برای برکناری این مربی کُروات بالا گرفت و ابتدا کمیته فنی فدراسیون فوتبال رای به اخراج او داد. بعد از گذشت کمتر از یک هفته و مذاکرات فدراسیون فوتبال با گزینه‌هایی چون علی دایی، اسکوچیچ در تیم ملی ماندنی شد اما این تصمیم بازهم دستخوش تغییر شد.

با برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و بازگشت مهدی تاج به عنوان رئیس این فدراسیون، در نهایت اسکوچیچ از تیم ملی ایران اخراج و کارلوس کی روش به جای او انتخاب شد.

اسکوچیچ بعد از جدایی از تیم ایران، از گفتگو با خبرنگاران خودداری کرد. مربی کُروات که گفته می‌شد یکی از گزینه‌های مدنظر تیم ملی فوتبال عراق هم بوده است، در این مدت تنها با انتشار پیامی در اینستاگرام خود، مصاحبه ای که به نقل از او منتشر شده بود را تکذیب و اعلام کرد که از هیچ کشوری پیشنهاد ندارد.

سکوت اسکوچیچ حتی بعد از ترک تهران و بازگشت به کرواسی هم ادامه داشت تا اینکه سرانجام او در مصاحبه ای به این سکوتش با پاسخ دادن به سئوالاتی در خصوص تیم ملی، اخراجش با تصمیم مهدی تاج و پیشنهاداتی که دارد، پایان داد. این مربی تاکید کرد که پیشنهاداتی هم دارد و قیمت و ارزش قراردادی اش به واسطه نتایجی که در ایران گرفته، در حال افزایش است.

اولین واکنش رسمی اسکوچیچ به اخراجش از تیم ملی ایران/ قیمت من در حال افزایش است/ جام جهانی را از تلویزیون می بینم

اسکوچیچ ابتدا درباره بازگشتش به کرواسی گفت: من ۲-۳ روز پیش آمدم. هنوز با برخی از دوستانم در ایران در ارتباط هستم. شرایط در این کشور خیلی خوب نیست و امیدوارم هر چه زودتر مشکلات را حل کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر می‌رسد جام جهانی قطر را در تلویزیون خواهد دید نه به عنوان سرمربی ایران، اظهار کرد: متأسفانه بله. اما من نمی ‌وانم چیزی را تغییر بدهم، این در اختیار و کنترل من نیست.

سرمربی سابق تیم ملی ایران که با رادیو Rijeka گفتگو می‌کرد، تصریح کرد: با تیم ملی ایران بهترین عملکرد ممکن را در مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا داشتم. ما بازی‌های زیادی را بردیم و رکوردهایی را به ثبت رساندیم. پس از آن، روزی رئیس (فدراسیون فوتبال ایران) تصمیم به اخراج من گرفت.

اسکوچیچ خاطرنشان کرد: من تصمیم او (مهدی تاج) را پذیرفتم و اکنون اینجا هستم، بدون کار. قصد دارم برای چند ماه استراحت کنم.

وی گفت: پس از کسب نتایج عالی در ایران، قیمت و ارزش من به عنوان مربی در حال افزایش است و پیشنهاداتی هم دارم اما قبل از هر تصمیمی در مورد آینده ام وقت می‌گذارم. آنها (فدراسیون ایران) جام جهانی را از من گرفتند اما نتیجه و رکوردها جزیی از تاریخ تیم ملی ایران خواهد ماند. امیدوارم ایران در جام جهانی کار بزرگی انجام دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    سرمربی با شخصیت ، با مرام دوست داشتنی لایق بهترین هایی ، خودت خوبی که آرزوهای خوب و حرفهای امیدوار کننده بر زبانت جاری ست یادت در قلب ها خواهد ماند بهترین عملکرد رو داشتی
  • پدرام CA ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    دراگان اسکوچیچ کسی که به دیگران یاد داد که میشه که ادم در عین حفظ اصولش موفق هم باشه.
  • محمدطاها IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    خب دمت گرررم‌ اسکوچیچ برای تیم ملی زحمت کشیدی اما مرد بازیهای بزرگ نبودی و با تیم ملی به رستگاری نمیرسیدی، جام جهانی رو ازت گرفتن عوضش تو مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی شرکت کردی و با کاپ جام جهانی عکس یادگاری گرفتی و به آرزوت رسیدی ..اصلا فکرشو نمی‌کردی که یه روزی از مربیگری خونه به خونه یهویی سرمربی تیم ملی بشی و برای خودت رزومه خوبی درست کنی دیگه چی میخوای از این بهتر برو تو تیم جدیدت حاااالشو ببر😉😂😜⚽⚽⚽
    • فرهنگ IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      جان کلام و اصل مطلب را گفتید و باقیش هیچ. ما هم خوشحالیم که اسکوچیچ از ورای سرمربیگری تیم ملی شناخته شد و قیمتش بالا رفت. تیم ملی ما هم در دور دوم مقدماتی که به آرامش و بی خیالی نیاز داشت تا خودش باشه و با اعصاب راحت و بی تاثیرپذیری از جنگ اعصاب تیم های عربی برتری بی چون و چرای خودشو بهشون دیکته کنه، از بی خیالی اسکوچیچ انرژی مثبت و آرامش گرفت و موفق شد، اما در برابر انگلیس و ولز نه تنها بی خیالی و آرامش به دردمون نمی خوره، بلکه باید یه جورایی آرامش حریف رو هم بهم بزنیم. یعنی بجنگیم که جنگ کار اسکوچیچ و بی خیالیش نیست، بلکه کار کی روش و جنگ طلبیشه.
  • ناشناس DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    مربی که هیچی نداشت و از تیم ملی به همه چیز رسید .
    • Ali IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      تو هم روزی حتی توان ایستاده روی پاهایت را هم نداشتی اما حالاخداراشکر توانمند و موفق هستی اگر تو به همان حال میماندی اسکوچیچ هم در همان حالت مربی گمنام میماند اما با شجاعت وکاربزرگ اسکوچیچ بود که تیم ملی ایران زودتراز تمام تیم های آسیایی به جام جهانی صعود کرد ،اما افرادی مانند جهانبخش و ...ناسپاس هستند و قطعاً نتیجه اش را خواهند دید و باتمام گوشت و پوست و استخوانشان آنرا لمس و حس خواهندکرد ،هرچه بکاری همان بدروی.
  • Wien AT ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    خب اینهم برای کسانیگه واسه اسکوچیچ،دل میسوزاندن، از برکت مربیگری تیم ملی،الان قیمتش بالا رفته و از تیمهای پولدار عربی هم،پیشنهاداتی داره،انصافا اگه مربی تیم ملی نمیشد،فقط تیمهای ایرانی مثل خونه به خونه یا نهایتا صنعت نفت و پیکان و ملوان و .... سراغش میرفتن،تازه بنفعش هم شد که در جام جهانی،مربیگری نکرد،چون با افتضاحاتی که ببار میاورد،همون تیمهای ایرانی هم،دیگه سراغش نمیرفتن،انصافا خودتون قضاوت کنین،آیا اینجوری بنفعش نشد؟
    • مجبپید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      اخراج اسکو چیچ و انتخاب تاج و کیروش فارغ از هر چیزی نشان دهنده فساد سیستناتیک در کشور و خصوصا فوتبال میباشد انشاالله با ۳ باخت افتضاح در جام جهانی آبروی دلالان و دزدان خواهد رفت
  • حمیدرضاقربانی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    اتیمی که تو اون مقطع هیچ کس امیدبهش نداشت هیچ کس جرات نداشت ازبغلش ردبشه من خودم هیچ امیدی ندلشتم باورکن فرگوسن هم میومدنمیتوتست ازجهنم منامه این تیم ونجات بده حالابعدازصعودهمه کارشناسها شروع کردن.مگه ویلموتس این تیم دستش نیود چراتواون مقطع هیچ کس قبول نکرداین تیم رو .مطمئن باشیداسکوچیچ بااین تیم شگفتی سازمیشد.ولی حقشوبخوریم
  • مهدی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    اتفاقا کاراسکوچیچ درست است یک سرمربی باید بتواند درلیگ برتر بجنگد و صنعت نفت یا پیکان یا ملوان درلیگ برترحفظ نماید و همین لیگ برترایران برای اسکوچیچ درس بزرگی شد که توانست رکوردشکنی کند و صعود ایران رابه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به سرانجام برساند.
  • ناشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    کاری به فوتبال ندارم اما یه انسان باشخصیت چقدر تاثیر گذاره ، اما کسی که برای خودش شخصیت قائل نباشد با هر دهان باز کردنی تاثیرات مخرب خود رو به جامعه تزریق می کند ،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی