نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اقدامات عجیب سرمربی انگلیس/ کمک بزرگ ساوت‌گیت به کی‌روش و تیم ملی ایران!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازی سه‌شنبه ایران – سنگال یک تماشاگر ویژه داشت. هرچند گرت ساوت‌گیت با گذاشتن کلاه آفتاب‌گیر سعی کرده بود خیلی جلب توجه نکند، ولی خبرنگاران حاضر در ورزشگاه «موشن اینوست آرنا» متوجه حضور سرمربی انگلیس روی سکوها شدند.

 بازی اول انگلیس در جام جهانی برای ساوت‌گیت به قدری اهمیت دارد که شخصاً به اتریش رفته بود تا بازی ایران مقابل قهرمان آفریقا را از نزدیک ببیند و تیم کی‌روش را آنالیز کند.

بازی دوستانه تیم ملی کمتر از ۲۴ ساعت بعد از تساوی ۳-۳ انگلیس مقابل آلمان در ورزشگاه ومبلی برگزار شد و هنوز بحث انتقادات از ساوت‌گیت داغ است. انگلیس در آخرین فیفا دی پیش از جام جهانی یک بر صفر به ایتالیا باخت تا به دسته B لیگ ملت‌های اروپا سقوط کند و با تساوی مقابل آلمان، آمار فاجعه‌بار شش بازی متوالی بدون برد را ثبت کرد.

بزرگترین نقطه اختلاف منتقدان با ساوت‌گیت اصرار این مربی روی بازیکنانی است که توانستند یک سال قبل انگلیس را به فینال یورو برسانند، ولی تعدادی از آنها از جمله هری مگوایر فرم خوبی ندارند. ساوت‌گیت در بازی با آلمان هم از کاپیتان منچستریونایتد در ترکیب اصلی استفاده کرد، ولی او روی دو گل آلمان مقصر بود تا حرف منتقدان تأیید شود.

فیل مک‌نالتی، فوتبال‌نویس سایت بی‌بی‌سی نوشت: «تماشای بازی مگوایر یک تجربه ناراحت‌کننده بود، ولی این بحث را هم مطرح کرد که وفاداری ساوت‌گیت به یک بازیکن که در صعود به نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و فینال یورو ۲۰۲۰ به او کمک کرده، چقدر لجوجانه و بی‌فایده است. حضور مگوایر در ترکیب اصلی بیشتر به یک ادای دین از سوی ساوت‌گیت شباهت دارد. اعتماد به نفس این مدافع افت کرده و تبعیدش به نیمکت یونایتد هم به بازیابی اعتمادش پیش از جام جهانی کمکی نمی‌کند.»

جردن پیکفورد درون دروازه هم فرم خیلی خوبی نداشته، ولی نمایش ناامیدکننده نیک پوپ مقابل آلمان ساوت‌گیت را مجبور می‌کند که به دروازه‌بان اورتون وفادار بماند. پوپ کم‌تجربه که در این فصل به نیوکاسل پیوسته روی گل سوم آلمان اشتباه بزرگی داشت و اجازه نداد انگلیس با یک برد از بحران خارج شود.

انگلیس با وجود ستاره‌هایی مثل فیل فودن، رحیم استرلینگ، جک گریلیش، میسون مانت، بوکایو ساکا و هری کین در خط حمله هم مشکلاتی دارد. گل لوک شاو به آلمان اولین گل انگلیس در جریان بازی بعد از ۵۶۵ دقیقه بود. کین، کاپیتان تیم از فرم خوبش فاصله دارد، ولی بعید است که انگلیس بتواند از او صرفنظر کند.

ساوت‌گیت در این اردو ایوان تونی، مهاجم آماده برنتفورد و تامی آبراهام، مهاجم رم را هم دعوت کرده بود؛ دو بازیکنی که گزینه جانشینی کین هستند، ولی هیچکدام از آنها را بازی نداد.

مارکوس رشفورد و جیدون سانچو، دو مهاجم منچستریونایتد به این اردو دعوت نشده بودند، ولی هنوز شانس حضور در فهرست تیم ملی انگلیس برای جام جهانی را دارند. ساوت‌گیت قبل از بازی با ایران بازی تدارکاتی دیگری ندارد و مشخص نیست که در این زمان کوتاه بتواند بهترین فرمول را برای خط حمله‌اش پیدا کند.

در روز قرعه‌کشی جام جهانی به نظر می‌رسید که انگلیس حریف ترسناکی برای تیم ملی باشد، ولی با افت اخیر این تیم و تصمیمات عجیب ساوت‌گیت، تیم ملی می‌تواند امیدوار باشد که اولین بازی‌اش در قطر را دست خالی ترک نکند.

هرچند ساوت‌گیت توانست بازی تیم ملی با سنگال را از نزدیک ببیند، ولی کی‌روش باهوش‌تر از آن است که دستش را برای سرمربی انگلیس رو کند. او بازی را با تغییرات زیادی نسبت به بازی اروگوئه شروع کرد و در نیمه دوم هم تغییرات زیادی داشت. او ۳۰ آبان قطعاً غافلگیری‌هایی برای ساوت‌گیت خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    سه امتیاز بازی با انگلیس دور از دسترس نیست
  • علی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    عزیز یک دلیل دیگش این بود که احتمالا انگلیس در دور دوم به سنگال میخوره، واسه همین اومد
  • تیم ملی ایران IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    واویلا به تیمی که مهاجمای منچستر ذخیرش باشن بعد بعضیا خیلی مطمعن از بردن حرف میزنن!! البته با تیم ما هیچی محال نیست.آرژانتین با اونهمه ستاره فقط با کمک داور و بزور با گل ثانیه های آخر مسی برد.مسی که اگه برا ایران بازی میکرد همه رو بیچاره میکردیم.وای از اون هد دژاگه اگه درست یادم باشه.اسپانیا تیم منتخب جهان بزور ی گل زد،تیم رونالدو هم که شانس آورد با مساوی جلو ما حذف نشد.یادش بخیر.ای کاش اینبارم همینجوری محکم و آبرومندانه بازی کنیم مخصوصا مثل بازی با آرژانتین که اصلا یچیزی فراتر از ایران و آسیا بود.البته حرفم با اون متوهمایی نیست که هجومی دوست دارن و میخان جلو چندتا تیم اول دنیا هجومی و باز بازی کنیم و ۳،۴تا گل بخوریم و تیم شیرازش بپاشه و تو جام جهانی ی عربستان یا مالدیو دوم تاریخی بسازیم تا عربستان تنهایی خجالت نکشه.اونارو بعد توضیح صدها نفر من دیگه حرفی براشون ندارم حالا که بهتر از کیروش بلدن برن مربی بشن جلو بهترین تیمای دنیا تیمشونو هجومی بفرستن و ۱۰تا گل بزنن مام کیف کنیم و تشویقشون کنیم
  • + IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    ایران و آمریکا میرن دوربعد
  • احمد GB ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    ابن تبم انگلیس اصلا فویتر از ارژانتبن و پرتغال و اسپانیا نیست اتفاقا کیروش با دفاع بسته وضد حمله میتونه خطرناک باشه امیدوارم دو دستگی تو تیم نباشه و انگلیس قطعا اگه نتونه تو نیمه اول گل بزنه به سانتر و استفاده از کرنر روی میاره که بازبکنان سرزنی مثل پورعلی گنجی و کنعانی و سردار و عزت الهی خیلی موثر میتونن باشن و سرعت چهانبخش و طارمی تو ضد حمله میتونه اولین شگفتی چام را تو روز اول رقم بزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی