نکونام تصمیمی حرفه‌ای و هوشمندانه گرفت/ مصاحبه اسکوچیچ خیلی جالب بود!/ این ۳ امتیاز پرسپولیس را به نقطه آرامش می‌رساند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فرزاد آشوبی هافبک اسبق پرسپولیس گفت: پیروزی تیم ایران مقابل اروگوئه آن قدر مهم بود که گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس را به اتریش کشاند.

هافبک سابق پرسپولیس معتقد است پیروزی برابر تراکتور تبریز می‌تواند سرخپوشان تهرانی را به نقطه اطمینان و آرامش برساند. فرزاد آشوبی با بیان این جمله افزود: پرسپولیس در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است و با شایستگی به این جایگاه رسیده است. این تیم اسب خود را برای قهرمانی زین کرده و برهمین اساس برابر تراکتور نیز با تمام توان بازی خواهد کرد. ۳ امتیاز این دیدار می‌تواند پرسپولیس را به نقطه اطمینان و آرامش برساند.

وی ادامه داد: متأسفانه این دیدار با حکم کمیته انضباطی باید بدون حضور تماشاگران برگزار شود و شاید این مسئله از جذابیت‌های بازی کم کند. اینکه فصل گذشته اتفاقاتی در ورزشگاه یادگار امام تبریز رُخ داد و حالا پرسپولیس از حضور تماشاگرانش محروم شده حکمی است که کمیته انضباطی داده و این رأی هم برنگشت. با این حال بازیکنان پرسپولیس حرفه ای هستند و کادرفنی حرفه ای و با تجربه ای را نیز بالای سر خود می‌بینند. بنابراین شاید عدم حضور تماشاگران جالب نباشد اما بازیکنان پرسپولیس همه تلاش خود را خواهند کرد که برنده از زمین خارج شوند.

هافبک سال‌های نه چندان دور پرسپولیس ضمن اشاره به تأثیر تعطیلی لیگ برتر روی این تیم یا سایر تیم‌ها یادآور شد: به هر حال وقتی لیگ تعطیل می‌شود به ضرر تیم‌هایی است که در اوج بوده اند. پرسپولیس روند خیلی خوبی را طی کرده و صدرنشین هم شده بود. تعطیلی لیگ برتر شاید تا حدودی روی این تیم تأثیرگذار بوده باشد اما در هر صورتی تیم ملی در اولویت است. پرسپولیس در تمام این سال‌ها بیشترین ملی پوش را تحویل تیم کشورمان داده و نقش مهمی در موفقیت‌های تیم ایران داشته است. حالا هم بیشترین بازیکن و نماینده را در تیم ملی دارد. این اتفاق باعث افتخار است و امیدوارم این بچه‌های ملی پوش در بازگشت بتوانند در تیم باشگاهی خود نیز خوش بدرخشند چرا که پیش شرط حضور، دعوت یا حتی سفر به جام جهانی ابتدا عملکرد خوب در تیم باشگاهی است.

وی درخصوص عملکرد ملی پوشان پرسپولیس در دو بازی دوستانه ایران برابر اروگوئه و سنگال نیز گفت: علیرضا بیرانوند که عالی ظاهر شد. او با بازگشت به ایران و پرسپولیس دوباره تبدیل به همان گلری شده که توانست در جام جهانی روسیه خوش درخشیده و ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند. او در دیدار مقابل اروگوئه در حد یک ستاره ظاهر شد و خیال کارلوس کی‌روش و همه ایرانی‌ها را بابت دروازه تیم ملی راحت کرد. بعد از بیرانوند باید به مهدی ترابی اشاره کنم که او هم یک ستاره نشان داد. با بازگشت کی‌روش به نظر می‌رسد ترابی هم اعتماد به نفس خود را باز یافته باشد. این بازیکن ثابت کرد لایق بازی کردن در ترکیب اصلی تیم ملی است. مرتضی پورعلی گنجی و میلاد سرلک هم جزو بهترین‌های پرسپولیس هستند و این توانایی را دارند که در تیم ملی هم خوش بدرخشند. البته پورعلی گنجی در گذشته توانایی‌های خود را به اثبات رسانده است. وحید امیری هم سخت تلاش می‌کند بتواند مسافر جام جهانی شود و این انگیزه مشهود است.

نکونام تصمیمی حرفه ای و هوشمندانه گرفت/ مصاحبه اسکوچیچ خیلی جالب بود!/ این ۳ امتیاز پرسپولیس را به نقطه آرامش می رساند

فرزاد آشوبی در ادامه در مورد دراگان اسکوچیچ نیز خاطرنشان کرد: شاید فوتبال ما برخورد خوبی با دراگان اسکوچیچ نداشت اما این مربی کروات مصاحبه جالبی به تازگی انجام داده و نشان داد یک انسان بزرگوار است. او به صراحت گفت با تیم ملی ایران به او کمک کرده است که سرمربی گران تری شود و این صحبت او نشان از قدرشناسی داشت. به هر صورت او هم توانست نام خودش را در تاریخ فوتبال ایران به ثبت برساند.

وی درخصوص انصراف جواد نکونام از دستیاری کارلوس کی‌روش نیز تصریح کرد: جواد نکونام تصمیمی‌حرفه ای و هوشمندانه گرفت. او می‌توانست با تصمیمی‌عجولانه یا احساسی آینده حرفه ای خودش را تحت شعاع قرار دهد اما ثابت کرد یک مربی باهوش و حرفه ای است. به هر حال جواد نکونام به تیم فولاد خوزستان تعهد دارد و به این تعهد هم پایبند است. از طرفی او چند سالی است سرمربی شده و سرمربی موفقی هم در فوتبال ایران بوده است. بنابراین حق طبیعی اوست که فارغ از احساسات شتابزده با دورنگری در مورد آینده اش تصمیم بگیرد.

آشوبی در پایان افزود: پیروزی تیم ایران مقابل اروگوئه آن قدر مهم بود که گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس را به اتریش کشاند اما بازی با سنگال چنگی به دل نزد. اینکه ما در این دو دیدار دوستانه نباختیم خوب بود اما فراموش نکنید نسل فوق العاده ای از لژیونرها نیز در اختیار داریم. ما با این بازیکنان نسل طلایی خیلی حرف‌ها می‌توانیم در جام جهانی برای زدن داشته باشیم. امیدوارم پلن B هم داشته باشیم و بتوانیم همچون بازی با اروگوئه سایر حریفان خود در جام جهانی قطر را بترسانیم. آرزوی همه مردم فوتبالدوست ایرانی صعود به مرحله حذفی جام جهانی است و انشالله این هدف در قطر قابل دسترس تر از همیشه باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • MIS قرمزته FI ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    فرزاد آشوبی بازیکن خوش استیل و خوش اخلاقی که در هر دو باشگاه پر طرفدار بازی کرد و مورد احترام هر دو طرف بوده و هست ( مقایسه با هاشمی نسب و نیکبخت )

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی