نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شک نکنید دوباره همان رفتار را با کی‌روش تکرار خواهیم کرد/ فقط نکونام بود که سرمربی‌اش را فراموش نکرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جمشید شاه‌محمدی مهاجم پیشین پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید: فقط جواد نکونام بود که برای خداحافظی از کارلوس کی‌روش استاد و مربی‌اش به فرودگاه رفت و این موضوع در نوع خود قابل تأمل است.

این روزها همه جا صحبت از شرایط بهتر تیم ملی با بازگشت کارلوس کی‌روش است. به نظر می‌رسد همه دراگان اسکوچیچ را فراموش کرده باشند و این موضوعی است که جمشید شاه محمدی مهاجم اسبق تیم ملی در موردش با ما صحبت کرد.

تازه‌ترین مصاحبه شاه محمدی را می‌توانید در زیر بخوانید؛

دو بازی دوستانه ایران برابر اروگوئه و سنگال را دیدید؟

بله، هر دو را دیدم اما به نظرم بچه‌ها جلوی اروگوئه به مراتب بهتر و با روحیه تر ظاهر شدند.

چرا؟

به هر حال اولین بازی کارلوس کی‌روش بود و همه بچه‌ها می‌خواستند خودشان را نشان دهند. این انگیزه اضافی کمک کرد پیروزی روحیه بخشی داشته باشیم.

شما معتقدید مقابل سنگال خوب نبودیم؟

به هر حال بازی با اروگوئه انتظارات ما را بالا برده بود. تصور می‌کردیم سنگال را هم بتوانیم شکست بدهیم اما این تیم قهرمان آفریقا و بسیار قدرتمند است. این تیم قدرت بدنی بالایی داشت و نبردهای تن به تن را اغلب برد ولی همین که نباختیم خیلی خوب بود.

عملکرد کارلوس کی‌روش را در این دو بازی دوستانه چطور دیدید؟

کارلوس کی‌روش با آن کارلوس کی‌روش فرق کرده است. از لحاظ سبک بازی خیلی متفاوت نشده اما رفتار و گفتارش خیلی عوض شده و این جای خوشحالی دارد. من بخشی از مصاحبه اش با عادل فردوسی پور را دیدم که گفته بود دنبال تعامل است و دیگر نمی‌خواهد مشکلات تیم ملی را با درگیری و دعوا حل کند. به هر حال او هم درآستانه ۷۰ سالگی آرام تر از گذشته شده است.

برخی‌ها معتقدند ۲ مرتبه کارلوس کی‌روش ما را با خودش به جام جهانی برد و حالا ما او را با خود به جام جهانی می‌بریم! این حرف را قبول دارید؟

(با خنده) خود کی‌روش هم این حرف را قبول کرد! او مربی بزرگی است و در دو دوره گذشته کمک کرد ما به جام جهانی صعود کنیم. حالا این تیم ایران است که کی‌روش را با خود به جام جهانی می‌برد و این موضوع جالبی است. البته... (مکث می‌کند)

البته چی؟!

باید به دراگان اسکوچیچ هم احترام می‌گذاشتیم. این مربی کروات سریع‌ترین صعود را برای ما رقم زد اما به شکلی عجیب او را کنار گذاشتیم. کاش رفتار بهتری با او می‌کردیم.

خودش در مصاحبه با یک رسانه کروات گفته بود ایران کمک کرد مربی گران تری شود؟!

درست است. او مربی بی حاشیه ای است و بعد از برکناری هم حرفی نزد اما در مجموع ما ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه هستیم.

چطور؟

ببینید هرگز فراموش نمی‌کنم همین کارلوس کی‌روش را که امروز حلوا حلوا می‌کنیم وقتی می‌خواست از ایران برود هیچ کس بدرقه اش نرفت. اگر اشتباه نکنم فقط جواد نکونام بود که برای خداحافظی از استاد و مربی‌اش به فرودگاه رفت و این موضوع در نوع خود قابل تأمل است. اینکه ما اصلا احترامی‌برای کسانی که در فوتبال کشورمان زحمت کشیده اند قائل نیستیم. فقط زمانی به طرف احترام می‌گذاریم که به او نیاز دارم و بعد از آن کلا همه چیز را فراموش می‌کنیم. این رفتار و سیاست قشنگ نیست.

شما فکر می‌کنید اگر خدای ناکرده کی‌روش در جام جهانی با ایران نتیجه نگیرد باز همان رفتار را با او خواهیم کرد؟

شک نکنید! این خاصیت فوتبال ماست. کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم چنین سیاستی دارند اما آنها حداقل پول دستمزد طرف را بلافاصله پس از اخراج می‌دهند ولی اینجا...

بگذریم! بازی‌های لیگ دوباره از روز شنبه مجددا استارت می‌خورد. پرسپولیس در اولین بازی باید به مصاف تراکتور در تبریز برود. این بازی را چطور می‌بینید؟

تراکتور نسبت به فصل گذشته به مراتب تیم بهتر و خطرناک تری شده است. باید حواس بچه‌ها جمع باشد چون مربی با تجربه ای مثل بردیف هم بالای سر این تیم است. البته با شناختی که از بازیکنان پرسپولیس در این فصل دارم مطمئن هستم برنده این دیدار حساس خواهند شد.

نتیجه بازی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

۲ برصفر یا ۲ بریک پرسپولیس برنده این مسابقه خواهد شد. شرایط جدول به گونه ای است که پرسپولیس توانسته است به صدر جدول برسد و در این شرایط اصلا نباید این تیم صدر را از دست بدهد. باید بچه‌ها به هوش باشند که با پیروزی در این دیدار و بازی‌های بعدی فاصله خود با تیم‌های پایین تر را افزایش دهند.

پیش بینی می‌کنید چه کسانی ۲ گل پرسپولیس را در دیدار با تراکتور به ثمر برسانند؟

یورگن لوکادیا حتما یکی از گل‌ها را خواهد زد. گل دیگر را هم احتمالا مهدی ترابی می‌زند. او در تیم ملی و بازی با اروگوئه هم عالی کار کرد و از روحیه خوبی برخوردار است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • P IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    تنها کاریه که ازمون بر میاد
    • P IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      البته این جمله رو به شوخی نوشتم ولی وقتی که ما زمان رو به دست مربی بزرگی مثل کی روش کیدیم در واقع یک فرصت رو از خودمون برا کسب تجربه و به تبعش مربی سازی داخلی میگیریم از 7 سال حضور کی روش ما نتونستیم یکی دو تا مربی خوب بیرون بیاریم الان هم که وحید هاشمیان عضو کادر فنی قبلی بوده نتونستیم کنار سرمربی جدید حفظش کنیم در نتیجه خروجی و بازدهی برا فوتبال ما این زمان نداشته وهدر رفت به حساب میاد و تاین نقص فدراسیون و همچنین قدرت کی روشه از این نظر انتقاد جدی بهش وارد و بحق بجاست وقتی این نتیجه رو نداره بدرقه هم نداره حضور نکونام هم با توجه به چند ماه فرصت دستیاری برا قدردانی کفایت میکنه
  • علی لاریجانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    ترابی ملعون خائن تحریم باید گردد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی