نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دوست دارم به ایران بیایم و سرمربی تیم ملی شوم/ تمام بازیکنان ایران و پست بازی آن‌ها را می‌شناسم
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه

بابک کیهان‌فر مربی ایرانی حاضر در بوندسلیگا می‌گوید ارزو دارد روزی سرمربی تیم ملی ایران شود.

تیم ماینتس این فصل در بوندس‌لیگا موفق عمل کرده و توانست به یک امتیازی بایرن مونیخ برسد. البته این اختلاف کم امتیاز به‌دلیل نتایج ضعیف بایرن هم بود اما بابک کیهان‌فر، مربی ایرانی ماینتس معتقد است تیمش این فصل شروع خوبی داشت و باید به تلاش خود ادامه دهند تا بتوانند این روند را دنبال کنند. کیهان‌فر که متولد ماینتس است و از ۵ سالگی وارد این تیم شد، خیلی زود و در ۲۴ سالگی بازیکن- مربی شد. البته این مربی جوان، در ابتدا مربیگری‌اش را با تیم زیر ۱۹ ساله‌های گونزنهایم شروع کرد و در همان تیم هم به‌عنوان بازیکن حضور داشت. اگرچه این کار برای بابک سخت بود اما علاقه به فوتبال کمک کرد بتواند موفق باشد و روز به روز بهتر شود.

علاقه‌ای که از جام جهانی ۱۹۹۰ و قهرمانی آلمان در آن رقابت‌ها شروع شد. جایی که تیم آلمان موفق شد با پنالتی برمه از سد آرژانتین بگذرد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. علاقه بابک کیهان‌فر به فوتبال روز به روز بیشتر شد تا حالا تلاش بیشتری برای پیشرفت داشته باشد. کیهان‌فر می‌خواهد آنقدر پیشرفت کند که بتواند روزی سرمربی تیم ملی ایران شود. سرمربی تیمی که به خاطر پدر و مادرش همیشه در قلبش جا داشته و دارد. بابک کیهان‌فر، مربی ایرانی ماینتس که به ۴ زبان زنده دنیا یعنی آلمانی، فارسی، ترکی و ایتالیایی مسلط است، برنامه‌های بزرگی در سر دارد و تلاش می‌کند خیلی زود به آنها برسد. کیهان‌فر در مورد شرایط ماینتس، اهداف خودش، وضعیت تیم ملی ایران، دوستی با سردار آزمون و مهدی مهدوی‌کیا، افت بایرن مونیخ در این فصل بوندس‌لیگا، جام جهانی قطر و... صحبت‌های جالبی دارد.
 
 قبل از هر چیزی بهتر است در مورد تیم ماینتس صحبت کنیم. ماینتس این فصل خیلی خوب نتیجه گرفت و توانست به میانه جدول برسد. چه هدفی را در این فصل دنبال می‌کنید؟

درست است ما در جدول شرایط خوبی داریم و بازی‌ها را خوب شروع کردیم. وقتی جدول را نگاه می‌کنید، ماینتس الان ۱۱ امتیاز از ۷ بازی دارد که نشان می‌دهد شروع خوبی داشتیم. البته ما مربیان و بازیکنان بخوبی می‌دانیم باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم و بهتر بازی کنیم تا باز هم ببریم و این روند خوب ادامه‌دار شود. ما باید خیلی کار کنیم تا بزرگ بمانیم. اگر شانس داشته باشیم همین‌طور بمانیم یا بهتر شویم. همیشه تلاش می‌کنیم تا بهتر از قبل باشیم. در مورد هدف‌مان هم نمی‌توانم بگویم دنبال سهمیه لیگ اروپا هستیم چون بوندس‌لیگا خیلی قوی است. ۷ سال پیش خیلی خوب بازی کردیم و هفتم شدیم. الان راحت نیست ششم شویم و به یورو لیگ یا چمپیونز لیگ برسیم. ما تمام هدف‌مان این است که بهتر شویم و شانس داشته باشیم تا آخر جدول خوب دیده شویم.

 اما تا الان خیلی خوب کار کردید و شاید بتوانید ششم شوید و به لیگ اروپا برسید!

جزو ۶ تیم شدن در بوندس‌لیگا خیلی سخت است. ۲ سال پیش این تیم ۶ امتیاز داشت و کم مانده بود برویم لیگ ۲. خیلی کار کردیم که نرویم لیگ ۲ و بتوانیم خوب فوتبال بازی کنیم. آدم نباید یادش برود از کجا شروع کرده. همه می‌خواهیم به لیگ اروپا برویم اما باید پله‌پله بالا برویم.

با وجود اینکه شما و الکساندر نوری به‌عنوان مربی در بوندس لیگا خودی نشان دادید اما در سال‌های اخیر بازیکنان ایرانی در آلمان و اروپا کم شدند. فکر می‌کنید دلیل این مسأله چه می‌تواند باشد؟

یکی از دلایلی که بازیکنان ایرانی قبلاً در آلمان و اروپا زیادتر بودند، این بود که بازیکنان آسیایی را از نزدیک زیر نظر می‌گرفتند و بازی‌ها را نگاه می‌کردند. الان شرایط فرق کرده و با ویدیو کار می‌کنند. فیلم گرفتن از همه چیز مهم‌تر است اما دیگر کم پیش می‌آید مثل قبل بازیکنان ایرانی را خوب نگاه کنند و جوان‌ها را ببینند. وقتی بازیکنی خوب می‌شود که تازه می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا خودی نشان دهد. آن موقع هم خیلی دیر و آمدن به اروپا سخت است. برای آمدن به بوندس‌لیگا باید استعداد ایرانی را پیدا کرد. نه بازیکنی که دیگر سنش بالا رفته و حالا می‌خواهد خودی نشان دهد. دلیل دوم هم اینکه فکر می‌کنم فوتبال کلاً عوض شده. قبلاً خیلی بازیکنان در آلمان بودند از جمله علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، خداداد عزیزی، کریم باقری، وحید هاشمیان و...، الان فوتبال پیشرفته‌تر شد و شرایط برای جذب متفاوت. الان اگر بخواهند بازیکنی را بیاورند می‌خواهند ببینند بازیکن چه توانایی‌هایی دارد و این اطلاعات را نمی‌توانند پیدا کنند. بازیکن ایرانی هم زمان می‌برد در این سیستم بیاید و کار کند تا شرایط را متوجه شود.

اما سردار آزمون خیلی خوب توانست به بوندس‌لیگا برسد و خوب هم کار کند.

درست است. من سردار را خوب می‌شناسم و چند هفته پیش با لورکوزن بازی داشتیم که باختیم. بعد از آن چند بار سردار را دیدم. واقعاً پسر گلی است. سردار وقت لازم را داشت که به فوتبال آلمان برسد و بداند فوتبال اینجا چطوری است چون از روسیه آمد. روسیه به آلمان نزدیک‌تر است و دیدن بازی‌های آنجا برای آلمان راحت‌تر. درست است که سردار از ایران به اروپا  آمده اما فکر می‌کنم او در روسیه بزرگ شده و از ۱۵، ۱۶ سالگی در این کشور بود و در آنجا بازی کرده. برای همین شرایط ویژه هست و راحت‌تر توانست خودش را در بوندس‌لیگا پیدا کند و این‌طور که جلو می‌رود پیشرفت بهتری خواهد داشت. او می‌داند چطور باید کار کند و مربی چه می‌خواهد. اینها را بتدریج بهتر هم یاد می‌گیرد و مطمئنم خیلی زودتر از انتظار هم موفق می‌شود.

 یعنی به تیم‌های بزرگتر می‌رسد؟

لورکوزن یکی از تیم‌های بزرگ آلمان است. بایرن، لورکوزن، لایپزیگ و دورتموند، تیم‌های بزرگ آلمان هستند و الان مهم این است که سردار بیشتر بازی کند و بیشتر گل بزند. او خوب کار می‌کند و همه چیز برای اینکه یک بازیکن بزرگ در بوندس‌لیگا شود، مهیا است و باید جلو برود.

آشنایی با سردار آزمون به همان بازی با لورکوزن برمی‌گردد؟

من با مدیر برنامه‌های سردار آشنا بودم اما خود او را برای اولین بار در همان بازی دیدم.

 بعد از آن هم ظاهراً چند بار همدیگر را دیدید و دوستان صمیمی شدید؟

بله، درست است. یک هفته پیش هم که لورکوزن بودم بازی تیمش را از نزدیک نگاه کردم و خودش را دیدم. چند بار هم با هم بیرون رفتیم.

تا جایی که به یاد داریم، در بوندس‌لیگا اکثر تیم‌ها هجومی بازی می‌کنند. این روند از کجا شروع شد و به نظرت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

من از زمانی که بوندس‌لیگا را می‌شناسم همیشه لیگ خوبی بود. همه می‌دانیم در اروپا یکی از بهترین‌ لیگ‌ها، بوندس‌لیگا است. بعد از انگلیس، لیگ‌های اسپانیا، ایتالیا و آلمان جزو بهترین‌های دنیا هستند که بیننده زیادی هم دارد. امسال می‌بینیم مانه از لیورپول آمد به بایرن که انتقال بزرگی است. سردار هم آمد لورکوزن. خیلی‌ها دوست دارند در آلمان بازی کنند. فکر می‌کنم چند سالی است که فوتبال آلمان به این شکل است و امیدوارم همین‌طور بماند.

صحبت از بایرن مونیخ شد. این تیم در فصل جدید شرایط خوبی ندارد و افت عجیبی داشت. دلیل این مسأله را می‌دانید؟

در مورد بایرن اینجا خیلی صحبت می‌کنند. اینکه چرا نتوانست زیاد ببرد. همیشه به طور نرمال بایرن از ۷ بازی حداقل ۵، ۶ بازی را می‌برد و نهایتاً یک مساوی داشت که کسی چیزی نمی‌گفت اما الان ۴ مساوی و یک باخت دارد. البته در چمپیونز لیگ خوب بازی می‌کند. بایرن چند مشکل دارد که من چون دور از تیم هستم نمی‌دانم دلیل اصلی‌ش چه چیزی است. یکی از مشکلات این است که لواندوفسکی رفته بارسلونا و مانه آمد که مانه هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در حالی که لواندوفسکی رفته بارسلونا و آنجا شرایط خوبی دارد. سال‌های قبل لواندوفسکی گل می‌زد. حتی اگر بایرن خوب بازی نمی‌کرد اما او گل می‌زد و به تیم کمک می‌کرد. امسال بایرن یک گلزن بزرگ کم دارد. من فکر می‌کنم یکی از مشکلات اصلی افت بایرن همین می‌تواند باشد اما صددرصد نمی‌توانم بگویم چون از این تیم دور هستم.

 جالب است که ماینتس کلاً یک امتیاز از بایرن مونیخ کم دارد.

(می‌خندد) بله فقط یک امتیاز است. بعد از ۷ بازی نباید جدول را زیاد نگاه کرد اما الان ما ۱۱ امتیاز داریم و فقط یک امتیاز از بایرن کمتر است که این مسأله قشنگ به نظر می‌رسد. در کل نباید زیاد به جدول و این مسائل نگاه و توجه کرد.

شما با ماینتس پیشرفت خوبی داشتی و شرایط تیم هم روز به روز بهتر شده. چه برنامه‌ای برای آینده کاری خودت‌داری و چه هدفی را دنبال می‌کنی؟

من پنجمین سال است که با «بو اسونسون» کار می‌کنم. ما همدیگر را خوب می‌فهمیم و با هم خوب کار می‌کنیم. «بو» مربی خیلی خوب و کاربلدی است. خیلی به هم کمک می‌کنیم و به همدیگر احترام می‌گذاریم. من خیلی خوشحالم برای امروز و الان. ۵ سال دیگر نمی‌توانم بگویم چه نظری در مورد الان دارم اما الان خوشحالم در بوندس‌لیگا کار می‌کنم و هدف بزرگم این بود که به اینجا برسم و تجربه کسب کنم و کار کنم تا ببینم بعدش به کجا می‌روم.

در اهدافی که برای مربیگری دنبال می‌کنی، حضور در ایران و سرمربیگری تیم ملی هم هست؟

بله، الان به این چیزها فکر نمی‌کنم. تیم ایران بزرگ است و به خاطر پدر و مادرم همیشه در قلبم جا دارد. هفته پیش مهدوی‌کیا را دیدم و خیلی در مورد تیم ملی ایران صحبت کردیم. خوشحالم که تیم ایران در جام جهانی حضور دارد. اگر چند سال دیگر بگذرد و تجربیات بیشتر و بهتری به دست بیاورم چرا که نه. دوست دارم به ایران بیایم و سرمربی تیم ملی شوم. همین الان هم از اینکه تیم را می‌بینم خوب کار می‌کند خیلی خوشحالم و از اینکه در بوندس‌لیگا کار می‌کنم راضی هستم.

مدتی است از الکساندر نوری خبری نیست. چرا الان مربیگری نمی‌کند؟

فکر می‌کنم باید از خودش بپرسید چون من نمی‌دانم. در آلمان در باشگاه وردربرمن بود و یکی، ۲ باشگاه دیگر که کار برایش خوب پیش نرفت. وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد همیشه تقصیر مربی نیست. نمی‌دانم الان کجاست و چه می‌کند چون خیلی وقت است الکس را ندیده‌ام.

تیم ملی آلمان این دوره از جام جهانی می‌تواند موفق باشد؟ فکر می‌کنی چه عنوانی به دست بیاورد؟

بله، من فکر می‌کنم تیم آلمان با چند تا کشور دیگر شانس دارد که قهرمان جام جهانی شود و جام را ببرد اما این یک راه خیلی خیلی دور است و باید پله‌پله بالا برود. الان وضع تیم بد نیست اما خیلی خوب هم نیست. همه بازیکنان در بهترین فرم نیستند. از فرم بایرن می‌توان گفت شرایط تیم ملی آلمان چطور است. خیلی از بازیکنان بایرن در تیم ملی بازی می‌کنند. البته تا دسامبر و نوامبر حتماً شرایط بهتر می‌شود. تیم ملی آلمان با «فلیک» شانس دارد. ۳، ۴ کشور دیگر هم همینطور.

مثلاً چه کشورهایی؟
در امریکای لاتین، تیم‌های برزیل و آرژانتین خوب هستند و بازیکنان خوبی دارند. در اروپا هم همیشه اسپانیا و فرانسه هستند و نمی‌توانید بگویید شانس ندارند.

آسیا هم متأسفانه هیچ‌وقت مدعی نداشت...

هیچ‌چیز در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. مثلاً در آفریقا هم هیچ تیمی قهرمان نشده. امیدوارم یک بار هم پیشرفت شود و همه قاره‌ها شانس قهرمانی داشته باشند. من بازی ایران و کره‌جنوبی را که می‌دیدم چون بازیکن ما یعنی جیسون لی، در تیم ملی کره‌جنوبی حضور دارد، دیدم فوتبال کره‌جنوبی سطح بالاست.

پس بازی‌های ایران را هم می‌بینی.

بله، نگاه می‌کنم اما نمی‌توانم همه بازی‌ها را به‌صورت زنده ببینم و بعضی وقت‌ها فقط هایلایت‌ها را می‌بینم.

همه بازیکنان را می‌شناسی؟

بله، بازیکنان را می‌شناسم و می‌دانم چه کسی کدام پست بازی می‌کند و کدام بهترین است. مربی و کادرفنی را می‌شناسم و می‌دانم سرمربی به تازگی عوض شده که امیدوارم موفق باشند.

چه نظری در مورد کی‌روش داری؟

در مورد کی‌روش الان نمی‌توانم صحبت کنم چون بازی‌های زیادی از تیمش ندیده‌ام. وقتی من بازی‌ها را نگاه کردم در مورد او می‌توانم حرف بزنم. می‌دانم تیم ایران بازی دوستانه دارد که آنها را نگاه می‌کنم و بعداً در موردش صحبت می‌کنم.

فکر می‌کنی در این دوره جام جهانی، تیم ایران شانس صعود از گروهش را دارد؟

سخت است اما شانس دارد. فکر می‌کنم حمله تیم ایران قوی است چون بازیکنانی مثل سردار، طارمی و جهانبخش دارد. ۳ بازیکنی که خیلی خوب هستند و در سطح اروپا می‌توانند گل بزنند و حمله کنند. با این بازیکنان می‌توانند بروند مرحله بعدی.

برای صعود، تیم ایران حتماً باید برد داشته باشد. فکر می‌کنی از بین تیم‌های انگلیس، ولز و امریکا، کدام تیم را می‌توانیم ببریم؟

من فکر می‌کنم ولز و امریکا شانس خوبی هستند. البته در صورتی که تیم ایران نترسد حتی شانس دارند که هر ۲ بازی را ببرند اما مقابل انگلیس شانس کم است چون انگلیس تیم خیلی بزرگی است. پس بردن انگلیس خیلی سخت است اما هیچ‌چیز غیرممکن نیست و همیشه شانس هست. در واقع سطح تیم ایران طوری است که همیشه شانس دارد.

خیلی جالب و امیدوارکننده در مورد تیم و فوتبال صحبت می‌کنی. یکی از نکات مثبتی که همیشه در مورد شما گفته می‌شود این است که رابطه خیلی خوبی هم با بازیکنان داری. می‌توان گفت در واقع رابط بین سرمربی و بازیکنان هستی یا نه و اینکه در کل چه نقشی در تیم ماینتس داری؟

اینکه رابطه با بازیکن خوب باشد چیز خوبی است. وقتی رابطه خیلی خوبی با بازیکنان داشته باشی بازیکنان را خوب می‌فهمی و در مورد همه چیز صحبت می‌شود. این‌طور می‌توان به آنها کمک کرد و آنها را بخوبی فهمید. اینکه چه چیزی لازم دارند که بهتر شوند. اما این مسأله مختص مربی نیست و نمی‌توان گفت من رابط سرمربی و بازیکنان هستم چون خیلی سرمربی‌ها هم این‌طور هستند و جدی نیستند. در فوتبال مدرن این رفتار کاملاً نرمال است و فقط خودم نیستم. بو هم با بازیکنان همین‌طور و خیلی با آنها صحبت می‌کند که بتواند متوجه شود چطور می‌تواند به آنها کمک کند.

پس به این صورت نیست که چون سن شما به بازیکنان نزدیک‌تر است چنین ارتباط دوستانه‌ای وجود دارد.

من الان ۳۷ ساله هستم و زیاد از بازیکنان دور نیستم اما حدوداً ۱۰ سال از آنها بزرگتر هستم. این هفته سرمربی ما بیمار شد و من کنار تیم بودم و کار را انجام می‌دادم. بازیکنان داخل زمین همه نکاتی که می‌گویم انجام می‌دهند. دوستی بیرون زمین است اما در زمین جدی هستیم و حرفه‌ای کار می‌کنیم. دوستی با بازیکنان مهم است اما بعد از تمرین و قبل از آن. در زمین شرایط جور دیگری است و تلاش می‌کنیم پیشرفت کنیم و جدی کار را پیش می‌بریم.

یعنی به‌عنوان سرمربی هم به همین شکل کار را دنبال می‌کنی؟

صد درصد. در ایران و ترکیه سخت است این ارتباط را بفهمند چون رفتار جور دیگری است اما در اروپا فرق دارد. مربی بایرن الان ۲، ۳ سال از من کوچکتر است. مربی دورتموند ۳۷ سال دارد. مربی پرتغال ۳۷ ساله است و بقیه تیم‌ها هم به همین صورت. در اروپا به سن نگاه نمی‌کنند. باید خوب باشی که بتوانی کار کنی. حتماً این چیزها (ارتباط دوستانه) هم مهم هستند و فوتبال فقط تاکتیک نیست. مهم است که چطور حرف بزنیم. فکر می‌کنم مربی سنش بالا برود فقط کمک می‌کند بیشتر دیده شود چون تجربه بزرگتری دارد. من خودم را جوان نمی‌بینم اما در هر سنی هم باشم رفتارم به همین صورت خواهد بود.

گفتی در ماینتس یک بازیکن از کره‌جنوبی دارید. اینکه بازیکن آسیایی در تیم‌تان دارید جالب است. امکان دارد یک روز شما بازیکنی ایرانی به ماینتس پیشنهاد بدهی؟

صد درصد. اگر من بتوانم فوتبال ایران را قشنگ ببینم و ویدیو داشته باشم حتماً بازیکنی را که سطح بالایی داشته باشد معرفی می‌کنم.

با مهدی مهدوی‌کیا که صحبت کردی، در مورد فوتبال ایران و بازیکنان مستعد هم حرفی زدید؟

با مهدی در مورد این مسائل خیلی حرف زدم. مهدی تیم اف‌سی کیا را دارد و این تیم را به لهستان و پرتغال می‌برد. بازیکنانی که در این لیگ‌ها بازی می‌کنند خیلی راحت‌تر دیده می‌شوند. اینکه یک بازیکن مستقیم از ایران به بوندس‌لیگا بیاید خیلی سخت است. برای اینکه پیدا کردن استعداد در فوتبال ایران سخت شده است. در لیگ ایران همه سطح‌ها را باید زیر نظر داشت اما الان فقط لیگ برتر خوب و حرفه‌ای برگزار می‌شود و می‌توان دید چه طور کار می‌کنند اما در لیگ‌های یک و ۲ شرایط خیلی فرق دارد. بازیکن جوان هم در لیگ‌های پایین‌تر هستند و آنجا خودشان را نشان می‌دهند. به خاطر همین شرایط سخت ویدیویی هم از آنجا به فوتبال اروپا نمی‌رسد اما مهدی با اف‌سی کیا کار بزرگی می‌کند که امیدوارم موفق باشد.

مهدوی‌کیا در مورد کی‌روش و تیم ملی ایران صحبتی نکرد؟

نه، در مورد کی‌روش چیزی نگفت. بیشتر در مورد این صحبت کردیم بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند راحت‌تر در تیم ملی ایران بازی می‌کنند. مهدی می‌گفت تجربه و شرایط بازیکنی که در اروپا بزرگ شده چیز دیگری است. برای همین تیمش را به اروپا می‌آورد چون اینجا بهتر دیده می‌شوند و این برای بازیکنان ایرانی خیلی بهتر است. وقتی در لهستان، چک و پرتغال بازی کنی راحت‌تر می‌توان به لیگ‌ها و تیم‌های بزرگتر رسید. این کشورها جای خوبی برای معرفی بازیکنان به فوتبال اروپا هستند و راحت نشان داده می‌شوند.

پس چرا بازیکنان شرق آسیا به راحتی به لیگ‌های بزرگ اروپا می‌رسند؟

برای آنها هم شرایط به همین صورت است و این‌طور نیست که مستقیم به لیگ‌های بزرگ اروپا برسند. حتی بازیکنان ژاپنی و کره‌ای هم زود به سطح اول اروپا نمی‌رسند و بعد از اینکه خودشان را در فوتبال بلژیک و هلند نشان دادند می‌توانند به لیگ‌های بزرگ مثل آلمان، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا برسند.

یک عکس جالب با یورگن کلوپ ‌داری که حتی روی پروفایلت هم گذاشتی. در مورد این عکس صحبت می‌کنی؟

له، یورگن در ماینتس بزرگ شده و اولین بار فوتبال و مربیگری را در اینجا شروع کرده. یورگن الان یکی از بهترین مربیان دنیاست که با او ارتباط داریم. او در ماینتس خانه دارد و اینجا را خیلی دوست دارد. این عکس هم برمی‌گردد به اردوی ما در اتریش که یورگن هم با لیورپول آنجا بود و آن عکس ثبت شد.

مسأله‌ای هست که جا مانده باشد و بخواهی در مورد آن صحبت کنی؟

نه، معمولاً وقتی ایرانی‌ها با من صحبت می‌کنند در مورد قرمه‌سبزی می‌پرسند و اینکه غذای ایرانی دوست دارم یا نه. باید بگویم پدر و مادر من تبریزی هستند و من آذری هم بلدم صحبت کنم. درست است آذری و فارسی کمی از یادم رفته اما الان حدود یک ساعت است که با شما صحبت کردم که همین مسأله تمرین خوبی برای من است که بتوانم فارسی را بهتر صحبت کنم. می‌خواهم در ۶ ماه و یا نهایتاً یک سال آینده آنقدر فارسی و آذری صحبت کنم که کاملاً مسلط باشم.

حالا واقعاً قرمه‌سبزی دوست داری؟

(می‌خندد) بله، من همه غذاهای ایرانی را دوست دارم. قرمه‌سبزی هم مادرم درست می‌کند و من خیلی دوست دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • حسن IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    باش تا صبح دولتت بدمد
    • رضایاک اصلی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      الان کیسه کشا میان میگن این طرفدار کیسس و در آینده یه سرمربی خوب خواهیم داشت🤣🤣🤣
  • هوادارفوتبال IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    بیاعزیزم توهم بیا پول بی حساب کتاب بگیروبرو من نمیدونم وقتی ما استعدادهای نابی درمربی گری درایران داریم یک بار برای بالاتربردن دانش آنهاکاری نمیکنیم وهزینه نمیکنیم بجای این همه هزینه وآخرسر سکته ی سوری رییس فدراسیون🤔🤔
  • محمدطاها IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    گفتگوی خوبی بود..چقدر عااالی که دومین مربی ایرانی تبار بعد از الکس نوری در بوندس لیگا مربیگری میکنه، براش آرزوی موفقیت دارم به امید روزی که با بالابردن سطح دانش و مهارت فنیش سرمربی تیم ملی بشه⁦👌🏻⁩👏💙
    • ممد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      فقط این دوتا نیستن سیروس متکلمی هم بوندسلیگائه بازیکنان دورگه زیادی هم بوندسلیگا جوانان داریم شایان صادقی دورتموند لینوس ویرت و رایان دون نادری گلادباخ کیان صادقی برادر شایان دوسلدورف شاهین بی نیاز لورکوزن کیان حکمت کلن کیان اسدالهی کاپیتان ویکتوریا کلن و.... همه هم ۱۸ ۱۹ ساله
  • یاس IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    بیا تو بیا ! شاید نمک بخوری ونمکدان نشکنی! شاید ! اینها که بودند خیانت کردند و رفتند
  • ایراندوست US ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    به امید موفقیت همه ایرانی ها در همه جای دنیا و البته استفاده از تجربه های گران بهاشون برای پیشرفت کشور عزیزمون ایران.
  • ضد استعمار US ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    انشالا بعد از استبداد 8 ساله دوم، یه مربی باشخصیت و کاربلد ایرانی بذارن و یه تیم درست با بازیکنای بافرهنگ و باشخصیت و فوتبالی انتخاب کنن. فعلن که بااین رئیس استعمار جدید شروع شده. ببخشید
  • کامی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    اینو باید بیارنش استقلال
  • بنده خدا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    بچه برو بازیتو بکن!! توهنوز بازبهای تیم ملی روهم ندیدی چطور دروغ میگی بازیکنارو میشناسی؟؟؟ هیشکی هم تورونمیشناسه!! درحالیکه الان قیمت تیم ملی باکیروش بالاتر رفت! بایدبعدازو یه مربی حتمابزرگترازو ودرسطح جهانی وبین المللی بیاد!! نه توی آقازاده!! همه چیزداشتن پول وپول پاروکردن که نیست! اونوقت وضعیت تیم ملی هم میشه مثل تراکتوربا زنوزی!!!!
  • ممد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    از کی تا حالا المانی و فارسی و ترکی و ایتالیایی شده جز 4تا زبون زنده دنیا؟
  • عباس IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    واقعا متاسفم بعضی افراد یعنی بیشتر افراد از روی عقده و نفرت از هم نوع خودشون حرف میزنن یا در موردش نظر میدم ای کاش شعور و شخصیت داشتیم!!!
  • محمد IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    نه پسر خوب همچین آرزویی نکن ، همانجا باش و از زندگی لذت ببر !
    • Arman IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      والااا
  • کوکب بلغوری IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    برو مربی بارسلونا شو
  • fatemeh.darijani2005@gmail.com ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    تا الان ایران تو فوتبال چیزی نشده از این به بعدم نمیشه حداقل مربی خارجی نیارین که پول بیشتر بدین همین مربی های ایرانی مگه چشونه؟شاید با مربی ایرانی یه جایی اون انتهای جدول گیرمون بیاد
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    مگر بخت از برگشته که می خواهی بیایی ایران
  • منصور IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    نیا عزیزم.مربی تمام خارجی نتونست کاری بکنه تو که نیمه خارجی هستی
  • Ali IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    داداش همون جابمون عشق وحال کن ب جاهای بزرگتری میرسی بیای ایران ک چی بشع این وضع ایران دیگه می بینی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙باافتخار علی تاجی💙💙💙💙💙💙
  • سعید IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    یک وقت پا نشی بیایی... الان اینجا شلوغه. می‌گیرن و میندازنت زندان 😂
  • حیدر IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    آدم بلا نسبت هر شاخ و دم نداره که.اونجا پسر جون بمون کارت رو بکن هیچ وقت هم از این هوسها به سرت نزنه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی