نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
غیبت آلرژی‌زاترین پرسپولیسی نزد هواداران تراکتور/ اخراج به خاطر کارشناس تلویزیونی!
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

از تمرینات پرسپولیس خبر می‌رسد که به احتمال زیاد امید عالیشاه نمی‌تواند به دلیل مصدومیت تیمش را در دیدار با تراکتور همراهی کند.

در سال‌های اخیر دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتور با حواشی و جنجال همراه بوده و برهمین اساس و به خاطر اتفاقات بازی برگشت فصل گذشته دو تیم، مسابقه روز یکشنبه دو تیم بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

شاید یکی از بازیکنانی که همواره در دیدارهای سال‌های اخیر دو تیم در کانون حواشی و حساسیت طرفداران تیم تبریزی بوده، کاپیتان اول فعلی پرسپولیس بوده باشد. اغراق نیست اگر بگوییم امید عالیشاه که اساسا بازیکن خوش اخلاق و کم حاشیه ای است آلرژی زاترین (!) بازیکن پرسپولیس نزد هواداران تیم تراکتور است. چرا؟

درهمین راستا گزارشی تهیه کردیم که در زیر می‌خوانید.

سربازی پرماجرا در تبریز

زمستان سال ۱۳۹۵ بود که تماس باشگاه تراکتور با دو بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس باعث شد که این دو در نیم فصل سرباز شوند.

امید عالیشاه و احمد نوراللهی که در ابتدای آن فصل با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل مشکلی برای همراهی با تیم فوتبال پرسپولیس نداشتند ناگهان در نزدیکی نیم فصل دفترچه اعزام به خدمت خود را گرفتند تا به عنوان بازیکن سرباز به تراکتور تبریز ملحق شوند!

چرا این دو بازیکن درست در نیم فصل با این مشکل مواجه شدند؟ این‌ در حالی بود که یک ماه پیش، این دو بازیکن همراه پرسپولیس به دبی رفتند که همین موضوع نشان می‌داد  آنها یک ماه قبل سرباز نبودند.

ظاهرا تماس مسئولان باشگاه تراکتور تبریز با امید عالیشاه و احمد نوراللهی باعث شد که این دو بازیکن پیش از رسیدن نیم فصل از دانشگاه انصراف بدهند و مدارک اعزام به خدمت خود را تکمیل کنند.

گویا شخصی از باشگاه تراکتور تبریز به این دو بازیکن اعلام کرده بود که اگر در نیم فصل به تراکتور ملحق نشوید، در پایان فصل این باشگاه دیگر نمی‌تواند بازیکن سرباز جذب کند. بنابراین اگر قرار باشد در پایان فصل به یک تیم نظامی‌بروید باید در لیگ دسته یک به فوتبال‌تان ادامه دهید!

همین موضوع باعث شد که دو بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس جدایی از تیم محبوب خود را کلید بزنند تا بتوانند دوران سربازی خود را در یک باشگاه لیگ برتری ادامه دهند که برای امید عالیشاه قصه ای طولانی شد!

اتهام عجیب به امید عالیشاه

او در نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم به همراه احمد نورالهی برای گذراندن خدمت سربازی از پرسپولیس به تراکتور رفت. چند بازی انجام داد و یکی دو گل هم زد اما ناگهان خبر رسید که تراکتور از پنجره نقل و انتقالاتی محروم است! عالیشاه هم تا پایان فصل نتوانست برای تراکتور بازی کند. در فصل بعد اما او چند بازی برای این تیم به میدان رفت تا این که بازی با پرسپولیس در تهران فرا رسید. او با تشخیص یحیی گل‌محمدی در ترکیب اصلی تراکتور قرار داشت ولی چند دقیقه بعد از شروع بازی، ناگهان بدون این که هیچ برخوردی با بازیکنان پرسپولیس داشته باشد به زمین افتاد و لحظاتی بعد تعویض شد!

خیلی زود صفحات هواداری باشگاه تراکتور او را به تمارض متهم کردند و مدعی شدند که او خودش را به مصدومیت زده تا در برابر پرسپولیس بازی نکند! بعد از بازی پزشکان باشگاه تراکتور اعلام کردند که مصدومیت او واقعی و جدی است و حتی عکس رادیولوژی مصدومیت او هم در رسانه‌ها منتشر شد! با این حال هواداران تراکتور هرگز این اسناد و مدارک را باور نکردند و به او انگ خیانت به تیم‌شان را زدند. در پایان فصل هم عالیشاه به پرسپولیس برگشت و تا همین امروز رابطه او با هواداران تراکتور خوب که نشده هیچ، بدتر از گذشته هم شده است!

اخراج به خاطر حضور در برنامه تلویزیونی

۱۰ اسفندماه سال ۱۳۹۶‌هافبک - مهاجم سرباز تیم تراکتور از این تیم اخراج شد. امید عالیشاه که در یک برنامه تلویزیونی به عنوان کارشناسی بازی استقلال - پرسپولیس حاضر شده بود از تیم تراکتور اخراج شد.

عالیشاه در حال حاضر سرباز تیم تراکتور است و حضور او در برنامه تلویزیونی به عنوان کارشناس پرسپولیسی واکنش‌های تندی از سوی مسئولان و هواداران تیم تراکتور به همراه داشت.

رسانه رسمی‌باشگاه تراکتور توضیح بیشتری در این مورد نداد و اعلام کرد که امید عالیشاه از این تیم اخراج شده است.

وقتی داستان " امید" و تراکتور پیچیده شد!

داستان امید عالیشاه و باشگاه تراکتورتبریز در ادامه بسیار پیچیده شد. عالیشاه که یک فصل و نیم پیش و به صورت ناگهانی برای گذراندن خدمت مقدس سربازی‌اش از پرسپولیس راهی تراکتور شده بود، روزگار عجیبی را تجربه کرد. او شاید چوب حرکتی را خورد که می‌توانست دوسال دیرتر انجام بدهد و نداد.

عالیشاه بعد از حضور در ویژه برنامه دربی در شرایطی از تراکتور اخراج شد که مدعی شد خدمتش تمام شده است و از اساس دیگر بازیکن تراکتور نیست که بخواهند اخراجش کنند.

او برخلاف نوراللهی برای جدایی از تراکتور و تمام شدن خدمتش کار بسیار دشوارتری بیشتری داشت.

امید عالیشاه زمانی پرسپولیس را رها کرد و به تراکتور پیوست که می‌توانست با معافیت تحصیلی حداقل ۲ سال دیگر برای پرسپولیس بازی کند اما ترجیح داد معافیت تحصیلی را لغو و به تراکتور برود و البته در کنار خدمت سربازی، قراردادی سنگین هم ببندد اما...

فحاشی در بنیان دیزل!

حدود یک سال بعد ورزشگاه بنیان دیزل تبریز،  میزبان بازی حساس دو تیم ماشین سازی و پرسپولیس در ورزشگاه شش هزار نفری بنیان دیزل بود. به خاطر بازی چند روز قبل پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی هنوز هواداران دو تیم علی الخصوص تبریزی‌ها ناراحت بودند و این بار به جای پرچم ژاپن، نام کاشیما را صدا می‌زدند.

در همان دقایق ابتدایی امید عالیشاه یک خطای سفت و سخت را روی مدافع تیم ماشین سازی مرتکب شد و همین کافی بود تا هواداران تبریزی به او فحاشی کنند. با این حال عالیشاه برای اینکه جو به هم نریزد دستی به سمت آنها تکان داد و عذرخواهی کرد. عالیشاه چند دقیقه بعد یک خطای دیگر را مرتکب شد و سعی کرد با ترک سریع محل اوضاع را خراب تر نکند.

در نیمه دوم بازی با حساسیت زیادی دنبال می‌شد. امید علی رغم تلاش فراوان هنوز نتوانسته بود به تیمش یاری برساند و از طرفی خستگی چند بازی اخیر هم کاملا در ساق پا و چهره اش مشخص بود. در کنار همه اینها، اعتراضات تماشاگران حاضر در زمین به او به خاطر حضور نه چندان موفقش در تراکتور کمی‌مکدرش کرده بود.

دقیقه ۸۶ بود که یک توپ در سمت راست برای عالیشاه ارسال شد اما سرعت توپ به حدی بود که او هر چقدر تلاش کرد به آن نرسید. به محض خارج شدن توپ از زمین، امید در یک تصمیم عجیب شوت بسیار محکمی‌را به سمت تماشاگران تبریزی که پشت دروازه دی خسوس حضور داشتند؛ زد. شوتی که اگر نرده‌های بین سکوها و پیست کنار زمین نبود؛ می‌توانست به راحتی یک یا چند نفر را به شدت مجروح کند.  تماشاگران حاضر در آن قسمت همگی به سمت نرده‌ها دویدند و بطری آب و پوست موز و هر چیزی که دور و برشان بود را به داخل زمین پرتاب کردند. طبیعتا بعد از این حرکت، کل ورزشگاه به دیگ جوشانی تبدیل شد. هواداران یکصدا بدترین فحش‌ها را نثار عالیشاه کردند و امید هم دیگر آن آدم صبور دقایق اولیه نبود.

عالیشاه با دستهایش ابتدا جواب هواداران تیم حریف را داد و سپس با بالا بردن و تکان دادن هر دو دستش از تبریزی‌ها می‌خواست تا با صدای بلندتر به او فحش بدهند. صحبت‌های زیر لب احمد موسوی، رضا مهاجری، سید جلال حسینی و ... هم کارساز نبود. امید به حرف هیچکس گوش نمی‌داد و دقایق مقابل هواداران تیم حریف قرار گرفته بود.

چند دقیقه بعد ارسال زیبای شماره ۲ پرسپولیس باعث شد تا گل اول و پیروزی بخش سرخپوشان وارد دروازه تیم میزبان شود. همین کافی بود تا عالیشاه به سمت دوربین‌ها بیاید و فریاد بلندی از شادی را سر بدهد. او بعد از شرکت کردن در حلقه شادی هم تیمی‌هایش، بازهم به سمت هواداران تیم حریف رفت و با بالا بردن و تکان دادن دست‌هایش برای آنها کری خواند و روی اعصابشان قدم زد. هرچند در نهایت از مردم آذربایجان عذرخواهی کرد.

سنگ پرانی جواب سنگ پرانی!

آخرین جنجال میان امید عالیشاه و تراکتوری‌ها در بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته در تبریز رقم خورد که درنهایت منجر به حکم کمیته انضباطی برای بدون تماشاگر شدن بازی روز یکشنبه آینده شد.

آن روز امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس در جریان حواشی دیدار این تیم مقابل تراکتور نقش مهمی‌ایفا کرد چرا که جواب سنگ پرانی هواداران ای تیم را داد.

عالیشاه که برای ارسال کرنر از جناح چپ چند بار خود را به نقطه کرنر رسانده بود، مدام با سنگ‌هایی که از طرف هواداران پرتاب می‌شد از آن منطقه فاصله گرفت. در این بین مهدی کیانی به عنوان کاپیتان مورداعتماد هواداران تراکتور و ساغلام چند باری خود را به آن نقطه رسانده و از هواداران درخواست خویشتن‌داری کردند.

اما بعد از تکرار چند باره بارش سنگ امید عالیشاه ناگهان خشمگین و عصبانی شد و به سمت پرتاب کنندگان سنگ، واکنش مستقیم نشان داد. او که صورتش هم لحظاتی مثل محمد صلاح در بازی حساس مصر و سنگال در داکار با لیزرها پوشانده شده بود، چند باری سنگ ریزه‌هایی که در دست خود داشت به سمت زمین و سپس به سمت تابلوهای تبلیغاتی و خط دروازه پرتاب کرد تا به این شکل ناراحتی خود را از رفتار تماشاگران نشان دهد.

پس از این اتفاق، پیمان بابایی به بالاخواهی تماشاگران تبریزی با امید عالیشاه درگیر شد تا بازیکنان دو تیم دقایقی وارد دعوا شوند و... از همان روز یحیی گل محمدی قید خرید این بازیکن را زد تا او استقلالی شود!

غیبت آلرژی‌زاترین پرسپولیسی نزد هواداران تراکتور/ اخراج به خاطر کارشناس تلویزیونی!

ادعای عجیب معاون باشگاه تراکتور

پس از آن بازی، محمد نصیری معاون فرهنگی این باشگاه درباره اتفاقات دیدار با پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: پس از اتفاقات بازی دو تیم تراکتور و پرسپولیس، به طور دقیق وضعیت سکوها را بررسی و رصد کردیم که با مدنظر قرار دادن تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، مشخص شد که هواداران پرسپولیس در بین هواداران تراکتور حضور داشتند و عامل اصلی ایجاد تنش در سکوها بودند.

نصیری توضیح داد: بازیکنان پرسپولیس در داخل زمین و هواداران نفوذی‌شان در سکوها تنش ایجاد کردند و باید پاسخگوی رفتارشان باشند.

وی خاطرنشان کرد: هواداران تنش‌زا به بازیکنان محبوب تراکتور همچون اخباری و کیانی سنگ و بطری آب پرتاب کردند که محال امر است این اتفاق از سوی تراکتوری‌ها رخ داده باشد.

معاون فرهنگی باشگاه تراکتور با اشاره به توهین‌های زننده امید عالیشاه و سعید آقایی به هواداران تراکتور، خاطرنشان کرد: میلیاردها تومان از بیت المال در فوتبال این کشور هزینه می‌شود، اما دو بازیکن با رفتارشان تمامی‌هزینه‌ها را به باد فنا داده و فرهنگ یک کشور را زیر سوال می‌برند. انتظار داریم کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و مراجع بالا نه به خاطر جو استادیوم‌ها، بلکه به خاطر حفظ فرهنگ کشورمان، چنین افرادی که به اجتماع آسیب می‌زنند را مادام العمر محروم کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌زودی بخش مسئولیت‌های اجتماعی باشگاه راه‌اندازی می‌شود تا علاوه بر انعکاس فرهنگ والای هواداران‌مان به مسئولان استان و کشور، زمینه‌ای ایجاد شود تا از اتفاقاتی هم‌چون حضور هواداران رقیب در بین هواداران ما و بسیاری از موارد دیگر و ایجاد تنش توسط آنان در فضای حقیقی و مجازی جلوگیری شود.

مظلومی‌که حق خود را پس نگیرد، ظالم است!

امید عالیشاه با بازوبند پرسپولیس، جلوتر از سایر هم‌تیمی‌هایش به میدان رفت اما نه تنها استقبال خوبی از عالیشاه نشد بلکه با پرتاب مداوم سنگ به سوی او،‌هافبک پرسپولیس نیز از کوره در رفت. این بازیکن که زمانی برای خدمت سربازی پیراهن تراکتور را پوشیده بود یکی از عصبانی‌ترین چهره‌ها را در جو پرالتهاب تبریز داشت.

عالیشاه یک روزبعد از آن بازی عجیب با انتشار متنی در اینستاگرام در مورد اتفاقات رخ داده نوشت؛ او واکنش نشان دادن مقابل تماشاگرنماها را حق خود دانست. کاپیتان پرسپولیس کپشن خود را اینطور شروع کرد: «مظلومی‌که حق خود را پس نگیرد، ظالم است» و باز هم برگی سیاه و نخواندنی از تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. انگار نمی‌خواهیم از اتفاقات گذشته درس بگیریم، انگار همین دیروز بود سربازی به خاطر ندانم کاری عده ای، بینایی خود را از دست داد!! ظالم بودم اگر در رخت مقدس و پرمسولیت کاپیتان تیم بزرگ پرسپولیس مقابل رفتارهای زشت عده ای تماشاگرنما ایستادگی نکنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ناشناس US ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    همه فهمیدن کیسه کش های حکومتی جو ورزشگاهها بر علیه پرسپولیس بهم زدن تا شاید بشه براشون کلاهی راستی چرا پیشکسوتان کیسه کش خبری نیست در مورد مسایل جاری می ترسن مواجبشون توسط آجرلو قطع بشه
    • رضایاک اصلی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      عالیشاه عشقِ❤️❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🥰🥰🥰
    • هادی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      خدمت مقدس!!!!
  • ناشناس US ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    کیسه ورزشی 43 سال با اسمشون مشکل داشتند چرا همه تو لانه قایم بودن ترسیدن جیره و مواجبشون قطع بشه ؟؟؟
  • Amir IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    قلب پارس اباد استان اردبیل به عشق تراکتور میتپد. یاشاسین تراکتور
    • جک پیکان IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      اولان اون پارسا اباد هست.. دوما.. در پارسا اباد خیلی ها پرسپولیسی هستند.. تو مواظب قلب خود باش..
    • آزربایجان IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      یاشاسین آزربایجان.پیروزی فقط در میان بیسوادها طرفدار دارد.
    • امیررضا IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      اون عزیزی که می‌گفت پارس‌آباد طرفدار پیروزی هستن خیلی متوجه نیست که تو مناطق ترک نشین پیروزی طرفدار ندارد واقعا برای این عزیز متاسف شدم نمی‌دونم چی بگم
  • پهلوون وریا IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    #حسین ماهینی
  • ناصر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    کیسه جات جلو گل گهر سولاخ میشن
  • گرگانی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    اینا به جز خودشون به همه الرژیدارن درگیرن با همه مثل انسان های اسکیزوفرنی دارن نمیشه طرفشون رفت
  • شمال خانه اول پرسپولیس IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    با خودشون درگیرن
  • حدیث IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    بنظرم امید تا عمر داره نباید مقابل این هواداران قرار بگیره تا ما بتونیم راحت بازی کنیم
  • gaber IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    نظرم برگت عالیشاه شاه تبریز و امید بزرگان فوتبال. مرحبا آخ جون چه حرف قشنگی زدی ظالمم اگر از حق پرسپولیس دفاع نکنم. تبریز مردم خوبی داره عالی ولی فوتبال زشتی داره که از گردانندگانش بر میگرده. چون استقلالی تر از خودشون کسی را قبول ندارند. بهتره فوتبال را از تبریز با این هوادارا بردارند.لیاقت ندارند
  • ترک IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    کل تراکتور و کل یوم اتراک فدای عالیشاه و پرسپولیس.عشق است تیم پارسیان پرسپولیس قهرمان.
    • قادر IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      زاررررررت
  • فوتبال باشگاهی کیلویی چند؟ IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    پس همچین هم که میگید بازیکن خوش اخلاقی نبوده!! دیگه چیکارنکرده که کرده؟؟!!چه خبره انقدر شسته ورُفتیدش؟؟ از اولشم باتراکتور وهوادارانش مشکل داشته دیگه!!هوادارن تراکتوراتفاقاحس ششمشون کاملا قویه!مگه چندسال پیش گلر یابازیکنی که بومی نبودتبانی وشرط بندی نکرده بودبنفع تیم رقیب؟؟ یاهرکی از تیمهای تهرانی به این تیم باقیمتهای گزاف میادیاردوازدهم تیم رقیب میشند! پس چرابرای دیگران باتعصب توپ میزنندولی به تراکتور کاری نمیکنند؟؟ مثل اشکان دژاگه واینا!!!! نه آقا!! حس طرفداران تراکتوردراکثرمواقع درسته اونابیخودی عصبانی نمیشند
  • Ali IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    هرکدام ازشما از برادر ویا خواهرتان که فرزند یک پدر و مادر هستید اگر یک بی احترامی ببینید ویا بشنوید درحالی که فقط خودت هستی و آن فرد نمی توانی خود را کنترل کنی و اگر او کلوخ گفته ( میدانم در مثل پرتاب کردن است )تو سنگ پرتاب میکنی به طرفش ، آنوقت همین شما توقع دارید در مقابل فحاشی چندهزار تماشاگر که آن فحش ها بیشتر به خودشان ....است یک بازیکن هرکس که میخواهد باشد خواه از تیم های تهرانی خواه ازتیم های شهرستانی باشد او در آن کوره که شاید حرارت احساسی آن دیگ ذوب فلز را به جوش می آورد بایستد و برایشان لبخند بزند؟؟؟ خیلی بی انصاف هستید و خودخواه و از آن بدتر زیاده خواه ،فقط یک لحظه خودتان را به جای آن بازیکن که باران بر سرو رویش می بارد نه نه باران نعمت و رحمت خداوندی نیست !!!بلکه پدیده ی زشتی که بناحق و بد سلیقه به آن باران ولی باران فحش نام نهاده اند،بگذارید. وبعد کسانی که حقوق های چند ده میلیونی و چه بسا چندصدمیلیونی در بیشتر تیم ها میگیرند و می آیند و با وقاحت که ویژگی آنان است که بدین پست رسیده اند ویا منصوب شده اند میگویند نفوذی های رقیب بوده اند ( عذر بدتر ازگناه ) .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی