نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
هافبک پرسپولیس می‌تواند ستاره تیم ملی در جام جهانی باشد/ با حضور بیرانوند خیال‌مان از دروازه راحت است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عباس آقایی هافبک سابق پرسپولیس می‌گوید: شاید حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ایران باعث شده بود شوک مثبتی به تیم وارد شود و توانستیم یک برد روحیه بخش پیدا کنیم.

تیم ملی ایران برابر اروگوئه و سنگال دو بازی تدارکاتی انجام داد که یکی را برد و دیگری را مساوی کرد. عباس آقایی هافبک سابق پرسپولیس با اشاره به این موضوع به خبرورزشی گفت: به نظر می‌رسد تیم ملی از زمان بازگشت کارلوس کی‌روش نسبت به قبل متحدتر شده باشد. بچه‌ها با همدلی به ویژه مقابل اروگوئه بازی کردند و به برتری هم رسیدند.

وی افزود: تیم ملی اروگوئه با همه بزرگان خود آمده بود و با توجه به چیزی که ما دیدیدم برای برد هم آمده بود. بازیکنان این تیم همگی انگیزه فراوانی برای پیروزی داشتند و دیدید لوئیز سوارز هم چگونه با شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زادگان جروبحث می‌کرد. دراین دیدار واقعا بچه‌ها سنگ تمام گذاشته و نمایش فوق تصوری ارائه کردند. شاید حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ایران باعث شده بود شوک مثبتی به تیم وارد شود و توانستیم یک برد روحیه بخش پیدا کنیم.

وی ادامه داد: بازی با سنگال یک مقدار برای بچه‌های ما سخت تر شد. نیمه اول که هر دو تیم نمایش مأیوس کننده ای داشتند اما درنیمه دوم شاهد دو گل بودیم که در نهایت بازی به تساوی یک بر یک انجامید. البته قدرت بدنی سنگالی‌ها بیشتر از تیم ما بود که با توجه به شناخت از تیم‌های آفریقایی این امر قابل پیش بینی بود. هرچند ما در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های آفریقایی همگروه نیستیم.

عباس آقایی افزود: نکته جالبی که باید ذکر کنم تعویض‌های موفق کارلوس کی‌روش بود. تعویض‌های مرد پرتغالی در هر دو بازی ایران مقابل اروگوئه و سنگال موفق به گلزنی شدند و این در نوع خود جالب توجه بود. در بازی اول مهدی طارمی‌پس از ورود به زمین دروازه اروگوئه را گشود و در دیدار دوستانه با سنگال هم سردارآزمون به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و گل زد. این موضوع نشان دهنده آن است که کارلوس کی‌روش حتی برای تعویض‌های تیمش هم برنامه دارد و این نکته مثبتی است.

وی درخصوص عملکرد پرسپولیسی‌های حاضر در اردوی اتریش نیز خاطرنشان کرد: علیرضا بیرانوند در بازی اول و مقابل ستاره‌های اروگوئه مثل نونیز یا فدریکو والورده و سوارز درخشان ظاهر شد و ثابت کرد هنوز گلر شماره یک تیم ملی است. با حضور بیرانوند که تجربه موفقی هم از جام جهانی گذشته دارد خیال تیم کشورمان از درون دروازه راحت است. البته سایر گلرها هم همگی از تجربه کافی برخوردارند اما علیرضا بیرانوند از بقیه متمایز است. ما ایرانی‌ها هرگز مهارپنالتی کریستیانو رونالدو را فراموش نخواهیم کرد.

آقایی افزود: مهدی ترابی هم فقط مقابل اروگوئه بازی کرد اما فوق العاده بود. به نظر می‌رسد او با بازگشت مربی مورد علاقه اش کارلوس کی‌روش حسابی روحیه گرفته باشد. مهدی ترابی حتی این پتانسیل را دارد که در جام جهانی در ترکیب اصلی تیم ملی بازی کند. او هیچ کم و کسری نسبت به لژیونرها ندارد و اگر همان طور که جلوی اروگوئه بازی کرد باشد می‌تواند یکی از ستاره‌های تیم ملی در جام جهانی باشد.

همچنین مرتضی پورعلی گنجی هم پس از حدود یک سال برای تیم ملی به میدان رفت و به هر حال آن اشتباه برای هر مدافعی اتفاق می‌افتد. او می‌تواند یکی از ستون‌های تیم ملی باشد چون تجربه بین المللی زیادی دارد و کارلوس کی‌روش بهتر از هر کس دیگری این موضوع را می‌داند. میلاد سرلک نیزهافبک توانمندی است و جزو معدودهافبک‌های تدافعی ماست که توانایی بازیسازی و جنگندگی را توأمان دارد. او هم می‌تواند با ارائه بازی‌های خوب در تیم پرسپولیس، شانس خودش برای دعوت به تیم ملی و حتی سفر به جام جهانی را افزایش دهد.

آقایی در مورد وحید امیری نیز گفت: او هم پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت پس از مدت‌ها برای اولین بار بازی کرد و پا به توپ شد. او هم زمان می‌خواهد تا به دوران اوج گذشته بازگردد اما به هرحال یکی از بازیکنان خوب و با تجربه در تیم ملی محسوب می‌شود. بازگشت او به شرایط بازی خبر بسیارخوبی برای یحیی گل محمدی و هواداران پرسپولیس می‌تواند باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    کاملا موافقم👍👍
  • حمید رضا رضایی سدهی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    آقای ، آقایی سلام ، شما مطمئن هستید بیرانوند دروازه بان ثابت تیم ملی است، آیا در هشت سال قبل کسی می توانست حدس بزند آقای حقیقی فیکس تیم ملی در جام جهانی باشد، انصافا هم خوب دروازه بانی کرد.
  • حسن IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران با اختلاف سید حسین حسینی هست. بیرانوند و عابدزاده نیمکت نشین بودند و پر از سوتی. گرفتن پنالتی شانسی رونالدو قرار نیست تا ۶۰ سالگی باعث بشه فقط بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی